تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۶۲۵۹۶

امکانات زیر صفر است، زمین تمرین نداریم

۲
۰
کبنا ؛در روزهایی که ورزش استان و تا حدود زیادی فوتبال استان در مسیر قهقرایی پیش می رفت دعوت کردن از یک دختر ۱۶ ساله از استان کهگیلویه و بویراحمد به اردوی تیم ملی زیر ۱۹ سال بارقه های امید را در راه مسیر رشد و توسعه ورزش و فوتبال استان بخصوص نزد بانوان فوتبالیست استان به ارمغان آورده است.
صحبت از شبنم بهشت است دختر ۱۶ ساله دهدشتی که در اولین حضور رسمی خود در میادین فوتبال به عنوان پدیده مسابقات جام پایتخت طبیعت ایران شناخته شد، شبنم به تمرینات ادامه داد تا بالاخره توانست مزد زحمات طاقت فرسای خود را از فوتبال ایران بگیرد و طی یک سال و نیم گذشته به صورت متناوب در اردوهای تیم های پایه ایران و مسابقات این تیم ها حضور فعال دارد.
شبنم بهشت بعد از نا امیدی از حمایت مسئولین ورزش و هیات فوتبال استان و همچنین مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد ترجیح داد مسیر دیگری را برای ادامه فوتبال خود و خلاقیت های فردی اش در پیش گیرد او به گل گهر سیرجان پیوست تا با عقد یک قرار داد با مبلغ پایین برای بانوان ورزش دوست سیرجانی شادی را به ارمغان بیاورد.
از بازیکن تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران دعوت کردیم تا پای صحبت هایش در دفتر روزنامه امید مردم بنشینیم:
*خودتان را بطور کامل معرفی کنید؟
شبنم بهشت متولد نهم آذرماه ۱۳۷۷ دهدشت ساکن یاسوج و کلاس دوم دبیرستان
*سابقه فعالیت های ورزشی تان را بگویید؟
اوایل در رشته تکواندو در شهر فعالیت داشتم که در سطح شهرستان کهگیلویه به مقام اول دست یافتم و بنا به تشویق دوستان به رشته فوتسال روی آوردم و در اولین حضور رسمی ام در مسابقاتی که تحت عنوان جام پایتخت طبیعت ایران در یاسوج برگزار می شد به عنوان پدیده مسابقات شناخته شدم ضمن اینکه یکبار نیز علیرغم اینکه هیچ تخصصی در رشته دو و میدانی نداشتم در مسابقات قهرمانی کشور که در شهر قم برگزار می شد شرکت کردم و در دوی ۱۲۰۰ متر نفر سوم کشور شدم و در حال حاضر نیز بازیکن تیم ملی زیر ۱۹ سال کشور هستم.
*از افتخارات ورزشی خود بگویید؟
در تکواندو کمربند آبی دارم و نفر سوم دو و میدانی کشور شدم بهترین بازیکن و پدیده مسابقات جام پایتخت طبیعت ایران شدم ،اولین گلزن تاریخ تیم ملی جوانان ایران هستم و در مسابقات آسیایی چین به همراه تیم ملی ایران ششم آسیا شدیم .
*آیا به درس خواندن هم علاقه‌داری؟
با وجود اینکه ۱۵ روز در تهران برای تیم ملی تمرین می کنم، ۱۵ روز در یاسوج درس می خوانم با این وجود همیشه در بین شاگردان ممتاز هستم.
*در چه تیم هایی بازی کرده‌ای؟
مرصاد دهدشت، فدک یاسوج و امسال هم در گل گهر سیرجان
*مشوقین شما چه کسانی بودند؟
پدر و مادرم خانمها و مهناز آشتیانی ،مهناز امیر شقاقی و مریم جمال نجاتی که از همه این عزیزان تشکر می کنم.
مربیانت چه کسانی بودند؟
طیبه پرندک در تیم مرصاد دهدشت، مهناز آشتیانی در تیم فدک یاسوج و مهناز امین شقاقی و مریم جمال نجاتی در تیم ملی
گفتی در تیم فدک بازی کرده ای، حال و روز این تیم را چگونه ارزیابی می کنی؟
خیلی وضعیت خوبی ندارد و علیرغم اینکه از بازیکنان سخت کوش و تکنیکی و همچنین کادر فنی خوب سود می برد اما به دلیل عدم حمایت مالی بچه ها انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارند به شکلی که در مسابقات بندر عباس به دلیل بلاتکلیفی و عدم حمایت، نیم ساعت مانده به مسابقات به این شهر رسیدیم و نتوانستیم نتیجه خوبی بگیریم و در مسابقاتی که در شهر تبریز برگزار شد بازهم به دلیل بلاتکلیفی به بازی اول نرسیدیم و برای ما باخت فنی اعلام کردند و با این وجود توانستیم تیم را در لیگ اول نگه داریم.
در فوتسال با چه مشکلاتی روبرو بودی؟
زمین تمرین نداریم و امکانات در استان زیر صفر است و هیات فوتبال هم در زمینه دادن زمین تمرین با ما همکاری نمی کند. پدرم برای اردوهای تیم ملی خیلی به درد سر می افتد چرا که برای بردن من به تهران و برگشتنم به یاسوج بخاطر همراهی من متحمل زحمات زیادی می شود و از این بابت شرمنده ایشان هستم .
آیا تا کنون از مسئولین جایزه ای گرفته ای ؟
زمانی که از مسابقات آسیایی چین برگشتیم، مسئولان هیات فوتبال استان به منزلمان آمدند و ۸۰۰ هزار تومان کمک کردند و مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز دو ماه پیش ۵۰۰ هزار تومان هدیه به من داد و به غیر از این دو مورد هیچ هدیه ای دریافت نکرده ام.
چه برنامه هایی پیش رو داری؟
در ۱۹ شهریور باید در اردوی تدارکاتی تیم ملی که در تایلند برگزار می شود شرکت کنیم، ضمن اینکه برای یکسال باید در تیم گل گهر سیرجان که علاوه بر من ۵ بازیکن دیگر از تیم ملی حضور دارند بازی کنم و همچنین ابان ماه امسال باید در مسابقات قهرمانی غرب آسیا شرکت کنیم.
تلخ ترین و زیباترین خاطره ای که به یاد داری چیست؟
بهترین خاطره ام مربوط می شود به مسابقات جام پایتخت طبیعت ایران در یاسوج که در حالیکه برای اولین بار در مسابقات فوتسال شرکت می کردم به عنوان بهترین بازیکن و همچنین پدیده مسابقات شناخته شدم و بدترین خاطره ام هم مربوط می شود به مسابقات لیگ دسته اول در بندرعباس که به بازی اول نرسیدیم و ۱۵ گل خوردیم.
گفت و گو :صادق الهی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این مدیرکل تعطیله هرسال میگیم دریغ از پارسال از مدیر عزیزمان میخواییم یه چندتا وعده باحال بده ههههههههههههههههههههههههههههههههه
البرز
Iran, Islamic Republic of
چشم اداره ورزش و صداسیمای استان روشن ,نه حمایتی نه حضور در برنامه ای نه پیگیری مسایل این ورزشکار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1