تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۶۰۲۳۶

آتش بازی سیاسی در محیط زیست و منابع طبیعی ممنوع

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ داود حبیبی
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
بازهم آتش سوزی و این بار در قلات گناوه لری نمیدانم چه وقت مهار خواهد شد و منطقه بعدی آتش سوزی کجاست ولی اطمینان دارم این آتش سوزی‌ها تا به صخره و پرتگاهی که خالی از درخت و بوته ای نباشد نرسد خبری از مهار نیست و تا گرما و تابستان هست بازهم ادامه خواهد داشت. از زحمات بسیجیان، امدادگران هلال احمر، پرسنل محترم منابع طبیعی و محیط زیست، شهرداری، atashفرمانداری و خصوصا مرم بومی و دوستداران محیط زیست تشکر و قدردانی میکنم و دست همه انها را میبوسم ولی با دست خالی چگونه این مهم امکان پذیر است. روی صحبتم با عزیزانیست که در عرصه حضور داشتند و رو در رو با آتش جنگیدن نه آنهایی که از طریق سایتهای خبری روند کار را پیگیری میکنند و یا در پای کوه با انگشت اشاره میکنند، آیا صرفا با شاخ و برگ درختان توانستید درختی را از آتش نجات دهید، میدانم که امکان ندارد به این دلیل که در اکثر آتش سوزی هایی از این دست حضور داشتم و نتوانستم کاری که خودم را راضی کند از پیش ببرم ، باور کنید دوست داشتیم ولی نمی توانستیم .
تشنگی و گرمای هوا از یک طرف و گرمای سوزان آتش از طرف دیگر و بدتر از همه حضور افراد بی تجربه و عدم تجهیزات مناسب نه تنها مهار آتش را غیر ممکن میسازد بلکه خود مزید بر علت میشود و آن را گسترده تر میکند. درست بعد از هر بار خاموش شدن آتش یا به گفته دوستان مهار آتشسوزی درخواست نشست با مسئولان تاثیر گذار شهر را داشتم ولی هر بار به بهانه ای برگزار نشد و به هفته بعدی موکول شد و آن هفته هنوز نرسیده و نخواهد رسید و این بارهم دلخوشیمان به هفته آینده و نشستی که قرار است با جناب دکتر تاجگردون در همین زمینه داشته باشیم ، چاره ای جز این نداریم و آنقدر تلاش میکینم تا بالاخره یک نفر درد دل و صدای ما و همه دوستداران محیط زیست را به گوش همه گان برساند که تا آن موقع فرا برسد از مسئولین محترم شهرستان و تمامی عزیزانیکه دستی بر آتش سیاست دارند تمنا دارم این یک مسئله را از لیست خود حذف نمایند و بگذارند دوستداران محیط زیست و مسئولین مرتبط خودشان چاره ای بیندیشند و به قول معروف مارا به خیر شما نیازی نیست شر مرسانید.
ولی اگر بنده اسمی از تاجگردون به میان آوردم صرفا به خاطر جایگاه ایشان بود و نه هیچ چیز دیگری همچنانکه که قریب به سه ماه است به هر دری زدیم نتوانستیم با مسئولین شهرمان دیداری داشته باشیم و اندیشه و راه کارهای خود را با آنها در میان بگذاریم که اگر آنها انکار می کنند بی انصافی است و به دلیل نا امید شدن از آنها دست به دامان دکتر تاجگردون شدیم ، که امیدواریم این بار بتوانیم از طریق جایگاه نماینده محترم مجلس اهمیت محیط زیست ، حفاظت و حمایت از منابع طبیعی را برای همه گان روشن نماییم و با فرهنگ سازی ، خرید تجهیزات لازم ، همکاری و اقدام به موقع در ساعات اولیه حرفی برای گفتن داشته باشیم . ولی این بار هم چاره ای جز امید به آینده نداریم ....
مدیر عامل انجمن زیست محیطی کوهنوردان گچساران و باشت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آرش کنارکوهی
Iran, Islamic Republic of
با عرض عذرخواهی از کاربرانی که در این مطلب دیدگاهی داشته اند؛ بعلت نقص فنی در سایت، دیدگاه های این بخش حذف گردیده است.
مشکوک
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میشد بفهمیم چرا پیامها فقط برای این بخش حذف شدن حتما یه خبرایی هست
داود حبیبی
Iran, Islamic Republic of
باور کنید هیچ خبری نیست فقط آگاه سازی و کمک به آینده ای روشن است
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1