تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۶۲۳۴۴

فناوری‌های جدید، خوب یا بد

۰
کبنا ؛علی‌اکبر رحیم‌فر
تکنولوژی و فناوری های جدید نیاز مردم می باشد زیرا بدون داشتن و بدون استفاده از انها نمی توان زندگی کرد. با استفاده از همین تکنولوژی های جدید می توان در راه توسعه و پیشرفت قدم برداشت.
اینترنت پر سرعت، نسل سوم تلفن های همراه، ماهواره، شبکه های اجتماعی و غیره از جمله تکنولوژی و فناوری هایی هستند که در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارند. بطوریکه در دنیای امروزی اگر فاقد داشتن و فاقد دانستن نحوه صحیح استفاده از انها باشی در زندگی روز مره دچار مشکل و توقف خواهی شد. همیشه تکنولوژی و فناوری ها دارای دو بعد منفی و مثبت از لحاظ کارکرد بوده یعنی اینکه هم می توانند برای جامعه و کشور مفید واقع شوند. و باعث پیشرفت، توسعه و زندگی بهتر شوند. هم اینکه می توانند مضر باشند و باعث تفرقه , تخریب , فساد وتباهی شوند. متا سفانه عده ای بطور مطلق به قضیه نگاه می کنند و اساسا استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید را یا ممنوع و یا بدون قید وشرط ازاد می دانند.
به نظرم باید به علم و امکانات روز دنیا مجهز شویم و با بکار گرفتن همین امکانات اقدام به مدیریت و استفاده صحیح و مناسب از انها بنماییم. در جاهایی که مغایریت و تضادی با اصول , قانون و فرهنگ کشور مشاهده شود. بهتر است تدابیری اندیشیده شود که جلوی ان قسمت مخرب گرفته شود نه اینکه بطور کلی استفاده از ان را ممنوع و یا استفاده از ان را با مشکل مواجهه سازیم. برای هر مشکلی باید ریشه یابی و سعی در پیدا کردن راه حل مناسب برای ان باشیم. ممنوعیت و جلوگیری و یا ایجاد مانع در راه استفاده از بعضی تکنولوژی ها و فناوری ها نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت بلکه می تواند نتایج ناخواسته ای را بدنبال داشته باشد. پس بهتر است تکنولوژی و فناوری های تازه را با فرهنگ دینی و ملی جامعه منطبق سازیم و با فرهنگ سازی زمینه استفاده صحیح را فراهم اوریم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1