تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۴
کد مطلب : ۶۱۸۳۳

ناگفته‌های رحیمی در خصوص فوتبال بویراحمد

۶
۰
کبنا ؛افتخار آفرینی استعدادهای ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد برکسی پوشیده نیست هر روز یکی از تیم ها و ورزشکاران استان افتخاری به دست می آورد. اما آنچه که در این میان چهره زیبای این افتخارات را لکه دار کرده است، نحوه اعزام و حمایت از تیم ها و ورزشکاران است.sabr
چه بسیار تیم هایی که با ساندویچ و فست فود و املت، با مینی بوس های استیجاری و هزینه های شخصی به مسابقات آن هم در عرصه های ملی و منطقه ای اعزام شدند و هیچکس هم مسئولیت آنها را برعهده نگرفت. از تیم فوتسال فدک گرفته تا سایپا که قهرمانی کشور در فوتسال را برای استان به ارمغان آورد. هرگاه که افتخاری، جایگاهی و رتبه ای کسب می شود مسئولان دست و پا می شکنند تا آن را اعلام کنند و با نصب بنر تبریک کسب مقام ، آن موفقیت را در کارنامه خود ثبت کنند، اما هر وقت که نوبت به اعزام تیم رسید، همه خود را کنار می کشند و دیگران را مقصر می کنند تا جایی که در نهایت خود ورزشکاران مقصر می شوند.« تیم شخصی است، اگر می خواهید خودتان بروید، اگر پول ندارید نروید، تیم شخصی است به ما ارتباط ندارد ، وسیله نقلیه نداریم ، حالا بروید ببینیم بعدا چه می شود، با ما هماهنگی نشده و …» پاسخ برخی از مسوولین به درخواست های ورزشی می باشد.
از تیم هایی که به رغم سابقه و کارنامه درخشان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته ، تیم فوتسال بانوان فدک یاسوج است، تیمی که در سالهای ۸۷ تا ۸۹جزء یکی تیم‌های سرمایه‌دار لیگ برتر کشور بود و بنام فدک تربیت‌بدنی و فدک هیأت فوتبال در مسابقات لیگ برتر کشور حضور موفقی داشت و توسط مدیران وقت اداره کل ورزشی و جوانان استان آقایان حمزه دامیده ، محمد شفیعی و پرویز موسوی رئیس هیأت فوتسال استان اداره می‌شد.
این تیم در سال ۱۳۹۰ به علت کوچ مربیان و بازیکنان غیربومی و شکایت آنها بابت باقیمانده مبلغ قرارداد در مسابقات شرکت نکرد و موجب سقوط این تیم به لیگ دسته یک کشور شد.
مشکلات تیم فدک و بی مهری مسئولان نسبت به تیم همچنان ادامه داشت تا در تابستان سال ۱۳۹۱ مدیریت این تیم به هیأت فوتبال شهرستان بویراحمد واگذار شد و مقرر گردید هزینه های تیم از مطالبات هیأت فوتبال استان از شهرداری یاسوج و نفت و گاز گچساران پرداخت شود.
در ادامه بازیکنان تیم از طریق فراخوان در سطح استان از بین بهترین بازیکن هایی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت انتخاب شدند. تیم فوتسال بانوان فدک با ۶ بازیکن از دهدشت و ۲ بازیکن از گچساران و یک بازیکن از بهمئی و ۷ بازیکن از یاسوج به مربیگری خانم شیدا اسدزاده از گچساران تشکیل شد.
این موضوع تازه آغاز سختی ها برای این تیم پرافتخار بود به طوری که محمد صابر رحیمی مدیر عامل تیم در سال های ۹۱ و ۹۲ و رئیس هیات فوتبال بویراحمد می گوید که از بازیکنان شهرستانی استان با ساندویچ و مرغ سوخاری و ماکارونی پذیرائی می‌کردیم و ۹ بازیکن گچساران، دهدشت و بهمئی با همکاری اسماعیل رحیم‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان بویراحمد در مهمانسرای آن اداره اسکان دادیم.
تیم بی پول، حساب های هیات فوتبال پر از پول
اما وعده و وعیدها برای این تیم به اینجا می رسد که با بی پول و مشکلات مالی به تمرینات و مسابقات خود ادامه می دهد.
مدیر عامل تیم در سال ۹۱ و ۹۲ از مشکلات مالی و مسائلی که به علت بی پولی دامن گیر تیم فوتسال بانوان فدک شده بود می گوید: تیم در مهمانسرا اداره ورزش و جوانان بویراحمد اسکان داده شدند و با رستوران چهارفصل هماهنگی گردید که ناهار و شام تیم فوتسال فدک را بعهده بگیرد و متأسفانه با وعده این ماه و ماه بعد این رستوران به ستوه آمد و مجبور شدیم قسمتی از مبلغ رستوران را بصورت شخصی پرداخت نمایم.
محمد صابر رحیمی با بیان اینکه هیات فوتبال هیچکدام از هزینه های تیم را پرداخت نکرد، افزود: جهت اعزام تیم برای حضور در دیدار با دانیال ایذه با رئیس هیات فوتبال استان تماس گرفتیم و گفتیم جهت اعزام تیم هیچگونه هزینه‌ای نداریم و چون در تهران حضور داشت گفت تیم را به هر صورتی باشد اعزام کنید تا مشکلات را حل نماییم. صابری افزود: مجبور شدیم هزینه اعزام تیم را تامین کنیم که اسماعیل صمدی یکی از دلسوزان ورزش دهدشت این هزینه را تامین کرد و نتیجه ۲-۲ مساوی به اتمام رسید.
وی نتیجه مساوی را موجب تغییر نگرش مسئولان نسبت به تیم و امیدواری به موفقیت های تیم دانست و بیان داشت: روز بعد از برگشت تیم از شهرستان ایذه ، اعضا و کادر تیم در محل هیأت فوتبال استان با رئیس هیأت فوتبال دیدار کردند. در این دیدار دبیر هیأت فوتبال استان هم حضور داشت که بازیکنان و کادر فنی مشکلات و نواقص تیم را عنوان و اکثر بازیکنان از تغذیه تیم، نبود وسایل ورزشی، توپ مناسب، ایاب و ذهاب درون شهری و برون شهری گلایه داشتند.
مدیر عامل تیم فدک بانوان افزود: رئیس هیأت فوتبال استان به یکی از اعضا که خانمش رستوان بیرون بر داشت پیشنهاد داد که تغذیه بازیکنان را برعهده بگیرد، نکته جالب اینجاست که به دلیل بدحسابی هیأت فوتبال استان در ادوار گذشته، وی این موضوع را قبول نکرد.
محمد صابر رحیمی با بیان اینکه بعد از آن مقرر شد که نیازهای تیم مرتفع شود، اظهار داشت: رئیس هیات فوتبال لیستی از نیازهای تیم شامل ۲۰ عدد گرمکن ، ۲ دست کامل لباس ورزشی در ۲ رنگ برای کل بازیکنان تیم ، ۱۶ عدد توپ سولتن اصل ، ۲۰ عدد ساک ورزشی، ۲ عدد ساق دست، کاور و کنز موردنیاز، تهیه غذا و انتخاب یک سرپرست زن، تهیه کرد تا به محض دریافت مطالبات از شهرداری یاسوج این لیست آماده و در اختیار تیم قرار گیرد. که تاکنون هیچکدام از این وعده ها عملی نشده است.
محمد صابر رحیمی در ادامه افزود: هیات فوتبال استان در حالی به بهانه بی پولی، هزینه های مالی تیم را تقبل نمی کند که در سال ۹۱-۹۲ مبلغ یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال تنها از شهرداری یاسوج دریافت کرده است.
وی به دریافتی های هیات فوتبال استان از شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در ۲۰ شهریورماه سال ۹۱ طبق سند شماره ۲۰۸۷ بابت سه درصد بازیکنان و کادر فنی، ۹۹۰ میلیون ریال ، ُُُُدر ۱۳ آبان و ۲۵ آذرماه همان سال نیز به ترتیب ۶۰۰ میلیون ریال و ۳۹۵ میلیون ریال مطابق سندهای ۲۰۸۲ و ۲۲۶۳ از شهرداری یاسوج دریافت می کند.
مدیر عامل تیم فدک در ادامه این سوال را مطرح می کند که این پول های کلان، در چه راهی هزینه شده است و چه کسانی بر هزینه کرد این پول ها نظارت دارند و چرا گزارش هزینه کرد ارائه نمی شود؟
اداره تیم با هزینه شخصی
محمد صابر رحیمی، عدم انحلال تیم را صرف هزینه های شخصی دانست و گفت: تیم فوتسال فدک یاسوج در فصل ۹۰-۹۲ به دور نهائی مسابقات راه یافت و تا آستانه صعود به لیگ برتر رسید و بدلیل کم شانسی در دیدار آخر از صعود باز ماند.
وی با بیان اینکه تیم فوتسال فدک به علت مشکلات مالی با معضلات فراوانی روبرو بود، افزود: در زمانی که ما برای اداره تیم فوتسال فدک مشکل مالی داشتیم ، رئیس هیأت فوتبال استان تیم استقلال جوان بابکان یاسوج را ۲۰۰ میلیون ریال خریداری و امتیاز آن را به سادات دهدشت منتقل می‌کند.
وی اظهار داشت: رئیس هیات فوتبال استان در یک نامه حکم اخراج آقای اسماعیل صمدی را صادر می‌نماید و عملاً یکی از کسانی که دلسوزانه هزینه می‌کرد را از ما گرفت و مشکلات تیم را دو چندان کرد.
مدیر عامل تیم با بیان اینکه هیات فوتبال با پایان مسابقات لیگ دسته یکم کشور سال ۹۲-۹۱ در خرداد ماه سال ۹۲ برای پرداخت مبلغ هزینه شده شانه خالی می‌نماید و می‌گوید تیم به من ربط ندارد، خاطر نشان کرد: اگر تیم به ایشان ربط ندارد پس به چه کسی ربط دارد، آیا خرید امتیاز یک تیم از شهر یاسوج و انتقال آن به شهر دهدشت را از وظایف خود می‌داند ولی هزینه تیم فوتسال فدک که خود صاحب امتیاز آن می‌باشد از وظایف دیگران است.
وی افزود: در آبان ماه سال ۹۲ با دعوت از سرکارخانم زمانی عضو شورای شهر یاسوج در جلسه‌ای با حضور رئیس هیأت، دبیر هیأت، حاج حمزه دامیده مدیر کل اسبق ورزش و جوانان و قائم‌مقام شهرداری یاسوج و خانم مقامی سرپرست فدک یاسوج و اینجانب برگزار گردید و بنابراین شد که جناب آقای حاج دامیده مدیر عامل تیم شود و هزینه های قبلی توسط شهرداری پرداخت گردد.
وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد تیم به شهرداری یاسوج انتقال پیدا کند ولی این امر تا زمان اعزام تیم به بندرعباس در فصل جدید ۹۲-۹۳ محقق نگردید.
رئیس هیات فوتبال شهرستان بویراحمد از شانه خالی کردن مسئولان هنگام اعزام تیم به بندرعباس گفت و افزود: مدیر عامل تیم فوتبال بانوان فدک و رئیس هایت فوتبال استان از اعزام تیم به بندرعباس شانه خالی نمودند و با فشار بچه‌های فدک یاسوج، اینجانب با کمک آقای اسماعیل صمدی این تیم را اعزام و مبلغ ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه نمودیم و قرار براین شد مدیر عامل تیم هزینه ها را از محل اعتبارات تیم شهرداری پرداخت نماید که تاکنون پرداخت نشده است.
رحیمی افزود: ولی لباس تیمی تیم مزبور به وسیله رئیس هیأت فوتبال استان در شیراز تهیه و برای تیم به بندرعباس ارسال شد.
محمد صابر رحیمی افزود: دور برگشت مسابقات می‌بایست در ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۳ برگزار می شد و روز ۲۱ فرودین ۹۳ تیم فوتسال فدک یاسوج در تبریز بازی داشت که تیم اعزام نگردید و با یک روز تأخیر با مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان استان هزینه این تیم پرداخت شد و این تیم توانست در شایستگی تمام در لیگ دسته اول کشور ماندگار شود.
وی بیان کرد: مطمئناً اگر مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان استان در اعزام تیم نبود این تیم هم اکنون در لیگ ۲ کشور حضور داشت.
لازم به ذکر است که محمد صابر رحیمی مدیر عامل تیم فدک در این گفت و گو مقایسه ی مالی و هزینه ای تیم فوتسال شهرداری یاسوج و فوتسال بانوان فدک را به شرح زیر بیان کرد.
۱- هزینه سال ۹۰-۹۱-۹۲ سال گذشته شهرداری یاسوج مبلغ معادل شش میلیارد و شصت و سه میلیون و هفتصد و پنجاه و شش هزار تومان بوده است
۲-هزینه سال ۹۰-۹۱-۹۲ سال گذشته با احتساب هزینه اداره کل ورزش و جوانان مبلغ حدود چهل و شش میلیون تومان بوده است.
۳-حاصل کار دو تیم : سقوط شهرداری یاسوج به دسته ۲ کشور و ابقای تیم فوتسال فدک یاسوج در لیگ دسته یک کشور .
رحیمی در پایان گفت: خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
گفت‌وگو از صادق الاهی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

فوتبال
Iran, Islamic Republic of
همش واقعیته محضه.خیلی ناگفته ها هنوز مونده
کجایییییییییییی/
United States
این 1میلیونی که از مدارس فوتبال استان گرفتند را چکار کردند
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مسولین شهر
لولک(lolek)
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای رحیمی زحمتکش ترین آدم فوتبال و فوتسال یاسوج هست و کسی هم تا کنون یک تشکر خشک و خالی ازش نکرده.آیا تا کنون ملت بویراحمد از خود سوال کرده اند که چه شد به یکباره تیمی مثل شهرداری یاسوج سر برآورد؟ تیمی که برای چند سال اسباب فخر این استان شده بود. البته که کسی نپرسید،ولی همینقدر بدانید که اگر زحمات شبانه روزی صابر رحیمی نبود فوتبال بویراحمد هرگز مطرح نمیشد
الهی
Iran, Islamic Republic of
لوک چرت نگو.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به الهی
با این کامنت هایی که می ذاری فکر نکنم الهی باشی احتمالا شیطانی هستی. چرا همه کامنت هایت منفی است و همه مطالب بهت برمی خوره. نکنه توی فوتبال یه کاره ای هستی و با نام مستعار میای
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1