تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۶۳۲۴۰

مدارس فوتبال یا مدارس پول ساز!

۶
۰
کبنا ؛

عمار پیشرو





امروزه استفاده از فوتبال تنها به دلیل تماشایی بودن و نوع فعالیت آن نیست و بسیاری از کشورها با توجه به آزمایش های مختلف، با برنامه ریزی صحیح در تمامی زمینه ها از این ورزش سود می برند.
با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد ورزش فوتبال یکی از راه های کم هزینه و بسیار مفید جهت کنترل هیجانات افراد جامعه می باشد. همچنین فوتبال یکی از راه های تقویت اقتصادی سیاسی و فرهنگی یک کشور می باشد.
اغلب کشورها با فرستادن بازیکنان بزرگ خود به لیگ های برتر و بزرگ جهانی به تبلیغ فرهنگ، آداب و رسوم و دین خود کمک می کنند.(همان طوری که چند نفر از بازیکنان مسلمان لیگ انگلستان هم زمان با بازی های لیگ روزه می گرفتند که تأثیر زیادی در دیدگاه مردم دنیا نسبت به اسلام داشت.)
بنابراین مسئولین کشورها به این نتیجه رسیده اند که برای بهره بردن از فواید کثیر ورزش فوتبال، نیاز به برنامه ریزی صحیح و جامع دارند به همین منظور مدارس فوتبال ایجاد و توسعه یافت تا بازیکنان با استعداد از پایه شناسایی و آموزش داده شوند و نهایت بازدهی را در آینده داشته باشند.
در کشور ما نیز مدارس فوتبال ایجاد شده و فعالیت می کنند اما فقط در بعضی از استان ها نتیجه داده است. استان هایی مانند(خوزستان، اصفهان و فارس) با توجه به مدیریت بهتر و استفاده از ظرفیت های موجود نتایج بهتری در بازیکن سازی و صادرات بازیکن گرفته اند ولی در اکثر مناطق با توجه به مدیریت ضعیف نتایجی حاصل شده است.
مدرسه فوتبال در استان
در استان ما نیز مدارس فوتبال احداث شده و کار خود را شروع کرده اند. تعداد مدارس فوتبال در استان ما زیاد است اما هیچ نتیجه ای نمی دهند. متأسفانه کار مدارس فوتبال در استان، در تابستان اوج می گیرد و با پایان فصل تابستان کم رنگ می شود. بسیاری از والدین و هم استانی ها به خاطر فوتبالیست شدن فرزندشان و طی کردن پله های موفقیت آن ها را به مدارس فوتبال می فرستند. که البته بیشتر آن ها بدون اطلاعات و آگاهی این کار را انجام می دهند و فقط از لحاظ اقتصادی لطمه می بینند.
متأسفانه به خاطر دلایلی که گفته خواهد شد مدارس فوتبال در استان ضعیف عمل می کنند.
مدیریت: در استان ما به خاطر مدیریت ضعیف در بخش مدارس فوتبال و عدم نظارت صحیح و مستمر عدم برنامه ریزی صحیح، استفاده نکردن از زمان، عدم توجه به شرایط سنی و بالأخره نداشتن برنامه در محدود زمانی مشخص از دلایل ضعف مدارس فوتبال در استان می باشد.
مربی: نداشتن مربیان کامل و با تجربه در استان از دلایل ضعف در این قسمت می باشد. در استان ما بسیاری از افراد عادی بدون هیچ گونه کارت مربیگری یا طی کردن کلاس های استعدادیابی فوتبال مدرسه فوتبال تشکیل می دهند و فقط با گرفتن پول از فرزندان مردم فقط وقت و هزینه را از بازیکنان خردسال می گیرند. یک مربی باید کلاس ها و دوره های استعدادیابی رشته ی فوتبال را گذرانده باشد و از همه مهم تر از لحاظ شخصیتی، اخلاقی و آموزشی مورد تأیید باشد.از آن جایی که کودکان در این سنین از لحاظ عاطفی و روانی تحت تأثیر شدید قرار می گیرند وجود یک مربی کامل برای جلوگیری از بحران های پیش روی یک کودک امری ضروری است، همان طور که عدم وجود یک مربی کامل باعث بحران های روحی و روانی در آینده خواهد شد.
اما متأسفانه آنچه که ما می بینیم گرفتن هزینه های بالا از کودکان و خانواده ی آنان و کمترین بازدهی است. از افرادی به عنوان مربی استفاده می شود که سابقه ی کاری ندارند یا جوان هستند و یا بعضأ دارای کارت مربیگری نمی باشند.
کمبود فضا و امکانات:مدرسه ی فوتبال نیازمند فضای مناسب و آرام است تا بتواند از همه لحاظ به کودکان آموزش دهد. در سنین پایین کودکان و نوجوانان دارای شرایط جسمانی ضعیف و توان پایین هستند بنابراین از لحاظ جسمی تحت فشار قرار می گیرند پس لازم است تمرین از لحاظ زمانی و مهم تر از آن در مکان مناسب برگزار شود.در استان ما از لحاظ فضا و امکانات ورزشی ضعف زیادی وجود دارد. کمبود چمن ورزشی مشهود است. اکثراً مشاهده شده است که از سالن های ورزشی برای مدارس فوتبال بدون مجوز کار می کنند که اگر خدای ناکرده برای کودکان اتفاق نیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟؟
 
بسیاری از والدین برای فرزندانشان هزینه می کنند بدون آنکه بدانند با این کارشان به فرزندانشان لطمه می زنند. آیا میدانید یک کودک وقتی از لحاظ عاطفی در جمع همسالان مورد توجه قرار نگیرد چه واکنشی نشان خواهد داد؟؟ آیا می دانید اگر این عمل بارها تکرار شود چه تأثیری بر فرزندانتان دارد؟؟آیا می دانید کودک در این سن نیاز به محبت و توجه اطرافیان دارد و اگر به او توجه نشود و مورد محبت قرار نگیرد در معرض انواع بیماری های روحی و روانی قرار می گیرد؟
 
متأسفانه در مدارس فوتبال استان ما مربیان به علت عدم آگاهی از موارد بالا فقط به گروه خاصی از بازیکنان خود توجه می کنند و آن ها را بین جمع ستایش می کنند غافل از اینکه همین کار آنان باعث می شود بقیه ی بازیکنان خود را کوچک و کم اهمیت تصور کنند که باعث به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی می شود.
به مثال زیر توجه کنید تا مسئله روشن شود.
فرض کنیم مدرسه فوتبالی 100 بازیکن دارد. که بیشتر مدرسه فوتبال های یاسوج به صورت واقع در همین حد و حدود هستند و شهریه هر بازیکن (که مهم ترین ملاک مدرسه فوتبال برای مربیان استان است)150000 تومان بعضاً بیشتر یا مقداری کمتر می باشد.
پس می توان نتیجه گرفت دلیل ضعف مدارس فوتبال در استان و عدم بازدهی آن چیست آیا باز هم باید گفت مدارس فوتبال؟؟ یا مدارس پول ساز؟/ایل بانو



نام شما

آدرس ايميل شما

جواد رضایی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز سلام
اینجانب جواد رضایی از مربیان فوتبال هستم . شما حق ندارین به این راحتی همه مربیان رو زیر سوال ببرین . اصلا شما کی هستین که شدین مفسر مدارس فوتبال ؟؟؟؟
بعضی از مطالب شما در مورد مدارس فوتبال صحیح و درست میباشد ولی شما با این مطلب همه رو ......
بعضی از مدارس فوتبال هستن که برای اداره مدارس فوتبال با هزینه های زیادی روبرو هستن و بفکر مدرسه فوتبال بیشتر هستن تا مدرسه پول ساز ....
هزینه هایی از قبیل : اجاره زمین ساعتی 120000 تومان . خرید توپ که هر یکی به ارزش 70000 تومان . خرید کاور که هر یکی به ارزش 12000 تومان . خرید کونز و قیف هر یکی به ارزش 3000 تومان . حق الزحمه مربیان و تدارکات هر کدام به ارزش تقریبی 1000000 تومان و دیگر هزینه های جانبی .
حالا که خودتون مفسر فوتبال هستین پیشنهاد میدم یک حسابدار برای این این حساب استخدام بکنین.
بالفرض 150دانش اموز داشته باشی .
هزینه اجاره زمین که برا 60 جلسه = 7200000
هزینه خرید توپ به ازای هر دونفر یک توپ 75 نفر = 5250000
هزینه کاور برا 75 نفر = 900000
هزینه خرید کونز و قیف به تعداد100 = 300000
هزینه مربیان برا 5 نفر = 5000000
هزینه تبلیغات و ثبتنام = 1000000
همه مبالغ به تومان تقریبا 20000000 میباشد .
این است نتیجه یکطرفه به میدان رفتن و قضاوت کردن......
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت رو بيامرزه آقاي رضايي....
حسين
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت رو بيامرزه آقاي رضايي....
هما
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگویی برو کلاس مربیگری ثبت نام کن تا متوجه هزینه بالای ان ومخارج 2هفته ای ان در شهری دور وغریب باشید.بعد استرس بالای کاروحوادث زیادی که در مدارس فوتبال پیش می ایدواینکه همه را بایک چشم نگاه نکنید بعضیها واقعا زحمت میکشنددزدی که نمیکنند
هما
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگویی برو کلاس مربیگری ثبت نام کن تا متوجه هزینه بالای ان ومخارج 2هفته ای ان در شهری دور وغریب باشید.بعد استرس بالای کاروحوادث زیادی که در مدارس فوتبال پیش می ایدواینکه همه را بایک چشم نگاه نکنید بعضیها واقعا زحمت میکشنددزدی که نمیکنند.برگزاری کلاسهای اموزشی مربیان برعهده هیئت فوتبال است که متاسفانه ضعیف عمل میکنند.
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
یجور میگه جواد رضایی هستم انگار امیر قلعه نوییه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1