تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۶۰۰۶۴

ضرغامپور و سیاهپور حمایت می شدند ستارخان و باقرخان می شدند

۶۲
۲
کبنا ؛نماینده کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده گفت: خودزنی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مانع رشد نیروهای بومی شده است.bzr
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید علی محمد بزرگواری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از کمبودها در کهگیلویه و بویراحمد ریشه تاریخی دارد، اظهار داشت: خبرنگاران باید به عنوان  نخبگان فرهنگی موضوعات را برای بدنه جامعه واکاوی کنند.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه با بیان اینکه در مناطق محروم نگاه به نمایندگی با سایر استان‌ها متفاوت است عنوان داشت: بخش زیادی از انرژی نمایندگان در این استان‌ها صرف مسائلی می‌شود که نمایندگان سایر استان‌های برخوردار با این دغدغه‌ها مواجه نیستند.
بزرگواری در ادامه با اشاره به نقش نمایندگان در انتخاب مدیران اذعان داشت: نماینده مجلس به عنوان وکیل مردم حق دارد در انتخاب مدیران به عنوان مشاور ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه فرمانداران همکاری لازم را با نماینده مردم ندارند، تصریح کرد: این نوع نگاه که برگرفته از تفکر سیاسی فرمانداران است به هیچ‌وجه به نفع مردم و حوزه‌های انتخابیه نخواهد بود.
این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه نماینده مجلس در بخش‌های مختلف تصریح کرد: امیدواریم که دیگر شاهد اینگونه رفتارها از سوی برخی فرمانداران نباشیم.
بزرگواری با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان همکاری بی‌شائبه‌ای با استاندار دارند، عنوان داشت: بدون شک این وحدت رویه به رشد و توسعه استان خواهد انجامید.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد معضل بزرگ خودزنی و تخریب نیروهای بومی هستیم و همین موضوع باعث شده نیروهای بومی استان نتوانند آنچنان که باید در سطح ملی رشد کنند.
نگذاریم آموزش و پرورش جولانگاه سیاسیون شود
بزرگواری با بیان اینکه رسوخ برخی مسائل سیاسی به دستگاه‌های نظیر آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شده است، بیان کرد: نباید بگذاریم آموزش و پرورش همچنان به عنوان جولانگاه ورود سیاسیون تبدیل شوند.
وی تاکید کرد: شان و منزلت آموزش و پرورش بالاتر از آن است که به محلی برای تجمع افراد سیاسی تبدیل شود و باید به سمتی حرکت کنیم نسل‌های آینده ما در محیطی علمی و فرهنگی رشد و اعتلا پیدا کنند.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اذعان داشت: متأسفانه توقعات از نمایندگان مجلس در کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای پرورش یافته که نماینده مجبور است برای چینش برخی از مدیران وارد چانه‌زنی شود و همین موضوع باعث شده آنچنان که باید نتوانیم برخی از مسائل را به خوبی پیگیری کنیم.
بزرگواری یادآور شد: فشارهای زیادی برای انتخاب مدیران و نیروها در دستگاه‌های مختلف اجرائی بر روی دوش نمایندگان است، امیدوارم روزی به جای رسد که نمایندگان به دو وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و قانون‌گذاری وقت بگذارند و دولت هم به وظیفه اصلی خود یعنی چینش مدیران بپردازد.
امثال ضرغام‌پور و سیاهپور در کهگیلویه و بویراحمد می‌توانستند مانند ستارخان و باقرخان مطرح شوند
بزرگواری با بیان اینکه من به شخصه علیه هیچ نیروی بومی خط تخریب را دنبال نکرده‌ام ، تصریح کرد: در مقطعی که پیگیر پروژه سیمان سپو بودم با رایزنی‌های که با سرمایه‌گذار این طرح که از قضا فرزندان خوانین کهگیلویه بود، خیلی‌ها تعجب می‌کردند و هنوز هم اعتقاد دارم که اگر برخی از خوانین ما همانند ضرغام‌‍پور و سیاهپور حمایت می‌شدند می‌توانستند برای خود به واسطه مبارزاتی که با رژیم پهلوی داشتند به ستارخان و باقرخانی در جنوب کشور معرفی شوند.
نقش موثر تاجگردون در جذب اعتبارات برای کهگیلویه و بویراحمد
وی در ادامه  با وجود نیروهای مثل تاجگردون در رأس کمیسیون بودجه مجلس توانسته ایم توفیقات زیادی در جذب اعتبارات برای استان داشته باشیم، تصریح کرد: تاجگردون کسی است که به زیر و بم مسائل اقتصادی آگاه است و همین موضوع در جذب اعتبار برای استان کهگیلویه و بویراحمد در ردیف اول در میان سایر استان‌ها باشیم.
بزرگواری با ذکر مثالی اضافه کرد: در استانی مانند چهارمحال و بختیاری که به لحاظ فرهنگی به سایر با ما شباهت دارد نیروها با هر گرایش فکری آنچنان از هم حمایت می‌کنند که امروزه در بدنه  وزارتخانه‌ها تعداد زیادی از نیروهای این استان در سطوح مختلف حضور دارند.
انتهای پیام/خشت زر
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف است "جناب اقای بزرگواری شما اگر تاریخ استان رامرور کرده باشیدچیزی جز کشت وکشتار از اقای ... نمی بینید لطف کنید به بزرگان منطقه .... رجوع کنید تاببینید چه بزرگانی را باترفند به .... کشانده اند وبه طرز فجیعی به شهادت رسانده اند
احمد
Iran, Islamic Republic of
اقاى بزگوارى فقط ميگم متاسفيم,اون از چماق لرى و اىن هم حرف جديدتان
تقوی
United States
این هم اظهار نظر عالمانه تاریخی ایشان!!!!!
رضا. یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای برزگواری چگونه از کنار . و.... برخی از خوانین گذشته اند؟! و آنها را با. مقایسه کرده اند.
ن
Iran, Islamic Republic of
شما که نظر مینویسن اول یکم از تاریخ مطالعه کنید بعد نظر بدهید کار اینا از هیچ کدوم از بزرگان تاریخ کم نبودبلکه بهتر هم بود زیاد تعصبی حرف نزنید یعنی ستارخان و باقر خان ادم نمیکشتن هر کس برای هدفش ادم میکشت که قطعا بزرگان ما برای دفاع از حقشان دست به این کارا میزدن .اگر انها میخاستن برای خودشان قدم بردارن قطعا از مالکین بودن
ساورز
Iran, Islamic Republic of
مایه تاسف و شرمساری است که شما حداقلش بعنوان یک روحانی از ضرغام پور که برادر ... و ... و به جز قتل و غارت و راهزنی مرام و مسلکی نداشت به نیکی یاد می کنید . نیکی یاد کردن شما از ضرغامپور و ضرغام پورها از اون سوتی های سیاهیست که تا همیشه برای شما در اذهان خواهد ماند . ضرغامپورها کدام سابقه و مبارزه انقلابی یا آزادیخواهانه را داشتند به جز ... ؟؟؟!! حال که قدرت تحلیل ندارید حداقل حرمت لباستان را نگه دارید.
Iran, Islamic Republic of
حرف م.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
.ن .نظریه پردازی ها و شاهکارهای تاریخی حاج آقاست!!!!!!!!!!! تجلیل ا.!!!!!!!!!!!!!! تجلیل .!!!!!!!!!!!!!!!
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چی شد آقای بزرگواری از تاجگردون یاد گرفتی از بالا اصولگرا از پایین اصلاح طلب شدی؟ آقای بزرگواری تا دیروز خوب پشت..میگفتی با تجار لابی داره الان تعریف و تمجید میکنی؟ واقعا چه اصولگرایی.
Iran, Islamic Republic of
..سخنان ایشان . وخام می باشند
دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا .
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم شک می کنه به بعضی از شماها . متاسفم
برادر شهید
Iran, Islamic Republic of
.براتون سید، .برادر شهید؟؟؟؟!!!!!
چرام
Europe
ضدانقلابی
Iran, Islamic Republic of
حیف رایی که بهتون دادم
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این بزرگواری بگه وقتی میخوای صحبت کنی مواظب حرف زدنش باشه
حمیدطاهری
Iran, Islamic Republic of
تقدیر وتشکردارم از جناب اقای یزرگواری نماینده محترم کهگیلو یه افرادی که بااسم مثتعار کامنت گذاشته اند به نامهای محمد..احمد..تقوی.ورضامتاسفم برای شماهاکه جرات بردن نام واقعی خودراندارید.مطمعن هستم شماها که کامنت گداشته اید نه خودونه خانوادتان درنبردهای دلیرمردان بویراحمدی به فرماندهی ضرغامپور وسیاهپورشرکت نداشته وگرنه اینطور قضاوت نمی کردید.استانی که من وامثال تو دران جولان می دهیم ا. جودیت پیدا کرده
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
از اینکه آقای بزرگواری تاریخ را درست ..اند شکی نیست . که با دسیسه نماینده بهبهان آقای سلطانی خسرو خان بویراحمدی که فردی تحصیل کرده و طرفدار ملت و مصدق بود را ناجوانردانه .چون می خواست نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شود پس خسرو بویراحمدی را باید مانند ستارخان ها و باقر خان ها بدانیم نه .
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
از اینکه آقای بزرگواری تاریخ را درست..و حکومت در منطقه بود که با دسیسه نماینده بهبهان آقای سلطانی خسرو خان بویراحمدی که فردی تحصیل کرده و طرفدار ملت و مصدق بود و همرزم آیت الله غروی در منطقه جنوب بودند را ناجوانردان.. چون می خواست نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شود پس خسرو بویراحمدی را باید مانند ستارخان ها و باقر خان ها بدانیم.
م
Iran, Islamic Republic of
تاریخ 50 ساله یاسوج مدیون چنین مردان بزرگ وتاریخ ساز ما هست شما عزیزانی که کامنت میزنید بر اساس احساس وغرض حرف نزنید متاسفانه بر اثر کاهلی مسولان استان ما فرمایشات رهبری در سفر استانی خود که تنها خاطره سیاسی از استان ما را رشادتهای این بزگان بود و به منطقه و دیارشان سفر کرده و گفت فیلم و کتاب انها نوشته وساخته بشه ودر تاریخ ثبت شود و همچنین در خاطرات امام خمینی که گفت اگر زمانی عرصه بر ما تنگ شد به بویر احمد پناه میبرم
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حمید طاهری تاریخ را نمی توان به سادگی تحریف کرد و یا نادیده گرفت خصوصا تاریخی که بسیاری از شاهدان عینی اون زنده هستند. برادر عزیز ......اینها را چه کسانی مرتکب شدند ؟. حالا اینکه آدم های نترس و شجاعی بودند آیا دلیلی بر دفاع احساسی می شود؟!
قلندر
Iran, Islamic Republic of
وشماهم مدرس/این هم تبلیغات زود هنگام/امادیگه نه
Iran, Islamic Republic of
مهترین دلیل استقبال عشایر و روستاییان از انقلاب اسلامی پایان دادن به ظلم خوانین بود حالا چی شده که اینجوری ازشون دفاع می شه جای تعجب و تاسف داره.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعااقای بزرگواری متاسفم "ماهرانچه شنیده ایم..... :با این حرفا توهین به ستارخان وباقرخان شده وازطرف دیگه توهین به بزرگان منطقه که به صورت .... حداقل سرگذشت .. از طایفه سادات .. از مشایخ چرام وامان الاه خان ازخوانین چرام را نشنیدی
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای طاهری عزیز عملکرد ایشان در کهگلویه فاجعه بار بوده وجای دفاع نداره هرجااقدامی علیه دولت شاهنشاه کرده اون جنگ جنگ منافع شخصی بوده شما یااطلاع ندارید یابه دلایلی طفره دارید میرید"الان این کامنت شما درمیان کامنتهای دیگه گم شده واین خود دال بر غیر موجه بودن حرف شما داره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اموزش پرورش در زمان شما اصول گرایان سیاست زده شد که اقای دانشی از سرایداران هم نگذشت انها را جابجا کرد.ولی الان همه اصول گرایان در اموزش پرورش در پستهای مدیریتی مشغول به کارند..
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
و. پسر فلان خان کهگلویه ای نیست بویراحمدی میباشد
حمیدطاهری
Iran, Islamic Republic of
بدبخت بی سواد بزرگواری فرموده ضرغامپورهااسم نیاورده عبدالاخان یاخسروخان شما ها بایدهمیشه دنباله روکسی باشیدبرای شماها فرقی ندارد شمااطاعت کنندکان قدرت هستید
حمید
Iran, Islamic Republic of
..ده عبدالاخان یاخسروخان شما ها بایدهمیشه دنباله روکسی باشیدبرای شماها فرقی ندارد شمااطاعت کنندکان قدرت هستید
علی سیاهپور
Iran, Islamic Republic of
با تقدیر و تشکر از جناب آقای بزرگواری نماینده محترم کهگیلویه .
نمیدانم چرا یاد از شجاعان و دلیر مردان تاریخ ساز بویر احمدی عده ای بزدل را ناراحت و نگران میکند . امید است که این افراد سر عقل بیایند و به جای گفتار نابجا از مردان سلحشور و تاثیر گذار گذشته در جهت معرفی بویراحمدی و لر غیرتمند بهره برداری نمایند .
ليزه
United States
صحبت از راهزن اتلاف وقت است . انتخاب ياسوج هم به عنوان مركز استان باج دهي به راهزن و صد در صد اشتباه بود !
دهدشتی در جواب علی سیاهپور
Iran, Islamic Republic of
جناب سیاهپور آنایی که بزرگواری از آنها به نیکی اسم برده عده ای راهزن خورجین دزد بیش نبودند. کدام افتخار؟! کدام شجاعت؟ کدام تاریخ سازی؟ ! کدام مرام و اندیشه آزادیخواهی؟ آیا راهزنی و دزدی هم افتخار است ؟ افتخارات ما کسانی هستند که در راه آزادی ، اندیشه ،و عدالتخواهی جان دادند. افتخار ما باکری ها ، همت ها هستند.
محمد در جواب دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام .میتوان به جرآت گفت که اگر سیاهپور در این زمان بود با توجه به اعتقادات دینی و مذهبی ودفاع از آن خود باکری و همت می بود.بیایید دست از تخریب و بزدلی بردارید و ره......................................
خان گزیده
Iran, Islamic Republic of
ما خان گزیده ایم .
(امام خمینی)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بیان واقعیت های تاریخی بویراحمد توسط شخصیت های صاحب تریبون هر چند دیرهنگام است اما باید به فال نیک گرفت
جلیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیاهپور و ضرغامپور
واقعا مایه افتخار بویراحمد هستند.

کسانی که نظر مخالف دارند کسانی هستند که جایی در تاریخ بویراحمد ندارن فقط درصدد تخریب هستند .حتی جرات ندارن اسمشون بگن بزدلان
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیاهپور؛بزرگترین مرد بویر احمد
ایشالا چشم حسودا کور بشه
اسمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیاهپور بزرگترین مرد بویراحمد
ایشالا چشم حسودا کور بشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر خوانین و کدخدایان..شما بودید که اینجارو استان کردید.افسوس که الان همه مرد شدن و من من میکن..جرات داشته باش اسم واقعیتو بگو.اصل و نسب نداری به بقیه توهین نکن
مهناز
Iran, Islamic Republic of
ملا غلامحسین سیاهپور از ستارخان و باقرخان هم بالاتر بودن؛ نام و یاد غلامحسين سياهپور همچون رستم دستان بعد از نبرد سمیرم زينت بخش محافل قشقايي ها بوده است؛
محمد .یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز تاریخ استان ما مدیونه رشادتهایه این مردان بزرگ و تاریخ ساز است.
ظفر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بزرگواری جنابعالی کارت درسته و قدر همچین مردان بزرگی را میدانید و بازگو میکنید برای مردم ولی متاسفانه هستند کسانی که عقده و کمبود های نژادی دارند و به دنبال تخریب دیگران هستند. واقعا باید همه بدانند که همچین مردان بزرگی بودند که در برابر دشمنان و متجاوزان مبارزه کردند...
روح همه. ی آن مردان بزرگ شاد
عباس
Iran, Islamic Republic of
سیاهپور همان مرد بزرگ آوازه و مقتدری بود که از حریم مردم مال و دیگران دفاع میکردند و متاسفم برای بعضی از کسانی که بیکارند و به هیچجا نرسیدند و فقط با یه سری حرفای بی ربط شخصیت و وجود خودشون رو نابود میکنند. مرد اونه که من صحنه همه بشناسنش
نه اونی که گپ مفت ایزنه و هیچم و بارش نیست
درود بر شما جناب بزرگواری
زهره
Iran, Islamic Republic of
مرحوم ملا غلامحسین سیاهپور رو تقریبا همه میشناسن از لر تا ترک و کردو.... .و همه از رشادتهای ایشون اطلاع دارن پس سعی نکنید با تعصب بیجا دلاوری و رشادتهای ایشونو نادیده بگیرید .به وجود همچین شخصیتهای بزرگی باید افتخار کنیم و به لر بودن خودمون افتخار کنیم .
جلیلــــی
United Kingdom
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
ابتدا ابراز تاسف خود را نسبت به نظرات دوستانی بیان میدارم که تحمل شنیدن تعریف و تمجید از غیور مردان بویراحمدی را ندارند و آنقدر بی ظرفیت هستد که مرحوم ملاغلامحسین سیاهپور جلیل را که در برهه زمانی خویش در جهت دفاع ازمظلوم در مقابل ظلم و با گرایشات قوی مذهبی ایستاد و تاریخ ساز گردید که تا کنون مقالات - کتب و برنامه های تلویزیونی متفاوت و فراوانی در سطح منطقه و رسانه ملی به این موضوع پرداخته اند نمونه بارز آن سخنرانی رهبری در سال 73 در منطقه جلیل در وصف کار بزرگ آن مرحوم و یا برنامه راز- حال عده ای به ظاهر روشنفکر که روشنفکری و نقد را با
هتاکی اشتباه گرفته اند اظهار نظر مینمایند و توهین میکنند لازم به ذکر است مرحوم سیاهپور از "کدخدایان" به نام - منصف- و خوشنام بویراحمد بوده اند که کار ایشان و جنگ گجستان در آن برهه کمتر از دفاع مرحوم باقرخان یا مرحوم ریسعلی دلواری نبوده است لیکن به سبب کوتاهی بعضی و کوته نگری بعضیهای دیگر امثال دهدشتی-احمد-بویراحمدی به درستی شناسانده نشده است کمی کتب تاریخی مورخین ک-ب نورآبادممسنی و کشوری را مطالعه فرمایید
تاسف بدی دفاع احساسی بعضی از دوستان در پاسخ به هتاکان است چراه دفاع بد اثر بدتر دارد لذا عزیزان نقد و روشنفکری را با افترا و توهین اشتباه نگیرند که وفق قانون پیگرد قانون خواهد شد.
شیراز
Iran, Islamic Republic of
سیاهپور مایه افتخار تاریخ بویراحمد میباشد.
سیاهپور و یارانش کسانی بودند که باعث شدند استان کهگیلویه و بویر احمد به مرکزیت. یاسوج که ده کوره ای بیش نبود تشکیل شود.
حال آقا یا خانمی که خود را به اسم دهدشتی معرفی کرده اید سیاهپور و یارانش کسانی بودند که مقام معظم رهبری به خاطر رشادتهای آنان در زمان رژیم جبار پهلوی. با حضور در روستای آنان به نوعی از زحماتشان تقدیر کردند.
حال اگر قرار باشد این بزرگ مردان با اراجیف تو و امثالت،که مشخص نیست ازکجا خط می‌گیرید و چه عقده ای در دل نسبت به این دلیرمردان دارید زیر سوال بروند که سنگ روی سنگ بند نمیشود.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روزگاری شنیدن حماسه تنگ گجستان و غارت سمیرم و کوچ ایل از زبان بزرگتر فامیل و یا رشادتهای دلاور مردان و شیر زنان و اینکه یه نفر جور تمام قبیله را میکشید یا یک طایفه پشتیبان یه نفر میشد برایمان شیرین تر از هر چیزی بود.
سفره های خالی از نان و پر از برکت و سخاوت و خانه هایی که هزار صاحب داشت چون همه هم خانه هم بودند و هیچ کس فخر نمیفروخت یا بر پشت خمیده پیری خنده نمیکرد.
اما دریغا که به جایی رسیدیم که همه باهم غریبه ایم.هم نان هست هم فراوانی اما کسی نیست که تقسیمش کنیم.راستش دل نمیکنیم از داشته هایمان.خدایا بر سر فرزندانمان چه خواهد امد.
کر بختیاری
United States
در وصف مرحوم ساهپور همانقدر بدانید که کمتر محفل بزرگان طایفه بزرگ جلیل لردگان و سایر اقوام بختیاری است که در ذکر رشادتها و دلیری های مرحوم سیاهپور سخن به میان نرود حال عده ای به جای قدر دانستن غیور مردی که به واسته دلاوریها و مقاوتمها و رشادتها و مبارزاتش سبب شد از دهستانی استانی شکل بگیرد با اظهار نظرهای کورکورانه به توهین و تخریب چنین شخصیت بزرگی کمر همت بسته اند این افراد مصداق این بیت شعر میباشند:
بی کمالیهای انسان از سخن پیدا شود/
پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام .برگشیم به زمان شاه بزرگواری ابرو هرچه لر راتو مجلس برد .اسم سیاهپور رابزرگ کردید شهدای دفاع مقدس راازیاد بردیم برگشیم به گذشته خوانین.هیچ مدرکی نیست سیاهپور خان بوده 'عقل وفکر تعطیل است
مسعود سیاهپور
Iran, Islamic Republic of
امثال سیاهپور و بقیه بزرگان نیازی به چنین القابی نداشتند همینکه رشادتهای او و امثالهم در سطح مملکت زبانزد عموم می باشد کافیه . توصیه میکنم اطلاعات تاریخی خود را بالا برده . هم چنین در زمان کامنت نوشتن با شهامت نام خود را بنویسید . بیاد بیاوزید که رهبر انقلاب در سفر استانی خود قبل از اینکه بازدید از شهرهای استان داشته باشند به روستای جلیل و محل رشادتهای عزیزان تنگ گجستان رفته و از انان به نیکی یاد کردند
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
درجواب مسعود سیاهپور .ماهم به رهبر کبیرانقلاب افتخارمیکیم ..رهبر انقلاب به جلیل امد تاوضعیت مردمومحروم راببیند این هدف اول.هدف دوم دیدارباخانواده شهدای دفاع مقدس شهید باقری وامثال ایشان.
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
سیاهپورشهید شده دیگه زشته اسم خان براش به کارببرید یا شهید یاخان .مانفهمیدیم اخرش خان یاشهید باتوجه به مستندات خودتون
خوبانی
United Kingdom
از اینکه نام سیاهپور و ضرغام پور و امثالهم را به زبان میاوریم افتخار میکنم،ولی حیف آنها که یه عده آخوندان چماق به دست از آنها یاد میکنند!
مهدی دولت آبادی
Iran, Islamic Republic of
من هم به مانند خیلی از برادرانم که در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی میکنند بسیار زندگی ساده و بی آلایشی دارم و هیچ‌گونه وابستگی به کسی یا گروهی ندارم ولی سخنان بعضی برادرانم بدجور دلم را بدرد میآورد...مگر غلامحسین سیاهپور چه لکه ی ننگی به پیشانی ما لرها گذاشته که بعضی ها توهین میکنند؟امیدوارم همه کمی مطالعه ی تاریخی داشته باشیم تا ببینیم‌که در سال ۴۲ همین خوانینی که ما براحتی توهین میکنیم به آنها چه زحماتی کشیدند و چه مطلومانه کشته شدند...و البته درمورد یکی از عزیزان که مقایسه ی این دو عزیز لر با برادران ستارخان و باقرخان را به گونه ای تمسخر امیز جلوه داده اند!!!از قدیم الایام دراین کشور فقط و فقط و فقط به قوم لر والبته کرد سختی های زیادی رسسانیده اند و تا تاریخ را میخوانیم همه ی امکانات برای ترکها بوده و البته هست،پس ای کاش کمی هم به اصالت لری خود افتخار میکردید
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهیم واقع بینانه به تاریخ بنگریم که هنوز شواهد عینی این تاریخ زنده هستند .. و کسانی از طایفه جلیل بودند که از سیاهپور برتر بودن جه در زمینه قدرت،شجاعت و... ویکی از این افراد کسی جز ملا کاظم نصرتی جلیل نبود که ایشان اولین جرقه در جنوب کشور را در جنگ پیر گل سرخ علیه رژیم شاه زد که خودش فرماندهی یا رهبری اون جنگ را بر عهده داشت و سیاهپور یکی از سربازان ایشان در اون جنگ بود . و ایشان به دلایلی در این جنگ شهید میشه و بعد از آن در سالهی ۴۱-۴۳ سیاپور یه اسی درست م..پس بیاییم درست قضاوت کنیم و اسم همه افرادی که شجاعت داشتند بیاوریم.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
۹قفط بدانید مرد تاریخ طایفه جلیل ....جلیل است بروید تحقیق کنید
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
مرد تاریخ جلیل ..جلیل
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات رو سانسور می کنی؟
فرود حیدری
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف است که مردم لویراحمد رشادت های خوانین خود را نادیده گرفته اند.من در ممسنی زندگی میکنم ولی اصلیتم بویراحمدیه و به این افتخار میکنم.برادر محترم اگه اجدادت خان نبوده دلیلی نداره که بیای علیه خوانین بویراحمد کامنت بزاری.ابروی بویراحمد به رشادت های همین خانها بوده
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرود حیدری وقتی میان مردانی که از نامبردها در متن بالا بهترند را تحقیر می کنند برای اینکه اینها مشهور بشند ادم زورش میاد والا اینها مردان ابرومندی هستند
نورانــــے.ج
Iran, Islamic Republic of
واقعا سیاهپور دلیرمردی بود که توانست باکمک جنگجویان طایفه اش (جلیل) نبرد گجستان رابوجود بیاورد که مایه افتخار مردم لر بویژه بویراحمد وطایفه جلیل است
نصر
Norway
جر وابی وتی نده بینی حمومه
.
مکشید شقاقینه سرهنگ تمومه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1