تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۶۲۰۳۲

احساس قوی مسئولیت در دستگاه‌های فرهنگی نیست

۰
کبنا ؛دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با احساس مسئولیت بیشتری وارد کار شوند
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان با احساس مسئولیت بیشتری وارد کار شوند.
فتاح محمدی در جلسه هماهنگی اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی با محوریت بانوان بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی مسئولان در این خصوص تاکید کرد و گفت: تاکنون سه جلسه در راستای برگزاری این اجلاس با حضور اعضا برگزار کردیم.Mohmadi-kebna
وی میزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی با محوریت بانوان را استان اصفهان عنوان کرد و افزود: قبل از برگزاری جشنواره مقرر شد نمایشگاهی از توانمندی‌ها و تولیدات و رسوم استان در سطح استانی برگزار شود اما بنا به چند دلیل برگزار نشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عمده دلایل برگزاری نمایشگاه استانی را نبود منابع مالی و عدم آمادگی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا اوایل شهریور ماه گوشه‌ای از غذاهای سنتی و محلی، هنرهای دستی، موسیقی محلی و آداب و رسوم استان برای حضور در جشنواره بین‌المللی آماده و اعضا اعزام شوند.
وی با بیان اینکه در مکان برگزاری جشنواره بین‌المللی به هر استان یک غرفه 12 متری اختصاص یافته و تعداد اعضای اعزامی به جشنواره را مشخص کردند، گفت: متاسفانه تاکنون اقدام خاصی از سوی دستگاه‌ها برای حضور به این جشنواره صورت نگرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از بی‌توجهی مسئولان به برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جای بسی تاسف است که هیچ دستگاهی تاکنون پای کار نیامده و آمادگی برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی را ندارند.
وی میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی را چهار دستگاه اصلی و تاثیرگذار در برگزاری این جشنواره با توجه به محوریت برنامه عنوان کرد و گفت: احساس مسئولیت قوی در دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید با احساس مسئولیت بیشتری پای کار آیند، تصریح کرد: امیدواریم در فرصت باقی‌ مانده شاهد همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو در این خصوص باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صدا و سیما، حوزه هنری و ارشاد را موظف کرد که از ظرفیت‌های همدیگر در برگزاری این جشنواره بین‌المللی استفاده کنند.
محمدی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد:  دستگاه‌های فرهنگی هیچ احساس مسئولیتی در خصوص مسائل فرهنگی ندارند و به بهانه‌های واهی از کنار برخی از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی می‌گذرند.
وی با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی، از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به این جشنواره مهم انتقاد کرد و گفت:  مسئولان باید با احساس مسئولیت و وجدان کاری بیشتری به این جشنواره ورود پیدا کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از غیبت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی به شدت انتقاد کرد.
***
آمادگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برای همکاری در جشنواره میراث فرهنگی و معنوی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور باشکوه در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی در معرفی هرچه بیشتر استان موثر است.
رضا پارسیان‌نژاد  در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی از اعلام آمادگی و همکاری با امور بانوان استانداری خبر داد و گفت: در برگزاری جشنواره چهار دستگاه اصلی میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و فنی‌ و حرفه‌ای هستند که می‌توان از ظرفیت آن ها استفاده کرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد کار میراث فرهنگی و گردشگری در این خصوص را بیش‌از دیگر دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در بخش میراث معنوی فعالیت‌های زیادی انجام داده که می‌توان از آن‌ها در این جشنواره استفاده کرد.
وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت هنرمندان در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی آداب و رسوم استان را معرفی کرد، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها با هم‌افزایی هرچه بیشتر در این راستا گام بردارند.
پارسیان‌نژاد وجود عکس های خوب هنری از آداب و رسوم و فرهنگ عشایر استان را از ظرفیت‌های حوزه هنری برای حضور در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی عنوان کرد و گفت: نهایت همکاری را با حوزه بانوان استانداری داریم.
وی در پایان آمادگی خود در برگزاری جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی اصفهان را اعلام کرد.
در این جلسه سید علی‌فتح میرمحمدی نیز با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است، گفت: حضور در این جشنواره می‌تواند کهگیلویه و بویراحمد را در سطح بین‌المللی معرفی کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر اعضا و مسئولان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی تمام برنامه‌ای در خور شان استان به نمایش بگذاریم.
این مسئول با بیان اینکه هرچه تعامل و هم‌افزایی بیشتر باشد بدون شک می‌توان کهگیلویه و بویراحمد را در سطح بین‌المللی بهتر معرفی کنیم، گفت: با حضور خوب در این جشنواره می‌توان کهگیلویه و بویراحمد را از گمنامی خارج کرد.
***
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گلایه‌ کرد
همکاری ضعیف دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره بین‌المللی «میراث فرهنگی و معنوی»
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از همکاری ضعیف دستگاه‌ها در برگزاری جشنواره بین‌المللی «میراث فرهنگی و معنوی» گلایه‌ کرد.
سیده زینب هاشمی  در جلسه برنامه‌ریزی اجلاس جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی (ICCN) با محوریت بانوان از عدم حضور و بی‌توجهی مسئولان به برگزاری این جشنواره گلایه‌مند شد، گفت: انتظار می‌رود اعضای جلسه در فرصت باقی مانده همکاری خوبی در این راستا داشته باشند.
وی برگزاری جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی به میزبانی اصفهان را 16 تا 20 مهر ماه امسال عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره در سال‌های گذشته در کشورهای مختلف برگزار می‌شد که امسال به میزبانی ایران و استان اصفهان برگزار می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دلیل همکاری کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری این اجلاس و بر اساس عملکرد استان‌ها بیشترین سهمیه نفری به استان ما اختصاص داده شده است.
وی تعداد اعضای اعزامی به جشنواره را هفت نفر عضو با اختصاص یک غرفه 12 متری عنوان کرد.
هاشمی محوریت جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی (ICCN) را هنرهای صنایع‌دستی، غذاهای بومی و محلی، آداب و رسوم و بازی‌های محلی با محوریت بانوان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های عضو همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌ها براساس دستورالعمل مشخص است ضمن ابراز گلایه‌مندی مجدد از همکاری ضعیف دستگاه‌ها عنوان کرد: امیدواریم بتوان در فرصت باقی مانده با آمادگی کامل به این جشنواره اعزام شویم.
وی خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی باید دغدغه تمامی دستگاه‌ها باشد.
هاشمی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید خود را موظف بداند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را در این جشنواره به نمایش بگذارد، گفت: انتظار می‌رود مسئولان با احساس مسئولیت بیشتری به این مهم توجه کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های فراوان و پتانسیل‌های گوناگون همواره مغفول مانده است، گفت: حضور در این جشنواره فرصتی مناسب برای استان محسوب می‌شود تا آن را در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر از مسئولان نهادها و دستگاه‌های عضو خواست با حساسیت هرچه بیشتری در برگزاری جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی و معنوی حضور یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1