تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۶۲۴۲۶

آب سد تنگ‌ سرخ بویراحمد دسترنج 100 سال را می‌برد

۰
کبنا ؛با حضور مردم و مسئولان ضرر و زیان مردم همزمان با ساخت سد تنگ سرخ مورد بررسی قرار گرفت.
با سخت این سد دارایی و اندوخته 100 ساله مردم تنگ سرخ از توابع بویراحمد به زیر آب می‌رود، با زیر آب رفتن منطقه تنگ‌سرخ، بیش از 200 هکتار از باغات مردمی زیر آب خواهد رفت که علاوه بر آن بسیاری از تاسیسات و خانه‌ها و سایر املاک مردم از بین می‌رود بنابراین باید اقدامی صورت گیرد تا دسترنج 100 ساله آبا و اجدادی در نظر گرفته شود.
یکی از نمایندگان اهالی تنگ سرخ دو پیشنهاد برای جلوگیری از ضرر مردم به مسئولان داد و گفت: با توجه به اینکه استان فارس و شهر شیراز از این سد بیش از همه منتفع خواهند شد پیشنهاد می‌شود 15 هکتار زمین در منطقه صدرای شیراز به اهالی تنگ سرخ واگذار شود.
روزبه دومین پیشنهاد را نیز مربوط به برخی اراضی در منطقه اقلید و سپیدان عنوان کرد و گفت: 300 تا 400 هکتار اراضی منابع ملی در آن مناطق وجود دارد که مى‌توان آن را به دلیل ضرر و زیان در اختیار مردم این منطقه گذاشت.
نماینده بویراحمد و دنا در دیدار با مردم تنگ‌سرخ، اظهار کرد: نباید حق و حقوق مردم ضایع شود و بیش از هر چیز باید این حق را در نظر گرفت که مردم تنگ‌سرخ سال‌ها زحمت کشیده‌اند و نباید ضرر کنند.
- tangsorkh (1) tangsorkh (2) tangsorkh (3) tangsorkh (4) tangsorkh (5) tangsorkh (6) tangsorkh (7) tangsorkh (8) tangsorkh (9) tangsorkh (10) tangsorkh (11) tangsorkh (12) tangsorkh (13) tangsorkh (14)
گزارش: سید علی فروزنده
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
احداث سد تنگ سرخ به خاطر تامین آب شهر یاسوج نیست. با احداث این سد نه تنها استان سودی نمی برد بلکه بخش زیادی از زمینهای زراعتی زیر کشت شهرستان بویراحمدکه آب آنها از طریق روخانه بشار تامین می شود با کمبود آب مواجه خواهند شد.مطالعات اولیه سد تنگ سرخ از طریق آب منطقه ای فارس صورت گرفته و هدف آن صرفا تامین آب شرب شهر شیراز است.وقتی که مردم شهر یاسوج هم اینک با کمبود آب شرب مواجه اند. با علم به اینکه میدانیم یاسوج در مسیرتوسعه بوده در آینده آب شرب آن باید از طریق رودخانه بشار تامین گردد. وقتی که واقف هستیم با احداث این سد شالیزارهای اطراف این رودخانه با کمبود آب مواجه ،آب طرح های دام و طیور و آب زیان دیگر تامین نمی گردد.وقتی داستان سد کوثر را میدانیم چه اصرار ی بر احداث سد است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیراحمی
Iran, Islamic Republic of
بازهم بی تدبیری!! کمترین سود از این سد به این استان تعلق میگیره و فارس حالشو میبره. چرا باید تنگ سرخ نابود بشه واسه فارس. کوهرنگ و چهارمحالو دارن بخاطر اصفهان و زاینده رودشو صنایعش نابود میکنن حالا نوبت به ک.ب رسید. ای لرای بدبخت
مردم
Iran, Islamic Republic of
آب در خانه و ما تشنه لبان می گردیم
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم

ای دادو بیداد از این بی برنامگی ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اهالی تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
بابابذارین این سدبه سرانجام برسه .مطمئن باشیدسودش اول به استان خواهدرسید...تشکرازآقای زارعی چون اول درفکرحق وحقوق مردمه بعدساخت سد
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
بازهم آقای دوربینی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1