تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۵۹۱۴۲

بسیج‌ رسانه محل امن خبرنگاران با هر گرایشی

۰
کبنا ؛امام جمعه یاسوج با اشاره به رسالت رسانه‌ها گفت: خبرنگار بسیجی با رزمنده دفاع مقدس تفاوتی ندارد.
حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در نشست بصیرتی بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد به نقش خrasaneبرنگاران در دفاع از نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: این توفیق شامل حال هر کسی نمی‌شود پیامبران مأموریت داشتند که حقایق را بیان کنند و خبرنگار بودند و وظیفه داشتند که امانتدار وحی الهی و در خدمت مردم باشند.
امام جمعه یاسوج با بیان این‌که پیامبران بهترین الگوی خبرنگاران هستند، گفت: ما که پیروان آخرین پیامبر الهی هستیم پس باید خدمت‌گذار و امانتدار مردم باشیم.
حسینی با بیان این‌که اولین محبت انسان از خداوند سرپوشی است، گفت: خداوند همه را می‌شناسد و همه چیز را می‌بیند ولی بنای رسوایی بنده خود را ندارد.
وی با اشاره به این‌که سرپوشی در برخی از موارد لازم نیست، عنوان کرد: افرادی که برای نظام خطرناک هستند و چهره‌ای مثل منافقین دارند و باطن خراب و زیان‌آور نباید از کار‌های آنها سرپوشی کرد.
امام جمعه یاسوج با اشاره به نقش رسانه در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: 72 کشور در جنگ تحمیلی حضور داشتند رسانه‌ها در آن دوران به رسالت خود خوب عمل کردند و با نیروی ایمان و معنویت در مقابل دشمن ایستادیم.
وی با بیان این‌که بسیج رسانه باید همانند بسیج جنگ و جهاد باشد، خاطرنشان کرد: در برهه کنونی هیچ تفاوتی بین بسیج رسانه و بسیج دفاع مقدس و خبرنگار بسیجی و رزمنده بسیجی وجود ندارد و باید دشمن را به خوبی شناخت  چرا که اگر دشمن را بشناسیم به راحتی جلوی توطئه‌های آن‌ خواهیم ایستاد.
حسینی به اختلاف‌افکنی برخی سایت‌ها  اشاره و عنوان کرد: این سایت‌ها سعی بر این دارند که چهره شیعه را به گونه‌های دیگر و خلاف واقع به جهان معرفی کنند.
امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: پیامبران هادی افکار مردم بودند و با تحمل سختی‌ها و آزار و اذیت، مبلغان واقعی اسلام بودند و اصحاب رسانه همانند آن‌ها هادی مردم هستند و در مقابل دشمنانی که قصد تخریب اسلام را دارند  مقاوم ایستاده‌اند.
***
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت:بسیج رسانه، رسانه نیست؛ بلکه خانه امن همه رسانه ها با همه سلیقه های مختلف که در درون نظام قرار دارند و نظام، مردم و حکومت را قبول دارند.
نشست بصیرتی بسیج رسانه و نقش رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی با مدیریت جهادی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه این استان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
محمدلطیف ارجمند، مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: با توجه به این که نخستین نشستی است که با امام جمعه برگزار می شود، لازم می دانم گزارش عملکردی در این مدت کمتر از یک سال ارائه کنم.
ارجمند بسیج رسانه را سازمانی انقلابی و فرهنگی و مروج آرمان های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این سازمان برخوردار از نظامی منسجم، تعالی بخش و بصیرت آفرین با مشارکت کلیه نیروهای مومن و متخصص در عرصه رسانه در چارچوب وظایف و ماموریت های سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کند.
وی با بیان این که برای بسیج رسانه اهداف و ماموریت هایی پیش بینی شده، بیان داشت: از مجموع 10 ماموریت و اهداف بسیج رسانه 2 ماموریت مهم حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در بین اصحاب رسانه و کمک به تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه های انقلاب اسلامی برای مقابله با موج مخرب جنگ نرم و جبهه فرهنگی معارض و مصونیت بخشی به اذهان و افکار عمومی در جهان اسلام از مهم ترین این ماموریت هاست.
این مسئول رسانه ای به ارزش های محوری در بسیج رسانه اشاره و عنوان کرد: رعایت اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، عدالت، آزادی و استقلال، حمایت از مستضعفین جهان و نهضت های آزادی بخش جهان اسلام، احترام به فرهنگ اقوام و طوایف مختلف کشور، اعتقاد به انسجام اصحاب رسانه برای افزایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله این ارزش هاست.
ارجمند ادامه داد: بسیج شجره طیبه ای است که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله تعالی علیه آن را پایه گذاری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه، رسانه نیست؛ بلکه خانه امن همه رسانه ها با همه سلیقه های مختلف که در درون نظام قرار دارند و نظام، مردم و حکومت را قبول دارند و در واقع خانه امنی است برای این که عضو شوند و بتوانند در آن نهاد خدمت گذار جامعه اسلامی باشند.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: بسیج رسانه علم دار و پرچم دار هیچ حزب، گروه و جناحی نیست؛ بلکه بسیج رسانه افتخار خدمت گذاری به نظام، ولایت و جامعه را دارد.
ارجمند بیان داشت: همه کسانی که معتقد به نظام و حکومت اسلامی و معتقد به ولایت مطلقه فقیه هستند می توانند در بسیج رسانه عضو باشند.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران، گزارشگران، فیلم برداران خبری، مستندسازان خبری، عکاسان خبری، مدیران مسئول و سردبیران رسانه ها جامعه هدفی هستند که برای بسیج رسانه پیش بینی شده است.
این مسئول اظهار داشت: با توجه به این که بسیج رسانه در سال 90 در کشور راه اندازی شد، ابلاغیه آن به استان ها ابلاغ و در سال 91 کارهایی در زمینه راه اندازی در استان صورت گرفت.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت اجرایی بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد رسما از تیرماه سال 92 شکل گرفت و ما با توجه به منویات و اهداف بسیج رسانه، 100 درصد رسانه های استان جهت عضویت در بسیج رسانه استان اعلام آمادگی کردند.
وی تصریح کرد: در مدت زمان کمتر از یک سال، بیش از یک سوم رسانه های استان عضو شدند که تا پایان سال پیش بینی می شود کلیه فعالان اصحاب رسانه استان تشکیل پرونده داده و عضو شوند.
ارجمند تشکیل جلسه ادواری تحلیل و بررسی رسانه محلی استان، فرایند جذب، آموزش و سازماندهی در لایه های عادی و فعال بسیج رسانه، اعلام موضع و بیانیه هایی در خصوص مناسبت های مختلف، در جهت رشد و توسعه استان شعاری را با هماهنگی اصحاب رسانه طراحی شد با عنوان تکیه بر اشتراکات، نادیده گرفتن اختلافات را از کارهای صورت گرفته توسط بسیج رسانه استان دانست.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به این که امروز جنگ، جنگ نرم است و رسانه ها به عنوان افسران جوان این جنگ هستند، اعلام کردیم که باید بر اشتراکات تکیه داشته باشیم.
این مسئول عنوان کرد: امروز دشمن از طریق جنگ داخلی و رخنه در اختلافات قصد ضربه زدن به نظام را نشان داده که در تمام جلسات با اصحاب رسانه تکیه بر همدلی و تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان وظایف خود را انجام دهیم.
ارجمند تعامل با کلیه نهادهای انقلابی استان در چارچوب رونق توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، تشکیل حلقه صالحین خواهران که ماهیانه یک جلسه برگزار می شود و موضوع جلسات پیرامون رهنمودهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و احادیث و روایات را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد.
وی گفت: برگزاری مجمع عمومی سالیانه بسیج استان که کمتر از دو هفته قبل برگزار شد، نشست های بصیرتی، تشکیل شورای قشر رسانه و اتاق فکر بسیج رسانه از دیگر برنامه های بسیج رسانه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1