تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۶۲۸۹۹

روابط‌ عمومي‌ها به ذائقه رسانه‌ها توجه كنند

۰
کبنا ؛رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اهميت نقش رسانه در پيشبرد اهداف يك سازمان، گفت: روابط‌ عمومي‌ها ضمن توليد محتوا،به ذائقه مطبوعات و رسانه‌ها توجه كنند.
به گزارش كبنانيوز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد، رمضان‌نژاد در همايش سراسري مديران روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي اظهار كرد: آنچه اكنون بيش از هر چيز مي‌تواند خلا اطلاع‌رسانه‌اي را در هر سازماني پر كند، تغيير نگرش‌ها است كه با لودر و بولدوزر محقق نمي‌شود و بخشي از آن به عملكرد خود روابط عمومي‌ها و عدم نقش‌آفريني آنها در مضوعات مختلف بر مي‌گردد.
DSC_0014مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي افزود: اكنون تا اسم پول مي‌آيد نگاه‌ها به سمت نگاه فيزيكي و كود و بذر مي‌رود در حالي كه اين‌ها 30 سال بوده و امروز وقت تغيير نگرش‌ها فرا رسيده است.
وي پيوست فرهنگي و اطلاع‌رساني در طرح‌ها و سياست‌ها را يك حلقه مفقوده خواند و تصريح كرد: اگر در سياست‌ها و تحقق اهداف ناموفق هستيم براي اين است كه به پيوست فرهنگي و اطلاع‌رساني توجه نكرديم.
رمضان‌نژاد ادامه داد: نظام رسانه‌اي و درك نقش رسانه از ديگر مسائل مهم در كاركرد روابط عمومي‌ها است كه اگر به آن توجه نكنيم نه تنها به اهداف كامل بخش كشاورزي نمي‌رسيم بلكه ناموفق خواهيم بود.
وي تاكيد كرد: 50 درصد پيشبرد سياست‌هاي هر بخشي به نظام رسانه‌اي بستگي مستقيم دارد و غافل شدن از آن، منجر به عقب‌نشيني هر سياست‌گذار و تصميم‌گيرنده‌اي مي‌شود.
مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي شناخت ذائقه رسانه‌ها را براي كار روابط عمومي‌ها مهم دانست و ابراز داشت: اگر مي‌خواهيم در مطبوعات و رسانه‌ها جايي داشته باشيم بايد در وهله نخست، توليد محتوا بكنيم و در وهله دوم روزنامه‌پسند، مخاطب پسند و با درك عنصر زمان در خبرنويسي بنويسيم و اصول فني نگارش را رعايت كنيم.
وي بيان كرد: از مديرنامه‌اي عمل كردن پرهيز كنيم و حرف‌هاي كارشناسي را به سطح رسانه و عموم بكشانيم.
رمضان‌نژاد با بيان اهميت عمومي كردن سياست‌هاي بخش كشاورزي، خطاب به روابط عمومي‌ها گفت: آنقدر از سياست‌ها و رويكرده بگوييد و بنويسيد تا در جامعه نهادينه و عمومي شوند.
اين مسئول رسانه‌اي در وزارت جهاد كشاورزي ابراز داشت: برنامه اصلي ما تبديل كشاورزي به موضوعي درجه اول در كشور است و اين محقق نمي‌شود جز با كارايي مثبت، مفيد و به موقع روابط عمومي‌ها.
وي گفت:‌ ما مي‌خواهيم، كشاورزي موضوع هنر و شعر و رسانه شود و از همه مديران و كارشناسان حوزه روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي انتظار داريم كه در راستاي اين هدف مهم گام بردارند.
مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي اثر يك شعر و عكس در حوزه كشاورزي را به مراتب اثرگذارتر از هزاران گزارش وزير و وكيل خواند و خاطرنشان كرد: برنامه ما اين است كه با رسانه‌ها، گروه‌هاي مختلف هنري، فوتبال، سينما و همه اقشار و آحاد جامعه ارتباط موثر برقرار و اين هم‌افزايي را با اين هدف كه كشاورزي به موضوع اصلي جامعه تبديل شود،‌به وجود آوريم.
انتهاي پيام/ بنام
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1