تاریخ انتشار
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۶۱۵۷۱

هفته دولت، هفته عملکرد ها است نه حرف ها

۱۷
۰
کبنا ؛سید علی عباس محدث

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

هفته دولت در سال 1393 هم به سرآمد. برای مردمی که مشقت هایی چون جنگ تحمیلی، تحریم ها، بی عدالتی ها، چالش های سیاسی و غیره را تجربه کرده اند، هفته دولت، هفته امید و ورق زدن شناسنامه دولتمردان می باشد. هفته ای است که باید خادمین بگویند که برای مردم چه کرده اند و اقدامات خود و یا توانمندی های دستگاه خود را برشمارند. در این هفته مسئولین خواب آلوده از خادمان خوشفکر، بازشناسی و میان واقعیت های ظهور یافته تا حقیقت بی حضور برخی شان، فاصله به صداقت تعهد و تخصص نمایان می شود. هفته ای است که به نام رئیس جمهوری ا ست که به قول اما(ره) میان شغل دستفروشی تا ریاست جمهوری تغییری در سلوک و اخلاقش با مردم بوجود نیامد. هفته ای است که نخست وزیرش عالم به عمل بود و دانای به نیازها. در آن روز ها رئیس اول دولت از میان آتش و خون می گذشت تا صداقت و مسئولیت پذیری را به دنیا بفهماند. رجایی وقتی رجاء واثق بود که مردم فاصله میان خود و او نمی دیدند. نجابت  بود و توانمندی و عشق به خدمتگذاری. تفریق خوب ها نبود، همه برای جمع شدن با مردم و در جهت مرتفع نمودن کاستی های آن روز بودند. هر تفکری که غیر از مردم داری بود، مذموم امام(ره) بود و مغلوب مردم. رسم بزرگ گویی و کوچک اندیشی نبود. قانون «من» می گویم و «تو» فقط نظاره کن نبود. فکر اینکه جیب مسئول و دولت یکی باشد به ذهن هیچکس خطور نمی کرد. قلب مسئول، مگر برای پویایی مردم نمی تپید. اعتبار به کت و شلوار و پست و مقام نبود. پستها را رجایی ها «پَست کننده» می دانستند مگر اینکه که آدم های با تزکیه نفس در مقام شان قرار گیرند. اینگونه بود که جنگ و همه مخراجش، فقر و همه مصائبش، محرومیت و همه وسعتش نتوانستند مردم را از رفتارهای مسئولین، اندکی مضطرب کند. پس از 35 سال فراز و فرودهای سیاسی و اقتصادی،  باید اَلَک شایسته سالاری را برای انتخاب فرضیه هایی چون علم، تخصص، مسئولیت پذیری و تعهد مدیران نشکنیم. نمی شود ساختار صلاحیت نگری را به تبر جهالت فنا کرد. نمی توان نام شهید رجایی را بدون برشمردن خدمات عینی دولتمردان تصور کرد. بناید از اخلاق و تفکرات بنیادی مسئولین سخن گفت و یادآوری آرمان های شهید باهنر را نکرد. بعد از این سالها، طرح شهید رجایی برای تقدیر از عملکرد مؤثر مسئولین و سنجش عملکردها در کنار افتتاح پروژه ها و بازگویی دستاوردهای یکساله، یعنی خدمت رجایی گونه و ایمان به ایده های باهنر مآبانه برای مردمی که به هر شیوه ای که مورد مداقه قرار گیرند، باید در مسیر هموار اصلاحات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قرار گیرند. این روزها خیلی از مدیران در صف شناساندن خدمات خود به مردمی هستند که سکان مدیریت خود را بدست شان داده و یکسال گذشته را به باور علم و عملشان به نظاره مانده اند. خوشبخت مردمی است که رجایی را در ضمیر مسئولینش می بینند و باهنر را در مدیریتش یافته اند و بیچاره مسئولینی که در این ایام حرفی به جز حرف نداشته باشند. این گونه بود که طرح حمایت از افراد بالای 60 سال شهید رجایی، بویژه دستگیری نیازمندان مناطق روستایی و محروم کشورمان، ماندگار شد تا فقرا احساس بی سرپناهی نکرده و مسئولین باور بی نیازی به مردم را نداشته باشند. بیم آن دارم که کمیت عملکردها و کیفیت خدمات را  تنها به مشق های صوری باور کنیم و این باور غلط در معیار سنجش و ارزیابی قرار گیرد و بدتر اینکه همین باور ناثواب، اندیشه مدیریت کشورمان باقی بماند. لذا باید نام شهیدان رجایی و باهنر را در کنار همه شهدای دولت، با خدمت صادقانه و امانت داری علی گونه (ع)خود پاس بداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
اینگونه کپی کردن مطالب از اینترنت برای هر کسی راحت است ولی یک چیز بسیار اشکار است که شما به دنبال کدام فتنه ی جدید هستید پیش زمینه کدام تخریب خود را اماده می کنید ... دوستان خدا را شاهد می گیرم که این شخص الان مقاله مخربی را راجب استاندار یا نمایندگان یا مدیران دارد اماده می کند یا کرده ولی برای فریب افکار عمومی نیاز دارد چند مقاله کپی شده از اینترنت را به اسم خود پخش کند و فعلا اب را گل الود نکند و خود را همچون ادم بی طرفی نشان دهد و بعد از ان شروع به تخریب کند .
اقای خادمی استاندار محترم و اقای زارعی نمایند بویراحمد چندین بار تاکید کردن که به این افراد مریض اجازه ندهید فضا ندهید که به تخریب های خود ادامه دهند ، دوستان کبنای من ایا تا بحال شما به شخصیت شوم این فرد پی نبرده اید ؟ ایا گول این دو مقاله اخری این فرد را خورده اید ؟
من مطمئنم شما اگاه تر از این هستید که یک نفر با حمایت ارباب سیاسی خود ، که اربابش هم شناخته شده است دست به تخریب مسئولین خوب این مرز و بوم می زنند، ولی در حیرتم چرا باز فضا به این شخص داداید.
من به شخصه از مخاطب های پر و پا قرص کبنا هستم اما همیشه دلگیرم چرا هر کسی در هر شرایطی و در هر موقعیتی می تواند به هر مسئولی که دلش می خواهد تهمت و دروغ ببندد!!
بچه های تحریریه سایت باید باهوش تر از این عمل کنند و جا را برای این گونه افراد مریض که مانند عفونت های سیاست هستند باز نکند و میدان ندهند.
این نوع نوشتن از حیله های انگلیسی ست که یک حرف منطقی در مقابل حرف های دروغ خود که می تواند موثر واقع شود .
خدا به داد ما برسد این کار شما باعث می شود که اشخاص مریض فرصت را غنیمت شمارند و خود را منتقد بدانند و میدان را در دست گیرند به عالم و ادم خرده بگیرند و برای اینکه دل خود و دوستان خود را خنک کنند. این رفتار ها ناپسند می باشد .
امثال این اقا دشمن های این سرزمین هستند و برای ضربه زدن به فرزندان شایسته ایران زمین یک شب خواب ندارن ، شاید می پرسید به چه دلیل این شخصیت ها خواب به چشم ندارن تا تخریب کنند ، من چند دلیل واضح برای شما می گوییم :
۱) این اقایان صورت خوب اجتماعی ندارند و در ازمون های معرفتی جامعه رد شده اند ..
۲) وقتی اندک مسئولیتی داشتن به مردم این سرزمین ضربه های جبران ناپذیری زده اند..
۳)منافع شخصی را به منافع عموم ارجح تر می داند
۴) تحت فرمان ارباب های سیاسی خود هستند
و.......
این افراد شبیه داعش می مانند که فردا به اربابان خود خیانت می کنند و در کوتاه مدت دشمن شما هم خواهد شد ...

ممنونم از سایت همیشه بیدار کبنانیوز انشالله در پناه خداوند متعال باشید
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
برادر محدث خدمات چشم گير خودتونو خوب ياد داريم به همه چيز گند زديد رفت
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
در هفته ی دولت مسولین شرح و ظایف بهزیستی را بر شمردند اما نگفتند که خودشان نسبت به وظایفشان چه کردند ؟؟؟نگفند که چگونه و با چه ضوابطی نیروی مورد نیاز را در این دو سال گذشته جذب کرده اند ؟ نگفتند در جهت قطع دست مسولین شاغل که مستقیم و غیر مستقیم صاحب امیاز مراکز خصوصی شده اند کدام اقدام را انجام داده اند ؟/نگفتند امار طلاق و اعتیاد را با ان اعتبار ات هزینه شده تا چه میزان کاهش دادند ؟نگفتند هزینه های مرتبط با اموزش و اگاهی سازی خانواده ها را که در جهت سلامت و سازگاری اعضای خانواده ها به انان تخصیص دادند تا چه میزان ثمر بخش بود؟نگفتند چرا تحصلکردگان عالی را و مجربین به امور بهزیستی را به حاشیه راندند و به توصیه افراد بیرونی از ادارات دیگر جایگزین انان نمودند ؟نگفتند چرا از مدیر تا معاون ودیگر سمت های کلیدی را به یک منطقه خاص سپردند ؟؟؟؟
رجبعلي
Iran, Islamic Republic of
جناب منتقد بفرما ايشان بن لادن هستند؟ مرتيكه؟
!
Iran, Islamic Republic of
!
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای منتقد مثل اینکه ضربه مهلکی از محدث خورده ای واز اسم محدث ونوشته هایش به شدت حراس داری.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
به جای توهین کردن ، جواب حرفهایش را بدهید .
مریخی
Iran, Islamic Republic of
منتقد عزیز به ادعای شما هرچه در مورد نویسنده گفتید درست و صحیح ؟؟؟؟اما شما که از شیوه های منسوخ فرصت طلبی و تخریب نمودن و داعشی بودن در رنج هستید ....فقط بگویید که مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین شفا در دهدشت صاحب امتیاز ش بنام چه کسی است و به کام کدام کس است ....؟؟؟
نظری
Iran, Islamic Republic of
جناب منتقد، آدم باید چقدر مکر و حیله بکار ببرد تا شاید حقی را ناحق و ناحقی را حق کند. اگر واقعا این همه تحت تأثیر هوای نفست قرار گرفته ای را یک نفر را اینگونه تخریب کنی، پس مرد مردونه ، منبع اینترنتی که ازش استفاده شده را بگو. مگه خادمی و زارعی کی هستند که باید افراد را مغفول و محروم کنند؟ چرا این همه دستمال کشی؟ شما هدفت از تخریب نویسنده این مطلب چیه؟ خیلی واضح و مبرهن است که به دنبال خوش خدمتی به مدیر بهزیستی هستی. اگر واقعاً تلاشی در بهزیستی استان شده چرا به مردم عرضه نمی شود؟
منتقد
Iran, Islamic Republic of
مرتضی ورجبعلی خود اقای مقاله نویس است اقا شما شناخته شده هستید چوپان دروغ گویی که ، کسی حرفش را باور ندارد ، این مردم اگاه تر از ان هستند که فکر می کنید .
شما بهتر است به حال خود گریه کنید ، کسی که برای پست گرفتن به عالم و ادم التماس می کند ،مگر این پست چی هست که فکر می کنی با تخریب و دروغ و با فشار ان را به دست می اوری و یا با پاچه خواری و التماس سران سیاست دستت به جای بند می شود .
صحبت من با اون ادمهای با شخصیت هست که چجوری اجازه می دهند شمایی که به قشر فقیر این مرز و بوم خیانت کرده ای به راحتی مطلب منتشر کنی من مطمئنم دوستان کبنای ای عزیز از افکار شوم شما خبر ندارند .
در ضمن اقای مقاله نویس لطفا با اسم های جعلی نمی خواد جواب بدی چون تنها خود مدافع خودتی .

با تشکر از مخاطبان و مدیریت سایت کبنا نیوز.
حق جو
Iran, Islamic Republic of
منتقد عزیز این کامت شما باعث شده محدث بیاد و با اسم های مختلف و فرافکنی کاراشو توجیح کنه ..

وقتی ایت الله ملک حسینی از این خود زنی ها سیاسی گفته و رسانه ها بی توجه هستن ما چی بگیم..

کسی از بهزیستی حرفی نزده ، این نظام جمهوری اسلامی است و توهین به این نظام وسکوت واسه ما فرزندان سید علی خامنه ای جایز نیست ، تو اگر با بهزیستی مشکل داری خودت مشکلت رو حل کن ، اگر با استاندار داری خودت حل کن اگر با نماینده ها داری خودت حل کن . اگر با بیمه داری خودت حل کن ، شما تمام خدمات نظام رو زیر سوال می بری .
اگر به این تخریب هات علیه نظام ادامه بدی مقابله مثل ما را خواهی دید .
رجبعلی
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم منتقد، من که دیگه در شرافتت شک دارم. چون من هم مثل شما از عواقب کار می ترسم که خودم را معرفی کنم. ولی من از نزدیکترین دوستان آقای محدث هستم همانطور که شما از دوستان مدیر بهزیستی هستی. فقط یکی دوتا از خدمات مردم پسند مدیرتون را نام ببر. اگر دلت برای فقرا می سوزه که محدث خودش از همان قشر فقیر بوده و هست. اگر محدث اهل التماس کردن بود که موحد و مژدهی را رها نمی کرد. حداقل یه ذره وجدان خود را قاضی قرار بده و ببین چرا با موحد و مژدهی کنار نیامد. مگر آنها نمی توانستند سکوی پرتابش به شرایط بهتر باشند. چرا این همه باید بی انصافی را مرام خود قرار دهید. واقعاً نام تو را هم باید مرد گذاشت؟
مربی مهد کودک
Iran, Islamic Republic of
سابق که در دادگاه شاغل بودید نمیتونستید با مردم خوب حرف بزنید نه الان عمل کرد خوبی دارید
سرباز
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کسی که بد نظام جمهوری اسلامی رو می خواد .
این جمهوری مقدسه و تا انقلاب حضرت صاحب الزمان ادامه دارد بد خواه این جمهوری می خواهد این مقاله نویس باشد یا هر کسی ما به او مجال نفس کشیدن نمی دهیم

.
وطنم
Iran, Islamic Republic of
سلام

مرگ بر ضد ولایت فقیه .....
از سایت کبنا نیوز خواهش می کنم کامنت من را ثبت کند
و طنم
Iran, Islamic Republic of
سلام

مرگ بر ضد ولایت فقیه . مرگ بر دشمنان این مرز و بوم


...............
..


از سایت کبنا نیوز خواهش می کنم کامنت من را ثبت کند
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ذات خراب
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1