تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۶۳۵۸۰

رحیمی: برخی دهیاران را عزل می‌کنم

۱۳
۰
کبنا ؛

rahimiفرماندار گچساران با انتقاد از عملکرد برخی از دهیاران در مهار آتش‌سوزی گفت: نسبت به عزل دهیارانی که در مهار آتش سوزی‌های معمولی کوتاهی کنند، اقدام می‌کنم.

عبدالرحیم رحیمی امشب در نشست مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان ضمن اشاره به برگزاری سرشماری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و بیان این‌‌که هر کاری در جامعه برمبنای آمار و اطلاعات شکل می‌گیرد، افزود: امروزه حتی انجام امورات شخص در خانواده‌ها نیز بر اساس بررسی همه ‌جانبه و سنجش شاخص‌ها صورت می‌گیرد.


وی تصریح کرد: هر برنامه‌ریزی در سطح هر جامعه‌ای مستلزم کارشناسی‌های دقیق است تا بتوانیم از این طریق برنامه‌های پیش‌بینی شده جامعه هدف را به خوبی انجام دهیم.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه کشاورزی رونق چشمگیری در سطح کشور به ویژه کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان گچساران با آمدن آب سد کوثر پیدا کرده است.

رحیمی با اشاره به دستورالعمل دولت مبنی بر حمایت از سرشماری بخش کشاورزی در کشور گفت: کلیه دستگاه‌ها، نهادها و ادارات دولتی موظف هستند هر آنچه در توان دارند در خصوص همکاری با برگزاری سرشماری کشاورزی در گچساران انجام دهند.

وی ضمن تشکر از پیگیری و مطالبه مشکلات روستاهای گچساران توسط دهیاران گفت: پیگیری مشکلات مردم توسط دهیاران و شوراهای روستایی مایه خوشحالی و مسرت بوده اما سلسله مراتب در این امر باید رعایت و این مشکلات باید به بخشداری انتقال داده شود.

رحیمی ضمن گلایه از عدم رعایت سلسله مراتب توسط بعضی شوراهای روستایی و دهیاران و برقراری ارتباط مستقیم در صورت بروز هر مشکلی با فرمانداری گفت: من بخشدار گچساران را به عنوان همکار و معاون خود می‌دانم و همیشه مطرح کرده‌ام که با وجود معاون امنیتی سیاسی و بخشدار مرکزی فرمانداری گچساران دارای دو معاونت است.

فرماندار گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: اختلاف نظری در خصوص انتخابات شوراهای روستایی در خصوص مدت زمان مسئولیت رؤسای شهر و روستا وجود داشت که با استعلام صورت گرفته از وزارت کشور بر اساس پیش‌بینی ما انتخابات هر سال یکبار صورت می‌گیرد و فرقی با انتخابات شورای شهر ندارد.

رحیمی تأکید کرد: شوراهای روستاها بر اساس قانون نسبت به مشخص کردن رؤسای جدید خود همانند شوراهای شهری اقدام کنند.

وی با بیان این‌که مصوبات شورای شهر دوگنبدان در کمیته انطباق فرمانداری رد یا تأیید می‌شود، گفت: بر اساس بخشنامه جدید مصوبات شورای روستایی باید در کمیته انطباق رد یا تأیید شود تا دهیار بتواند نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

رحیمی ضمن انتقاد از عدم همکاری به موقع برخی دهیاران در مهار برخی آتش‌سوزی‌ها و بیان ‌این‌که در برخی مواقع در برخی نقاط و در نزدیکی روستاها بر اثر عوامل مختلف آتش‌سوزی ایجاد می‌شود، متذکر شد: بعضی دهیاران بدون تلاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی تنها به تماس با فرمانداری و درخواست کمک اقدام می‌کنند و اگر در حین آتش‌سوزی چنین اقدامی توسط دهیاری انجام شود، همان روز نسبت به عزل وی اقدام می‌کنم.

فرماندار گچساران ادامه داد: نخستین کار در این شرایط باید تلاش دهیار با همکاری تیمی از مردم برای مهار آتش باشد.

رحیمی تلاش همه ‌جانبه برای مهار برخی حوادث از جمله آتش‌سوزی را در شرایط بحران ضروری دانست و گفت: در شرایط بحران وظیفه همه مهار و کنترل اوضاع ایجاد شده است اما در شرایط معمولی باید دهیاران با تشکیل تیمی مردمی از مردم روستا نسبت به مهار حوادثی از جمله آتش‌سوزی‌های معمولی اقدام کنند./فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ای ول داری حاجی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار عزیز حاج رحیمی
خدادرنظر
Iran, Islamic Republic of
بابا برو دنبال..................................
بتی تو چشمه................
خدادرنظر
Iran, Islamic Republic of
بابا برو دنبال..................................
بتی تو چشمه................
تکراری نیست
مهندسین شهر
United States
اقای رحیمی ما که نتونستیم شما را زیارت کنیم ولی تورا خدا یه نگاهی هم به اعضای شورا و دهیاری سربیشه بندازین همه با هم مخالف و ضد یکدیگر ما دهیاری داریم که هشت سال هست دهیار روستامونه و همه مردم و2 نفر از اعضای شورا از عملکرد این دهیار راضی نیستن بعد هر کاری هم میکنن که دهیارو عضل کنند که شایددهیار جدید و با سواد بخواهد برای ابادانی روستا خدمت کند یا میگن بخشدار عوض نمیکنه پشتش پره یا میگن از اون بالاتر نمیزاره تو را خدا چرا روستای سربیشه که که قدمت چندین ساله داره و به عنوان روستای گردشکر حساب میشه این باید وضعش باشه تو را خدا پیگیری کنید یا اگه لازمه تا بیایم فرمانداری جمع شیم
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
شما موبایلتان جواب دهید بعدا کسی راعوض کنید
مراض خون
United States
توبرو بروباند انصاری های طرفدار سید قدرت رو تو بی بی حکیمه بزار سرکارو ... رو ....بکن برا فرستادن نیرو تو شرکت چینی ها و باج بگیر از عرب ها و کردها
بسیجی گچسارانی
United States
جناب سرهنگ ولی علیزاده مگه خواب رفتی که.... و.... دارن جولان میدن و شرکت کنار بی بی حکیمه رو باجگاه خودشون کردن
شورا
Iran, Islamic Republic of
عزل دهیار در صلاحیت فرماندار نیست دهیار را شورا انتخاب کرده در صورتیکه شورا تشخیص دهد کوتاهی کرده در دستور کار قرار میگرد که این خود براساس آیین نامه داخلی شورای روستا یا بخش صورت میگرد فرماندار میتواند موضوع را به بخشدار و از طریق بخشدار و درخواست وی شورا تشکیل جلسه فوق العاده نماید در صورت محرز شدن قصور از طرف دهیار و تشخیص شورا مبنی بر عزل اقدام برابر با قوانین و تشکیلات شوراها صورت میگرد.
در جواب مهندسین شهر به شورا
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما اینجاست که شورا هم روز اول عزل دهیار را نوشت و به بخشداری اعلام کرد بخشداری کوتاهی کرد ولیکن دوباره روز بعد یکی از اعضای شورا درخواست ماندنشو در صمت دهیاری به بخشداری اعلام کرد بعد بخشداری که پشتیوانه دهیار بود نگهش داشت الان هم کسی جز مردم روستا دارن ضررشو پس میدن منم نوشتم که فرماندار محترم هم در جریان باشه
منصف
Iran, Islamic Republic of
فرماندار می تواند تقاضای عزل هر مقامی را در شهرستان بدهد بعد دهیار یک ده را نمی تواند عوض کند برو عزیز شورا از این خیالات نکن
گلنبر
Iran, Islamic Republic of
عزل دهیار بصورت مستقیم نو حیطه وظایف فرماندار نیست.
دهیاری
Iran, Islamic Republic of
فرماندارمحترم ...مثلا برای مکانهای صعب العبور مردم چیکارمیتونن انجام بدن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1