تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۶۲۱۹۹

روایت مسئولان از آشفته بازار مسکن‌ مهر

۲
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت نابسامان مسکن مهر در این استان گفت: جواب قانع‌کننده‌ای برای متقاضیان مسکن مهر نداریم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مهر‌آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن برگزار شد، اظهار کرد: مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد در یک حال سردرگمی قرار دارد.
معاون عمرانی استاندار با تشریح وضعیت مسکن‌ مهر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اکنون جواب قانع‌کننده‌ای برای متقاضیان مسکن مهر نداریم.
نیک‌اقبالی بیان کرد: یک نوع دوگانگی در مسکن مهر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به‌طوری که دو سایت مسکن در کنار هم یکی واگذار شده است و دیگر سایت مسکن‌ مهر نیز بلاتکلیف مانده‌ است.
وی در ادامه به مشکلات پیمانکاران اشاره کرد و گفت: پیمانکارانی در این بین ضرر کردند که کار خود را زودتر از همه به اتمام رسانده بودند و اکنون کسی نیست که مطالبات آنها را پیگیری کند و نمی‌دانند باید به کجا مراجعه نمایند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از سایت‌های مسکن مهر این استان با مشکلاتی همچون انشعابات آب، برق و گاز روبرو هستند که اعتباراتی نیز برای تأمین انشعابات وجود ندارد.
نیک‌اقبالی گفت: ساخت محوطه‌ و مکان‌های تفریحی مسکن‌های مهر به دلیل نبود اعتبار بلاتکلیف است.
وی با انتقاد از این دوگانگی در ساخت مسکن‌های مهر، یادآور شد: برخی سایت‌ها که نزدیک هم قرار دارند مردم در یک سایت چند سال است، زندگی می‌کنند، اما در جای دیگر تنها 60 تا 70 درصد کار انجام شده و از مردم آورده جدید می‌خواهند.
این مسئول ارشد اجرائی از نقص در محوطه‌سازی و انشعابات خانگی گفت و افزود: این انشعابات در بسیاری از موارد نیمه‌کاره رها شده است و عزمی برای تکمیل آنها وجود ندارد.
نیک‌اقبالی این مشکل را هم برای شهرهای بالا 25 هزار نفر و هم پایین‌تر ذکر کرد و گفت: مازاد بودن واحدهای مسکن مهر هم مشکل دیگری شده از جمله 912 واحدی دهدشت که متقاضی برای آنها وجود ندارد و وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا این واحدها به متقاضیان خارج از مسکن مهر واگذار شود.
وضعیت قراردادها میان پیمانکار و کارفرما و عدم توجه به قانون از دیگر مشکلاتی بود که نیک‌اقبالی به آن اشاره کرد و گفت: بهترین نوع قرارداد شرایط عمومی پیمان بود که در مسکن مهر استان‌ ما از آن استفاده نشد و اکنون اختلافات زیادی میان پیمانکار و کارفرما وجود دارد.
***
مسکن‌مهر کهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل 251 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد از مجموع پنج هزار و 127 واحد مسکن مهر مشکل دارند و این مشکلات با 251 میلیارد ریال برطرف می‌شوند.
ممتاز جهانگیری بعد از ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر برگزار شد، اظهار کرد: نباید با نیمه‌کاره رها کردن مسکن مهر برای مردم نسبت به مسئولان بدبینی ایجاد کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کل استان پنج هزار و 127 تعداد واحد مسکن مهر داریم، افزود: تنها هزار واحد ما دارای مشکل نیست و چهار هزار واحد دیگر در خصوص آب، برق و گازرسانی مشکل داریم.
وی با بیان اینکه امکانات رفاهی در مسکن‌مهر استان دارای مشکل هستند، افزود: نباید بی‌تفاوت نسبت به آنها باشیم بلکه باید هرچه سریعتر این‌ کارها را انجام بدهیم.
جهانگیری گفت: برای رفع مشکل در سایت‌های شهر یاسوج از جمله سایت راه، شرف‌آباد، نجف‌آباد، شهرک ولایت مشکلات به قدری زیاد است که به 55 میلیارد ریال نیاز داریم که بتوانیم در کارهای روبنایی و زیربنایی اقدام کنیم.
وی کمترین پیشرفت فیزیکی را مربوط به سایت شهرک ولایت یاسوج دانست و گفت: در این میان سایت اداره راه پیشرفت 98 درصدی، ساحلی 83 درصد، شرف‌آباد 85 درصد و نجف‌آباد 82 درصد دارد.
این مسئول در مورد وضعیت مسکن‌مهر شهر دوگنبدان گفت: این سایت با 92 درصد پیشرفت فیزیکی به 116 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی در کل پیشرفت فیزیکی مسکن‌مهر استان را 85 درصد ذکر کرد و گفت: 251 میلیارد ریال برای تکمیل همه واحدهای مسکن‌مهر استان نیاز داریم.
جهانگیری با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر در جهت تکمیل مسکن‌مهر این استان خاطر نشان کرد: برای نمونه فردی که چند سال پیش یک میلیون تومان برای مسکن مهر واریز کرده بود، امروز مطالبه یک واحد مسکونی و مابقی پول خود را از ما دارد که این از دیگر مشکلات بزرگ پیش‌روی مسکن‌مهر کهگیلویه و بویراحمد است.
وی از درخواست‌های مکرر مردمی برای تحویل مسکن‌مهر سخن به میان آورد و تصریح کرد: مردم مکرر به ما می‌گویند، مگر پول ما با دیگران فرق می‌کند که عده‌ای چند سال است در واحدهای خود ساکن شده‌اند، اما ما هنوز بلاتکلیف و سرگردان مانده‌ایم.
***
مسئولان فکری به حال وضعیت نامبهم مسکن‌ مهر 912 واحدی دهدشت کنند
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: مسئولان فکری به حال وضعیت نامبهم مسکن‌ مهر 912 واحدی دهدشت کنند.
حجت‌الاسلام علی محمد بزرگواری ظهر امروز در شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد که با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن‌مهر برگزار شد، اظهار داشت: به طور کلی ساخت مسکن ‌مهر با فرهنگ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ناهمگون بوده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در مسکن‌مهر دهدشت شده است.
وی ادامه داد: در مسکن‌مهر شهرهای لنده و بهمئی به دلیل اینکه به صورت ویلایی ساخته شده است، مشکل خاصی وجود ندارد، اما مسکن‌ مهر 912 واحدی دهدشت هم‌اکنون با معضلات و مشکلات روبرو است.
این نماینده مجلس با اشاره به برخی از مشکلات مسکن‌مهر دهدشت، بیان کرد: از این تعداد مسکن‌مهر دهدشت، تعداد 150 مسکن‌مهر یعنی 15 درصد آن به مردم واگذار شده است و تعداد 762 تای آن هنوز بلاتکلیف مانده‌‌اند.
بزرگواری با اشاره به برخی از مشکلات مسکن‌مهر در دهدشت، افزود: انشعابات آب، فاضلاب و برق هنوز به برخی از این مسکن‌ها واگذار نشده است، بطوریکه تعداد 606 واحد مسکن‌مهر هنوز انشعاب برق در آنها اجرا نشده است.
وی بیان کرد: تعداد 762 مسکن‌مهر انشعاب فاضلاب و تعداد 762 مسکن‌مهر انشعاب آب هنوز در آنها اجرا نشده و در واقع مسکن‌مهر با 25 درصد پیشرفت رها شده است.
نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد از نبود متقاضی برای 200 واحد مسکن‌مهر در دهدشت خبر داد و متذکر شد: آپارتمان‌سازی با فرهنگ ما سازگاری ندارد و همین امر یکی از دلیل عدم استقبال مردم به مسکن‌های مهر است.
***
رئیس جمهور مصمم به تکمیل مسکن ‌مهر است/نیاز به همکاری بانک مرکزی داریم
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت جدید و شخص رئیس جمهور مصمم به تکمیل مسکن‌مهر بوده و اعتقاد دارند که با بخشنامه و حرف زدن نمی‌توان مشکلات مردم را در خصوص مسکن‌مهر برطرف کرد.
احمد اصغری‌مهرآبادی  در نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد که برای رفع مشکلات مسکن‌مهر نیمه‌تمام این استان در شهرهای مختلف برگزار شد، مسکن را کاری از سوی نظام جمهوری اسلامی دانست که اکنون فارغ از هر دیدگاه سیاسی به فکر جمع کردن مشکلات آن باشیم.
این مسئول گفت: دولت جدید و شخص رئیس جمهور مصمم به تکمیل مسکن‌مهر بوده و اعتقاد دارند که با بخشنامه و حرف زدن نمی‌توان مشکلات مردم را در خصوص مسکن‌مهر برطرف کرد.
اصغری‌مهرآبادی افزود: با توجه به مشکلاتی که در یکی دو سال گذشته و بحث تورم پیش آمد تکمیل مسکن‌مهر با رکود مواجه شد که اکنون نیاز به همکاری بانک مرکزی برای رفع این معضلات داریم.
قائم‌مقام وزیر در امور مسکن تصریح کرد: 6 هزار تومان تسهیلات مسکن‌ مهر است که هیچ‌گونه بار تورمی ندارد و بانک مرکزی باید هر چه زودتر این تسهیلات را برای تکمیل در اختیار ما قرار دهد.
اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد هم جزء استان‌هایی است که متقاضیان آنها چشم به راه تکمیل واحدهای خود هستند، خاطر نشان کرد: به دنبال تخصیص اعتبار لازم برای رفع مشکل مسکن‌مهر استان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اخ و بخت ایما
Iran, Islamic Republic of
بابا به خدا قسم 99 درصد مشکلات مسکن مهر استان ما بخاطر سوء مدیریت آقایان هست.چرا هیشکی به این بعد قضیه فکر نمیکنه؟؟؟آقای بدخشان از معاونان زمان احمدی نژاد بوده که طی دو سال مدیریتش همچنان مسکن مهر تعطیل می باشد هیشکی هم پاسخگئو نیست.قول میدم با آقای بدخشان معاون مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی مسکن مهر همچنان تعطیل خواهد بود.دو ساله ایشان فقط و فقط مسکن مهر استان و با روکود مواجه کرده.بحث نبود اعتبارات یک بحث کاملا غیره کارشناسی می باشد.مدیریت صحیح یعنی بهره بری از کمترین اعتبارات و امکانات.آقای بدخشان اگه قرار باشد که دولت 30 میلیارد تامین اعتبار کند و جنابعالی مسول تقسیم اعتبارات باشی و تنها با این شیوه مدیریت کنی خدمت شما عرض کنم این کار در توان ضعیف ترین کارشناس هم خواهد بود.مدیریت یعنی اینکه بتوانی در زمان بحران به بهترین نحو مجموعه مدیریتی خود را به س انجام برسانی.از همین جا به تمام مسولین کشوری و استانی عرض میکنم با شناختی که از شخص آقای بدخشان معاونت مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی داریم ایشان توان به سرانجام رساندن چنین پروژه عریض و طویلی را نخواهند داشت.چون نه تخصص چنین کاری را دارند و فکر سیاسی ایشان نیز همسو با دولت تدبیر و امید نبودهگواه تمامی حرفایم ماهیت سیاسی شخص ایشان طی چند ساله گذشته بوده.لذا پیشنهاد می شود اولا برای خروج از چنین بحرانی در مسکن مهر استان خون تازه مدیریتی تزریق شود که قطع و یقین مثمر ثمر خواهد شد و با اطمینان اعلام میکنیم کهقریب به 90 درصد مشکلات مسکن مهر استام بخاطر نبود انگیزه کاری و تخصص در سطح مدیریتی استان و شخص آقای بدخشان می باشد.از کبنا هم خواهشم میکنم برای حل مشکلات مردم و شفاف سازی تحلیل این حقیر که فاقد هر گونه توهین می باشد بدون سانسور به نمایش بگذارد چه بسا مسولین استان به خودشان آمدنند.با آرزوی سربلندی و سلامتی رهبر معظم انقلاب
. نالایق
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد بگه آ. طی این دو سالی که معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بودی کدام پروژه رو افتتاح کردی؟؟جز حاشیه سازی برای کارکنان چه عملکرد مثبتی داشتی؟؟اون از .ایون فر را گذاشتی این هم از مسکن مهری که بواسطه ناتوانی شما تعطیل شده.دوستان نبود اعتبارات فقط بهانه است دو سال پیشکه پول دستت...ن چیکار کردی؟؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1