تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۵۹۰۴۳

ماشین دولتی در یاسوج در خدمت دشمن +عکس

۳
۰
کبنا ؛خبرگزاری بسیج نوشت : قبح استفاده از خودروهای دولتی برای کارهای شخصی شکسته و به عادت تبدیل شده است.

این روزها در حالی استفاده شخصی مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی از خودروهای دولتی افزایش یافته که این خودروها در رده اموال دولتی و جزو بیت ‌المال محسوب می شوند و استفاده شخصی از آن ممنوع است.
مسئولین و روسای ادارت با ماشین دولتی شب و روز در خیابان ها با خانواده در حال طی مسیر هستند و یا با ماشین و امکانات دولتی به گردش و تفریح می پردازند.
noid-1235
خودروهای ادارات وسیله شخصی آنان شده و هر روز با ماشین و امکانات دولتی از منزل به محل کار و بالعکس ایاب و ذهاب می کنند.

علیرغم صدور بخشنامه های دولتی مبنی بر ممنوعیت استفاده شخصی از خودروهای دولتی، گویا خبر این مهم هنوز به گوش برخی مدیران و کهگیلویه و بویراحمدی نرسیده است؛ و به دلیل برخی بی توجهی ها استفاده از خودروهای دولتی برای انجام کارهای شخصی افزایش یافته و کار به جایی رسیده که کارکنان برخی دستگاهها حتی برای شرکت در مجالس ختم و عروسی یا تفریح و تفرج خانوادگی از ماشین های دولتی استفاده می کنند.

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه استفاده از خودروهای دولتی و مدیریت مصرف سوخت آنها هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی که در اختیار دستگاه های اجرایی می باشد چه به صورت موردی و چه به صورت در اختیار ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد خودروهای موصوف در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می باشد.

حال سوال اینجاست کسانی که اموال بیت المال را اموال شخص و خانوادگی می دانند، آیا می توانند امین مردم هم باشند؟ و یک سوال دیگر این که آیا نظارت بر خودروهای دولتی می شود ؟؟؟

متاسفانه عصر روز سه شنبه درحالی که با چند عضو شورای شهر یاسوج برای تهیه گزارش به مجتمع مسکونی الهیه یاسوج رفته بودیم با صحنه ای روبرو شدیم که استفاده شخصی از خودروهای پلاک قرمز در شهر مقابل آن از ارزش کمتری برخوردار می باشد .

همه شاهد هستیم که این روزها دشمن از طریق جنگ نرم بدنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد و یکی از ابزارهای دشمن برای این کار ماهواره ((دجال واره )) می باشد که مسئولان در کشور و استان در رابطه با آن تذکراتی را می دهند .

حمل دیش ماهوار خودروی پلاک قرمزدر یاسوج بدعت دیگری هست که باید مسئولان ارشد استانی در مقابل آن واکنش نشان دهندتا بیش از قانون شکنی نشود.

البته باید این نکته هم اشاره کرد که اکنون استفاده شخصی از ماشین اداری برای مدیران و برخی از کارمندان راحت شده چون خودروهای پلاک سفید اما دولتی در اختیار تقریبا تمام دستگاه های دولتی قرار گرفته استفاده است و در کل باید گفت که استفاده شخصی از خودروهای اداری به یک عادت تبدیل شده است که مسئولین ارشد استان باید برای این مهم فکری بیاندیشند.

در مجموع باید افزود .

۱- قبح استفاده از خودروهای دولتی برای کارهای شخصی شکسته و به عادت تبدیل شده است.
۲- در گوشه و کنار مشاهده می گردد کار به جایی رسید که برخی کارکنان دستگاه‌ها بدون کوچکترین ابایی از این خودروها برای انجام امور شخصی خود استفاده می کنند.
۳- بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و سهمیه بندی بنزین کماکان شاهد افزایش استفاده از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی (برخی) مدیران در معابر سطح شهر هستیم.
۴- استفاده از خودروهای پلاک سفید اما دولتی که در اختیار تقریبا تمام دستگاه های دولتی بوده کار را برای مدیران راحت تر کرده و برخی آقایان مسئول بدون کوچک ترین نگرانی از خودروهای دولتی استفاده شخصی می کنند.

استفاده از این خودروها به حدی در استان افزایش یافته که بدون هیچ اغماضی، شب‌ها نیز خیابان‌های شهرها جولانگاه خودروهای دولتی است که مشاهده آنها بسیار جای تعجب دارد و حتی دیده شده که در طول ایام تحصیلی از خودروهای دولتی برای رساندن فرزندان خود به مدرسه استفاده می کنند.


آنچه مهم است بودن یا نبودن این جمله روی خودروهای دولتی نیست که نوشته است استفاده اختصاصی ممنوع بلکه مهم فرهنگ استفاده از خودروهای دولتی و وجدان بیدار مسئولان است که خود را خادم ملت می دانند و در سخنان خود دم از مبارزه با مفسدان بیت المال می زنند.


این در حالی است که امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و تعداد زیادی از مراجع و علما نیز در مورد استفاده از بیت المال برای استفاده شخصی خلاف شرع و آن را جایز نمی دانند، اما عده ای بی توجه به این رهنمودها همچنان به کار خود می پردازند.
با توجه به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به اصلاح الگوی مصرف و ابلاغ بخشنامه نهاد ریاست محترم جمهوری به تمامی دستگاهها در تاریخ ۲۶ /۱۱ /۸۸ مبنی بر ممنوعیت هرگونه استفاده شخصی از خودروهای دولتی ،مسوولین ارشد شهرستان چشم و گوش خود را باز کرده و به این مهم توجه کنند و با متخلفین برخورد نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام
حقا که دست روی نکته اصلی گذاشتی .
لطفا اضافه کنید ذانندگی فرزندان( بچه ها) و فامیل افرادی که ماشین دولتی دستشان است .
متشکر
ریقو
Iran, Islamic Republic of
برو گم شو.پس مدیر با خودرو خودش واسه راحتی حضرتعالی ودوستانتان استفاده نماید.نه پول زیاد به مدیران میدهند که از .......
روباه دستش به انگور نمیرسید.......................
راهدار
Iran, Islamic Republic of
این ماشین متعلق به اداره راه و شهرسازی است. مدیر آن از بدو ورود تاکنون هیچ اصلاحی در سیستم مدیریتی انجام نداده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1