تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۶۲۳۱۴

استمداد اهالی فرهنگ و هنر برای دو محیط‌بان دنا

۶
۰
کبنا ؛نرگس احمدپور

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است.

 «اسعد تقی زاده» و «غلام حسین خالدی»

ما از بدو تولد با واژه ی ضامن آهو بیگانه نبودیم و قوت مذهب و بنیان مذهبی خانواده ها همیشه ضمانت امام هشتم را در یکی از هزاران روایات مذهبی شان بیان کردند.امام همایی که ضامن denaجان آهویی شد جهت استمداد ورهایی از بند صیاد.وقتی در این روایت صدق ضمانت باعث قوت قلب مومن می شود وهمه دست دعا وقت طلب آمرزیدن و بخشش بعد از احد واحد به سوی گنبد طلای رضای ضامن داریم چه خوب است بخشش و عفو را در فرمان امیر هما علی (ع) در خصوص بخشیدن قاتل خویش در نظر آوریم .آری حق است که قصاص حکم جاری قاتل باشد اما دین مبین اسلام عفو را پنجره ی بخشش برای اولیای دم محسوب کرده است وچه زیباست بخشیدن جانی که جانبخشش خدای رحمان است.وآدمی در برابر حکم حق خضوع کند و سر تعظیم فرود آورد.تا کردگار هستی در قبال این بخشش دنیایی از الطافش را قرین محبت آدمی به همنوع کند.

اسلام دین برابری، برداری و دوستی است؛ اگر خانواده هایی که قربانی این قبیل مشکلات شده اند بتوانند با سعه صدر و گذشت از عمل مجرمانه فرد رضایت دهند و دوباره زندگی فرد را به وی بخشند نهایت انسانیت را به نمایش گذاشته اند.

بر اساس روایات اسلامی لذتی که در ایثار و بخشش وجود دارد، در انتقام و مجازات نیست و ضروری است این آموزه های دینی در جامعه گسترش یابد.به گوشه کنار سرزمین اسلامی امان که سرک بکشیم جای جایش هستند دلهایی که روزنه ای جهت ورود نور الهی در نهادشان وجود داشت وچه زیباست بخشش و رضایت به بنده ای که نادم است و سیاه اقبالی فرزندانش سپید رویی برای دیگران نیست.

در جیرفت کرمان قاتل پای چوبه ی دار بخشیده شد. مادر مقتول در جمع خبرنگاران گفت: من با قتل فرزندم دچار ناراحتی و گرفتاری های زیادی شدم و فکر می کردم با اجرای قصاص ناراحتی ام تمام خواهد شد ولی پای چوبه دار خدا را مدنظر قرار دادم و از خدا خواستم مرا یاری کند تا بتوانم راهی را برگزینم که رضای حق در آن باشد. وی ادامه داد: در آخرین لحظات تصمیم به عفو گرفتم تا مادری دیگر مثل من اشک ماتم برای فرزندش نریزد.

برای صحبت با خانواده مقتول و راضی کردن آنها از بزرگان طایفه و مسوولان شهرستان نیز کمک زیادی گرفته شد و نشستی با خانواده مقتول در دفتر امام جمعه برگزار شد که پس از بیان روایتی در خصوص بخشش از سوی امام جمعه جیرفت این موضوع تاثیر زیادی در این خانواده گذشت و منجر به بخشش فرد اعدامی شد.
مشهد – خبرگزاری مهرخرداد۱۳۹۲: در حالی که حکم اعدام عامل شهادت بابک شکفته سرباز نیروی انتظامی در حال اجرا بود، بعد از گذشت چند ثانیه از اجرای این حکم و حال که فرد محکوم به اعدام در بالای دار مجازات در حال جان دادن بود با فریاد رضایت از سوی خانواده مقتول از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
فردیسان: عبدالغنی حسین‌زاده از فوتبالیست‌های قدیمی استان مازندران در حالی که طناب دار به گردن قاتل پسرش آویخته شده بود، اعلام گذشت کرد.

بر اساس این گزارش، دقایقی قبل از طلوع آفتاب طناب دار را به گردن متهم آویختند و مردم همچنان از اولیای دم خواستار عفو متهم بودند در لحظه آخر پدر و مادر مقتول در اقدامی غافلگیر کننده طناب دار را از گردن متهم به قتل پسرشان برداشتند و اعلام گذشت کردند.فروردین ۱۳۹۳

مدیرکل زندان های ایلام نیز گفت: امسال تاکنون چهار زندانی در استان با رضایت اولیا دم از دار مجازات رهایی یافته اند.وی ابراز امیدواری کرد که با ترویج گسترده آموزه های دینی در جامعه از میزان آسیب ها و جرائم از جمله قتل نفس به شدت کاسته شود و شاهد هیچ گونه مجازات، زندان و اعدامی نباشیم.وی ادامه داد: اسلام دین برابری، برداری و دوستی است؛ اگر خانواده هایی که قربانی این قبیل مشکلات شده اند بتوانند با سعه صدر و گذشت از عمل مجرمانه فرد رضایت دهند و دوباره زندگی فرد را به وی بخشند نهایت انسانیت را به نمایش گذاشته اند.

بر پایه آمارهای غیر رسمی، بیش از یک هزار نفر در زندان های ایلام بسر می برند و از ابتدای سال جاری تاکنون پنج خانواده ایلامی و اولیا دم با گذشت از حق قصاص خود زندگی دوباره ای به افراد محکوم به اعدام هدیه داده اند.

خلیج فارس: مسئول دادگاه کیفری استان بوشهر گفت: قاتل محکوم به قصاص، با رضایت و صرف نظر اولیای دم از حقوق قانونی خود، از دار مجازات نجات یافت.
به گزارش «خلیج فارس»؛ مجید آرامی در جلسه بررسی پرونده قتل مرحوم حیدر مقدس افزود: اولیای دم با صرف نظر از حقوق قانونی خود در خصوص قصاص زمینه اصلاح متهم را فراهم کردندوی اضافه کرد: اولیای دم با بخشش خود فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کرده و الگویی برای دیگران شدند.
آرامی اضافه کرد: گذشتن از بزرگ ترین حق خود که در قرآن نیز به صراحت اشاره شده کار هر کسی نیست و بخشش این خانواده زندگی دوباره ای به متهم هدیه کرد.

به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی فرهنگی و اهل قلم گچساران از فرزند برومند مقتول و خانواده های دم عاجزانه استمداد می کنم روح بخشش را در وجود همشهریان و هم استانی ها بدمید و روح در گذشتگان را در این بخشش سهیم و شاد گردانید.

فرزندم، مادر و پدرم:
و هر که اینک جان این عزیزان به کلام تو بسته است و میلاد امام غریب فرصتی ست مغتنم تا التماس وزجه های غریبانه ی خانواده های این دو عزیز محیط بان را به نوید بخشش مزین کنید دستتان را خواهرانه مادرانه و به عنوان غریبه ای آشنا و هم استانی از سر مهر می فشارم وتقاضامندم به پاکی قدوم خادمین حرم رضوی تا فرصتی هست در دامان الهی دست بخشش بر سر عزیزان هم شهری خود بکشید و دست خدا را در همه ی عمر برای مساعدت در اعمال نیک بیمه ی ماندگار بخشش اخروی کنید.

فرزندم درد فراغ پدر را هیچ کوهی به دوش نمی کشد اما مادرانه از تو می خواهم اشکهای پنهانی مادرت را به خاطر بیاور و چشمانت را بر تمام آنچه انتقام است به حرمت برکت نام الله و تولد امام رضا ببند و نام پدرت را با این کار بر زبانها جاری کن تا در ضمانت حق و پیشوای هشتم و مرحمت شما قرین رحمت شود .روزی هزار بار برایت مادرانه دعا می کنم سرافراز باشی و تنها هم استانی ام باشی که حرمت خون را به حرمت قدم خادمین حرم امام رضا و حرمت قلم فرهنگیان وهنرمندان هم استانی ات بخشیده باشی .

خطابم به مادر همسر وفرزندانی ست که در سرزمین همیشه پر از بخشش کهگیلویه و بویر احمد دست ندامت دو هم استانی را جهت بخشش قصاص با دستی گرم و به پشتوانه ی حمایت وسایه ی ابدی حق به جای سایه ی پدر که الحق ماندگارترین حامی همانا پروردگار است می فشارند که سنگ را در بغل شیشه نگه دارد.عفو وگذشت و چشم پوشی از خطای دیگران بزرگترین مرحمت برای از دست رفتگان و تسلی برای بازماندگان است در عفو لذتی هست که در انتقام نیست .

به امید پاسخ به استمداد اهالی قلم هنر وفرهنگ هم استانی و بخشش دو عزیز محیط بان اسعد تقی زاده و غلامحسین خالدی

گروه هنری رها:استاد امیر نوروزی-علی شفیعی-مهرداد علیپور-محبوبه خادمی-کیامرثی-میناپناهپوری-واعضای ثابت گروه

استاد حاج محمد پیرسبزی فعال هنری موسیقی استان-سیدنجف مسعودی خطاط برجسته ی کشوری در گچساران

فعال هنری و ورزشی استان و گچساران استاد امین گنجون-فعال ورزشی بانو شهلا گشتاسبی-شاعره ی بختیاری بانو کوکب حاتمی-

حسن بهرامی نویسنده و شاعر برجسته ی کشوری-علیمراد کاظمپورخبرنگار-نرگس احمدپور نویسنده شاعر وخبرنگار-طاهره اسکندری نویسنده برجسته ی کشوری-صابر محمدی رییس انجمن نمایش و کارگردان برتراستانی-کرم الله سلیمانی نویسنده کارگردان-

عکاس برجسته ی استان اسحاق آقایی

عکاس برجسته ی استانی حسن غفاری

قدرت الله دشتی شاعر گچساران

ملک‌تاج گرجی شاعر

انجمن شعر و داستان گچساران

حاج یدالله مرادی مدیر موسسه ی قلم‌چی گچساران:

ای ضامن آهو تو نهگدار وشفیع آهوی دنا باش. اگر حافظان طبیعت و محیط زیست بجهت انجام مسئولانه وظایف به دم تیغ سپرده شوند نه آهویی می ماند و نه جنگلی وهمین است که در این استان همه اش خبر سوختن و کشتن طبیعت و طبیعت دوستان است.)

و همه ی عزیزانی که نامشان و حضورشان در جهت کمک به ترویج فرهنگ عفو و بخشش صادقانه از شما عزیزان بازمانده انتظار بخشش دارند

مهردادعلیپور:

یا غریب الغربا تو رو جون مادرت ، اسم اونم بنویس آخرای دفترت

قدرت دشتی:

من به تو نمی رسم آه بچه آهو

می کشانی ام کجا بین این هیاهو

من پناه می برم بر ضریح چشمت

تا تو ضامنم شوی آه بچه آهو
نام شما

آدرس ايميل شما

ضامن آهو
Iran, Islamic Republic of
در آستانه میلاد با سعادت امام رضا و دهه کرامت از خانواده داغدار این تقاضا میگردد به احترام این ایام خجسته و تنها امام مهمان ایرانیها از حق خود بگذرند و عفو را ارزانی خانواده محیط بان استان نمایند
محيطبان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر عمل ارزشمند هنرمندان عزيز شهرسان گچساران
رسول
Iran, Islamic Republic of
کار شما قابل ستایش است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بعضی وقتا افرادی که ادعای فرهنگ و سواد میکنند در عمل کاری می کنند که افراد کم فرهنگ و کم سواد هم نمی کنند. شما که خود را دریک جایگاه عمومی میدانید نباید کاری کنید که فکر شود طرف خاصی را گرفته اید شما هم متعلق به خانواده ها و فامیل و طایفه مقتول و هم قاتل هستید به اعتبار و ابرویتان با روشهای نادرست هرچند که نیت خیر باشد صدمه نزنید .اینکار شما مثل این است که در سانه های عمومی از فردی می خواهید زنش را طلاق بدهد یا ندهد. عزیزان راه درستش اینست که با حضور در خانه خانواده های مقتول درخواست عفو بخشش نمایید. انشا,الله که درخواست شما پذیرفته شود موضوعاتی مثل دریاچه ارومیه و یا اب کارون را با یک موضوع شخصی و خصوصی اشتباه نگیرید .پس تا دیر نشده با پاک کردن این مطلب در رسانه های عمومی دل خانواده های مقتول را ازرده خاطر و نسبت به خودتان کینه و نفرت درست نکنید.
......
Iran, Islamic Republic of
حق شکایت از سایت ها و افرادی که این مورد شخصی را رسانه ای و عمومی می کنند,,محفوظ است ..
.....
Iran, Islamic Republic of
حق شکایت از سایت ها و افرادی که این مورد شخصی را رسانه ای و عمومی می کنند . محفوظ است.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1