تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۶۳۶۵۶

نقد سیدباقر؛ خبری تازه در راه است...

۱۸
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حبیب اله پیشوا**pishva
اظهارات سید باقر موسوی نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی مهمترین خبر هفته استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است، سخنانی که در مراسم چهلمین موجی از بیم ها و امیدها و یاس را در میان آحاد مردم برانگیخته است، راستی چه خبری در راه است؟
نگارنده از دوستان قدیمی جناب سید در اردوهای دانش آموزی سال 1361 سپس همکار در جهاد سازندگی بوده ام، یاد آن دورانی که سید باقر یکی از تندترین اعضاء هیئت هفت نفری واگذاری زمین در استان بوده و افتخار داشت که اراضی مالکین بزرگ را به نفع طبقه مستضعف مصادره می کرد، یاد آن دوران که به اتفاق و به همراه تعدادی از دانش آموزان جهت دیدار با آیات عظام روانه تهران و قم شدیم، و با چه شور و شعوری در متن چنین تحرکاتی بوده است و بالاخره یاد آن ایامی که در جهاد سازندگی صادقانه با هم انجام وظیفه می کردیم، اما سرنوشت آن ایام پس از مدتی تغییر کرد، سید از آن حالت اولیه انقلابی، مردمی مبدل به یک فرد سیاسی گردید و در برخی موارد از اقدامات گذشته خود عدول کرد، پس از دو دور نمایندگی در تهران بیتوته نمود و اکنون  در یک مراسم فاتحه خوانی به ایراد سخنرانی پرداخته و از تبعیض در مدیریت وتقسیم ناعادلانه بودجه استان گلایه و چنین ادعا می کندکه حق برخی از شهرستان ها من جمله شهرستان بویراحمد نادیده گرفته شده است، آیا اصل مطلب همین است یا خبری در راه می باشد؟!
ضمن احترام به دوست و همکار قبلی خودم در این خصوص به چند نکته اشاره می نمایم؛
1- برای آنانی که دستی بر مسائل سیاسی استان دارند این سؤال شکل گرفته که چرا آقای موسوی این مطالب را ،آنهم در این موقع حساس اظهار داشتند؟مخاطب سخنان ایشان چه کسانی هستند؟
نوک حمله متوجه آقای غلامرضا تاجگردون نماینده محترم گچساران و باشت، حاج زارعی ،نماینده محترم بویراحمد و دنا و دکتر خادمی استاندار محترم بوده است، آقای تاجگردون از این جهت که تعدادی از نیروهای اصلی و مهم مدیریتی استان را از گچساران و باشت معرفی کردند و تصور بر آن می رود که دکتر خادمی عمدتا توجه به درخواستهای او دارد.
اوایل ورود سید باقر موسوی در سیاست چون غالب مدیران استان از شهرستان کهگیلویه بوده همین قضیه گرمسیری و سردسیری را مطرح نمودند، اما امروزه بر این باور است که یاران آقای تاجگردون غالب شده، به این سمت نشانه گیری کرده است.
نوک دیگر پیکان انتقاد سیدباقر موسوی به سوی دکتر خادمی است.موسوی از مخالفان استاندارشدن خادمی بوده و همچنین از این جهت که در زمان استانداری خادمی، دکتر تاجگردون بودجه را به سمت شهرستان خاصی سوق می دهد نگران است. ( البته بنده به این نتیجه نرسیده ام، بلکه سخن ایشان را نقل به مضمون می کنم).
موسوی قرار دادن مدیریتهای کلان استانی در اختیار دکتر تاجگردون را بعنوان نگرانی دیگر خود از استاندار ابراز می کند.
اما پیکان انتقاد موسوی به سمت دیگری هم نشانه رفته است و آنهم نماینده کنونی شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است.
موسوی معتقد است معادله رابطه تاجگردون و دکتر خادمی در زمان نمایندگی زارعی شکل گرفته است، تا ضمن تضعیف پایگاه مردمی ایشان به وی اخطار کند که چشم امیدی به حمایت جریان اصلاحات در شهرستان های بویراحمد ودنا نداشته باشد.
پس با یک تیر سه نقطه را نشانه گرفته است و بنظر می رسد تا حدودی کارساز باشد.
2- در اینکه در چینش نیروها، عزل و نصبها، نه تنها در سطح استان بلکه در هر شهرستانی ایراد وجود دارد شکی نیست، بطوریکه در همین یاسوج، مردم بویراحمد سفلی انتقاداتی دارند که حقشان ضایع شده است.
مقایسه عملکرد مدیران معزول و ضعف برخی مدیران انتسابی  و اینکه معلوم نیست انتخاب مدیران بر. چه پایه و معیارهایی استوار است؟
اما مطلب در خور توجه آن است که چرا این مطالب در جمع مردم و رسانه ها گفته شود، مردم ما اینقدر مشکل دارند که لزومی ندارد این مسائل را به آن مشکلات اضافه کنیم، از همان ابتدا گفته شد که سیاسیون و قهرمانان به این اختلافات اینچنینی دامن نزنند.
3- اعتقاد بنده آن است که آقای تاجگردون از میانه مثلث نامبرده ( دکتر تاجگردون، دکتر خادمی، حاج زارعی) از این حمله جناب سید منتفع می شود، اما چرا؟
چون تاجگردون در گچساران و باشت دو گروه مخالف داشته است، یکی اصولگرایان و دیگری تعدادی از اصلاح طلبان که به میانه روی و تمایل به کارگزاران و اصولگرایان وی را متهم می کردند که با سخنان موسوی هر دو گروه خلع سلاح می شوند. بهتر بود آقای موسوی می گفت که نیروهای بکارگرفته شده فلان صفت و یاکارآیی مدیریتی را ندارند.
بدون شک حمله موسوی به آقای تاجگردون جز افزایش محبوبیت وی در حوزه انتخابی اش نتیجه ای در بر ندارد، مگر اینکه قایل به آن باشیم که اقای موسوی فقط اصلاح طلبان بویراحمد و دنا را فارغ از نیروهای فکری دو حوزه دیگر گچساران و باشت، کهگیلویه ، لنده، بهمئی و چرام می بینید که این گونه فکر کردن برای یک جریان سیاسی و رهبران آن بعید و نوعی خود زنی است، منطقه ای فکر کردن و به اختلافات منطقه ای دامن زدن در شأن و منزلت رهبر یک جریان فکری نیست.
اینچنین سخن گفتن باعث می شود که مردم فهیم حوزه گچساران و باشت از هر طرز تفکر و ایده ای که باشند بیش از پیش به تاجگردون علاقمند و از شما فاصله بگیرند.
نتیجه آن است که از این سخنان دو نفر متضرر و یک نفر بهره مند می شود، بازنده این حمله آقایان دکتر خادمی و حاج زارعی و برنده اصلی اش آقای دکترتاجگردون است.
باخت و برد هم نصیب شما و همفکرانتان در شهرستان های بویراحمد و دنا شده است، برد از این جهت که داعیه حمایت از بویراحمد و دنا را سردادی و باخت از این جهت که سید باقر را از این به بعد نباید نیروی کاریزماتیک استانی و ملی، بلکه محصور در چارچوب و متعلق به منطقه خاصی به حساب آورد و این یعنی "خبری تازه در راه است"
آری خبری تازه در راه است و آن این است که جریانات،  سیاسیون و قهرمانان نیز بومی و پوپولیسم منطقه ای می شوند!!!
با این رویکرد واضح است که آقای تاجگردون فقط گچساران وباشت را می بیند و آقای موسوی حوزه دیدش، تنها شهرستان های بویراحمد و دنا خواهد بود و سایر سیاسیون هم به همین ترتیب عمل خواهند نمود.
** (مدیر بشارنیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

ای داد و بی داد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پیشوا ،همفکر ما :ابتدا سلام دارم خدمت شما و بعد هم تشکر از متنی که با بصیرت نوشتید ، همفکر و هم حوزه ای عزیزم ،بزار حالا که نما ینده کهگیلویه که با خون دلی که خوردیم و پس از حدود ربع قرن به مجلس راه یافت متاسفانه به خاطر فقط حفظ خودش اکثر پست ها را به کسانی داد که خودش شعار مرگ بر فتنه گر بر علیه آنها میده ،گروه اصلاحات هر طور میخوان چینش نیرو کرده و با هم مجادله کنن ،من معتقدم در بدترین حالت بازم شرایط براشون خیلی بهتر از زمانی که در قدرت نبودن ،نخواهد شد ، کاش در حوزه کهگیلویه ،چرام ،لنده ،بهمیی : کسی از اصول گرایان عزیز کاندید بشه که لا اقل آنها راه نکرده و چپ ها را حاکم نکند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام ...در.. یاسوج خوش میگذر........بیا یک نگاه برای لحظه ای به عمر گذشته بنداز لحظه هم نبوده باور کن اگر بی حساب نباشد .....انجا را میگویم نمیشود.... >>>>>>>>بگذار تا وقتی دگر ............
حقوقي جهاد
Iran, Islamic Republic of
..انگار يه زماني .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب پیشوا
اوضاع را از این که هست خاهشا خرابتر نکن.اقای موسوی انتظار بیشتری از مدیران بومی دارند چون که از حال مردم استان بهتر باخبر هستنند و مشکلات را میشناسنند.
کارشناس بیطرف
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما برادر بزرگوار.

نقدی کاملا جالب داشتین.به نحوی که به واقعیت های تاجگردونی که وجود دارد و همه می دانند نیز صحه گذاشتین.کار سختی نیست جامعه آماری مدیران در سطح استان جهت تعیین حجم نمونه کاملا مشخص است و یک مطالعه از سرشماری محسوب میشه.اما برای تدوین داده ها کافی است داده های دموگرافیک مدیران سطوح مختلف را جمع آوری و ضمنا سطح بندی نمود و متغیر مطالعه را وابستگی به نماینده یا منطقه ای تعریف نمود.در نهایت با استفاده از فرایندهای مدلسازی آماری یا مشابه تحلیل را انجام داد.ولو اینکه با محاسبه سرانگشتی هم اکنون می توان قبل از انجام تحلیل دقیقا نتایج حاصله از تحلیل را مشاهده نمود.
Iran, Islamic Republic of
شما که بالای سایتت نوشتی قلم توتم من است......پس چرا نظرات مردم را منتشر نمیکنی اینه توتم که نوشته دیگران را نبینی... ان که گفت قلم توتم من است میشناسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان سایت کبنا نیوز.
جهت استحضار .
به واسطه وکالتهای شما در بویراحمد و شناخت مردم بویراحمد از حضرتعالی، در انتخابات شورای شهر یاسوج گزینه پیشنهادی شما به شورا راه یافت و این مورد شما ر,,,ه ......اما با شناختی که از بویراحمدی ها دارم اجازه نخواهند داد کاندیداهای ..حضرتعالی که نشست های ,,
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یکی از این پستهای که نشانه از بی درایتی و اصلاح طلبی محض است رئیس پیام نور استان است که تمامی درهای به روی وی اکنون بسته شده و دست به دامان جناب آقای ملک حسینی شده در خصوص برگزاری همایش یاد مرحوم ملک حسینی . خطاب به اقای ملک حسینی خواهشا مواظب باشید که با اینگونه افراد معامله سیاسی نشود که یک محیط دانشگاهی با این درایتها بر باد خواهد رفت . لطفا پیگیری کنید که رئیس دانشگاه پیام نور چه خواسته و هدفی از برگزاری این همایش دارد .
با نمک
Iran, Islamic Republic of
کسانی که دیده بصیرت داشته باشد باید تا حالا متوجه شده باشد که دکتر تاجگردون خودرا نه تنها نماینده استان می داند بلکه اعتقاد دارد که نماینده زاگرس نشینان هم می باشد وبار هار از ایشان شنیده ام که گفته چون مسولیتی در کمیسیون بودجه مجلس دارم خود را نماینده کل کشور می داند چون به فکر نسل اینده ایران اسلامی هم هست شاید این ها را در رفتار و گفتارایشان ملاحظه کرده باشید انتقاد سازنده بسیار عالی و موجب پیشرفت خواهد شد انتقاد ازروی غرض ومرض وبه قصد تخریب رقیب خوب نیست در قضاوت خدارا در نظر داشته باشید با تشکر از برادرمان بخاطر تحلیلشان
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت آقای پیشوا
اولا که شما اصول گرا هستید و نحوه قلم زدن شما درمورد آقای موسوی عادلانه نیست
ثانیا آقای تاجگردون برخلاف حاج بهرام تاجگردون اصلاحطلب نیست
در ضمن تذکرات آقای موسوی از روی دلسوزی و شجاعت بود و هیچ صحبتی در خصوص سرحد و گرمسیری نداشت بلکه حرف ایشان در حمایت از مردم و عدالت مدیریتی و استفاده از تمام ظرفیت استان است نه تنها نیروهای باشتی که اکثرا توانایی لازم را ندارند
تقوی
United States
واقعیت این است که سید باقر هم مانند سیاست پیشگان هم نسلش دچار افول و نزول فکری شده است.این سید باقر آن سید باقری که مشناختیم و تحسینش میکردیم نیست.اظهار نظرشان در سال ۹۱ راجع به تاریخنگاری در بویراحمد بیانگر این موضوع بود. من همان موقع از ایشان مایوس شدم ولی به احترام سوابق دوستی و خدمات سیاسی شان سکوت کردم .در حالی که به دیگران پاسخهای تندی دادم.گذر زمان آدمها را متحول میکند.جامعه هم پوست و هم پوسته عوض کرده است.و...........جناب پیشوا هم در مجموع تحلیل خوبی ارایه دادند.
Iran, Islamic Republic of
جناب پيشواي عزيزباسلام راستي طي اين سالهااينگونه قضاوت ميكردي؟متاسفم.شما كه اولا تفاوت انتساب وانتصاب را نميداني.بعدش ازتقسيم بودجه هم بي خبري وتاييدنميكني كه ناعادلانه بوده پس چگونه قضاوت ميكني؟شمانيك ميداني كه بويراحمدايل بزرگ استان است كه بيش از60درصدجمعيت استان راتشكيل ميدهد.چگونه بايدسهم آن ازمديريت وبودجه استان به اندازه يك طايفه باشد؟متاسفانه نگاه كاسبكارانه برخي وكلا شايدچنين امري را توجيه كند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
جناب پیشوا شما سطح سواد و وببنشتون خیلی پایین تر از ایناست شما بلد نیستین حتی در حوزه خودتون تدریس کنید
حسینی جهاد
Iran, Islamic Republic of
جلو قاضی ومعلق بازی؛ فکرکنم کاراییت در جهاد خیلی ........
حسن
Iran, Islamic Republic of
اقای پیشوا نگاهی به گذشته حودت بکنید؟وحال را ؟
آرش مدنی فر
Iran, Islamic Republic of
بعید میدانم دیگر در این استان امثال موسوی.مندنی پور و غریب پور بوجود بیاید.کسانی که باعث رد صلاحیت اینها شدند باید در آن دنیا پاسخگو باشند.ضمن اینکه همه میدانند چون در میدان انتخابات هیچکس توان مقابله با این افراد را ندارد کاملا ناعادلانه رد صلاحیتشان میکنند.از این رو همیشه دارای جایگاه خاصی در بین مردم هستند و روز به روز محبوبیتشان در بین مردم بیشتر میشود.
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی شهرودیار باوی وبویراحمدی گرمسیری وسردسیری وحرفهای قرون و وسطایی نمی شناسد اصلاح طلبی پیشرفت را برای همه می بیند وقایل به مرز بندی جغرافیایی نیست بنابراین لیدرهای اصلاح طلب در استان در حرف زدنشان بیشتر توجه کنندودریک کلام اصلاح طلبی در مغز هاست نه در مرزهای قومی وجغرافیایی سایت های محلی رسالت تفرقه افکنی را بدور بیندازند
آگاه در جواب مدنی فر
Iran, Islamic Republic of
مندنی پور و غریب پور افرادی متوسط اند و .. خاصی.ما خیلی بدبختیم اگر نتوانیم امثال ... را تحویل جامعه بدهیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1