تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۵۹۸۷۹

هم‌اندیشی استاندار و نمایندگان با معاون رئیس جمهور

۷
۰
کبنا ؛
با دعوت رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون توازن با نمایندگان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، وزرا، معاونین بعضی از وزارتخانه‌ها، استانداران استان‌های زاگرس نشین برگزار شد و پیرامون مسائل و مشکلات این مناطق بحث و گفت‌وگو شد.
این نشست به دعوت تاج گردون رییس فراکسیون توازن (توسعه و ابادانی زاگرس نوین) و در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوردکتر نوبخت تشکیل گردید.
همچنین در این جلسه اعضای فراکسیون توازن، استانداران، وزراو معاونین وزرای نفت، راه و شهرسازی، نیرو، کشور، رییس کل بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور حضور داشتند.
غلامرضا تاج گردون در این جلسه به بیان پتانسیل ویژه موجود در استانهای منطقه زاگرس به چگونگی شکل گیری فراکسیون توازن، اهداف آن و تعداد اعضا پرداخت و در ادامه گفت که هدف از این جلسه بررسی مشکلات و چگونگی حل آنها می باشد و امیدواریم با تعامل و همدلی که بین مسئولین وجود دارد این منطقه از کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.در این گردهمایی که دوشنبه ( 27 مرداد ) برگزار گردید، گزارشی از وضعیت شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه زاگرس ارائه گردید و وزرا، استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو توسعه و آبادانی زاگرس نوین ( توازن) دیدگاه‌ها و نظرات و استانداران مسائل و مشکلات استان خود را طرح و به ایجاد توازن منطقه‌ای و نیز رعایت شاخص‌ها در تدوین بودجه سنواتی و توجه دقیق به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق تأکید کردندو وزرا نیز برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در این جلسه اظهار داشت: در مورد بخش و مناطق سردسیر اعتبارات مربوط به تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی را به صورت صددرصد تخصیص داده‌ایم و در این بخش تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.وی افزود: در بخش مربوط به سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی هم صددرصد اعتبارات را خواهیم داد.نوبخت با تأکید بر این نکته که هرچه می‌توانیم باید کارها را دقیق و شفاف انجام دهیم، گفت: سال گذشته برای طرح‌های عمرانی حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و به صورت دقیق روز ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۲، ۴۸۱۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکاران واریز کردیم.
وی اظهار داشت: مجموع منابع عمومی که به حساب خزانه وارد شده، ۶۳ هزار میلیارد تومان است و آنچه اهمیت دارد این است که این منبع را باید به صورت عادلانه در کشور توزیع کنیم.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در این جلسه به تشریح مشکلات و ارائه سازوکار در بخش نفت پرداخت و گفت: در موضوع تعادل و توازن منطقه‌ای دولت باید به‌جای احداث راه و آسفالت جاده‌ها، به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بپردازد تا در کنار توسعه کشاورزی و گردشگری، مناطق به رشد و توسعه برسند. دولت در این مورد خطوط لوله اتیلن غرب کشور را اجرا کرده است.
وی گفت : بیشترین تولید نفت و پتروشیمی کشور در منطقه زاگرس است و احداث هر شهرک پتروشیمی حدود بیست هزار شغل ایجاد می‌کند و ضرورت دارد حداقل سه تا چهار در این منطقه ایجاد کنیم.
در گردهمایی مشترک نمایندگان منطقه زاگرس‌نشین در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان دولت، عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی هم گفت: در منطقه زاگرس بیش از چهارهزار کیلومتر راه در حال احداث داریم و هزینه احداث هر کیلومتر راه نیز حدود چهار میلیارد تومان است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به مجموعه اقدام‌های انجام شده در این وزارتخانه گفت: در وزارت کشور به توصیه رییس‌جمهور، مجموعه‌ای از مطالعات در مورد شناخت وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب انجام شده و ما به دنبال کاربردی کردن این مطالعات هستیم.
وی افزود: در موضوع عدم توازن منطقه‌ای آنچه که معضل ایجاد می‌کند این است که در عرضه امکانات، فعالیت‌ها و جمعیت را مدنظر قرار ‌دهیم که در حال حاضر توزیع جمعیت و فعالیت در کشور منطقی نیست.
وی معضل حاشیه‌نشینی، بیکاری و بحران آب را به عنوان چالش‌های عمده وزارت کشور برشمرد و گفت: شایسته است در نظام برنامه‌ریزی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق توجه داشته باشیم و مطمئن باشیم که اگر مناطق را فعال کنیم، مردم نیز حضور فعال خواهند داشت.
در ادامه مقرر گردید این جلسات ادامه داشته باشد و در برنامه ششم رهایی از حلقه توسعه نیافتگی استاهای زاگرس نشین  مورد توجه قرار گیرد.
فراکسیون توسعه و آبادانی زاگرس نوین با پیشنهاد تاج گردون تشکیل شد و 97 نماینده استان های منطقه زاگرس نشین عضو این فراکسیون می باشند.
فراکسیون توازن متشکل از نمایندگان استان های استانهای آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان  و  ریاست آن بر عهده غلامرضا تاج گردون می باشد.

  
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بچه های گچ
Iran, Islamic Republic of
درود بر نمایندگان استان جناب زارع و تاجگردون و استاندار محترم... یازهرا یازهرا یازهرا
امید
Iran, Islamic Republic of
بنازم شیر باوی نه
12
Iran, Islamic Republic of
چه جالب! زارعی هم هست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون که اگر ایشان نبود فکر کنم از بس زارع و بزرگواری در حد نمایندگی نیستند اصلا در این 4سال استان ما را حتی تو نقشه هم حذفش میکردند ولی خدا تاجگردون رو حفظ کنه که یه تنه جور کل استان رو میکشه...زارع استعفا استعفا زارع استعفا استعفا
محموداباد
Iran, Islamic Republic of
یکی مثل بهرامی باید خواب شرکت تواین جلسات رو ببینه
uk
United States
تاجگردون شیره
باشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده خوشتیپ و روشن فکرمان دکتر تاجگردون
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1