تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۶۱۸۵۵

صندوق امانات در بانک‌های استان وجود ندارد

۰
کبنا ؛معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های این استان باید به صندوق امانات مجهز شوند.
الماس گشتاسبی  اظهار کرد: سرقت از جرائم اولویت‌دار و پر تعداد علیه مالکیت است و تلاش دولت و قوه قضاییه به عنوان متولیان حفظ نظم و امنیت، اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سرقت است.sandoghamanat
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدام افراد و مالکین برای جلوگیری از سرقت موثر است، عنوان کرد: طبق قانون مجازات اسلامی سرقت به دو نوع سرقت مشمول حد و سرقت مستوجب تعزیر تقسیم می‌شود.
وی افزود: سرقت‌های مسلحانه، کیف‌زنی و جیب‌بری، سرقت در مناطق بحران‌زده، راهزنی، سرقت وسایل مورد استفاده عمومی و دولتی، سرقت از شبکه‌های آب، برق و انرژی، سرقت‌های اینترنتی و رایانه‌ای، سرقت مقرون به آزار و سرقت از منازل از انواع سرقت‌های تعزیری هستند که در قانون برای این سرقت‌ها حبس و شلاق تعیین شده است.
این مسئول با بیان اینکه سرقت اشیاء گران‌بها و قیمتی بیشترین دلیل برای سرقت منازل است، ادامه داد: در سایر استان‌های کشور صندوق امانات در بانک‌‌ها وجود دارد که امیدواریم این بانک هرچه سریعتر با پیگیری اصحاب رسانه در بانک‌های استان راه‌اندازی شود تا مردم اشیاء قیمتی خود را در این صندوق‌ها نگهداری کنند.
گشتاسبی به مردم توصیه کرد: اشیاء و طلاجات قیمتی را در منزل نگهداری نکنند ضمن اینکه برای جلوگیری از سرقت منازل از قفل‌های ضد سرقت استفاده کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشتر سارقین در قالب تکدی و گدایی و مامورین آب و برق وارد منازل می‌شوند و نقشه شوم خود را عملی می‌کنند.
وی یادآور شد: مردم در صورت توان از دوربین مدار بسته در منازل استفاده کنند ضمن اینکه طرح نگهبان محله از طرح‌های خوب نیروی انتظامی است که افراد می‌توانند با مراجعه به نیروی انتظامی یک نفر را در محله خود به عنوان نگهبان انتخاب کنند تا سرقت از منازل کمتر شود.
این مسئول با اشاره به اینکه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و انتظامی و پیشگیری قضایی از راه‌های پیشگیری از سرقت است، خاطرنشان کرد: افراد برای جلوگیری از سرقت خودروی خود هنگام ترک اتومبیل در‌ب‌ها و شیشه‌های خودرو را ببندند، شب‌ها از پارک کردن خودرو در خیابان خودداری و خودروی خود را در پارکینگ نگهداری کنند، از گذاشتن اشیاء قیمتی، اسناد و مدارک در داخل خودرو و در معرض دید افراد جلوگیری کنند و در صورت رفتن به اماکن تفریحی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مطب پزشکان هر از گاهی به خودرو سرکشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1