تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۶۰۱۶۷

گلایه اهالی«زی زی» لوداب از وضعیت آب شرب و بهداشت

۰
کبنا ؛نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی از منطقه لوداب و روستاهای آن از جمله منطقه زی‌زی (عزیزی) بازدید کردند.زی زی

در این دیدار که از نخستین ساعات صبح آغاز شد مردم مناطق مختلف با دیدن مسئولان و نماینده مردم در مجلس هر یک مشکلات خود را به صورت کتبی و زبانی گاه با انتقاد شدید از مسئولان استانی بیان کردند.

در همین خصوص و در منطقه «زی‌زی» صدرا ارجمند از اهالی منطقه با بیان این که در دوره‌ای که ماهواره‌ها آثار تخریبی فراوانی بر خانواده‌ها به خصوص نسل جوان دارند از وضعیت شبکه دیجیتالی در این منطق به همراه عده‌ای دیگر از مردم این روستا انتقاد کرد.

گلایه‌مندی مردم زی‌زی لوداب از وضعیت نامناسب خدمات‌رسانی مسئولان و دستگاه‌ها

وی نبود مسجد را در این مناطق یکی دیگر از مشکلات فرهنگی دانست و گفت: مگر مردم مسلمان این مناطق نباید محلی برای عبادت داشته باشند و چرا نسل نوجوان و جوان به دلیل این اهمال مسئولان باید از فرهنگ دینی سرچشمه گرفته از مسجد بیگانه باشند.

ارجمند از عدم همکاری سایر مسئولان و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله در زمینه خانه بهداشت و دامپزشکی گفت و افزود: نخستین نیاز هر انسان بهداشت و سلامتی است که باید وضعیت خانه‌های بهداشت مورد بازنگری قرار گیرد.

مهدی آواک دیگر جوان اهل «زی‌زی» از توابع لوداب هم نخستین مشکل مردم این روستا را پل ارتباطی دانست که سال‌های سال است بر اثر سیلاب تخریب شده و جاده دسترسی به زی‌زی را با مشکل مواجه کرده است.

مشکل نبود مسجد، خانه بهداشت و دکل تلویزیونی شبکه دیجیتال از دیگر خواسته‌های این جوان لودابی بود.

حمدالله ارجمند مرد میانسال لودابی انتقادات بسیار زیادی به مسئولان استانی داشت و گفت: پس از خدا تنها مرجع پی‌گیری فریاد ما مردم، شما اهالی خبر و صدا و سیما هستید که باید فریاد مظلومیت مرد لوداب را به گوش مسئولان برسانید.

وی بی‌کاری را مهم‌ترین مشکل مردم این مناطق ذکر کرد و گفت: برای ساخت جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت این قدر مردم ما را ضعیف دانسته‌اند که حتی کارگر راهسازی غیر بومی وارد کرده‌اند و جوانان ما تنها حسرت کار و شغل را به دل دارند در حالی که کارگر غیر بومی در مقابل دیدگان ما هر روز جولان می‌دهد.

ارجمند البته خواسته‌ای هم از مسئولان میراث فرهنگی داشت مبنی بر این که به دلیل بافت تاریخی زی‌زی و کارهایی که به همین دلیل از جمله طرح هادی تاکنون در این روستا انجام نشده، میراث فرهنگی با خرید روستا محلی دیگر را برای زندگی مردم پیش‌بینی کند.

مشکل آب شرب بهداشتی و قطعی مکرر آن با داشتن این همه آب روان در منطقه از دیگر خواسته‌های مردم زی‌زی بود که خواستار پی‌گیری توسط نماینده بویراحمد و دنا و معاون عمرانی استاندار شدند.

تقویت مجتمع آب‌رسانی برای رفع مشکلات آب شرب لوداب

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از اهتمام این دستگاه برای تقویت مجتمع آب‌رسانی جهت مشکلات آب آشامیدنی لوداب خبر داد.
فیض‌الله پاسره  در بازدید مسئولان استانی به همراه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از منطقه لوداب اظهار کرد: موضوع تأمین آب روستاییان در دولت تدبیر و امید از رویکردهای مهم مسئولان کشوری و استانی است که به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم.
وی با قدردانی از پی‌گیری‌های نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل آب مناطق محروم شهرستان بویراحمد یکی از مشکلات در حوزه آب روستایی استان را مربوط به این منطقه دانست.
پاسره با قدردانی از راه و شهرسازی به دلیل اجازه دادن در خصوص عبور خط لوله آب منطقه لوداب از کنار جاده و از جمله در محوطه تونل‌های محور پاتاوه دهدشت این اقدام را گامی برای رفع مشکل آبرسانی مردم منطقه لوداب دانست.
حضور مسئولان و نماینده بویراحمد و دنا در محل تقویت مجتمع آبرسانی لوداب
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در همین ارتباط با بیان این که در صورت عدم اجازه راه و شهرسازی هزینه آبرسانی ده‌ها برابر می‌شد، تصریح کرد: هنگامی که مسئولان همه دغدغه خدمت و خدمات‌رسانی به مردم را داشته باشند چنین اتفاقات مبارکی خواهد افتاد.
در همین خصوص نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در محل مسجد روستای حیدرآباد لوداب از پی‌گیری برای تخصیص 1.5 میلیارد تومان برای بهبود وضعیت آبرسانی به لوداب خبر داد.

انتهای پیام/ خ
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1