تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۸
کد مطلب : ۵۹۳۳۹

پاسخ ثابتی به مواضع اخیر تاجگردون

۴۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ مجتبی ثابتی
جوان کهگیلویه و بویراحمدی با ارسال یادداشتی به این پایگاه اطلاع رسانی، نسبت به برخی از مواضع اخیر تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی داشته است.Tajgardoun3
در این یادداشت پس از آغاز با نام خداوند آمده است: بیش از سی و پنج سال از انقلاب عظیم اسلامی و جمهوری اسلامی برآمده از آن، می گذرد. در این سه دهه آزمون و خطاهایی بسیار مترتب گشت، بحرانهایی که با اتکای بر حقش تبدیل بر نقطه عطف انقلاب شد و بالعکس بعضا نقاط عطفی که به بحران منتج گردید.
مدل نوع اول را میتوان جنگ هشت ساله دانست و عینیت یافته نوع دوم را فرداهای پس از انتخابات 1388. این تنها مقدمه ای بود که می تواند نتیجه عملکردهای متفاوت رجل و خواص در حوزه های مختلف باشد، به عبارت دیگر این سه دهه، آوردگاه اندیشه و کارکرد مدعیان سیاسی و اقتصادی و فرهنگیست و چه بسا مجموع رویکرد و اظهارت نماینده ای در سالیانی دیگر بتواند منشاء اثر منتهی به خیر و یا خدای ناکرده شری گردد که آثارش تا دراز مدت متعین باشد.
جامه شناسی و تبیین چرایی نمود این برایندها معلول عوامل و گزاره هایی است که متخصصین حوزه های رفتارشناسی و جامعه شناسی سیاسی بسیار بدان پرداخته اند که هر کدام از نظریات دکترین این حوزه های سیاسی یا حاکمیتی دارای نقاط افتراقی و اشتراکی هستند، از این باب مقاله حقیر مجال آن را نخواهد داشت که به این چیستی ها بپردازد لاجرم بالاجبار به دو نقطه اشتراکی بسنده می کنم: عموم تحلیگران، محافظه کاری و نگاه ابزاری و عدم نقد صحیح را عامل چالشهای پر تنش می دانند. به عبارتی اگر محافظه کاری ونبود عدم نقد منصفانه بر جامعه و مسئولین ما در دهه 1360 مستولی می شد، ما هرگز به نتایج مبارک جنگ هشت ساله نمیرسیدیم و بالعکس اگر محافظه کاری در کار نبود و نقد سازنده نمود می-داشت حتما فتنه 1388 با آن تلفات سنگینش به این شکل میسور نبود. لذا محافظه کاری و عدم ثبات اندیشه ای و گفتمانی نتایجی دارد که در بلند مدت به جامعه آسیب می رساند و در میان مدت به خود محافظه کاران.
فرصتی مغتنم برای استان هستید
سرخط عرایض حقیر با جناب آقای دکتر تاجگردون می باشد با این ملاحظه که این متن دارای گزاره های وابسته به هم می باشد. جناب آقای تاجگردون از آن سو که خودم را ملزم به نقد منصفانه می دانم باید انصاف را ملاک بدارم و حقیقت عقیده خودم را در مورد شما، اینچنین اظهار کنم که اولا به ظن بنده شما فرصتی مغتنم برای استان می باشید و گمانم این است که برخی ها ردای شما را به قامتتان بزرگ می دانند و از پویایی و شکوفایی شما در بهارستان حس خوبی ندارند، به نظر می رسد نقدشان نه از باب ضعف شماست؛ بلکه حضور شما را دلیل تنگ شدن جای خود می دانند.
بدیهیست بالندگی شما در مجلس قابل ستایش و تمجید است. حداقل این را به فال نیک باید گرفت که هم تبارمان توانست بر راس کمیسیونی قرار گیرد که می تواند فرصت های بسیاری را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.موهبت دیگر ریاست شما بر کمیسیون برنامه و بودجه این است که توقع مردمان استانمان بالا رفته و به این باور رسیده اند ،کهگیلویه و بویراحمد می تواند رستنگاه فعالین سیاسیِ قَدَرباشد و تراز نمایندگی مردم دهدشت و یاسوج از عضویت ساده در کمیسیونهای معمول مجلس بالاتر رفته.
مردم استان درک کردند رشد سیاسی در هر جریانی نیازمند تحلیل و نبوغ است به گونه ای که گچساران یا باید نماینده ای را انتخاب کند که برای تحقق منویاتش بشقاب پرتاب کند و النهایه این منویات هیچ اثری بر کارگزاران در سطح استان نداشته باشد و یا اینکه نماینده دیگری را انتخاب کنند که با قلم و زبان و طراحی خود، استان را مدیریت نامرئی کند.
تأثیرات استانی و فرا استانی که تاجگردون و هدایتخواه دارند
به طریق اولی مردم دهدشت نیز همین نگاه را باور کردند که دیگر زمان چماق گذشته است و باید راهی تازه پیش گیرند، آن هم در شهری که سرمایه انسانی و نخبگانش را باید از اساتید دانشگاه های مادر پرسید. جناب آقای تاجگردون برای بنده متانت، تشخص و اِشراف و تخصص موضوعی شما، قابل احترام می باشد و نگاه حقیر این است که نماینده ای با این مشخصات و با هر تفکری که در قالب ارزشها و هنجارهای انقلاب اسلامی است می تواند برای استان خیر و برکت بیافریند و به همین خاطر است که حضرتعالی و آقای هدایت خواه بیشترین تاثیر استانی و فرا استانی را محقق کردید؛ به گونه ای که این ویژگیها، دکتر هدایتخواه و حضرتعالی را به استوانه های تحزبی و سیاسی دو جریان مختلف در استان تبدیل کرده است.
به نوعی که تحرکات و اتفاقات سیاسی استان متلازم با اراده و اندیشه شما و ایشان گشته است. اینها را عرض کردم که بگویم برای بنده شما قابل احترام و کارآمد محسوب می شوید ولو اینکه مضروف نقد هم باشید وتا تاکیدی داشته باشم بر اینکه در هر صورت حضور افراد متدین و متعهد و البته کارآمد در هر جناحی می¬تواند حامل برکت باشد خواه تاجگردون اصلاح طلب باشد و خواه هدایت خواه اصولگرا.
کم کم آن روی دیگر خود را نمایان می سازید
و اما علینا بالمتون جناب آقای تاجگردون در روزهای اخیر کم کم آن روی دیگر خود را نمایان می سازید فارغ از اینکه روی تازه شما همان روی واقعی و ماهوی شماست و یا روی فصلی و دفعی؟؟؟
تا امروز نمیخواستم در نقدتان مطلبی بنویسم اما مادامیکه انعکاس مطلبتان پیرامون وزیر علوم را خواندم بر آن شدم مطالبی را بنویسم تا دیگر بیش از این از سکوت منتقدین لذت نبرید.این نقد دو خاصیت دارد اول اینکه شاید شما نیز به تفکر فرو روید و در صدد جواب باشید و دوم آنکه احتمالا دیگر یکه تازی در اظهار نظر نکنید ،بدین خاطر که ادامه یکه تازی باعث شروع نقدهایی دیگر بر شما هم میشود و این برای شخصی مثل شما که تاریخ نشان داد مترصد استفاده از همه فرصت های سالم هستید خطرناک است.
جناب آقای دکتر تاجگردون برای حقیر جای سوال دارد که چگونه حضرتعالی در مجلس اصولگرایان توانستید ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را به عاریه بگیرید؟ شاید شما بگویید این سوال ایراد دارد ، اما کسانی که اندک مطالعه و شناختی حول اتفاقات مجلس دارند به خوبی واقفند که مقدمه مخفی سئوال این است که اساسا تمایلات سیاسی و وابستگی های جناهی بیشترین تأثیر را در تحرکات ، مناسبات و مناصب در مجلس دارد و لذا تفوق شما بر رقیبان اصولگرایی که بیشترین تعداد را در کمیسیون متبوع شما دارند جای سئوال است؟ اگر پاسختان این است که مجلسیان به تخصص و علم اقتصادی شما اعتماد کردند که خود بهتر می دانید متخصص تر از حضرتعالی هم دراین مجمع کم نیستند با این تفاوت که آنها از جنس اصولگرایان هستند واتفاقا اساتید دانشگاه هایی هستند که شما حتی تراز ورودی علمی و اکادمیک به مقطع دکترای آن دانشگاه ها را ندارید؟
ممکن است دیگر پاسختان این باشد که تمایز شما بر دیگر کاندیدا و افراد، تجربه شما می باشد، در این صورت نیز باید عرض کنم که با یک نگاه مجمل به اطراف سالن جلسات کمیسیون برنامه و بودجه می توان کسانی که از حیث تجربه سنواتی از شما غنی تر هستند را مشاهده فرمایید. و اگر پاسخ حقیررا در ترکیب تخصص و تجربه خود بدانید که باز هم نگاه انداختن مجدد و ارزیابی از اطرافیانتان در کمیسیون برنامه و بودجه پاسخی اقناعی به شما می دهد؟
آیا وقت آن نرسیده که اصلاح طلبی کنی و رییس جمهور تذکر دهی که اوفوا بالعقود؟؟
اما آن چیزی که به ذهن بنده، متبادر می شود این است که عنصر سوم که مراوده و تعامل ذی الوجه و چه بسا افراطی شما می باشد عامل تعیین کننده شما در باب ریاست کمیسون شده است ، تعاملی که در ادبیات سیاسی به معامله تشبیه می شود هرچند که نمیتوانم شما را به معامله نا مشروع متهم کنم شاید این معامله را بر اساس تکلیف اخلاقی و شرعی خود قلمداد کنید که اتفاقا قابل تمجید می باشد و نه تقبیح.
جناب آقای تاجگردون اخیرا در مصاحبه ای فرمودید که عده ای جیغ و داد می زنند و در پی دغدغه مردم نیستند و این افراد دوست ندارند مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و منافعشان با به نتیجه رسیدن مذاکرات مخدوش می شود!! و اتفاقا در همان مصاحبه یکی از ویژگی های مثبت آقای روحانی و دولتش را چند بعدی دیدن مسائل عنوان کردید، بنده نیز قبول دارم که جامع دیدن مسائل نشان از فهم مسائل می باشد اما تعجبم آنجاییست که اتفاقا خودتان حکم و مصداق را تطبیق ندادید و در تعریف دغدغه مردم صرفا به دغدغه های اقتصادی اشاره فرمودید.
صرف نظر از اینکه تاریخ، منطق و عقلانیت مُثَبّت این ادعاست که با دل بستن به مذاکرات نمیتوان به اقتصادی پویا با ضربه گیری محکم نائل شد. لیکن اگر به خودمان بقبولانیم که تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال مردم ناشی از تحریم است باز هم آن نگاه چند بعدی که شما قبول دارید زیر سئوال می رود بدین خاطر که دغدغه اقتصادی یک بعد از دغدغه های مردم می باشد و دغدغه های مردم دغدغه های اقتصادی همراه با حفظ حیثیّت، هویت و تشخّص ملّی است.بعید می دانم مردم ایران بتوانند قبول کنند به بهای ارز ارزان و واردات قوی از حق حقه و قانونی و مشروع خویش که استفاده صلح آمیز از تکنولوژی هسته ای است منصرف شوند؟
خودتان فکر نمیکنید این اظهار نظر بالصِرفه ژورنالیستی می باشد؟ جناب آقای تاجگردون مگر فراموش کردید که رئیس همین دولت در مصاحبه تلوزیونی رسما اعلام کرد 80 درصد از مشکلات کشور معلول فقدان مدیریت صحیح می باشد و تنها 20 درصد آن ناشی از تحریم است؟ آیا وقت آن نرسیده که اصلاح طلبی کنی و به ایشان تذکر بدهی که اوفوا بالعقود؟؟شمایی که دغدغه مردم را دارید چرا نقادی نمی کنید؟
جناب آقای تاجگردون
1:حضرتعالی اقتصاد مقاومتی را باور دارید یا خیر؟
2: اگر باور دارید مختصات آن را بیان فرمایید؟
3:الگوی پیشرفت متوازن و همه جانبه شما در یک نظام ایدئولوژیک متغایر و متعارض با استکبار چیست؟
4:آیا اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد دغدغه اقتصادی مردم مرتفع می شود؟
5:آیا اگر آن عده جیغنده!! دیگر نجیغند! مذاکرات به نتیجه می رسد؟ 6
6: آیا شما معتقدید واقعیت مذاکرات منحصر به انرژی هسته ای می باشد؟
7:آیا اگر تمام تأسیسات هسته ای بدون کلید بسته شود، انتظار و مطالبات 5+1 منقطع می شود؟
8:آیا نظر وندی شرمن پیرامون ژن ایرانیان را شنیده اید؟ آیا قبول ندارید که وندی نقش تآثیرافرینی بر سیاستگزاری دستگاه سیاست خارجه آمریکا دارد؟
9: آیا نمی بایست علیه این گزافه گوییها سکوت را بشکنید؟
10:آیا این بلاهت ها جیغ و داد نیستند؟
11: شما معتقید مذاکرات با نظارت شورای عالی امنیت ملی واقع بوده و کسی نباید نقد کند !! آیا مذاکرات 1382 با نظارت شورای عالی امنیت ملی نبوده است؟؟ نتیجه اش به کجا رسید؟؟ اظهارات خود آقای خاتمی و آقای حسن روحانی در باب مذاکرات چه چیزی بوده است؟؟
12: عنوان کردید که رهبری بر مذاکرات اشراف دارد ، ما هم قبول داریم که ایشان مشرف بر مذاکرات می باشد ولی از شما قابل قبول نیست، اگر بگویید فراموش کردم که ایشان به کرّات فرمودند من به نتیجه مذاکرات خوش بین نیستم.این برداشت های انقطاعی و فتوشاپی از حضرتعالی بعید می باشد به سان شعری که میگوید کلو وشربوا حلقه گوش کرد..... ولا تصرفوا را فراموش کرد.
13:آیا تمایل و شجاعت آن را دارید متن توافقنامه مذاکرات 6 ماهه را در یک دانشگاه بخوانید و بعد مفهومش را مناظره کنید؟ اگر می توانید مناظره اش را تقبل کنید بسم الله ... ، تعجب از این است که تیم مذاکره کننده که خودشان در ریز مسائل هستند شجاعت مناظره و مباحثه را ندارند ولی شیر مردی از دیار ما اینچنین ترک تازی می کند. جناب آقای تاجگردون حتما به خاطر دارید که آقای ظریف با همان خنده های ملیحش و به همراه تیم ارشدش به صورت رسمی و علنی به صداوسیما رفتند و تقاضای استمداد کردند؟ تحلیل شما از این حرکت چیست؟
دعوت به مناظره دانشگاهی
راستی چرا اجازه حضور منتقدین به موافقتنامه را در سیمای جمهوری اسلامی ندادند؟ جناب آقای تاجگردون با کدام منطق و اسنادی مدعی هستید عده ای نمی خواهند مذاکرات به نتیجه رسد؟ آن عده چه کسانی هستند؟ افراد مذکور چه منافعی دارند؟ اگر مطالبه افراد منتقد، مالی و مادی می باشد که باید از شما گلایه کرد که ماده و اموال برای کسانی مقدس است که بعد از سالها به تمکنی رسیده باشند، حضرتعالی بهتر می دانید که اتفاقا اکثریت قاطع منتقدین زندگی متوسط دارند نه مثل دیگرانی که !!! که ماشین های چند صد میلیونی دارند؟؟؟
اگر مرادتان منافع سیاسی آن افراد می باشد، ایرادی دیگر بر نظرتان وارد است بدین خاطر که همگان و خود شما واقفید که اکثریت منتقدین رسما از مسئولیت های کلان در دولت قبل تبری جستند و بعضا بخاطر مسائل اختلافی وزارتهایی مثل بازرگانی و ارتباطات و علوم را ترک کردند؟؟؟؟؟ نه مثل دیگر عزیزانی بودند که در عین ادعای اصلاح طلبی در مجلس اصولگرا ردای ریاست کمیسیون را بر تن کنند؟آیا شما این کدها را نمی دانید؟؟ و اما اگر منظورتان منافع اجتماعی باشد اساسا محل بحث است که چه کسانی مقبولیت و منفعت اجتماعی دارند؟
کسانی که برای رأی تمام مراسمات فاتحه خوانی را تشریف فرما می شوند و دنبال خیمه های فاتحه خوانی میگردند یا کسانی که بر اساس تفکر و سابقه گفتمانی و بدون آنکه خانه به خانه بگردند نماینده می شوند؟
بورس غیر قانونی بر کدامین مبنا
اظهار نظر اخیرتان پیمانه ملاحظه سکوت در برابر شما را سرریز کرد که افاظه فرمودید 3000 بورس غیر قانونی؟؟؟
1: بر کدامین مبنا و استنادی این 3000 بورس را غیر قانونی فرمودید و مستند اظهارات شما چیست؟؟
2:ای کاش دست کم از موهبت عصر ارتباطات، کوچک استفاده ای می کردید و نگاهی بر صفحات اینترنت ناظر بر اظهارات مسولین کنونی وزارت علوم می انداختید که خود آقای صدیقی و اقای فرجی دانا رسما عنوان 3000 بورس غیر قانونی را غیر صحیح دانسته و متخلفین را درصد ناچیزی قلمداد کردند که اگر بخواهیم این عده را بسیار بدانیم کمتر از 20 درصد می باشد؟
حتما می دانید که آقای صدیقی ریاست سازمان امور دانشجویان و معاون آقای فرجی دانا و ریاست اداره کل بورس دانشجویان هست؟
3: شما به عنوان وکیل مردم و حافظ بیت المال چرا در سال گذشته و دولت قبل علیه این اقدام شنیع فریاد نزدید؟؟ آیا بی اطلاع بودید؟؟ اگر بی اطلاع بودید جای تآثر است که اساسا چرا از این بحران بزرگ علمی بی اطلاع بودید؟
بنده معتقدم نیل به درجه دکتری، به هر صورتی که استاندارد های علمی لحاظ نشود منکوب می باشد حال چه آنکه از مجرای بورس و بیت المال باشد و چه آن عده ای دیگر!!!! که دکترایی پولی آن هم در کشوری دیگر ودر کوتاه مدت بگیرند؟؟؟
4: و در آخر احتمالا می دانید که در سالیان دوم خرداد چه افرادی با کدامین رزومه علمی از بورس بیت المال استفاده کردند و بدتر آنکه می دانید الان کجا هستند ؟؟؟ اگر می دانید، عدالتخواه باشید و بیان کنید و اگر نمیدانید بگویید نمیدانم که در این صورت حقیر به شما قول میدهم شما را مطلع نمایم. لذا از صمیم قلب آرزوی توفیق الهی برای حضرتعالی مسئلت دارم و ما توفیقی الله بلله
نام شما

آدرس ايميل شما

اميني
Iran, Islamic Republic of
اهسنت واقعا تحليل بسيار زيبايي بود به استثناي اينكه هدايت خواه رو با دكتر هم رديف خواندين، بنده هم قبول دارم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بابا اي والله داريد شما ، ضمناً خود جناب نماينده هم دكتراشون مشكل داره برادر من
ناشناس
United States
درود به شما که همه حقایق را خیلی عالی بیان کرده اید نمی دانم این آقای تاجگردون باز حرفی برای گفتن دارد یا باز حقه ای دیگر !
دانشجوی سابق
Iran, Islamic Republic of
مجتبی جان تو این مسائل رو ول کن و بچسب به حل مشکل خودت . هر وقت تونستی اونو حل کنی بعد بیا برا بقیه نسخه بپیچ. اون موضوع رو هم با همین حرفا و غرور کاذب و ... خراب کردی نه؟
شالا خشتوبو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم شیوا...موخوم طرفدار تاجم اما نیترم و حق بگذرم بگوم ناحق گوتی...
سراب ننیز
Iran, Islamic Republic of
برخی ها ردای شما را به قامتتان بزرگ می دانند و از پویایی و شکوفایی شما در بهارستان حس خوبی ندارند، به نظر می رسد نقدشان نه از باب ضعف شماست؛ بلکه حضور شما را دلیل تنگ شدن جای خود می دانند رو عالی اومدی.

دوست عزیز مگه آقای تاج گردون باید جواب همه ی خرابکاریهای مملکت ما رو بده.

اگر قرار بود همه چیز سر جای خوش باشه که الان باید خیلی ها تیر بارون میشدن.

لطفا فضا سازی نکنید و بزارید ایشون کارش رو انجام بده.خواهشا"
آگاه
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت نگارنده مطلب
آقای ثابتی ظاهرا شما در جریان نحوه بورس قانونی و غیرقانونی نیستید. بنابراین لازم است که ابتدا شیوه درست و قانونی بورس (رعایت شرایط حداقی معدل و مقالات و گذر از مراحل قانونی کمیته علمی+صلاحیت عمومی و بعد هم مصاحبه وزارت) را مطالعه بفرمایید و بعد دلیل اصلی غیرقانونی خواندن 3000 بورسیه (نداشتن معدل حداقلی و مقالات مورد نیاز و تامین نشدن نظر مساعد کمیته علمی و سپس اخذ بورس) را مرور بفرمایید.
در ارتباط با آقای تاجگردون هم من در مورد دکتر بودن یا نبودن ایشان شک دارم بنابراین بهتر است ایشان ابتدا در مورد چگونگی اخذ مدرک دکترا و محل اخذ آن شفاف سازی کنند.
پيمان
United States
غلط اضافي كردي برادر...تاجگردون سروره.....
پيمان
United States
همش گپ مفت بي..تاج سروره
باشت
Iran, Islamic Republic of
اقای اثابتی احتمالا خودت از ان عده افراد هستید که بورس غیر قانونی شد ه ای برادر ایا پایانامه را به جای تالیفات و مقالات ارایه دادن و امتیاز کرفتن و بورس شدن حق بود ایا کسی که 9 سال پیش برای وزارت علوم تعهد محضری داده بود و بعد از اتمام تحصیلات میبیند تا کسی دیگر بجای وی تدریس می کند این انصاف و عدالت بود ایا همان دکتر مدت دو سال است بیکار می گردد این عدالت و انصاف است برادر سالها باید گذشت تا فهمید جه طلمها بر گرده این ملت شریف در دولت گذشته شده است .ایا نفت و گاز ما را همسایگان ما سالها می برند و مجانی استفاده می کنند و ما بخاطر تحریمها فقط نگاه می کنیم و مردم ما گرسنه هستند و فقط بخاطر حفظ نطام و خون شهدا چیزی نمی کویند این عدالت است کاشی کمی فکر می کردی و بعد با الفاظ بازی می کردی و تاریخ اینده قضاوت خواهد کرد .
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این یادداشت
همکار نفتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جوانان منطقی و دانشمند استان. ای کاش نماینده فرهیخته!استان به خود زحمت پاسخگویی میدهند یا در یک یادداشت شبانه بعد بیان زحمات خودشان مینگارند. ما تو چه فکری هستیم مردم تو چه فکری.
میلاد کرمی
United States
در نکوهش یکمین سالگرد گفتمان چماق
آری هم به بهت و حیرت فررفته بودند که چگونه آنکه ردای نمایندگی سرزمین صداقت ها و دست های پینه بسته را بر تن کرده است چماق را نماد قوم خود کرد تا بدین گونه چماق جایگزین انسانیت ها دینمداریها و آزاد اندیشی های مردمان این دیار در ذهن مردمان ایران زمین شود
مردمانی که تاریخچه ای دارند به عظمت تاریخ ایران اسلامی، برای لحظاتی همه ناظرین در آن لحظات تاریک به شک فرو رفته بودند که چه سادلوحانه و چه رنج آور برای منافع جریانی افراطی و تندرو که نان خود را در تخریب بزرگان می یابند با ادبیاتی به دور از اخلاقیات ،چماق وارد واژگان سیاسی گشت و آنهم چماق لری
آری در آن روز تلخ کسانی که همواره از اخلاقیات میگفتند و دیگران را با فرافکنی سرزنش میکردند، ازسر بد سلیقگی و رفتاری بدور از اخلاقیات وبه دور از هر سیاست ورزی موجباتی را فراهم ساختند، تا در آن روزها که مردمان ایران زمین ، شاد و مسرور از به روی کار آمدن دولتی جدید بودند، با پدیده و واژگانی نو ظهور در عالم سیاست و سیاست ورزی به نام چماق لری روبرو شوند ودر پس آن روزها قومیت این دیار را با مزاح ،چماق به دستان یاد کنند و چماق شود نماد مردمانی که همواره با سختی ها زیستند و طعمع محرومیت را در جای جای زندگی خود چشیدندو برای لحظاتی نه چندان زیا د از یاد برود که مردم این سرزمین همان مردمانی هستند که همواره صداقت و آزاد اندیشی ودینمداری وانسانیت را بر سر سفره های خالی خود ازنان داشتند و در گفتمان این مردم رنج دیده ،آنچه هیچگاه نبود مکر و حیله بود
آری گفتمان چماق حاصل دیدگاهی است که چون می پندارد بسیار کوچکتر از آن است که بتواند به سقف برسد تنها را ه را، ویران کردن سقف برای رسیدن به آن میداندو اینک که گفتمان چماق واپسین روزهای خود را طی میکند چه سخت است صدمات این گفتمان بر دیوار توسعه این سرزمین ،سرزمین دردها و رنجها سرزمینی که در آن شب های زیادی، شب سیاهی خود را همراه با شکمان گرسنه فرزندانی که مادرانشان در غم نبود نان بر سره سفره هایشان برای سیری فرزندان خود، به روشنی می رسانند،اما با همه این دردها و رنج ها وکاستی ها همواره یار ومدافع انقلاب و رهبری خود بوده اند
پس سیاسیون و رجال این سرزمین هیچگاه نباید فراموش کنند که برای دست یابی به اهداف گروهی و منافع یک جریان خاص نباید در راهی قدم بردارن که موجبات آزرده خاطری پدران و فرزندان این سرزمین را فراهم سازند
چه تلخ و رنج آور است که در تفسیر گفتمان چماق باید گفت
گفتمان چماق یعنی که همواره می توانی توهین کنی بی آنکه به هراسی
گفتمان چماق نسبتی است میان سیاست و بد اخلاقی و کینه ورزی
گفتمان چماق سفیدی ها را سیاه میبیند و سیاهی ها رو سفید
گفتمان چماق یعنی تحقیر دیگران به بهای بزرگ کردن خود
گفتمان چماق یعنی هم میتوان شاکی بودو هم قاضی وهم اجرا کننده حکم
آری گفتمان چماق چون خود چماق زشت و پلید است
و اینک وظیفه ای سنگین و بزرگی بر دوش مردمان این سرزمین است و آن چیزی نیست جز آنکه گفتمان چماق را به تاریخ بسپارندو قدم در راه تغیر بگذارند تا در تاریخ بمانند که مردمان فرهیخته این سرزمین را با گفتمان چماق همراهی نخواهد بود و خط بطلانی باشند بر این گفتمان
آری مردمان آزاد اندیش و دینمدار سرزمین رنج ها باید روزشمار پایان گفتمان چماق را به حرکت درآورند و در انتخابات پیش رو گام های خود را بسوی سپردن این گفتمان به تاریخ بسپارند
گفتمان چماق بطور مداوم به آن می اندیشد که چگونه می تواند رنج ها و دردهای مرمان زجر کشیده را دو چندان کند گفتمان چماق از عدالت میگوید ودر عین حال تروج دهنده بی عدالتی ها میشود کاش ترویج دهنده های گفتمان چماق به آن می انیشیدن که ادبیات خود را تغیر دهند، و در تفکرات خود واژه هایی چون دینمداری گفتگو انسانیت توسعه وصداقت را جایگزین کنند
به امید آن روز
باوی
Iran, Islamic Republic of
دستت دردنکنه اقای ثابتی تازه این مشتی بودازخروار ولی مردم هنوزسرشون مثل کبک زیربرفه
تاج سرور ایران
Iran, Islamic Republic of
بچه جون این حرفا به تو نیومده. تو کی هستی که بخوای در مورد تاجگردون حرف بزنی.همه مردم کهگیلویه و بویراحمد به تاجگردون افتخار می کنن. تو معلوم نیست از کجا داری می سوزی. دیگه از این صحبت ها نکن. باشه.آفرین کوچولوی من
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
فقط تااااااااااااااااااح گرددددددددددددون
حاج صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه دوستان ،دست اندرکاران این سایت.
برداشت من از نامه این بنده خدا دو تاست:
اول اینکه یا ایشان برا پایان نامش میخواد معلومات کسب کنه.
دوم اینکه یه جایی یه قول توپی از دکی گرفته با این همه تعریف و تمجید. برادر جان ایشون پسر ظفر و پسر خواهر نظر کرمیه،خیلی زرنگ تر از این حرفاست،بعید نیست ستون پنجم باشه.
مجید
United States
ازبرادربزرگوارم جناب آقای تاجگردون می خواهم وقت خودرا صرف پاسخگوئی این گونه نامه ها ننمایند . نویسنده اگر صادق بود در دوره های قبل هم به همین شکل طومار سوال طرح می نمود.نویسده های مریض وبیکار دراین دوره زیادند ودنبال سریال نامه ها بعدازپاسخ شما می باشند .
درود خدابرامیرکبیر استان حاج غلام . لعن ونفرین بر سیاه دلان مغرض عقده ای .........
موافقین با آقای عادل ضربی
Iran, Islamic Republic of
:(اخلاق و انصاف حکم می کند فارغ از تمام منازعات سیاسی، گاهی به پاس علاقه و وابستگی برخی از افراد به آب و خاک پدری، باید کلاه از سر برداشت و آفرین گفت .

وشاید بیراه نگفته ایم اگر ادعا کنیم که دکتر تاجگردون از معدود افرادی است که چه در حاکمیت جریان رقیب و چه در حال حاضر خود را به پازل اجرایی دولت ها قبولانده است. حلقه ی مفقوده ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شکوفا شد و آرا و اندیشه های اقتصادی او، بهارستان نشین ها را مجاب کرد که سکان مهمترین کمیسیون مجلس را به ایشان بسپارد.

نسخه های تجویزی ایشان، در دولت ها گاهی مورد بی مهری قرار می گرفت ولی اکنون به عنوان چهره ای نام آشنا در اقتصاد کشور، زاگرس نشینان را به نام ایشان می شناسند. نیک میدانیم اگر اراده میکرد می توانست در سطوح بالای مدیریتی کابینه تدبیر و امید جایگاهی داشته باشد. اما پیمان با موکلین خود را بر همه چیز ارجحیت داد و طعم شیرین خدمت را تنها در دستهای پینه بسته ی پدران و مادرانی می دید که به قول حسین پناهی هنرمند نام آشنا و فقید دیارمان؛ اشک بیش از آب چهره ی آنان را شسته است. این روزها عده ای حرمت قلم را نگه نمی دارند و به بهانه های مختلف به ایشان می تازند. اسب سرکش تعصب را تا جایی باید نهیب زد که عرصه بر عقلانیت تنگ نشود. ناگفته پیداست که دولت تدبیر و امید بنا به نظریه سیستمی، برای پیشبرد اهداف خود، از ایشان به عنوان مشاوری کارآزموده و مجرب، در چینش و ساختار اجرایی استان نظرخواهی میکند. رگه های تعصب جناحی که در نمایندگان پیشین و حتی حال حاضر استان وجود داشت و دارد، نزد ایشان جایگاهی ندارد. نشان به آن نشان که با گذشت یکسال و اندی از استقرار دولت تدبیر و امید، شاید شاهد تنها تغییر چهل درصدی در مدیران ارشد استانی بوده ایم.
ایشان همواره پایبندی خود را به سه اصل مثلث توسعه یعنی تخصص، تعهد و برنامه ریزی به اثبات رسانده است. اقدامات ایشان برای خروج استان از بن بست های اقتصادی از نوع اقدامات مُسَکِنی دولت های قبل نیست و باید به ایشان فرصت کافی و اعتماد لازم داده شود تا در بلند مدت برنامه های خود را عملیاتی نماید و صد البته برای تسریع در دستیابی به این برنامه ها، فرصت انتخاب تیم کاری نیز باید به ایشان داده شود. مردی که فصل نمی شناسد و همواره همچون چتری تمام استان را در بر گرفته است.)
حال امثال آقای ثابتی هیچ وقت نخواهند توانست ابهت و بزرگی آقای دکتر تاجگردون رو در هم بشکنن در ضمن جناب آقای ثابتی شما چطور به خود اجازه دادید که آقای دکتر تاجگردون رو با آقای هدایت خواه مقایسه کنید این کجا و آن کجا
6209
Iran, Islamic Republic of
که ثابتی سی خوت ...
محسن
Asia/Pacific Region
اقای ثابتی من منظور شمارو اخر متوجه نشدم هدفت ازاین صحبت ها چیه ؟لطف کن اول خودت رو بساز بعد بیا نظر بده .همه میدانند که چه کسی تاحالا خدمت کرده .قدیما میگفتند انصاف هم خوب چیزیه
کیارش
Iran, Islamic Republic of
شما تازه فهمیدنی تاجگردون شیره از دیار باوی
Iran, Islamic Republic of
شما که ایقد قشنگ حرف میزنید واقعا نمیدانید چه کسانی دارن کارشکنی میکنن واقعا تفکر بعضی از افراد را نمیدانید یا خودرا فریب می دهید. ااایا در دنیای ارتباطات ما همچنان باید تک و تنها با دنیا بجنگیم اصلا چرا بجنگیم برادر من.انتقاد شما قشنگ بود ولی همه انتقاداتتون درست نبودن.
deleted
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز حرف قلمبه زدن نشانه سطح سواد بالا و درست بودن حرفات نیست
لیدا
Iran, Islamic Republic of
سلام. اقای و.وووووشماعددی نیستی بروبه جهنم
فتح
Iran, Islamic Republic of
ثا بتی عز یز ا ین نو شته را دیگر ان گفته ا ند وتو نوشته ای وقت مر دم را تلف نکن زیرا خیلی چیزها ارزش خواندن وجواب دادن ندارد و خود را خسته مکن
محمودی برو
Iran, Islamic Republic of
میشه یه نامه هم به دکتر محمودی بنویسی و توجیحه اش کنید که بره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقاي پيمان تاجگردون سرور .. كساني كه از خودشون.ن هست نه كساني كه از ايشون بالاتر و ... هستن تازه ايشون كه معلومه .كجا بوده و چه كاره بوده ... فكر نكنم لازم به توضيح بيشتر.
١٢٣
Iran, Islamic Republic of
اقاي پيمان تاجگردون سرور ..كساني كه از خودشون هيچي ندارن هست نه كساني كه از ايشون بالاتر و ... هستن تازه ايشون كه معلومه. كجا بوده و چه كاره بوده ... فكر نكنم لازم به توضيح بيشتر براي شما .باشه
شهروند باشتی
Iran, Islamic Republic of
.
متأسفانه بعد از انکه جناب آقای تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از رییس شرکت نفت انتقاد کرد آقای عکاشه که یک بختیاری است بنا به تعصب بختیاریش در سایت مردم گچساران و باشت با روش های مرموزانه با قصد تخریب تاجگردون، چندین مطلب را به چاپ رساند که یکی از آنها همین مطلب آقای ثابتی است که این مطلب را سایت استان یک هفته قبل از سایت شما درج کرده بود حالا چه دلیلی دارد دوباره بعد از یک هفته آن را زنده می کنید خدا می داند. .
شهروند باشتی
Iran, Islamic Republic of
در ۰۷:۰۸

آقای ثابتی شما مثل بقیه اسلافتان، باز دم از فتنه ۸۸ زدی. حالا به نظر شما چرا به مباحث ۸۸، فتنه ۸۸ می گویند؟ مگر غیر از این بود که عده ای حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات ۸۸ نشدند، فتنه گر خوانده شدند؟ حالا شما با استدلالات ناقص خودتان دارید موفقیتی را که بعد از سالها توسط یکی از نمایندگان فهیم و توانمند استان یعنی جناب دکتر تاجگردون، بدست آمده را با تردید و مشکوک بهش نگاه می کنید، آیا این نگاه شما دم زدن و ترویج فتنه ای در سطح محدودتری نیست؟
شما تاجگردون و هدایت خواه را با هم مقایسه کرده اید که اصولاً این دو قابل قیاس با هم نیستتند و شما به روش خاص خودتان در پی مشروعیت بخشیدن به هدایت خواه بوده اید. .... که حداقل در استان کهگیلویه و بویراحمد اغلب بورسیه های غیرقانونی در استان با نامه و معرفی ایشان انجام شده است که اسنادش هم موجود است. ..هی که در دوران نمایندگی اش و تحت تأثیر اطرافیانش در همه عزل و نصب ها، استخدام ها و غیره دخالت می کرد؟
آقای ثابتی، از آقای تاجگردون خواستید بگوید که به جمع مخالفان مذاکرات هسته ای بپیوندد و با ایراد فرض های محالی سعی در موج سواری در این خصوص را داشته اید؟ مخالفان مذاکرات هسته ای کسانی هستند که جمهوری اسلامی را چندین (سال)است با واردات دارند اداره می کنند. همان هایی که انحصار واردات یک کالای خاص در دست هر کدامشان است. همان هایی که در شرایط تحریم پول نفت ایران را بر باد دادند و …
اگر تاجگردون توانسته بر رأس یک کمیسیون آن هم از نوع برنامه و بودجه اش تکیه بزند صرفاً بر اساس سرمایه اجتماعی و تخصصی بوده که طی سالیان سال ذره ذره بدست آوره، بدون شک تعامل مثبت ایشان با همه افکار و جناح ها هم شاخصه مثبتی است که هر کسی توان آن را ندارد این از هنر تاجگردون است که توانسته ایشان را متمایز کند و انجایی که شما تاجگردون و هدایت خواه را با هم مقایسه کردید یکی از جاهایی که این قیاس با هم مغایرت دارد همین جاست چون عینک هدایت خواه فقط یک بعدی است آن هم از نوع اصولگرایی، ااما تاجگردون اینگونه نیست کار با همه جناح ها را بر اساس دید کارشناسی خود می تواند به طور موفق انجام دهد و اگر به قول شما در مجلس اصولگرا ایشان بر دیگر رقیبانش غلبه می کند این ناشی از همین نوع نگاه است که دیگر رقیبان توان آن را ندارند.
شهروند باشتی
Iran, Islamic Republic of
برای اقای عکاشه متاسفم که به روش های مرموز و با قصد دفاع از مدیر شرکت نفت گچساران تعصبات بختیاری خود را با کار حرفه ای خود در هم آمیخته و با قصد تخریب دکتر تاجگردون، مطالبی را در این سایت علیه دکتر تاجگردون درج می نماید. این مطلب اقای ثابتی، مصاحبه رحمانی و ... نمونه هایی از این فعالیت هاست.
اقای عکاشه بدان شما و امثال شما نخواهید توانست سیمای دکتر تاجگردون را در گچساران تخریب نمایید.
Iran, Islamic Republic of
تو در حدی نیستی که بخوای اقای تاجگردون رو نقد کنی اسنادغیره قانونی بودن بورسها حاقل در دانشگاه یاسوج موجوده،
هم استانی _ تهران
Iran, Islamic Republic of
جناب ثابتی سلام ، اگر چه در انتخاب رویکرد سیاسی با جنابعالی هم مسیر نیستم لیک باید مذعن بود که نقد شما علیرغم تاملاتی که به نظر راقم بر آن وارد بود، بسیار حضیض و دل نشین بود. کلام را با لحاظ ظرایف و لطایف بسیار زیبا و شیوا منعقد ساخته اید و هم انصاف و ادب و اخلاق و عدالت را در طول نگارش جانب داشته اید : متنقد را در مجالش ستوده اید و هم او را گاهی دیگر به داشتن صفات و خصال تامل برانگیز(از منظر حضرتعالی) متذکر بلکه بر حذر داشته اید. آفرین بر شما. انشااله بر این مدار برقرار باشید. امروز با قرائت نقد شما چیزی که سالهاست آرزویش را دارم،یافتم. کاش دیگر نقادان استان(بعض اینان) چونان عالییجناب قلم میزدند و نقد را با قلب و تخریب خلط نمی کردند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ثابتی،واقعا متاسفم که چنین تحلیل یکطرفه انجام دادید.اینکه باید تاجگردون مواضع بهتری در مورد اصلاح طلب بودنش بگیرد درسته اما چطور بیان میکنی که ادعای بورسیه ی غیر قانونی درست نیست گمونم شما امار را از جایی به غیر از وزارت علوم گرفتید مگر شما ندیدید که اسم دختر کامران دانشجو هم در این لیست بود؟ نزدیک به 90% این بورسیه ها غیر قانونی و بصورت پارتی بازی بود!
چرا تاثیر تحریم ها را کم می دانید و مدیریت دولتمردان احمدی نژاد را خوب؟ پس این همه مشکلات اقتصادی از کجا نشات می گیرد!
مهمان
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای ثابتی بهتون حق میدم نسبت به وزیر علوم و حمایت دکتر تاجگردون از ایشون معترض باشین چون فرزند جانباز هستین و سالهاست که شما و امثال شما دارین از این بورسیه ها و سهمیه های غیر قانونی استفاده میکنید با شناختی که از شما دارم توان نوشتن نقد سیاسی را در شما نمیبینم و این نقد را هم شخص دیگری نوشته و به اسم شما منتشر شده است
با وی
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایل حماسه ساز با وی با ز هم تا جگر دون نما یند ه و انتخاب اول گچساران و با شت به ا امید خدا
گروه هفت ونیم
Iran, Islamic Republic of
از دوست عزیز خواهش میکنم واقع بینانه مطلب بنویسند این گونه مطالب زیبنده نیست. در ضمن احساس میکنم شما نسبت به سیاست مملکت آگاهی چندانی ندارید انشااله پس از آگاهی متوجه اصل قضیه خواهید شد لطفا مطلب را دوباره مطالعه فرمایید شاید به ایرادات مطلب پی ببرید. امیدوارم تکدر خاطر نشده باشید. سپاس
مقیم ابادان
Iran, Islamic Republic of
سلام کهگیلویه و بویر احمد در تاریخ مردان بزرگی به خود دیده اما شرمنده این خصیصه تخریب متاسفانه در این استان زیاده ولی نویسنده این مقاله یا شناخت خوب نداشته یا تعصبی حرف می زده خواهش میکنم مسوول سایت این نقد ها نزنه بد اموزی داره چون سراسر ایران میخونه واما بعد این اقای.کیه بچه کدوم دیار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون عزیز فرعون هم زمانی با آب دریا یا رود نیل رفتنی شد خیلی تند نرو خودت را تکانی بده و تلنگلری به خودت بزن. خدا به شما توجه کرده کاش بتوانی از آن استفاده صحیح در حق مردم مظلوم گچساران بکنی نه افراد چاپلوس و متملق را به بالا ببری و باورشان داشته باشی . واقع نگر باش دکتر عزیز (البته دکتر بودنت رو باید از اهلش پرسید)
گرسنه
United States
شما که اهل نقد و نظر هستید فکر میکنید رسیدن به جایگاههای کلیدی نشانه نبوغ و توانمندی افراد است ویا فریب و ریا؟ و بعد آیا اگر مملکت بر اساس توان افراد اداره میشد،آیا امثال تاجگردون که سربازی اش مدیرکل بودجه استان بود امروز میتوانست رقابت کند با نخبگان؟ برادر من مملکت مخ نمیخواد، فریب و ریا ملاکه.
سلام .....دمت گرم داداش حرفات خیییییییییییییلی قشگ بود
Iran, Islamic Republic of
چشمه بلقیس
لیدا خانم وبیمان خان شما کلا تربیتتون مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
555
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی و محترم .کما بیش همه مردم دیگر میدانند چنین نقدهایی از کجا سرچشمه دارد،اکنون که بعد از گذر سالها نماینده ای در خور و شایسته به مجلس فرستاده ایم و توانسته حق ضایع شده مارا چه در مجلس و چه در استان پی گیری نماید ،عده ای با برنامه ریزی و جلسات متعدد در پی تخریب ایشان برآمده اند تا همانند سالهای پیش غلامانی حلقه به گوش به مجلس بفرستند.هر چند میدانیم این نقدها نیز بغضهای ترکیده ای است که عده ای فرصت طلب در پی نفوذ دکتر تاجگردون در سطوح مدیریتی استان از خود نشان میدهند.خود نیز میدانید با وجود شخصیتی بزرگ و قدرتمند در سطوح بالای مدیریتی ،دیگر نمی توان همچون گذشته حق بجا وقانونی مردم گچساران را بالا کشید.شاید تنها میتوان گفت :میتوانید از این عصبانیت ......
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1