تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۶۲۹۹۳

کشاورزی باشت باید بهداشتی باشد

۵
۰
کبنا ؛مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت درجلسه شورای سلامت درفرمانداری باشت اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرستان باشت یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی و دامی مورد نیاز شهرستان و استان را تولید می‌کند لازم است کمیته بهداشت سلامت شهرستان باید مطابق دستورالعمل برگزار و با جدیت به فعالیت بپردازد.
کریم رضائی افزود: کمیته بهداشت کشاورزی شهرستان باشت متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، وشیلات و واحدهای آموزش و توسعه مرکزبهداشت است که در زمینه موضوعات سلامت و بهداشت در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین تولیدات دام و طیور در شهرستان فعالیت و نظارت می‌کنند.
وی فعالیت این کمیته در شهرستان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این کمیته در خصوص جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا به انسان، بیماریهای مشترک انسان و دام، نحوه استفاده بهداشتی از سموم کشاورزی، حوادث ابزارالات کشاورزی، آفت‌های گیاهی، ایمنی کشاورزان و کارگران و غیره نظارت می‌کند
رضائی با اشاره به موضوعات مهم مطرح شده در کمیته بهداشت کشاورزی ازجمله ارگونومی، سموم کشاورزی، تولیدآبزیان و طیور، مصرف کود‌ها و سموم، حوادث کار، وسایل حفاظت فردی، مسمومیت‌ها، انبار‌ها و نگهداری، مشکلات اعصاب و روان کشاورزی، سوختن زمین‌ها قبل ازکشت و... اظهارامیدواری کرد با تعامل بین بخشی و مشارکت همگانی شاهدکاهش بیماری‌ها و حوادث مربوط به کشاورزی باشیم..
این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری این کمیته در جامعه یادآور شد: سالیانه در سراسر جهان قریب به ۱۶۵ میلیون نفر به بیماری‌های انتقالی از آب و غذا مبتلا می‌شوند و خسارت مالی بیش از۱۷ میلیارد دلار را در پی دارد لذا اجرای فعالیت‌های این کمیته گامی ارزشمند در کاهش این آمار خواهد بود.
رضائی با تأکید بر این موضوع که تلاش ما برای تضمین سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره است، خاطرنشان کرد: آموزش صحیح در خصوص استفاده مناسب از مواد غذایی، لبنی و دام و طیورو اطلاع‌رسانی عمومی به مردم و اجرای دستورالعمل‌های این کمبته از مهم‌ترین وظایف این شبکه بوده که مستلزم اهتمام و تعامل نهادهای عضو این کمیته و مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمان
Iran, Islamic Republic of
علوم سیاسی وبهداشت محصولات کشاورزی؟؟؟؟؟
خدابه دادمردم باشت برسه
Iran, Islamic Republic of
اقای رضایی با سالار اسدی صلح کردی
جججججججج
Iran, Islamic Republic of
دارمت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایگم دکترجون اگرحرف نزنی ایمیری لااقل یه حرفی بزن دوریال بیرزه
خدادرنظر
Iran, Islamic Republic of
خدا کم کنه تا چه اندازه چاپلوسی.
به قرآن اگه وامدار خطنبودی از هر 10آمپول 2تاشو بهت نمیدادن در تزریقات.بادآورده را باد خواهد برد.
زمین خواهی خورد اگه خدا خواست چون بیش از اندازه چاپلوسی میکنی .درختای حیاط چمن چطورند .زیاد آبش نده کمبود آب داریم
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1