تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۵۹۸۱۳

استیضاح وزیر علوم چه ربطی به کهگیلویه دارد؟

۱۷
۰
کبنا ؛نوری عبدالهی 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
سال گذشته تقریبا همین روزها بود که اصطلاح «چماق لری» وارد ادبیات سیاسی کشور شد و آنگونه که نماینده مطرح کننده اش ادعا کرده بود تاکنون بارها بر سر دولت کوبیده شده است.bzrgvari.farj.dana
نماینده محترم هم گرچه در ابتدا آنقدر مورد حجمه و فشار قرار گرفت و برایش اس ام اس های طنز ساخته شد که احتمالا از گفته اش پشیمان گردید اما هر چه قدر به جلو آمد متوجه شد که همان تهدید خوب به کارش آمده و با تهدید و هیاهو بهتر می تواند به خواسته هایش برسد و کاری که موحد با آن اقتدار و حمایت مردمی نمی توانست در نزد استاندار و مدیران کل دوران اصلاحات به پیش ببرد آقای نماینده راهش را خوب پیدا کرده و آن هم تهدید و شلوغ کردن است . به سر تیتر برخی افاضات یک سال گذشته ی ایشان توجه بفرمایید:«دولت جدید حیات خلوت حامیان فتنه شده است»، « باید دانست کلید نماد فراماسونری است و این امر موجب دور شدن مردم از روحانی می شود»،«عمر مدیریت ها کوتاه است و ممکن است عمر این دولت چهار سال باشد»، «اجازه نمی دهم فرماندار حامی فتنه منصوب شود»،«روحانی خوابش را نمی دید رئیس جمهور شود»،«خادمی و سید کامل تقوی نژاد بر سر اداره ی ورزش و جوانان کهگیلویه معامله کرده اند» و....
آخرین مورد هم  امضای ایشان پای  برگه ی استیضاح  وزیر علوم می باشد. موافقت و حضور در لیست استیضاحی که اولا فلسفه ی واقعی آن در کل معلوم نیست و در ثانی مشخص نیست ارتباط آن با حوزه ی انتخابیه آقای نماینده چه می باشد؟ و آیا  این همه هیاهو و حضور در لیست استیضاح وزیر نشانه ای از عام المنفعه بودن در آن  هست؟. هر چند باید اشاره کرد که خیلی خوب است که نماینده دغدغه ی مسائل کلان کشور را داشته باشد اما بایستی اولویت از آن مشکلات حوزه انتخابیه باشد و بعد برای مدیریت جهان برنامه ریزی نمود  و در ضمن حضور در مسائل کلان باید مبتنی بر اگاهی و دغدغه باشد نه انکه خدای ناکرده اسباب دست بازی جبهه ها و گروه ها گردیم.
در حوزه انتخابیه نماینده هم رئیس دانشگاه آزاد نیروی ایشان هستند و هم روسای دانشگاه های پیام نور دهدشت ،لنده و چرام وابسته ی نماینده می باشند. در حوزه انتخابیهِ نماینده هم چون سایر کشور سال تحصیلی 92/93 سال بسیار آرام و بی حاشیه ای را دانشگاه ها گذارندند  در حوزه انتخابیه ایشان مشکل هرگز دانشگاه و دانشجو نبوده و نیست بلکه مسائل مهم تری همچون بیکاری جوانان،بن بست بودن شهرستان ،فقدان جاده های مواصلاتی و همچنان «مالرو» بودن این جاده ها و بحران مهاجرت نامتعارف از این شهرستان می باشد  . معضل کهگیلویه نه انتصاب های مسئله دار در دانشگاه هاست که هندوانه های روی دست مانده ی کشاورزانی است که کسی مجانی و برای فاتحه هم حاضر به گرفتن آنها نشد و دست بر قضا آقای نماینده  عضو کمیسیون کشاورزی هستند که باید منشا خیر و تحول  برای کشاورزی  کشور می شدند اما ظاهرا ایشان کاری به این کارها ندارند و به همان سفر به چین و ماچین و مصاحبه با خبرنگاران شبکه های خارجی  قانع می باشند و هیچ سوال و یا فشاری بر وزیر کشاورزی وارد  نکردند. در حوزه انتخابیه نماینده هیچ اتفاق نامتعارف و یا تخلفی در دانشگاه ها صورت نگرفته است و تنها تخلف علمی که ممکن است باشد آن است که برخی بزرگوران و فعالان سیاسی یک شبه مجوز حضور در مقطع دکترا را به دست آوردند و از طرف دیگر فوق لیسانس ها و دکترا های بی کس و البته مستحقق باید با بیکاری دست و پنجه نرم کنند ..
در مجلس پنجم محمد موحد نماینده وقت کهگیلویه در مجلس که به سکوت و حرف نزدن معروف بودند در موافقت با استیضاح عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات سخنرانی کردند و البته در آن سخنرانی هرگز اشاره ای  به مشکلات حوزه ی انتخابیه اش نداشتند و هر چه گفتند متن آماده ای بود که در آن به مسائل شهر نجف آباد اصفهان و فرمانداری آنجا اشاره شده بود البته ایشان متن را آنقدر خوب و با صدای قراء می خواند که کمتر کسی فکر می کرد کس دیگری متن را نوشته باشد . حالا هم انگار تاریخ در حال تکرار شدن به صورت طنز می باشد و آقای نماینده متاثر از جو ساختگیِ جبهه پایداری ها علیه وزیر دنبال چه چیزی هستند خدا می داند.
به هر حال چه خوب و چه بد ظاهرا حمایت از  تشکیلات و مخالفت با دولت برای آقای نماینده از هر چیزی مهم تر است و در این راه خوب بلدند از عنوان نمایندگی بهره ببرند در حالی که نامزد مورد حمایت آقای نماینده در انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ایشان کمترین رای را از ان خود کرد.
در جمهوری اسلامی اصل بر تفکیک قواست و وظیفه ی نماینده نظارت است و نه دخالت در عزل و نصب ها و اعمال نفوذ در انتخاب یک آبدارچی در دورترین نقاط . و این موضوع بسیار روشن و مبرهن است  و حتی در یک از جلسات استانداری خود آقای نماینده اشاره داشتند که دولت تغییر کرده و کسی نباید از ایشان انتظار مدیریت داشته باشد. اما علی رغم تصدیق خود ایشان  فعلا نماینده تمام قد جلوی تغییر و خواست مورد نظر مردم ایستاده اند و این وسط معلوم نیست تکلیف مردمی که به دولت رای داده اند و منتظر اجرای برنامه های دولت و حضور نیروهای اعتدالی در مدیریت شهرستان ،استان و حتی کشور می باشند چه می شود؟ و براستی  گناه مردم چیست که باید در بازی های سیاسی و زد و بند های اینچنینی حق شان ضایع گردد.
کماکان  کهگیلویه و فرمانداری آن در بلاتکلیفی به سر می برند.  و همچنان خواست شخصی نماینده  بر خواست  اکثریت مردم شهر ترجیح داده  می شود و تصمیم گیرندگان استانی  منتظرند ببینند آیا نماینده دلش به رحم نمی آید و جواز کار به آنها دهد. این رویه در اکثر نهادهای استانی حاکم می باشد و هر گاه به آموزش و پرورش استان و یکی از معاونان  برای دفاع و معرفی نیروهای معتدل مراجعه می شود جواب میدهند که مهم، نظر و خواست نماینده است، مدیران کل ثبت احوال، علوم پزشکی ،فرهنگ و ارشاد اسلامی و... هم همین جواب ها را می دهند.
جای سوال دارد که دلیل این همه مصالحه از سوی اقای استاندار ، معاون سیاسی و امنیتی ایشان و مدیران کل استان چه می باشد . جالب آنکه در جواب چپنین وضعیتی گفته می شود که وزیر کشور خواسته اند به گونه ای رفتار شود که موجب دلخوری و نگرانی نمایندگان نگردد . اما ای کاش وزیر کشور می خواستند که به گونه ای رفتار شود که شان و حرمت رای مردم حفظ شود . از طرف دیگر سیاست دولت بر تعامل و همراهی با نمایندگان می باشد  اتفاقا همین نماینده محترم بیش از دیگران با وزرا و مسئولین کشوری جلسه می گذارد هر چند تاکنون کسی خروجی این جلسات را برای حوزه انخابیه ایشان لمس نکرده است . اما این تعامل باید دو طرفه باشد و وقتی در استان ها و در وزارت خانه ها با نمایندگان همکاری می شود و نامه ها ی آنها ترتیب اثر داده می شود. شایسته است این بزرگواران هم از دولت و برنامه های آن حمایت داشته باشند نه اینکه هر روز هر ساعت برای هر موضوع کوچک و سیاسی و شخصی نمایندگان را به بهارستان احضار نمایند ،به آنها کارت زرد دهند و حالا هم اولین نفر را به استیضاح بکشانند. تعامل بین مجلس و دولت می تواند به توسعه ی کشور و حاکمیت آرامش کمک نماید.
نمایندگان عزیز نباید تجربه تلخ استانداران دوران احمدی نژاد نوذری و صابری را از یاد ببرند که شرایطی به وجود آورده بودند که نمایندگان یا به سمت استاندرای نمی رفتند و یا هم وقعی به خواسته های آنها داده نمی شد. اما در دوره فعلی به نظر می رسد این تعامل نه تنها وجود دارد که اتفاقا یک طرفه هم شده است باید عزل و نصب ها با نظر ایشان تنها اتفاق بیفتد و در این میان هم اصل بر حمایت از نیروهای نزدیک به خود می باشد و لاغیر.
ایشان در قضیه ی انتصاب  رئیس اداره ی ورزش و جوانان کهگیلویه زمین و آسمان را به هم دوخت و انقدر شلوغ کرد که بعید به نظر می سد حالا حالاها کسی هوای دهدشت و مدیران آن را داشته باشد . مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران اسلام و ارزش های دینی است و حق مردم و و دفاع از این حقوق میزان اصلی می باشد ولی متاسفانه سیاست زدگی سبب شده است که این موضوع گاها مغفول بماند و خواسته های جناحی قربانی این بازی ها گردد.
در همین استیضاح آقای دکتر فرجی دانا ایشان بیش از هر چیزی قربانی افشاگری بورسیه هایی می شود که در سال های گذشته بدون رعایت ضوابط به افراد خاصی داده شده است و بهتر بود که در این مسیر مجلس در پشت سر ایشان از حق مردم دفاع می کردند نه از ترس محرومیت نورچشمی ها و ناراحتی برخی ها وزیر باید قربانی گردد.
به هر حال چهارشنبه این هفته فرجی دانا به صحن خواهد رفت تا از عملکرد علمی و آکادمیکش که هرگز برخی ها  نمی خواهند آنرا ببینند دفاع کند و شجاعت در بیان حقایق و افشاء رانت خواری علمی سال های گذشته و البته پرهیز نمایندگان محترم از سیاسی کاری برخلاف نماینده هم استانی   قطعا شانس ماندنش در   ساختمان وزارت علوم در  خیابان هرمزان در شهرک غرب را بیشتر خواهد کرد و او را در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد نمود.  اما آقای نماینده باز هم فرصت خواهد داشت تا خود را هفته ها و بلکه ماه ها چهره ی شماره یک رسانه های این ور آب و آن ور آب  سازد.
شایسته است که استاندار محترم و معاونان ایشان و مدیران کل استان توجه به خواست مردم را در اولویت برنامه  های خود قرار دهند و اجازه ندهند نیروهای هزینه داده و اعتدالی بیش از این در محنت و غربت باشند و با شهامت و هر چه سریعتر تکلیف نهادهایی همچون فرمانداری کهگیلویه،فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بهزیستی، محیط زیست، هلال احمر و  .... را روشن نمایند و نیروها و اعضای ستاد دکتر روحانی را دور هم جمع نمایند و از نظرات و توانمندیهای آنان استفاده نمایند و نگذارند کماکان تصمیم گیرندگان کسانی باشند که در 24 خرداد 92 از مردم آن«نه» ی بزرگ را دریافت کردند. که تداوم وضعیت فعلی  موجب ناامیدی مردم و روی گردانی آنها از دولت تدبیر و امید خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطمئن
United States
جناب عبدالهی چرا نمیخوای درک کنی که .حلقه به گوش نماینده کاری از پیش نمیبره
مطمئن باش نوذری و صابری بهترین استاندارهایی بودن که اومدن تو استان
خداوکیلی این نماینده ها فقط دلشون برای خودشون و سیاست و حزب خودشون میسوزه دلسوز من و تو که نیستن کاش نوذری ها برگردن
جوان جویای کار
Iran, Islamic Republic of
افرین بر شما نویسنده عزیز که با استدلال وبدون حب وغرض درددل همه را گفتید افرین
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت. ..برای مردم ما .نگذاشته.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
توصیفتان از نماینده کهگیلویه بجا و واقع بین بود بدیهی است دغدغه نماینده هر چه هست مردم و مشکلات آنها نیست یا اولویت ایشان نیست
منتقد
United States
راستش چون با ماهيت مقاله مخالفم اصلا دوست نداشتم براش كامنت بزارم اما ناچارا ذكر چند نكته اي را لازم مي دانم..
متاسفانه آنقدر كه در استان ما چماق لري را بزرگ كرده اند در هيچ جاي كشور حتي اسمي از آن نيست و اين بزرگنمايي هم كاملا سياسي و براي تخريب آقاي بزرگواري است نه دلسوزي براي استان و امثالهم... در ثاني اگر وزير علوم وزير تمام كشور است نه منطقه اي خاص و اگر همه مثل شما فكر كنند و قرار باشد نمايندگان فقط به حوزه انتخابيه خود فكر كنند و دخالت كنند كه واي به حال مملكت ما و مجلس ما ....
لذا توصيه ميكنم هر حرفي را بدون مطالعه و آگاهي كامل منتشر نكنيد و به جاي نوشتن كمي مطالعه بفرماييد و سنجيده تر نظر بدهيد....
تقوی
United States
بسیار رسا و زیبا و جامع بود.نویسنده محترم سنگ تمام گذاشتند.به همه زوایای موضوع با اشراف کامل نگریسته اند.کاش در سایتهای دیگر هم انتشار می یافت. با سپاس فراوان از این نویسنده توانمند و اندیشمند.
محمود
Iran, Islamic Republic of
مطالب بی ربط و آشفته بود
نمایهده موظفه که از وزیر ضعیف پرسش کنه این چه ربطی به هندونه و خیار داره...
هر چیزی جای خودش مهمه......
hamed
Iran, Islamic Republic of
http://jahannews.com/vdcc4pq112bqmo8.ala2.html
ممو
Iran, Islamic Republic of
اینهادلشون نه برای اسلام می سوزد و نه برای مملکت بلکه فقط به برای حفظ مناصب وسمتهای خود و بقائ سیاسی تلا ش می کنند.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نماینده خداوکیل استاندار بهتر از نوذری و صابری برا استان ما منصوب نشده بخصوص صابری که مرد بود به تمام معنا و از کارمندای ضعیف تابع استانداری حمایت کرد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نماینده خداوکیل استاندار بهتر از نوذری و صابری برا استان ما منصوب نشده بخصوص صابری که مرد بود به تمام معنا و از کارمندای ضعیف تابع استانداری حمایت کرد
کارشناس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
پورسیرزادخیلی زرنگ ترازاین حرف هاست ونشون داده استانداروهرسه نمایده رابه راحتی دورمیزنه حالا خواهی دید چگونه ابقامیشه وکلاه گشادی که سرحسینی وهدایت خواه نهادسربفیه هم بذاره
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ه.برا همه هویدا میشد تا مردم بدانند به چه کسی روی آورده اند بنده یک اصولگرا هستم ولی به جرات میگم بزرگواری صرفا به خاطر نفع شخصی خود و مخالفت با اصلاح طلبان به مخالفت با وزیر علوم برخواست وگرنه ایشان چه به این حرفا .
بیکار باشتی 2
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا حقایق را بیان نموده اند هر انسان روشنفکری در استان این دغدغه ها را دارد
حدیث
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه که نماینده در حوزه انتخابیه دانشگاه ندارد ؟ لابد استانداری هم مال گچساران و دهدشت و بهمیی نیست مال یاسوجه . متاسفم برای شما که مثلا نویسنده یکی از ارکان دموکراسی هستید ؟؟؟؟؟؟
تقوی
United States
متاسفانه آقای بزرگواری در مسائلی که نه به ایشان مربوط است و نه دانش لازم را در آن زمینه دارد همیشه دخالت میکند. به شدت تحریک پذیر و سطحی اندیش است. اصلا به عاقبت کار و هزینه ای که کارهای نسنجیده اش بر استان تحمیل میکند کاری ندارد.مطلقا حد خودش را نمیداند.همیشه میخواهد در صف اول برای شلوغ کاری خود را نشان دهد.عملکردش برای استان پرهزینه شده است.به نظر میآید علاقه خاصی به سوژه شدن دارد.به نفع خودش هم هست که دیگر کاندیدای نمایندگی نشود.سودی از شلوغ کاریهایش هم نبرده و نمیبرد.برای دیگران شمشیر میزند بدون اینکه خودش غنیمتی ببرد.بهر حال موجود عجیبی است غیر قابل پیش بینی!!من بخاطر سلامت اخلاقی اش برایش حرمت والائی قائل هستم.ولی موضعگیریهای اخیرش همه را کلافه کرده است.کاش بقیه دوره اش را به سکوت بگذراند شاید در دنیای سیاست عاقبت به خیر شود.
بورقیبه
France
سلام
یکی از عزیزان شرحی بر متن چماق لری بنگارد ؟؟؟؟؟
بیگ میرزا فسفس الدوله
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1