تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۶۲۳۹۴

نبود گیرنده‌های دیجیتال دلیل استفاده از ماهواره در باشت

۲
۰
کبنا ؛


mahvareبا توجه به اینکه امروزه استکبار جهانی دریافته که با تکیه بر موضوعات اقتصادی و سیاسی نمی‎تواند به ملت ایران ضربه وارد کند، لذا با اهداف شوم از پیش تعیین شده خود در قالب تهاجم فرهنگی می‎کوشد تا جوانان و نوجوانان ما را، بدون آنکه خودشان متوجه شوند به سمتی که خواسته آنها است سوق داده و از هویت دینی و ملی که همان اصالت فرهنگی یک ایرانی است، دور سازد.
راه اندازی شبکه های ماهواره ای با ترویج فحشا و بی بندوباری یکی از ترفندهای دولتهای غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی ملت ایران اسلامی است.
عدم دریافت شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور در روستاها، در شرایطی که با هزینه کم از طریق ماهواره می‌توان بیش از 2000 شبکه خارجی را به راحتی دریافت کرد، جای بسی تأسف دارد.
امروزه در اکثر روستاهای شهرستان باشت برنامه‌های صدا و سیما از قدیم الایام بصورت آنالوگ آنهم با ضعیفترین کیفیت دریافت می‌شود و این مسأله باعث شده برخی از مردم این روستاها به دلیل نبود سیستم های آنالوگ و دیجیتال از ماهواره استفاده کنند.
در سطح شهرستان باشت، علت گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعي، بیشتر آنهم در بين روستائیان، نبود گیرنده های دیجیتالی و حتی شبکه های ملی است که در بیشتر ایام سال در این مناطق قابل دریافت و استفاده نمی‎باشد و موجب رواج استفاده از ماهواره ها شده است.
برای اینکه بدانیم که مهمترین عوامل استفاده از ماهواره در بین روستائیان چیست، به سراغ برخی از مسئولان امر و مردم روستاهای شهرستان باشت رفتیم.
امام جمعه باشت: اگر شبکه های دیجیتال نصب شود، بسیاری از خانواده های روستایی از شر ماهواره ها در امانند
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت بیان داشت: امروزه یکی از ابزارهایی که خانواده ها و جوانان ما را تهدید می کند، مساله ماهواره ها است که مخصوصا در روستاها بسیار رواج پیدا کرده اند.
وی افزود: بسیاری از روستاهای این شهرستان با توجه به اینکه از خیلی از امکانات محروم اند، ولی دستگاه ماهوراه نسب کرده اند تا بتوانند از شبکه های آن استفاه کنند.
عبودی با اشاره به اینکه، با توجه به بازدیدها، گزارشات و صحبت خود مردم این روستاها نسبت به استفاده از ماهواره گفت: همه حاکی از این است که مردم معتقد اند که اگر شبکه های دیجیتال دریافت شود ماهواره ها را جمع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه، مردم خودشان هم نسبت به مضررات ماهواراه ها آگاهند، بیان داشت: امیدوارم که مدیر کل محترم صدا و سیما و مسئولین عزیز، هماهنگی های لازم را انجام دهند تا این مناطق روستایی هم پوشش داده شوند.
امام جمعه باشت در ادامه گفت: اگر شبکه های دیجیتال نصب شود، خیلی از خانواده های روستایی از شر این ماهواره های خطرناک در امان می مانند.
فرماندار باشت: استفاده از تجهیزات ماهواره ای در روستاهای شهرستان باشت نگران کننده است
سید موسی حسینی فرماندار باشت با اشاره به رواج استفاده از ماهواره در روستاها گفت: استفاده از تجهیزات ماهواره در روستاهای شهرستان باشت نگران کننده است.
وی افزود: امروزه جوانان زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه های ماهواره ای اختصاص می دهند و همین امر عاملی برای بی حجابی و سستی نظام اکثر خانواده های ایرانی شده است.
فرماندار باشت با اشاره به اینکه، استفاده از ماهواره در روستاهای این شهرستان افزایش یافته است، گفت: نبود گیرنده های دیجیتال و کیفیت پایین گیرنده های آنالوگ در بسیاری از روستاهای این شهرستان موجب گسترش استفاده مردم از ماهواره ها شده است.
بخشدار مرکزی باشت: هنوز بسیاری از روستاها در بخش مرکزی این شهرستان از دریافت گیرنده ی آنالوگ و دیجیتال  محروم هستند
مهرداد انبازپور بخشدار مرکزی باشت گفت: با توجه به نامگذاری سال 93 به تدبیر مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نیز با توجه به اینکه بارها و به کرات موضوع شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و از طرفی با اشاره به اینکه، یکی از دغدغه های مهم معظم له و ریاست محترم جمهور مسأله فرهنگ می باشد، باید مسئولین استانی و شهرستانی هم تمام تلاش خود را جهت تحقق زندگی اسلامی و ایرانی به کار گیرند.
وی افزود: امروزه دشمن با جنگ نرم یعنی ماهواره در دورترین و محرومترین نقاط کشورمان فرهنگ، دین، اعتقادات و باورهای جوانان و کانون گرم خانواده هایمان را نشانه رفته است.
انبازپور با اشاره به اینکه، امروزه همه بویژه نهادهای فرهنگی ما مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند؛ بیان داشت: با توجه به طرح خوب معاوضه رسیور با دستگاه دیجیتال که در شهرستان باشت به همت امام جمعه محترم، سپاه و بسیج انجام گرفت و با استقبال خوب مردم مواجه گردید و ضمن تقدیر و تشکر از نماینده محترم مردم شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار محترم و امام جمعه محترم به جهت پیگیری و مدیر کل محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان و همکارانشان در نصب و راه اندازی فرستنده دیجیتال در روستای سرابیز، با بررسی های به عمل آمده هنوز در حوزه بخش مرکزی این شهرستان روستاهای نیمدور، فتح، تنگ هنگون، کلگه امیر شیخی و پزین نه تنها از دریافت کانال های دیجیتال محروم هستند بلکه از دریافت سیما از طریق آنالوگ هم محروم هستند و روستاهای تلخاب سفلی بیدک، سرتنگ بیدک، تلخاب علیا، چهارراه گشین، ده کهنه ظفری، میانتنگان، مله تم، موری کش، کله گان، سادات شاه زینعلی (ع)، تلچگاه، شادگان، شاه بهرام و تعداد دیگری از روستاها از فرستنده دیجیتال محروم هستند.
وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم که با جدی گرفتن مقوله فرهنگ و با عزم جدی و مدیریت جهادی تمهیدات لازم چهاره اندیشی شود.
بخشدار بخش بوستان: نبود گیرنده دیجیتال و کیفیت پایین گیرنده آنالوگ باعث استفاده روستائیان از ماهواره شده است
سید عادل خرسندی، بخشدار بخش بوستان گفت: استفاده از ماهواره و برنامه‌های آزاد آن در میان ملتهایی که به دلیل برخورداری از اصالت فرهنگی و عقاید مذهبی، دغدغه دور شدن از فرهنگ بومی و باورهای دینی و تن سپردن جوانان به فرهنگ‌های بیگانه را دارند موجب نگرانی‌های عمیقی شده است.
وی بیان داشت: ماهواره، حد و مرز فرهنگ و اهداف نهفته در برنامه‌های داخلی را شکسته و هیچ گونه رعایت اخلاقی و فرهنگی را جایز نمی‌شمارد و قبل از همه نوجوانان و نسل جوان جامعه را به خود جذب می‌کند.
بخشدار بخش بوستان با اشاره به استفاده برخی از روستاهای این بخش از ماهواره گفت: نبود گیرنده دیجیتال و کیفیت بسیار پایین گیرنده آنالوگ در روستاهای حوزه خان احمد، روستاهای حوزه مله برفی، امام ضامن و روستاهای بخش پشتکوه باعث استفاده مردم این روستاها از ماهواره شده است.
خرسندی افزود: امیدواریم که مدیرکل محترم صدا و سیمای مرکز استان تمهیدات لازم، جهت نصب گیرنده دیجیتال در این مناطق را انجام دهد.
وضعیت نامناسب فرستنده ها باعث استفاده از ماهواره شده است
یکی از اهالی روستای خان احمد می گوید: ما نمی خواهیم از ماهواره استفاده کنیم اما وضعیت نامناسب فرستنده ها ما را مجبور به این کار می کند.
وی افزود: مردم این منطقه از این وضعیت خسته شده اند و نیاز به همکاری بیشتر جهت رفع این مشکل دارند تا بتوانند براحتی شبکه های ملی را دریافت کنند.
این جوان متأهل روستایی بیان داشت: برای آنکه مردم از آنتن های ماهواره استفاده نکنند باید نسبت به گسترش شبکه های آنالوگ و دیجیتال در این منطقه  توجه ویژه شود.
مسئله استفاده از آنتن های ماهواره معظلی است که بارها و بارها از سوی مسئولان مختلف بیان شده و برای حل مشکل آن راهکارهایی ارائه شده است.
یکی از این راهکارها که چند وقتی است تلاش شده جایگزینی برای ماهواره باشد گسترش شبکه های دیجیتالی و استفاده مردم از گیرنده های دیجیتال است که به نوعی در برخی مناطق توانسته کمک زیادی به جمع آوری ماهواره از خانه های مردم نماید.
در این بین، خانواده ها، مسئولین و صدا وسیما هرکدام دارای نقش و وظایفی است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
وظیفه خانواده ها:
والدین و خانواده ها باید مراقب باشند تا در دام این تکنولوژی نیفتند و مراقب فرزندانشان باشند که مبادا بیگانگان فرهنگ لاابالی گری و فساد و تباهی را به اسم فرهنگ برتر، به خورد ما و فرزندان ما تحمیل بکنند و ما را از فرهنگ غنی و مترقی اسلام دور کنند.
وظیفه مسئولان:
مسئولان هم بايد امکانات مالي و نيروي انساني لازم براي مقابله تلويزيوني و تهيه برنامه هايي که جاذبه ماهواره را تحت الشعاع قرار دهد، فراهم کنند و اين مسئله عظم ملي و پشتوانه مالي ميهني را مي‎طلبد تا پادزهري قوي جهت سم زدايي و يا واکسينه کردن اقشار مختلف جامعه و فرهنگ و باورهاي ملي باشد.
و اما وظیفه صدا و سیما:
وظیفه رسانه ها به خصوص صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور است که برای تقابل با رسانه های دشمن با کاری کارشناسانه در راستای ایجاد شبکه های دیجیتال در تمام مناطق کشور قدم بردارند تا هیچ تهاجمی از سوی بدخواهان این ملت کار ساز نشود.
در پایان، با توجه به هجمه های عظیم شبکه های متعدد ماهواره ای علیه اعتقادات و فرهنگ ما و اهمیت بالای مقابله با آن، انتظار می رود مسئولین مربوطه در استان و شهرستان، هر چه سریعتر در این مورد اقدام نموده و در صورت امکان در تمامی روستاهای شهرستان، مبدل پخش شبکه های دیجیتال راه اندازی نمایند.
گزارش/ فاضل کامران


نام شما

آدرس ايميل شما

88
Iran, Islamic Republic of
احسنت
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در روستای داراب ( از توابع شهرستان سبزوار ، استان خراسان رضوی ) نیز این مشکل وجود دارد ، و تعداد زیادی از اهالی روستا با مشکل دریافت شبکه های آنالوگ مواجه هستند. و چندین بار نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری دیش های ماهواره ( جهت دریافت شبکه های ایران ) اقدام کرده ...................... آیا این درخواست زیادی است که مردم به شبکه های سیما دسترسی داشته باشند ...
لطفا بنده را راهنمایی کنید تا به امید خدا و یاری مسئولین آنتن فرستده آنالوگ در این روستا نصب گردد.

شماره تماس ۰۹۱۵۶۴۲۲۶۶۴ سلمانی
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1