تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۶۲۲۳۶

برگزاري نمايشگاه بانكداري اسلامي در ياسوج

۰
کبنا ؛علی ستوده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور افزایش آگاهی عمومی آحاد مسئولین و مردم شهیدپرور این استان نسبت به الزمات استقرار بانکداری اسلامی و برای تبیين مبانی فقهی و کارکردی انواع عقود اسلامی، نمایشگاهی به همت بانک مهر اقتصاد استان در مصلی شهر یاسوج برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد، ‌روز جمعه 14 شهریور را زمان برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: انعکاس اقدامات عملی این بانک در جهت انطباق عملیات بانکی با موازین شرع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: تحقق بانکداری مبتنی بر شریعت، مهم‌ترین هدف راهبردی بانک مهر اقتصاد بوده که در راستای عملیاتی شدن این مهم، برنامه‌هایی در ایام هفته بانکداری اسلامی و به منظور دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست اجرا است.
وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ضرورت استقرار آرمان مورد نظر در این بانک ولایی و بسیجی دانست.
ستوده با اشاره به تجارب سنوات گذشته و فعالیت‌های چشم‌گیر و ارزشمند این بانک در حوزه بانکداری اسلامی از جمله تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی، ارائه الگوی عملی استقرار قانون عملیات بانکی بدون ربا، برنامه آموزش و نظارت شرعی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و رویکردها موجب شده تا فرهنگ و کارکردهای بانکداری اسلامی در بین مشتریان و جامعه نهادینه شود.
این مسئول بانکی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از ایجاد چنین نمایشگاهی توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مرجع عظام تقلید، زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هموارسازی زمینه استقرار و پیاده‌سازی بانکداری اسلامی در کشور است که امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.
وی با تشریح برنامه‌های هفته بانکداری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: ستاد ویژه هفته بانکداری اسلامی تشکیل شده و نسبت به اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته، تلاش می‌شود تا نمایشگاهی در مصلی شهر یاسوج دایر و در این نمایشگاه کارشناسان بانکی که آموزش‌های لازم را در خصوص بانکداری اسلامی فرا گرفته‌اند در آن استقرار یابند و به سوالات و شبهات مردم، مشتریان و بازدید کنندگان پاسخ دهند.
ستوده اجرای طرح مصباح را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بانکداری برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:‌ در طرح مصباح، مدیرکل و مدیران بانک مهر اقتصاد در دیدار با مسئولان ارشد استانی به تشریح اقدامات و برنامه‌های این بانک درحوزه بانکداری اسلامی می پردازند.
ستوده همچنین از انجام تبلیغات گسترده در سطح شهرهای استان، رسانه‌ها، سایت‌ها وخبرگزاری‌ها در این هفته خبر داد و افزود: اجرای مسابقه پیامکی با موضوع بانکداری اسلامی، توزیع بروشور و کتاب در بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه، تجلیل از فعالان رسانه‌ای که در ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی نقش برجسته ای داشتند و شرکت دسته‌جمعی مدیران و کارکنان این بانک در نمازجمعه از دیگر برنامه‌های این هفته در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان  کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه مردم، مدیران و کارکنان سازمان‌ها، ادارات و نهادها برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1