تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۶۳۱۹۷

یادداشتی بر طنز غضنفر در پارک یاسوج

۳
۰
کبنا ؛مخاطب کبنا

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برگزاری مرسم هنری حلقه ی رندان در پارک ساحلی یاسوج و استقبال بی نظیر مردم از این برنامه اتفاق  شایسته ای بود که واقعیت های بسیاری را عیان نمود.
نکته اول تاثیر هنر و قدرت بالای اثر گذاری آن بود که با کوچکترین تبلیغات و با اتکا به اصل آن می توان مخاطب زیادی را جذب نمود.
نکته دوم آن است که هنر متعلق به مردم است و محبوس کردن آن در چهاردیواری ها و برای گروه های خاص نه تنها به هنر کمک نمی کند بلکه موجب به قهقرا رفتن و به انحطاط کشیدن آن می گردد.

JSHN.YASUJ.ALIJANE (4)
تاریخ هنر نشان می دهد که پیوند وثیقی بین هنر مردمی و ماندگاری آن وجود دارد. اگر چه برگزاری مراسماتی از این دست در میان مردم مسبوق به سابقه بوده است ولی انگونه که باید و شاید از این برنامه ها حمایتی صورت نمی گیرد و گاها دیده شده است کارشکنی و بدسلیقگی هایی نیز اتفاق می افتد.
در هنر مهم خواست و رضایت مردم می باشد و بایستی که مسئولان امر از چنین برنامه هایی که می تواند مورد پسند مخاطب واقع گردند حمایت نمایند.
حضور دکتر محمدی در این برنامه موید حمایت ها و دغدغه های مسئولین استانی می باشد. متاسفانه دستگاه های فرهنگی مدت هاست در رخوت و بیکاری به سر می برند به گونه ای که هفته قبل صدای اعتراض دکتر محمدی نیز بلند شد و حالا این برنامه و این استقبال باشکوه و حضور دکتر محمدی در آن می تواند شروع تازه ای برای فرهنگ و هنر استان باشد.
JSHN.YASUJ.ALIJANE (2)
اما نکته ی دیگر این مراسم باشکوه، محوریت مقوله طنز در آن بود. طنز حلقه ی گمشده ی هنر در جامعه می باشد و متاسفانه هنرمندان یا کمتر به این مقوله توجه دارند و یا آنکه این مهم را با لودگی اشتباه می گیرند. در حالی که در حلقه رندان حوزه هنری آنهم در شب میلاد امام هشتم طنز در شکل زیبای آن و با رضایت بالای مردم اتفاق افتاد. طنز غضنفر علیجانی که با رندی زیبا بر مشکلات و مصایب اجتماعی جامعه انگشت می گذارد  در کنار شعرخوانی شاعران برجسته استانی همچون حسن بهرامی و مجید تقی زاده نشان داد که چه ظرفیت های بالای طنزی در استان وجود دارد و مردم نیز تشنه این هنر هستند.
نکته پایانی آنکه جا دارد بواسطه چنین برنامه شایسته ای  حوزه هنری مورد تقدیر واقع شود که  با برنامه ریزی درست،همت بلند و جهادگونه  شبی خاطره انگیز را برای مردم خلق نماید.
JSHN.YASUJ.ALIJANE (5)
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
رفيعي
Iran, Islamic Republic of
هميشه برنامه هاي حوزه هنري با استقبال زياد مردم مواجه مي شود .
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
سلام . احسنت بر حوزه هنری و این برنامه ها . همش که نمیشه در ببختی باشیم . نمیشه همش گریه کنیم . نمیشه همش برنامه های خشک برای مردم برگزار بشه . باید مردم هم شاد باشند . اسلام هم به اینکه شادی باشد در وجود اسلام و دین بسیار تاکید شده است ولی افرادی فکر میکنند همه چیز را باید کنار گذاشت و همه باید مراسم روضه و ناراحتی و گریه باشد . در حالیکه شادبیهم باید باشه تا مردم با این مشکلات زیاد آرامش شادی را بوجود بیاورند . درسته که آرامش با یاد خدا حاصل می شود ولی وجود برنامه های شاد و طنز نیز در کنار یاد خدا تاثیر مثبت و زیبایی دارد . پس نباید خشک مابانه به این موضوعات روان شناسی نگاه کرد.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1