تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۶۲۶۹۵

نبود شهرك صنعتي در لنده و رنج صنوف آلاینده

۰
کبنا ؛

نبود شهرك صنعتي در شهرستان لنده باعث درهم ريختگي نظم صنوف در اين شهرستان شده به طوري كه يك واحد جوشكاري كه به طور مداوم با چكش و برش صفحه هاي ضخيم آهن همراه با توليد صداي بسيار قوي در حال كار است براي ساير صنوف همسايه خود ايجاد مزاحمت مي كند و همين مسئله عاملي است براي بروز اختلافات صنفي.

در شهر لنده بيش از 7 واحد جوشكاري و  7واحد آلومينيومي و 2واحد توليد درب و پنجره چوبي و بيش از 6واحد تويض روغني و پنچرگيري وجود دارد كه اغلب يا در مركز شهر و يا در مناطق پرجمعيت شهري مي باشند كه علاوه بر توليد آلودگي هاي صوتي ، آلودگي هاي بهداشتي نيز در سطح شهر ايجاد كرده كه باعث نگراني شهروندان لنده اي نيز شده است.

قطعاً دامنه فعاليت صنوف آلاينده در سطح شهر اگر در شهرك صنعتي خاصي ساماندهي مي شد شاهد از بين رفتن نارضايتي هاي عمومي و افزايش توان توليد بيشتر محصولات اين صنوف در بازار با آرامش خاطر بيشتري بوديم.

ايجاد شهرك صنعتي براي شهرستان نوپاي لنده بايد به عنوان يكي از اولويت هاي مهم صنعتي مديران شهرستاني بايد قرار گيرد تا زمينه رشد و بالندگي و پيشرفت روز افزون شهرستان لنده در افق چندين ساله تحقق يابد.

يكي از دلايل بيكاري جوانان اين شهرستان را مي توان نبود شهرك هاي صنعتي و شغل هاي مولد و اشتغالزا عنوان كرد.

البته براي تحقق اين موضوع مهم تعامل و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي و خدماتي جهت ايجاد و احداث شهرك صنعتي در شهرستان لنده با محوريت اداره صنعت ومعدن و تجارت لازم و ضروري است.

به هر حال اميدواريم مسئولان ارشد شهرستان لنده با نگاه توسعه اي به شهرستان لنده در كميته برنامه ريزي شهرستان و استان باب تازه اي در خصوص ايجاد و احداث شهرك صنعتي در لنده، گام هاي اساسي و ماندگاري بردارند و راه توسعه و پيشرفت شهرستان را براي نسل هاي آينده فراهم كنند.

گزارش: سيد اسماعيل ميري


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1