تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۶۲۷۵۲

کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سرشماری می‌شود

۰
کبنا ؛معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری کهگیلویه وبویراحمد از آغاز پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر ماه به مدت 45 روز در سراسر کشور و این استان خبر داد.
حسن نوروزی در نشست هماهنگی پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی، افزود: این سرشماری که نقش محوری و پایه ای در نظم ملی و آماری کشاورزی در کشور ایفا می کند از تمام واحدهای تولید کشاورزی ثبت اطلاعات به طور جدگانه انجام می شود.
وی اظهار داشت: با این سرشماری منبعی نو و بسیار مهم در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی فراهم می شود و براساس این سرشماری چارچوب های آماری طرح های نمونه گیری متعددی برای تامین نیازهای بخش کشاورزی آماده و به اجرا در می آید.
معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: با این سرشماری داده های آماری استاندارد برای تبدیل اطلاعات با سازمان های آماری بین المللی را هم فراهم می کند.
نوروزی ادامه داد: روش اصلی جمع آوری آمار کشاورزی، مصاحبه ماموران آموزش دیده با بهره برداران کشاورزی است.
وی تصریح کرد: خانواده‌های بهره‌برداران کشاورزی، دامداری، شرکت های رسمی وموسسه های عمومی دارای فعالیت کشاورزی با فهرست برداری از اماکن واظهارات معتمدین و مطلعین محلی، مورد شناسایی قرار می‌گیرند وسپس برای هر بهره بردار یک یا چند پرسشنامه از طریق پرسش و پاسخ تکمیل می‌شود.
معاون برنامه ریزی گفت: اطلاعات جمع آوری شده در قالب گزارشات آماری در اختیار برنامه ریزان، مدیران جامعه پژوهشگران وعلاقمندان قرار می گیرد.
نوروزی افزود: اولین سرشماری عمومی کشاورزی در سال 52 به انجام رسید وبعد از انجام این سرشماری در سال های 68 ، 72 و 82 ، پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی در استان همزمان با سراسر کشور از پنجم مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید در اجرای هرچه بهتر این امر ستاد سرشماری استان را چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد امکانات مورد نیاز کمک کنند تا شاهد اجرای دقیق این طرح در استان باشیم.
نوروزی، کشاورزی را از شاخص ها اصلی و مهم توسعه در استان دانست وگفت: این سرشماری موجب خواهد شد تا با ظرفیت های موجود استان و برای برنامه ریزی آینده در بخش کشاورزی به طورعلمی و تخصصی دست یابیم و در تخصیص امکانات، اعتبارات و تسهیلات در این بخش برنامه ریزی بهتری انجام دهیم.
معاون برنامه ریزی، دسترسی به آمار درست و دقیق را پایه بسیاری از برنامه ریزی ها دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف لازم است تا مامورین آمارگیر ضمن آشنا شدن با وظایف خود به طور تخصصی در جریان اهمیت موضوع قرار گیرند تا بتوانند اطلاعات درست و موثقی را از  جامعه هدف دریافت و ارایه نمایند.
مدیرکل آمار واطلاعات استانداری هم گفت: احکام مربوط به اعضای ستاد در استان صادر شده است و صدور کارت های شناسایی مامورین سرشماری نیز با رعایت موازین قانونی با ذکر کامل مشخصات، تاریخ اعتبار آن و سایر موارد مورد نیاز به انجام می رسد.
مجیدعیوض زاده افزود: نظارت و کنترل کامل بر اجرای مطلوب این طرح از سوی مسئولین ذی ربط انجام خواهد شد وبا تدابیر اندیشیده شده این طرح در موعد مقرر و با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار انجام می شود.
وی تاریخ دقیق شروع این طرح را پنجم مهرماه سال جاری بیان کرد و افزود: این طرح  به مدت 40 روز و تا 18 آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان ادامه خواهد داشت.
به گفته عیوض زاده، ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان تمام وظایف دستگاه های عضو این ستاد را مشخص و به آنها ابلاغ کرده است تا بتوان از تمام ظرفیت اداری و کاری در استان برای اجرای مطلوب این طرح استفاده گردد.
وی تاکید کرد: بر اطلاع رسانی هرچه بیشتر این طرح برای مردم تلاش شود تا مردم با اعتماد کامل به مامورین آمارگیر در اجرای این طرح نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند.
وی شوراها و دهیاران را ظرفیتی مناسب در تحقق این طرح در روستاها دانست و افزود: متولیان امر با یک برنامه ریزی مناسب می توانند از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1