تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۶۲۴۷۲

کوتاهی مسئولان در آبشار یاسوج

۹
۰
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های مستعد در حوزه گردشگری است که متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان در جذب گردشگر، زیرساخت‌های لازم به لحاظ امکانات بهداشتی، رفاهی و فرهنگی در اماکن گردشگری این استان فراهم نشده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صنعت گردشگری از پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است و از همین راه درآمدهای زیادی نصیب جوامع مختلف می‌شود، استان کهگیلویه و بویراحمد بواسطه نعمت‌های خدادادی و طبیعی به یکی از استان‌های مستعد در حوزه گردشگری شناخته است و از این رو گردشگری می‌تواند به عنوان مولفه مهمی در رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از این لحاظ که همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را در این حوزه به صورت طبیعی و خدادادی دارد، نقش بسزایی ایفا کند.
در دنیای امروزی اکثر کشورها بخش اعظمی از درآمد ارزی خود را از طریق گردشگری به دست می‌آورند، اما سئوال اینجاست که چرا با وجود ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری، آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت و پتانسیل برای توسعه شهرهای استان استفاده نکردیم، البته پاسخ به این سئوال نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتری دارد، گرچه بخشی از این ضعف مربوط به نحوه برنامه‌ریزی و مدیریت‌ مدیران بر می‌گردد.
شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شرایط جغرافیایی، آب و هوای مناسب و سالم، مکان‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد، هر ساله و بطور ویژه در برخی از ایام همانند نوروز، تعطیلات تابستانه و اعیاد مختلف، خیل عظیمی از مسافران در مناطق طبیعی و مکان‌های گردشگری این شهر جا می‌گیرند.
با ورود گردشگر به تدریج نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله اقامت‌های مناسب، افزایش امکانات، تأسیسات و سایر فعالیت‌های مربوطه برای توسعه صنعت گردشگری لازم و ضروری است. زیباسازی، تمیز نگه‌داشتن مکان‌های گردشگری، فراهم کردن امکانات بهداشتی و اولیه در اماکن تفریحی در جذب گردشگر و افزایش روزافزون آن بسیار تاثیرگذار است.
متأسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که در حفظ و نگهداری از مکان‌‌های گردشگری دقت چندانی نمی‌شود و از آنها به نحوه مطلوب استفاده نمی‌گردد.
علاوه بر مقوله تمیز نگه‌داشتن و زیباسازی مکان‌های گردشگری، فرهنگ‌سازی در نحوه ورود، حضور و خروج از این مکان‌ها به اندازه کافی صورت نگرفته و هر روز شاهد ریختن زباله در سطح وسیعی در این مکان‌ها هستیم که این مسئله چهره زشتی از مکان‌های گردشگری مرکز پایتخت ایران نشان می‌دهد و شاید منجر به کاهش رغبت در مسافران و گردشگران برای حضور دوباره در شهرهایمان را داشته باشد.
در نتیجه ورود یک گردشگر به این استان چهارفصل به منزله ایجاد شغل و رونق اقتصادی در شهر و دیارمان است بنابراین لازم است همگی در حفظ نظافت شهر بویژه مکان‌های تفریحی، گردشگری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش نمائیم.
تصاویری از آبشار یاسوج( ریختن زباله در این مکان گردشگری)
abshar (2) abshar (1)
عکس: ابوالحسن غلامی
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت نویسنده مطلب.خرسند وخوشحالیم که اکثر مردم استان نسبت به رونق صنعت گردشگری لطف وعنایت ویژه دارند.ولی نویسنده محترم باید به عرض برسونم که تعمیر .نگهداری.پاکسازی فضاهای داخل شهر بویژه ابشار یاسوج بعهده شهرداری محترم میباشد وارتباطی با اداره گردشگری ندارد.
احسان
Iran, Islamic Republic of
آقایان روابط عمومی شهرداری که از کاه کوه می سازین خوب نگاه کنین
م
Iran, Islamic Republic of
وقتی شهردار نداشته باشیم همینطور
یارمهدی
Iran, Islamic Republic of
جوانان گچساران ، پنجمین مخزن نفت جهان ،تولید کننده یک سوم نفت کشور بیکارند، بعد شما تصاویری از زباله های آبشار یاسوج رو به نمایش گذاشتین؟؟؟؟؟؟؟
مینا
Iran, Islamic Republic of
البته من با ضعف نظارتی و بخشی از مطالب موافقم ولی مهمترین مشکل را در فرهنگ گردشگری باید جستجو کرد نه در استان ما بلکه در تمامی استانهای کشورمون این مشکل رو داریم انشالله این موضوع هم حل گردد.
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
بایدنیکزاد(استانداراسبق) به دلیل تخریب ونابودی آبشاریاسوج وتپه زیبای شهر محاکمه شود.چرا هرکسی وارد استان می شود هرطوری دوست داشت درطرح های عمرانی بطور سلیقه ای عمل می کند ومی رود که نمونه بارزش همین آبشار وتپه شهر است که به ویرانه تبدیل شدند وکسی هم جوابگو نیست.به نظرمی رسد با این افرادباید برخوردقانونی شود.
اصلاح طلب بیکار
Iran, Islamic Republic of
.. شما که زمانی مدیر روابط عمومی ا...بودی برای اشتغال جوانان این استان مغزتان جرقه نزد حالا می خواهی با ورود گردشگران مرفع و بی دغدغه از استان های برخوردار مشکل بیکاری جوانان ما را با جمع کردن اشغال و فروختن چیپس و پفک و قلیان و... حل کنی شب ها راحت بخواب و فکر نکن که بهتر هست
م
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشکلات پیش روی اداره گردشگری عدم تطابق بین انتظارات مردم و توان گردشگری است. بعباراتی سقف انتظارات مردم هر روز وسیع تر و گسترده تر میشود اما در مقابل ستونهای گردشگری باریک و باریکتر .برای سرسامان دادن صنعت گردشگری چاره ای نیست مگر اینکه ساختار گردشگری تغییر کند .چرا که ساختار نیمه جان و تقریبا مرده ی موجود در سازمان گردشگری به هیچ وجه جوابگوی انتظارات گردشگران نمی باشد.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ازابتدای سال89تا اوایل سال92 تعدادبیش از800نفرازفرزندان بومی استان ک ،ب که بیش از80% آن ساکن گچساران هستند به صورت رسمی و پیمانکاری جذب شرکت نفت گچساران شدند، بدون شک هیچ فرد وسازمانی درسایر ادارات وسازمانها نمیتواندچنین فعالیتی رادرکارنامه خودبیابد، شاید در فضای هیاهو وسیاسیکاری باورش خیلی سخت باشه اما واقعآ تمامی این افراد الان مشغول بکار هستن که خودم یکی از این افرادم که مسولین وقت شرکت نفت به من که متآسفانه ازنعمت داشتن پدرومادرمحروم هستم به صورت ویژه محبت کردن،
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1