تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۶۱۰۶۷

اعتراض اهالی مطهری از بازارکپری گچساران

۱
۰
کبنا ؛نبود سرویس‌های بهداشتی در بازارچه میوه‌فروشان با وجود ایجاد مشکلاتی برای مغازه‌داران، سبب نگرانی و مزاحمت برای اهالی نزدیک این بازارچه شده است.
GHACHsaran.bazar
مردم اهالی کوی شهید مطهری پایین‌تر از بازارچه میوه‌فروشان جنب کتابخانه ارشاد گچساران اعتراض خود را مبنی‌بر نبود سرویس‌های بهداشتی در بازارچه میوه‌فروشان گچساران و استفاده فروشندگان این بازارچه  از این محل به جای سرویس‌های بهداشتی و همچنین نشین کردن چاه فاضلاب ادارات آن حوالی که بوی تعفن زیادی را در آن منطقه ایجاد کرده است، خواستار پیگیری این مساله توسط این خبرگزاری شده‌اند.
در این راستا ما ابتدا به سراغ فروشندگان این بازارچه و اهالی منطقه کوی مطهری رفته تا از نزدیک با آن‌ها گفت‌و‌گو و از منطقه بازدید نماییم.
یکی از خانم‌های مغازه‌دار بازارچه میوه‌فروشان گچساران در این‌باره اظهار کرد: به دلیل نبود سرویس‌های بهداشتی در ساعات کاری گاهی مجبور به ترک محل هستم و با خودروی شخصی به خانه می‌روم و برمی‌گردم.
وی افزود: این مساله برای من فروشنده بسیار مشکل‌ساز شده زیرا که در زمان رفت و برگشت این مسیر مجبور به بستن مغازه هستم که با این وضعیت بسیاری از مشتریانم با درب بسته مغازه مواجه خواهند شد.
احسان مبینی دیگر مغازه‌دار این بازارچه  اظهار کرد: بازارچه میوه‌فروشان گچساران دارای تعداد زیادی مغازه بوده که حجم زیادی از مردم گچساران از این محل اقدام به خرید مایحتاج خود می‌کنند.
وی افزود: روزانه ده‌ها هزار نفر از این محل تردد می‌کنند که با این وضعیت لزوم وجود سرویس‌های بهداشتی در این محل بسیار احساس می‌شود.
وی نبود سرویس‌های بهداشتی را زیبنده این مکان ندانست و به راه‌اندازی و ایجاد بیشتر سرویس‌های بهداشتی تاکید کرد.
مغازه‌دار بازارچه میوه‌فروشان گچساران با اشاره به سرویس‌های بهداشتی که در بازارچه جدید دست‌فروشان در نزدیکی این بازارچه احداث شده و اکنون درب آن قفل و غیرقابل استفاده است، بیان کرد: اگر شهرداری اجازه استفاده از سرویس بهداشتی در بازارچه دست‎فروشان را به مغازه‌داران بدهد دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد.
محمد پورمحمدی از اهالی کوی مطهری با بیان اینکه اکنون ما در کوی مطهری گچساران شاهد رفتارهایی خواهیم بود که در سنین خیلی گذشته با وجود کمترین امکانات دیده نمی‌شد، گفت: نبود سرویس‎های بهداشتی در بازارچه میوه‌فروشان باعث شده که برخی از نقاط کوی مطهری در حوالی کتابخانه ارشاد این شهرستان محل استفاده بعضی از مغازه‌داران و مردم به جای سرویس بهداشتی شود.
وی افزود: استفاده غیرمناسب مردم و فروشندگان از این مکان سبب ایجاد فضای زننده و بیماری‌زا شده است که خطر احتمال برخی بیماری‌های خطرناک عفونی را گسترش داده است.
وی ادامه داد: مادر این خصوص و همچنین شکسته لوله فاضلاب در آن حوالی با بهداشت محیط گچساران تماس گرفتیم که هنوز واکنشی در این خصوص مشاهده نشده است.
پور‌محمدی با بیان اینکه همچنین در این خصوص با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان تماس گرفتیم، تصریح کرد: اهالی این منطقه نامه‌ای را به دفتر امام جمعه این شهرستان که در همسایگی این مکان است مکاتبه نموده که با امضای وی جهت بررسی به شرکت نفت این شهرستان دادیم که کماکان در این خصوص هیچ واکنشی دیده نشد.
عادل فرهمندیان از دیگر اهالی این منطقه با بیان اینکه کودکان ما روزانه ساعت‌ها در کوچه مشغول بازی هستند، عنوان کرد: حشرات و میکروب‌های جمع شده در این مکان‌ها همه اهالی این منطقه را نگران کرده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر مشکل استفاده مردم و فروشندگان بازارچه میوه‌فروشان از این محل به جای سرویس بهداشتی نشین کردن و ریزش چاه فاضلابی که احتمالا متصل به منازل شرکت نفت، ادارات و همین کتابخانه است بوی تعفن و نجاست را در این منطقه به وجود آورده که تحمل چند دقیقه ماندن در این مکان  به‌ویژه در شب‎ها امکان‌پذیر نیست.
شهردار دوگنبدان در این خصوص اظهار کرد: امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی بازارچه دست‌فروشان نیست و تازمان افتتاح این بازارچه درب سرویس‌های بهداشتی آن باز نخواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرداری پیگیر این مسئله نیز هست،افزود: اکنون شهرداری در حال احداث سرویس‌های بهداشتی پایین‌تر از بازارچه رو‌به‌روی کلینیک دندان‌پزشکی والفجر جهت استفاده مردم و فروشندگان نیز هست که به زودی افتتاح خواهد شد.
محمود اسدپور، رئیس شورای شهر دوگنبدان در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر تماس‌های تلفنی مردم جهت رفع مشکلات این منطقه، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه تماس یا مکاتبه‌ای در خصوص گزارش مشکلات این منطقه به شورا داده نشده است.
وی با بیان اینکه ما به انتخاب مرم آمده‌ایم تا به آن‌ها خدمت کنیم، افزود: شورای شهر دوگنبدان نسبت به گزارشات مردمی چه به صورت تماس تلفنی و چه مکاتبه‌ای همیشه در پی بررسی و رفع مشکلات بوده است.
حجت‌الاسلام  سیدامین‌الله حجازی در این‎باره اظهار کرد: نسبت به بعضی از مشکلات شهر از جمله بوی تعفن در داخل شهر، ورودی‎های شهر، جداول و مشکلات عدیده‎ای بارها گفته شد که گاهی در صحبت‎ها حرف از نبود بودجه مطرح شده است.
وی با بیان اینکه دوست داریم مشکلات حل شود، افزود: مسئولان باید همت بلندتری داشته باشند تا مشکلات مردم حل شود.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه ما جهت خدمت به مردم آمده‌ایم، تصریح کرد: ما وظیفه داریم مردم را نسبت به نظام دل‌گرم کرده و آن‌ها را توجیه کنیم که نظام برای مردم احترام قائل است.
حجازی ادامه داد: گاهی در خفاء و گاهی ناچارا در خطبه‌ها مشکلات را با مسئولان به قصد خدمت مطرح کرده‌ایم که هیچ‌گونه قصدی جز خدمت و زنده نگه داشتن امید در دل مردم در میان نبوده است.
امام جمعه گچساران با اشاره به چاه فاضلاب نشین‎کرده در منطقه کوی مطهری که تحت پوشش بهداشت نفت بوده، بیان کرد: مشکلات و موارد زیادی را به شرکت نفت گچساران ارجاع دادیم که اعلام شده اختیار نداریم و نیست؛ که دیگر ارجاع نخواهیم داد.
وی با بیان اینکه درد اینجاست که  در شهری که به بام نفتی و ابرمخزن نفت جهان معرفی شده، چشم نابینایی بخاطر نداشتن یک میلیون تومان نتواند بینا شود، عنوان کرد: معضلات بسیاری  وجود دارد که نفت می‌تواند کمک نماید ولی اجازه ندارند! نمی دانم چطور است!؟
غلامرضا خرم‌آبادی؛ رئیس اداره تعمیرات عمومی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران به همراه خبرنگار در  طی بازدید از چاه فاضلاب ریزش کرده و لوله‎‎های فرسوده و ترک‌‌خورده متصل به این چاه با بیان اینکه تمام فاضلاب منطقه مسکونی کارگری نفت متصل به این چاه فاضلاب است، اظهار کرد: این مورد قبلا بازدید شده و شرح کاری هم جهت تعویض لوله آن انجام شده است.
وی با اشاره به لوله شکسته شده متصل به چاه فاضلاب، افزود: به دلیل اینکه شیب مناسبی از ابتدا برای کانال در نظر گرفته نشده لوله فاضلاب ناحیه کارگری که در سطح کانال قرار گرفته در هنگام لایروبی کانال به وسیله ماشین آلات سنگین که از روی آن عبور کرده دچار آسیب شده و این مشکلات را به وجود آورده است.
رئیس اداره تعمیرات عمومی  شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: لوله‌های فرسوده و آسیب‌دیده از جنس چدن و قدیمی هستند که در فکر تعویض آن‌ها با لوله‌های پلی‌اتیلن که دارای ویژگی هستند که هیچ نوع گازی بر روی آن‌ها اثرگذار نبوده، هستیم.

گزارش: پریسا خمیسی
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهري
Iran, Islamic Republic of
مدير نمايشي خدمات بجاي رنگ كاري روي اين ورقهاي موجدار و فرسوده در خيابان اصلي (درهاي منازل )لااقل خرج اين مشكلات بكنيدو..........
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1