تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۶۱۸۸۲

وقتی چرخ صنایع استان با دو چاه آب می‌چرخد

۰
کبنا ؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به 340 میلیون متر مکعب آب صنعتی نیاز دارد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در نشست مطبوعاتی، اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما این است که سالانه 5 درصد از واحدهای راکد صنعتی خود را از حالت رکود نجات داده و به آنها رونق بخشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد بازار برای صادرات معیارهای کمی مشخص کردیم و همچنین در خصوص فرش نسبت به ساماندهی آن اقدام شده است.
دیودیده از نبود اطلاعات کامل در خصوص معادن استان سخن به میان آورد و گفت: همین موجب شده که سرمایه‌گذاران سردرگم باشند و هم اکنون به دنبال این هستیم که بدانیم معادن ما چه کیفیتی دارند و آیا ارزش اقتصادی آنها برای صادرات چقدر است.
این مسئول استانی در ادامه به موضوع مشکلات شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاری پایداری در شهرک‌های صنعتی داشته باشیم باید موضوع آب و برق پایدار آنها یک بار برای همیشه برطرف شود.
دیودیده در ادامه با بیان اینکه در دو موضوع آب و برق شهرک‌های صنعتی مشکل داریم، تصریح کرد: اکنون آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان تنها از طریق دو یا سه چاه تأمین می‌شود  در حالی که به 340 میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.
دیودیده مشکل برق را نیز از دیگر معضلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران مجبورند از شبکه‌های پراکنده استفاده کنند.
وی در ادامه به تنظیم بازار و وظایف این سازمان اشاره کرد و گفت: سه نوع کالا خدمات داریم که اولین آنها کالاهای اساسی است و آمار نشان می‌دهد که قیمت آن در استان ما نسبت به سایر استان‌های دیگر کشور مناسبت‌تر است.
دیودیده گفت: دومین دسته را نیز اصناف قیمت‌گذاری می‌کنند و ما تنها نظارت بر آنها داریم که آمار نشان می‌دهد قیمت این دسته از کالاها در استان ما نیز مناسب است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از کالاهای رقابتی نیز به عنوان دسته سوم کالا نام برد و گفت: برای مثال در خصوص سیمان انجمن سیمان قیمتی جدید برای سال 93 تعیین کرد که ما برای جلوگیری از اجحاف مردم  قیمت آن را به نرخ 92 برگرداندیم.
انتهای پیام/82020
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1