تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۵۹۶۴۷

آیا آگاهی را می شود باطل کرد؟

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سامان کرم نیا
چگونه میشود؟دل به فردایی زد، که با انگیزه ی کارسازی اهsamanدافی را پیش گرفت  برای رسیدن به نقطه مطلوبی و بعد از رسیدن به آن نقطه ، تمامی آن انگیزه و اهداف را در گوشه ای از زمین دفن  و شروعی دوباره را برای رسیدن به همان نقطه  نشانه گرفت( آنهم در یک سیستم به ثبت رسیده و قانونی)  و حال اگر انگیزه ی دیگری باقی مانده باشد بایستی متمم و ضمیمه نقطه مطلوب اولیه گردد،مشروط بر این که تمامی انگیزه و اهداف اولیه درست به قلم و بعمل رسیده باشد. و اگر  اهداف اولیه به کل اشتباه بوده است پس جای تعجب باقی و گله ای به همراه دارد که آیا بایستی از راس سیستم های شرکتی گلایه مند بود؟ و یا از قانونی که مجوز چنین شرکت هایی را داده است؟
ارگانها، سازمانهای دولتی، شرکتها و موسسات خصوصی برای بهره وری و بهینه سازی برنامه های کاربردی خود حسب مورد کلاسهای آموزشی کوتاه مدت و یا بلند مدت برگزار می نمایند و نیروهای خود را در زمینه های مختلف با مهارت و تخصص آشنا می کنند.
آموزش ها یک مرحله ای و بعضا چند مرحله ای است، آموزش یک مرحله ای چنان که از نامش پیداست یک بار برگزار می شود و گواهینامه های صادره برای شرکت کننده گان نیز در سالهای آتی معرف گذراندن دوره ی تخصص آنهاست. اما آموزشهای چند مرحله ای تحت عنوان آموزشهای : مقدماتی ، میانی و تکمیلی  در مراحل مختلف در آموزشگاه های رسمی برگزار و در پایان هر دوره گواهینامه ای هم برای شرکت کنندگان صادر می گردد ، هر یک از آموزشها ارزش خاص خود را دارد به طوری که آموزش میانی و یا تکمیلی  آموزش ماقبل خود را نفی نمی کند .
بطور مثال : شرکتی که رتبه3 را به خود اختصاص داده است میتواند در مناقصه ای که رتبه 4 را ملاک قرار داده اند، شرکت کند ، جز این که شرطی در شرایط مناقصه باشد که الزاما رتبه4 شرایط  شرکت در مناقصه را دارا است  در صورتی ، شرکتی که دارای رتبه5 است در هر دو شکل فاقد اعتبار شرکت در مناقصه است ، یعنی قوانین از پیش تایین شده است و مسولین ذیر ربط وپیمانکاران  در فردا دچار شبهه ای نخواهند شد.
اگر آموزش یک مرحله ای به دلایلی نیاز تکرار داشته باشد ، اصولا آموزش اولی را نفی نمی کند ویا به عبارتی باطل نمی کند ، بلکه آموزش تکمیلی تلقی می گردد . مگر به قصد منافع شخصی برگزار گردد .
قریب به دو سال قبل آموزشگاهی در گچساران به منظور بالا رفتن تخصص و آگاهی پیمانکاران در فنون ایمنی کارگاه از نمایندگان شرکتهای پیمانکاری ثبت نام به عمل آورد و در پایان دوره به هر یک از شرکت کنندگان دو فقره گواهینامه در دو سطح تخصص اهداء نمود . چند روزی است شخصی از طرف  شرکت ( pars ara group co  )  که مرکز آن در گچساران است به شرکت های پیمانکاری با تلفن ............  اعلام داشته که گواهینامه های دو سال قبل را باطل می کنیم و از درجه اعتبار هم ساقط می شود! نمایندگان شرکتها بایستی مجددا جهت شرکت در کلاس آموزشی به گچساران ویا شعب آنها در یاسوج ( که جدیدا تاسیس شده)، مراجعه نمایند!
بنابراین آموزش همراه با تخصص ، آگاهی فرد را افزایش می دهد. آیا آگاهی را می شود باطل کرد؟
اگر روش و تکنیکهای آموزش همان است که دو سال قبل آموزش داده شده ، آیا آموزش دیده ها باز هم نیاز به آموزش مجدد دارند ؟ اگر بله، چرا باید گواهینامه های قبلی باطل شود!؟
اگر آموزشگاه بتواند گواهینامه های صادره را باطل و امحاء نماید ، چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان  افراد آموزش دیده می باشند؟
که در  هوای گرم و طاقت فرسای گچساران چند صد کیلومتر راه را طی نمودند برای شرکت در کلاس چند روزه ای که در استان فقط در شهرستان گچساران برگزار می شد،بعلاوه  مشکلات  جاده ای  و تامین جا و مکان برای استراحتگاه ، برای کسب اطلاعات ایمنی کارگاه در کلاس آموزش ، شرکت نموده اند؟!
ممکن است کلاس جبرانی و یا تکمیلی بر اساس ضوابط خاص برگزار گردد اما به راستی تا حالا شنیده اید گواهینامه ای که بر اساس معیارهای قانونی صادر گردیده باطل شود !؟
اگر آری بایستی درب شرکت ها پلمپ و زیر سازی های مجدد بر اساس آیین نامه های جدید و معیار های صحیح و قانونی انجام شود و از تمامی پیمانکاران عذرخواهی بعمل آمده و خسارات وارده را نیز تقبل نمایند.
شرکت آموزشی که در گچساران اقدام به برگزاری کلاس های ایمنی نموده ،زیر مجموعه چه نهاد یا سازمانی است؟
و  مجوز تاسیس از چه کسی دریافت کرده است؟
آیا نهاد و یا سازمان مربوطه نظارتی بر عملکرد آموزشی این شرکت دارد؟
مهمترین نیاز امروز جامعه ، آموزش و فراگیری تخصص کارگزاران کشور است. آموزشگاهها نباید این مهم را در قبل اغراض شخصی نادیده گرفته و از هدف خطیر خود دوری جویند . که آیندگان در باره ی آنچه که هستیم قضاوت خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1