تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۶۲۷۸۶

انحلال بی سروصدای شهرداری یاسوج

۱۰
۰
کبنا ؛

جوانان یاسوجی سینما نداشتند، امکانات تفریحی و سرگرمی کافی نداشتند، استادیوم به درد بخور هم نداشتند، اما با همه این نداریها یک تیم داشتند و یک آرزو، که تیم شهرشان به لیگ برتر صعود کند. ولی حالا با انحلال بی سر و صدای تیم شهرداری این را هم دیگر ندارند.

هنوز سالی نگذشته از روزهایی که سکوهای سیمانی استادیوم 45 ساله تختی یاسوج مملو از جوانان پرشوری بود که فریاد تشویقشان در و دیوار شهر را به لرزه در می آورد.
جوانانی که تنها دلخوشیشان تیمی بود که امیدها و آرزوهای خود را به آن دخیل بسته بودند اما اینک همه آن امیدها رنگ باخته و آرزوهای آنان به گل مانده است.

دیگر استادیوم قدیمی تختی در مرکز شهر، قلب تپنده یاسوج و لانه عقابها نخواهد بود که در روزهای بازی، چشم و گوش پیر و جوان، زن و مرد و همه و همه به آن باشد که پدیده سالهای اخیر لیگ یک و جام حذفی با رقیب قدر اصفهانی، تهرانی، اهوازی، شیرازی اش و... چه خواهد کرد. تیمی که توانست ذوب آهن اصفهان، مس کرمان، تراکتورسازی تبریز و فولاد اهواز را در جام حذفی شکست دهد.

استادیوم فرسوده تختی شاید دیگر به این زودیها 20هزار تماشاگر در گنجایش هشت هزار نفری اش نبیند و درختان و ساختمانهای اطرافش دیگر سکویی برای دیدن بازی ها نخواهند شد.

حالا چه فرقی می کند که استادیوم 15 هزار نفری یاسوج که 10 سال از آغاز عملیات احداث آن می گذرد، 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد یا 95 درصد و امسال به بهره برداری برسد یا سال آینده.



تیم شهرداری یاسوج در بی توجهی و عدم حمایت مسئولان، بدون سر و صدا منحل شد تا باز هم جوانان یاسوجی اوقات فراغت خود را در خیابانهای مرکزی شهر یاسوج به سر کنند.

این تیم که در سالهای اخیر با بازیهای درخشان خود در لیگ دسته اول و همچنین جام حذفی نگاهها را در فوتبال کشور به خود معطوف کرده بود، در فصل (91و92) تا آستانه لیگ برتر رفت و به یکباره در چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها از بالای جدول سقوط کرد و در نهایت در رتبه چهارم ماند.

اما این تیم پس از تغییر و تحولات سال گذشته در شورا و شهرداری یاسوج گرفتار برخی مشکلات و حاشیه ها شد به طوری در فصل گذشته تا پایان فصل، چهار مربی عوض کرد و در نهایت این مدعی صعود به لیگ برتر، به لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.

جواد زرینچه، حیدر شریفی، هادی برگی زر و رحمان احمدی مربیانی بودند که در فصل گذشته در مقاطعی هدایت این تیم را بر عهده داشتند و نتوانستند سرخپوشان یاسوجی را از بحرانها و باتلاق حواشی بیرون بکشند.

سقوط این تیم به لیگ دسته دوم آب سردی بر گرمای فوتبال استان ریخت با این حال هنوز برخی امیدوار بودند که تیم شهرداری با حضور قدرتمند در لیگ دسته دوم دوباره خود را در لیگ یک و جمع مدعیان ببیند.

شهرداری یاسوج دیگر تیمداری نمی کند

اما در حالی که هفته گذشته قرعه کشی لیگ دسته دوم فوتبال کشور انجام شد و بازیهای این لیگ مهرماه جاری برگزار می شود، در یاسوج هیچ خبری از تیم شهرداری نیست و به گفته شهردار این شهر، "شهرداری یاسوج دیگر تیمداری نمی کند."

محمد علی جاوید  می گوید: شهرداری شرایطی را برای ادامه تیمداری به اداره ورزش و جوانان استان اعلام کرده اما این اداره کل هنوز پاسخی به درخواست شهرداری یاسوج نداده است.

وی در خصوص این شرایط می افزاید: از ابتدا بنا بر این بود که 50درصد هزینه های تیم را ورزش و جوانان پرداخت کند اما یک ریال کمک نکرده است.

جاوید بیان می کند: این اداره کل باید هزینه های قبلی را پرداخت کند تا ما کار را ادامه بدهیم اما تاکنون هیچ پاسخ مثبتی به شهرداری داده نشده است.



وی می گوید: اگر این تیم به یکی دیگر از دستگاهها و نهادها واگذار شود، شهرداری بیشترین کمک را خواهد کرد.

جاوید با بیان اینکه این تیم متعلق به شهرداری نیست و شهرداری تنها اسپانسر تیم بود، عنوان می کند: شرایط شهرداری به شکلی است که قادر به تیمداری نیست.

شهردار یاسوج با ابراز تاسف از انحلال این تیم ادامه می دهد: بودجه شهرداری جوابگوی نیازهای عدیده این تیم نیست.

وی با بیان اینکه هزینه تیم بسیار زیاد است و بودجه شهرداری کفاف آن را نمی دهد، تصریح می کند: طی سالهای گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان برای این تیم هزینه شده است.

جاوید بیان می کند: جلسات زیادی برای رفع مشکلات تیم برگزار شد اما سایر دستگاهها حمایت نکردند و این جلسات بی نتیجه ماند.

انحلال تیم شهرداری کابوسی برای فوتبال استان/ سکوت مسئولین

پیشکسوت داوری فوتبال کشور هم در خصوص انحلال بی سر و صدای تیم شهرداری می گوید: انحلال تیم فوتبال شهرداری کابوسی برای فوتبال شهر یاسوج است.

خداداد افشاریان در گفتگو با مهر به روزهایی اشاره می کند که همه مردم و فوتبال دوستان در تکاپو برای داشتن تیمی در یکی از لیگهای کشور بودند و ادامه می دهد: کاری نشدنی انجام دادیم و به هر دری زدیم و خواهشها کردیم که تیمی درخور شهر یاسوج دست و پا کنیم و در نهایت توانستیم فوتبال یاسوج را به فوتبال کشور معرفی نماییم.

افشاریان بیان می کند: هر تیمی که چه در رقابتهای جام حذفی و چه لیگ یک قدم به شهر یاسوج می گذاشت، دلهره فراوانی داشت و از رویارویی با فوتبال یاسوج می ترسید.



وی تصریح می کند: همه آنچه کاشتیم و ساختیم بر باد رفت و آنچه بیشتر از همه اهالی فوتبال را زجر می دهد، بی تفاوتی مسئولین شهر و استان است.

افشاریان می گوید: هم اکنون همه استانها برخوردار با فوتبال به دنبال جذب منابع و ظرفیتهای جدید هستند و فوتبال توانسته همگرایی و وحدت بین مردم و مسئولین آنها ایجاد کند اما تیم شهرداری دارد مثل آب خوردن منحل می شود و هیچ شخصی و مسئولی نسبت به این مسئله احساس مسئولیت نمی کند.

این داور سابق بین المللی فوتبال کشور با بیان اینکه شهرداری زحمات زیادی برای تیم کشید اما اکنون شورا و شهردار جدید اعلام کرده اند به دلیل مشکلات مالی قادر به حمایت از تیم نیستند و حقوق کارگران شهرداری 9ماه پرداخت نشده است، می گوید: با همه این مشکلات می توان مدیریت کرد و این تیم را سرپا نگه داشت.

کل بودجه تیم شهرداری به اندازه قرارداد یک بازیکن پیکان است

افشاریان از استاندار می خواهد به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان اجازه ندهد این تیم از بین برود و در ادامه می افزاید: استاندار باید با شهامت حق ما را از فوتبال کشور بگیرد.

وی بیان می کند: تنها یک بازیکن در تیم پیکان تهران بیش از یک میلیارد تومان پول از بیت المال می برد اما تیم شهرداری یاسوج به دلیل مشکلات مالی در آستانه نابودی است.

وی می افزاید: مگر جوانان این شهر چه گناهی کرده اند که در این شهر زندگی می کنند. چرا نباید کسی بیاید چوب عدالت را بلند کند و بگوید پول یک فصل بازیکن فلان تیم برابر با کل هزینه های یک فصل تیم شهرداری است.

افشاریان تصریح می کند: مردم با این تیم زندگی می کردند و من صدای قلب تماشاگران را در روزهای بازی این تیم می شنیدم اما الان همه مسئولان بی خیال این تیم شده اند و این سکوت برای فوتبال استان مرگبار است.



وی با بیان اینکه چیزی را که به سختی به دست آوردیم به راحتی داریم از دست می دهیم، بیان می کند: هنوز دیر نشده و می توان این تیم را نجات داد و بازیکنان بومی و متعصبی هستند که بدون چشمداشت در تیم بازی کنند.

وی عنوان می کند: اگر تیم شهرداری در لیگ دسته دوم حضور نیابد به لیگ دسته سوم سقوط خواهد کرد و آن وقت همه چیز را از دست می دهیم.

حکایت شهرداری یاسوج، حکایت تیمی است که تا زمانی که می برد و یکه تازی می کرد، خیلی ها خود را به موفقیت هایش سنجاق می کردند و با آن عکس یادگاری می گرفتند اما حالا در بی کسی مطلق به سر می برد و مصداق این ضرب المثل است که "پهلوان زنده را عشق است."

اما در حالی که در سایر کشورهای جهان و حتی شهرهای کشور، دولت هزینه های فراوانی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید و پویایی در جامعه می کند، اینگار شهر یاسوج باید در این زمینه هم از دیگران عقب بماند.

بدون شک تیم فوتبال شهرداری می توانست نقش بسیار مهمی در ایجاد همدلی، شور و نشاط اجتماعی و امید در استانی داشته باشد که جوانترین استان کشور محسوب می شود و غبار محرومیت چهره زیبای آن را پوشانده است.

.......................

گزارش: شریف اسلامی

نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
مسولین نفت تلاش کنند که بازی نفت گچساران در جام حذفی پخش مستقیم بشه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتی جناب آقای اسلامی دست مریزاد...شماره حساب بدن همه کمک میکنیم و دست به دست هم میدم شهرداری را نجات دهیم ...من بعنوان یک هموطن در تهران قول مساعد مالی خوب میدم اسپانسری در خور شان هم میاورم به شرط آنکه یک عده خود را مالک باشگاه نداند... منظر جواب هستم لطفا کامنت بذارید جناب اسلامی یا شماره تلفن بدید
مجيد-
Iran, Islamic Republic of
بسيار ممنونم جناب اقاي اسلامي: همانگونه که مستحضريد تيم شهرداري يه تيم مردمي بود که در زمان شهردار مهندس بهرامي ومديريت خوب ايشان به ليگ 2 راه يافتن وخوب داشت پيش مي رفت تا زمان شهردار اقاي مهندس نگين تاجي که متاسفانه باتوجه به مديريت ضعيف وسيري ناپذيري ايشان تيم شهرداري به حاشيه رفت وتباني و.... وحالا بعنوان مقصر اصلي انحلال تيم شهرداري تا حالا کسي از ايشان توضيح نخواسته وحرفي نزده مسولين چرا بي صدا نشستن وحق مردم فوتبال دوست وبا غيرت استان کهگيلويه وبوير احمدو ناديديه گرفتن واز مقصرين وعواملين از بين رفتن تيم شهرداري توضيحي نمي خوان وبعنوان مدعي العموم از حق مردم دفا نمي کنن؟
عسکری
Iran, Islamic Republic of
جناب هدایت امیری تحویل بگیر جناب جاوید .
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
چرابرای همه ی ریخت وپاش هاپول هست اما نوبت ورزش که می رسدبودجه ای نیست؟چرامنابع نفت وگاز وآب های فراوان که سودش را استان های دیگرمی برند در استان ماست اما پولش را جاههای دیگر خرج می کنند.مگرجوانان این استان حق ندارند؟جناب اقای استانداربیدار شوید ودادبزنید ازاین همه بی عدالتی.ماهم حق وحقوقی داریم که تاکنون پایمال شده است.جناب استاندا روظیفه شما چیست؟چرا در مقابل مشکلات مردم واستان سکوت می کنید؟برای رضای خداکارکنید ودل به صندلی های چرخان نسپارید واز حق مردم دفاع کنید که چرخاننده اصلی خداست.نگذاریدتیم نیمه جان شهرداری جان دهد .کمک نفس ها را باز کنید .جوانان این استان هوای تازه می خوهند.وزارت ورزش بایداز تیم شهرداری حمایت کند مابایدبخواهیم وپیگیرحقمان باشیم .همه چیزکه استقلال وپیروزی نیست بخواهیم وپیگیر شویم تابه حقمان برسیم
Iran, Islamic Republic of
مدیر ورزش و جوانان بابا تعطیله
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
در هر استان یا شهری اگر چنین اتفاقی برا تنها تیمشون در فوتبال کشور رخ میداد صداسیمای همان استان تا مشخص شدن موضوع بابرنامه های دقیق و چالش برانگیز این مورد را پیگیریمیکرد اما این صداسیمای ما خواب خرگوشی دارد و مدیران آن هم فقط سیاسی بازی همین
ایکس
Iran, Islamic Republic of
اخ سی عزیزی که بعد عزت خارش کردن.....
اغی جاوید تیم سقوط دی
هلان ولش نیکنی ایخی تیم داری هم نکنی ....
پیل بازیکنل هم که ندی....

والله تو خوبی با شورای شهرت...
شوری شهری که همش معلم بازنشسته بون و طیفه گرایی انتخاب وابون د هم ینه...
وای به حال ای شهر...

اخ سی نسل اریوبرزن....
ارمان موسوی
Iran, Islamic Republic of
آقای جاوید و شورای.. ... من نه فوتبالیستم و نه در تیم شهرداری ذینفع...بخدا فقط یک طرفدار برای تیم شهرم هستم...بخدا قسم شما شور و نشاط و ورزش رو از تمامی جوانان شهرمون گرفتید و جوانان مطمعن باشید جایی که نشاط نباشه رو به دخانیات و به سمت کاهای خلاف رو می آورند ..خدا شاهده هیچ وقت از شما شهردار و شورای شهر نمیگذریم و همیشه نفرین ما پشت سرتونه که تیم رو منحل کردید...خدا هم از شما نگذره ..
ارمان موسوی
Iran, Islamic Republic of
.... من نه فوتبالیستم و نه در تیم شهرداری ذینفع...بخدا فقط یک طرفدار برای تیم شهرم هستم...بخدا قسم شما شور و نشاط و ورزش رو از تمامی جوانان شهرمون گرفتید و جوانان مطمعن باشید جایی که نشاط نباشه رو به دخانیات و به سمت کاهای خلاف رو می آورند ..خدا شاهده هیچ وقت از شما شهردار و شورای شهر نمیگذریم و همیشه نفرین ما پشت سرتونه که تیم رو منحل کردید...خدا هم از شما نگذره ..در آخر هم باید به آقا .که مطلبی در بالا گذاشتن و از تهران حاضر شدن که به تیم شهرداری کمک مالی کنن و اسپانسر جور کنن،کمال تشکر و قدردانی رو داریم و از همین جا دست ایشان رو میبوسیم.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1