تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : ۵۹۴۴۷

زارع‌پور: آمار غلط و تنگ‌نظری عده‌ای فضای‌کار را زیر سئوال می‌برد

۱۱
۰
کبنا ؛ 
مدیران و کارکنان گچسارانی مقیم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در دستگاه‌های مختلف اجرائی با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار از نیروهای انسانی توانمند و متخصص به عنوان سرمایه ارزشمند هر منطقه یاد کرد و گفت: باید در سایه وفاق، همدلی و هم افزایی فضای کار و تلاش برای توسعه استان بیش را از پیش فراهم کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی ظهار کرد: این استان نسبت به مقیاس جمعیت و نیروی تحصیلکرده کشور از لحاط نیروی انسانی مدیر و متخصص جایگاه بالایی دارد،اما از لحاظ جذب نیروهای متخصص دراستان مشکلاتی وجود دارد.
*رقابت های نادرست به استان کهگیلویه و بویراحمد زیان های زیادی را تحمیل کرد
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری سرمایه هر منطقه را نیروی انسانی اندیشمند آن منطقه دانست و افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد از استانهای صادرکننده نیروی انسانی مدیر ومتخصص است که این مشخصه خوبی برای استان نیست بلکه این امر بیانگر وجود برخی تعرضات و مسایل بازدارنده در استان است.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه آهن، سوله، سیمان و دیگر ابزار برای استان سرمایه نمی شود بلکه نیروی انسانی به عنوان سرمایه فکری می تواند استان را بسازد و متحول کند افزود: خروج نیروهای انسانی توانمند از استان بیانگر برخی اختلافات نادرست فکری، ندیدن ها، کم دیدن ها، نبود طرفیت و خودزنی است.
وی به لزوم توجه به مدیریت زمان اشاره کرد وگفت: در گذشته برخی رقابت های نادرست به استان زیان های زیادی را تحمیل کرد که توسعه نیافتگی آن برگرفته از این برخوردهاست، زیرا زمانی دلار ارزان بود استانهای دیگر نظیر فارس، اصفهان، یزد ودیگر مناطق با جذب سرمایه گذاری دولتی پیشرفت کرد ولی استان کوچک و برخوردار ما توسعه یافته باقی ماند.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: در صحبت معاون برنامه ریزی استاندار یک نکته ظریف وجود داشت،جذب نکردن سرمایه گذاری دراستان در۳۰سال گذشته که باید به دلایل و آسیب شناسی این نکته ظریف بیش از پیش تامل کرد و برای رفع آن کوشید زیرا آثار اختلافات سیاسی مقطعی نیست بلکه آینده را هم دربر می گیرد،مصداق محرومیت کنونی استان.
*مدیران دیدگاه سردسیری و گرمسیری را در جامعه اصلاح کنند
وی وجود دیدگاه سردسیری و گرمسیری را یک امر قبیح و نکبت بار برای استان خواند و افزود: نخبگان استان باید با برخورد منطقی وتبیین مقیاس های پاسخگویی با این نگاه غیرعلمی و تعصبی نسبت به اصلاح آن در رفتار و گفتار عامه مردم همت گمارند.
وی جور و ظلم را دو نشانه ستمگری و تضییع حق دیگران خواند و افزود: با برقراری قسط وعدل می توان درجامعه هرچیزی را در جای خود قرار دارد واز بی عدالتی وتبعیض جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه واگذاری سپردن مسئولیت به افراد لایق هیچ منافاتی با عدالت ندارد و اقدامی درست است افزود: برکنارکردن افراد لایق از کار و بهادادن به افراد نالایق چیزی جز خسران و تضییع حق نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه به ویژگی های انسان مومن و منتظر اشاره کرد وافزود:در سایه حفط وحدت و همدلی ،ترویج و روحیه تعاون و وفاق می توان جامعه ای ساخت که دینی و ولایت مدار درعین حال روبه پیشرفت باشد.
به گزارش کبنا نیوز، در این دیدار علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش و وحید محمدی‌تبار مدیرکل تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطالب و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف استان مطرح کردند.
 
*همبستگی نیروهای استان رو به گسترش است
وحید محمدی‌تبار مدیرکل تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی جمعی که در محضر شماست برشی است از نخبگان، کارشناسان فعالان فرهنگی، اجتماعی و بعضاً مدیران و کارکنان منتسب به حوزه انتخابیه گچساران  و باشت هستند که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت می‌کنند.
محمدی‌تبار با تشریح اهداف این دیدار، گفت: این جمع خدمت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شرفیاب شدند که ابتدا سلام مردم خونگرم شهرستان‌های گچساران و باشت و همچنین سلام، ادب و عرض ارادت نماینده این دو شهرستان را در مجلس شورای اسلامی را به حضرتعالی ابلاغ نمائیم.
وی تصریح کرد: این جمع به عنوان مدیران و کارکنان نظام با نگاهی ملی و عملکردی استانی، امروز می‌خواهیم بیعتی با آرمان‌های شهدای گرانقدر، امام شهدا و همچنین تجدید بیعت با مقام معظم رهبری  و با حضرتعالی به عنوان نماینده صالح ایشان داشته باشیم.
*حرکت آیت الله ملک حسینی در جهت تحکیم بنیان وحدت ارزشمند است
مدیرکل تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات اخیر مجلس خبرنگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مردم شهرستان گچساران و باشت اعم از گروه اعتدال‌گرا، اصلاح‌طلب و اصولگرا، ترک، لر، باوی و بویراحمدی و همچنین نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس به طور ویژه گام‌های اساسی  در جهت همگرایی، وحدت با محوریت و مبنی قرار دادن اوصاف و شخصیت متین و فرهیخته و وحدت‌مدار حضرتعالی، گام‌های اساسی برداشتند و نتایج این در انتخابات و آرای بالا شما در این دو شهرستان خود گویای نکته‌های بسیار واضح و موئد این مطلب است.
محمدی تبار به سفرهای آیت‌الله ملک‌حسینی به شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: جا دارد تشکر کنیم از  بازدیدهای دلسوزانه، پی‌گیرانه و مسئولانه حضرتعالی در دو سفر دو مرحله‌ای از شهرستان‌های گچساران و باشت و نظارت و رصد پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، آموزشی و دیدار با مردم و شنیدن مشکلات و لمس نارسایی‌ها و گرفتاری‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد مجدداً تشکر کنیم.
وی اضافه کرد: این حرکت حضرت آیت الله ملک‌حسینی را گامی بسیار ارزشمند و در جهت تحکیم بنیان‌های وحدت و همگرایی بین نیروهای استانی برای توسعه، عمران و آبادانی با محوریت ایشان و سایر مسئولان استانی می‌دانیم.
این مسئول تاکید کرد: جمع حاضر اعلام می‌کنند، به عنوان بخشی از مدیران و کارشناسان حوزه انتخابیه گچساران و باشت با صدای رسا می‌گوییم، خوشحال و خرسندیم که با تلاش‌های صورت گرفته در چند سال اخیر به خصوص تلاش‌ و همراهی‌های پدر بزرگوارتان مرحوم فقید آیت‌الله ملک حسینی و همچنین زحمات حضرتعالی و دکتر تاجگردون نماینده باشت و گچساران در یکی دو سال اخیر، فضای همگرایی و همدلی نیروهای استان بخصوص همبستگی نیروهای حوزه انتخابیه باشت و گچساران در مرکز استان رو به گسترش، تقویت و تحکیم است.
محمدی‌تبار اضافه کرد:  خوشبختانه دیگر شاهد شنیدن صدای جدایی در گچساران نیستیم و این را مرهون مدیریت جنابعالی و آقای تاجگردون می‌دانیم.
وی افزود: ما خواستار چنین روندی در جهت وحدت و توسعه همه جانبه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
وحید محمدی تبار تاکید کرد: تمام کسانی که در این برنامه حضور دارند، مدیران و کارکنان در جمع حاضر، مردم تمام نقاط استان کهگیلویه  و بویراحمد را با یک چشم نگاه می‌کنیم.
*استان ظرفیت تنش ندارد
مدیرکل تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ما همواره بر محور قانون و وحدت حرکت  می‌کنیم.
محمدی‌تبار افزود: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تنش‌های سیاسی و جغرافیای  و مسائل جناحی، قومی وقبیله‌ای را ندارد و جا دارد دست به دست هم بدهیم با رهبری حضرتعالی، همکاری با استاندار و نمایندگان مجلس در شورای اسلامی گام‌های اساسی توسعه، عمران و آبادی استان گهگیلویه و بویراحمد را برداریم.
malkhosini (4)
81 میلیارد تومان بودجه عمرانی امسال استان از محل توازن منطقه ای تامین شد
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با ارایه گزارشی از فعالیت یکساله دولت در کشور و استان، مهار رشد تورم از 45درصد به 35درصد و کاهش آن درسال 93 به کمتر از 25 درصد و رسیدن تورم نقطه به نقطه در خرداد امسال به 4 /1 درصد نسبت به ماه قبل دهم درصد نسبت به اردیبهشت یعنی تقلیل رشدتورم به 17تا 18درصد را بیانگر تلاش دولت خواند.
حسن نوروزی افزود: در سال 92 از 200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان 70میلیارد تومان تحقق یافت اما امسال دولت قول داد از 360ملیارد تومان بودجه عمرانی 100درصد تخصیص داده شود که این امر می تواند به توسعه استان کمک کند.
وی تصریح کرد: افزایش بودجه عمرانی استان درحالی است که رشد بودجه ملی در حوزه عمرانی  30درصد کاهش داشته است که این امر بیانگر تلاش استاندار، نمایندگان و توجه ویژه دولت به مناطق محروم نظیر کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
نوروزی گفت : 81 میلیارد تومان از بودجه عمرانی امسال استان از محل توازن منطقه ای باهمت مجمع نمایندگان استان و اقدام خوب دولت برای توسعه مناطق محروم تامین شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال دولت 300هزار میلیارد تومان ازمحل  منابع مختلف از جمله، ابزار بودجه، تسهیلات بانکی، فایناس خارجی، صندوق توسعه ملی و... برای کمک حفظ وضعیت اشتغال تخصیص داد که 40 هزار میلیارد تومان از این مبلغ در قالب بودجه عمرانی دولت و مابقی عمدتا باید از سوی بانک ها تامین شود و برای استان محروم کهگیلویه وبویراحمد برای جذب سرمایه گذاری سود بانکی چهاردرصد کمتر محاسبه می شود و برخی تشویق های دیگر برای سرمایه گذران از جمله سهم آورده از 25درصد به 15درصد قایل شده است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ سرمایه گذاری از قطار توسعه در چند دهه گذشته به دلایل مختلف جامانده است، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای تشویق و فراخوان شرکت بزرگ سرمایه گزاری دولتی نظیر سازمان قتصادی کوثر، بنیاد برکت، قرارگاه خاتم الانبیا، خاتم اوصیا و نیز سرمایه گذاری سازمانهای توسعه ای کشور نظیر سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، سازمان توسعه نوسازی معادن (ایمیدرو )،شرکت ملی پتروشیمی و...بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان صورت گرفته و درحال پیگیری است.
وی اظهارداشت: در هفته دولت وزیران راه وشهرسازی و نیرو برای کمک به طرحهای دردست اجرای استان برای سفر به استان دعوت شده اند، زیرا دراین دو بخش استان با مشکلات،محرومیت ها و محدودیت های مواجه است.
وی شتاب بخشی ساخت سد تنگ سرخ در یاسوج و سد شیو گچساران و تخصیص آب از سد مارون و کوثر، شتاب بخشی طرحهای چهاربانده کردن راه های گچساران -بابامیدن، یاسوج سمیرم، پاتاوه - دهدشت و نیز توسعه فردگاه یاسوج از طرح های اولویت دار بخش آب ، راه و حمل نقل برشمرد و تصریح کرد: بهره برداری این طرحها مورد توجه مدیریت اجرایی استان است.
malkhosini (2)
**عده‌ای تنگ نظر فضای کار را زیر سئوال می‌برند
مدیرکل آموزش وپروش کهگیلویه وبویراحمد همگرایی به جای واگرایی، تعامل به جای تقابل، وفاق به جای انشقاق را لازمه توسعه استان دانست وافزود: این مهم در شرایط کنونی مولفه ای خوب برای کارمدیران است و درآموزش وپرورش به آن بیش از گذشته توجه شده است.
هادی زارع پور افزود: عده ای معدود فعالیت ها و تلاشهای صادقانه دستگاهها و مدیران را با غوغاسالاری زیرسوال می برند درحالی که مشی اعتدالگرایی در دستگاه بزرگی چون آموزش وپرورش حاکم است ولی برخی افراد که جمعیت انگشت شماری را دارند با ارایه آمارهای غلط و تنگ نظری از جابه جایی های معدود مدیریتی فضای کار را زیرسئوال می برند.
وی گفت: در آموزش وپروش به بعد کارپرورشی توجه خاصی شده و توفیقات ارزنده ای نیز حاصل شده است اگرچه برخی انگ های نادرستی را می زنند ولی کسب 18عنوان برتر در جشنواره قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در هفته جاری و کسب مقام های اول کشوری نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تلاش ارزشمند و توفیق خوبی برای مدیران پرورشی استان خواهد بود.
وی حفط وحدت، همدلی وهمگرایی را لازمه خدمت بهتر به مردم دانست وافزود:باید این روحیه درجامعه نهادینه شود تا شاهد بهره گیری از ظرفیت ها برای شکوفایی استان باشیم .
در پایان این نشست مدیران وکارکنان دولت حوزه باشت وگچساران ضمن تشکر از سفرهای شهرستانی آیت الله ملک حسینی و پیگیری مشکلات مردم، با حضور در آستانه مقدس امازاده شاه قاسم و تربت پاک آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی یاد وخاطره این روحانی بزرگ رابا قرائت فاتحه گرامی داشتند.
malkhosini (3)
نام شما

آدرس ايميل شما

اميني
Iran, Islamic Republic of
.. براي خودت بر صندلي مدير كلي نشستي لطفا از غرورت كم كن زيرا براي دكتر تاجگردون بد خواهد شد نه براي شما ، شما بعد مديريتت خواهي رفت به دنبال دل خود
اميني
Iran, Islamic Republic of
...ع براي خودت بر صندلي مدير كلي نشستي لطفا از غرورت كم كن زيرا براي دكتر تاجگردون بد خواهد شد نه براي شما ، شما بعد مديريتت خواهي رفت به دنبال دل خود ،به خاطر حفظ دكتر بايد تذكر داده شود و تذكر هم اجرا شود . با تشكر
ناشناس
United States
. جهت اطلاع در انتصابات آقای تاجگردون که بیش از 24 نفر در مرکز استان مسئولیت های مدیرکلی ، معاون مدیر کل ، معاون استاندار،مدیر کل استاندار به بچه های گچجساران داده هیچ کدام از بویر احمد گرمسیر نیستند ودر ضمن همین آقایان بودند که در زمان حیات عالم دانشمند مرحوم پدرتان کسی را آوردند وبه عنوان رقیب علم کردند وخدا می داند که چه حرفهایی نزدند اما حالا دایه مهربان تر از مادر شده اند همین آقای . یکی از کسانی بودند که ..حالا شده سخن گو وناطق اما از شما نماینده محترم در مجلس خبرگان تقاضا داریم نگذارید .
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
..یادت به مرحوم دکتر عسکریان سنگ پرانی می کردی یادت همیشه دنبال بحث سردسیری و گرمسیری بودی متاسفم برات چرا فیلم بازی می کنی. سنگ پرانیت نشان از چی بود. جناب کمایی و دوستان کبنا لطفا این نظر رو درج کنید.
گرمسير
Iran, Islamic Republic of
جناب بياودانشگاه آزادراببين آقايان باوجوداينكه كارمنداني باتحصيلات عاليه وباسوابق درخشان ومتفاوت دربين كاركنان گرمسيري است باكمال تاسف بافشاربه دكترمحمودي توسط برادر جناب نماينده درتغيروتحولاتش ازچه كساني استفاده ميكند به احترام شخص دكترمحمودوبه احترم ارزش منزلت دانشگاه به همين پسنده ميشودكه نماينده محترم ازسرنوشت تبعض هاي بيشرمانه وتعصبي ايل وطايفه گرايي اطرافيان نماينده قبل درس بگيردجناب نماينده خروارهاگزارش جنابعالي ازطايفه تان درشوراي نگهبان و.....خوايبده بودبراي ردصلاحيتتان حتي يك گزارش طبق سوگنداعضاءازبويرسردوگرمسيرنيست چه باعث دلخوشي شماشده ؟جواب عقل واستدلال بي منطق ومغرضانه وبربري صفتانه رنسانس گونه اطرافيان شما خصوصابرادرتان............
تقی
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست با شعار نمیتوان مردم را فریب داد عمل مهم است اگه در اموزش و پرورش دنبال کار هستین چرا بین نیروها سردسیری و گرمسیری میکنید چرا نیروهای کاردان به جرم سردسیری دیده نمیشوند
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
فقط در يك جمله خدا لعنت كند آدم دروغگو را....!!!!
اصلاحات قدیم
Iran, Islamic Republic of
خدا شکر که. از ولایت ..یکی از نعمتهای دولت تدبیر برای استان همین تغییر موضع دوستان می باشد .ب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
استانی که. مدیرش باشه دیگر برایش جای هیچ گله ای نیست. اقای ملک حسینی عزیز گچساران و باشت مدیران دیگه ای هم در استان دارد اما به مزاج و سلیقه اقایان نمی خورد کاش بیشتر به این مسائل دقت می کردید . وحید خان بتاز اگر خدا بخواهد ذات ونیت شما نه برای نماینده ولی فقیه بلکه برای مردم زود مشخص میشود. انشاا....
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه مروجین بحث بویراحمد گرمسیر سردسیر و باوی بویراحمد و ترک لر و .... را شفای عاجل عنایت فرماید که باعث و بانی تمامی عقب افتادگی های این استان همین افراد هستن و این شعایر فقط بهانه ایست جهت رسیدن به منافع شخصی خودشان
کمی سیاسی
Iran, Islamic Republic of
کار .ها جز .و جز .نهادن ...شدیدشون چیزی نبوده واقعا .را در آورده اند امان از تفکر.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1