تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۵۸۹۸۵

حمایت دانشگاهیان استان از دکتر رمضانی

۱۲
۰
کبنا ؛ 
جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از رئیس دانشگاه یاسوج اعلام کردند.
در بخشی از بیانیه آمده است: امروز نمی توان به شور و نشاطی که در دانشگاه های کشور جوانه زدند صرفا نگاه کرد و از آنچه در گذشته بر پیکر این نهاد مقدس با کج سلیقگی و بی اخلاقی تحمیل شد بی تفاوت گذشت و از بیان و تفسیر آنان چشم پوشی کرد.
رونوشتی از این بیانیه به وزارت علوم، مجمع نمایندگان استان و مسئولان اجرایی استان ارسال شده است.
متن کامل بیانیه در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ
در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى آیند[ و مى گویند] هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شادباشید( فصلت-۳۰)
«امید بذر هویت ماست؛ بذری که با نخستین باران شروع به روییدن می کند. در طول سالهای گذشته امید به آینده و تغییر دروضع موجود سبب شده است که چراغ فعالیتهای دانشجویی خاموش نگردد و امروز پس از ایجاد تغییر در کشور این امید رنگ و بوی تازه ای یافته است و دانشجویان در انتظار تداوم این فضا در دانشگاه هستند.»
دانشگاه در سالهای گذشته همانند جامعه گرفتار دولتی بود که هر آنچه در تضاد با خود بود را حذف میکرد. رویکرد حذفی دولت در طول ۸ سال از دانشگاه ویرانه ای ساخت که بازسازی آن نیاز به زمان و تلاش بسیاری دارد. کنش جمعی شهروندان ایرانی درانتخابات ۲۴ خرداد، ثمرهای امیدبخش به همراه داشت که روزنه های امید را در جامعه گشود و وجدان جمعی جریحه دار را تا حدی التیام بخشید.
امروز نمی توان به شور و نشاطی که در دانشگاه های کشور جوانه زدند صرفا نگاه کرد و از آنچه در گذشته بر پیکر این نهاد مقدس با کج سلیقگی و بی اخلاقی تحمیل شد بی تفاوت گذشت و از بیان و تفسیر آنان چشم پوشی کرد. هیچ گاه از یاد نمی بریم آن زمان که امام خمینی (ره) فرمودند: دانشگاه باید مبدا تحولات باشد که انتظار بر این بود کلام امام سر لوحه اقدامات مسولان شود اما متاسفانه آنچه طی سالهای گذشته بر جامعه دانشگاهی تحمیل شد چیزی جز سیاست زدگی، بی قانونی ،تسویه حساب های سیاسی و حذف اندیشه های متفاوت با سیاست های مسولان وقت نبود. این نگاه تک بعدی و انحصار طلب آنچنان دایره تفکر خود را محدود کرده بود که کلام هیچ منتقدی را بر نمی تابد و به جای آنکه بستر های لازم را برای شکوفایی استعداد جامعه دانشگاهی مهیا و دانشگاه را به مسیر واقعی که همانا رشد علمی، اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه می باشد هدایت کند.
از روزی که دکتر فرجی دانا که مورد حمایت جامعه دانشگاهی بودند بر مسند وزارت علوم تحقیقات فناوری تکیه زدند امید دانشجویان که طی سالهای گذشته تحقیر، تهمت و بی احترامی دیده بودند اینک با آمدن این وزیر خوشنام که به دنبال اجرای شایسته سالاری و عدالت بودند زنده شد اگرچه روند اصالاحی دکتر فرجی دانا در آغاز کار امری بسیار دشوار طاقت فرسا و پرهزینه بود اما در همان ابتدا اساتید و دانشجویان کشور حامی وزیر علوم در پی زدودن سیاست بازی و راند خواری کسانی که بدون بلیط بر مسند های علمی کشور وارد شده بودند یک دل و همراه شدند و از اقدامات و عملکرد این وزارت خانه تا به امروز حمایت کردند.
اما در این بین عده ای قلیل که به بلندگوهای قدرت متصل هستند از نشاط آرامش و لبخند، رضایت مندی که با مدیرت وزیر علوم بر چهره دانشگاه نقش بسته است آزرده گشتند که این خود جای پرسش است که اگر در گذشته عده ای با ذبح قانون و با شاخص رابطه سالاری بر مسند شایسته سالاران تکیه می زدند و امروز این روند بی قاعده و سفارشی متوقف و فرزند عدالت متولد شده است چرا باید عده ای از اجرای قانون بر آشفته شوند.
چرا عده ای موج عظیم رضایت و حمایت از مجموعه وزارت علوم که به حقیقت روشن و هویدا است را نمی بینند و بر خلاف نظر اکثریت جامعه دانشگاهی گام برمیدارند که البته اینچنین برداشت می شود عده ای به خاطر رویش بذر تدبیر و امید در خرداد پر حادثه به دنبال انتقام از جامعه دانشگاهی هستند که همانند آنها نیندیشیدند.
در راستای این سیاست ها ما دانشجویان دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد از دولت، مجلس محترم و تمامی نهادهای دخیل در امر وزارت علوم انتظار داریم که صدای دانشگاه را بشنوند و به خواسته های آکادمیک آنان فارغ از بده بستان های سیاسی، توجه و جامعه عمل بپوشانند و با حمایت قاطع و صریح خود از عملکرد وزارت علوم فضا را از عده ای که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند بستاند تا شور و نشاط، امید و تبادل فکر و اندیشه در جامعه فرصت زایش پیدا کند و به موجب آن کشور نیز به حیات با شکوه خود باز گردد.
در پایان ما دانشجویان دانشگاه های استان به خصوص دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج حمایت خود را از روند عقلانی و اصلاحی موجود در این دانشگاه اعلام میداریم که امیدواریم امیدی که بعد از سالها چراغ آگاهیش در دل دانشگاه یاسوج روشن گشته است منورتر شود و از تمام نمایندگان و مسولان استان تقاضا داریم که برای تداوم این فضا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
و من الله توفیق
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان گهگیلویه و بویراحمد
رونوشت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری
رونوشت: مجمع نمایندگان استان
رو نوشت: مسولان اجرایی استان
نام شما

آدرس ايميل شما

عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
اصلا این روش درستی نیست. چون دانشجویان نباید در عزل و نصب رییس دانشگاه نقشی داشته باشند.هیچ کجای دنیا این بی نظمی وجود نداره که دانشجوها بخوان با بیانیه تکلیف رییس دانشگاه را مشخص کنند. این دیگه رییس نمی شه و نمی تونه بر دانشگاه ریاست داشته باشه. این بیانیه تیر خلاصی بیش نیست.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
كدخبر: ۸۸۸۳تاريخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
|بازدید از صفحه اول
| print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
اخبار خوب براي مدت موقتي هاي نفتي در راه است...
تصمیم گیری براي ترميم حقوق و ارائه خدمات درمانی کارکنان مدت موقت نفت

بزودي درباره ترميم حقوق و اولويت استخدام و ... مدت موقتيها تصميم گيري ميشود


اويل نيوز:مدیر توسعه منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: در جلسه ای با حضور مدیران ارشد صنعت نفت، در باره بهبود شرایط شغلی کارکنان مدت موقت و ارائه خدمات درمانی به این کارکنان تصمیم گیری می شود.

به گزارش اويل نيوز از وزارت نفت، سلمان غلامی در جلسه ای با حضور مدیران و همکاران ستادی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: جلسه ای برای پیگیری وضع کارکنان مدت موقت صنعت نفت با حضور مدیران ارشد این صنعت طی مردادماه امسال برگزار و در باره بهبود شرایط شغلی این کارکنان تصمیم گیری می شود.

وی اظهار کرد: در این جلسه در باره استفاده کارکنان مدت موقت از خدمات درمانی، ترمیم حقوق و اولویت استخدام آنان، تصمیمهای نهایی گرفته می شود.

سلمانی ابراز امیدواری کرد که با مصوبه های این جلسه، شرایط مطلوب تری برای این دسته از همکاران صنعت نفت فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست، دوری سازمان از حواشی را از رویکردهای مدیریت جدید جهت خدمت رسانی بهتر به کارکنان صنعت نفت دانست و گفت: سازمان از تمامی مجاری قانونی، برای بهبود شرایط شغلی کارکنان مدت موقت اقدام می کند و این دسته از کارکنان مطمئن باشند مدیریت سازمان نگاه ویژه ای به حوزه نیروی انسانی بویژه کارکنان غیررسمی دارد.

حبیب اله سمیع افزود: تلاش می شود براساس نرخ تورم و متناسب با اضافه پرداختی کارکنان رسمی، شرایطی برای منتفع شدن کارکنان مدت موقت نیز ایجاد شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار دانشجویان است یا یه عده خاص یا خودشون؟؟؟؟؟؟
حدفش نکنی ها
ذذ
Iran, Islamic Republic of
رییسی که بخواد با این نامه ها وایسه ارزشی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسافم براي اين همه دست وپا زدنها .ماندن رمضاني فقط منوط به تصويب شوراي انقلاب فرهنگي مي باشد.وحتما بايد شاخص هاي لازم واعتبار علمي آن مشخص شود .آنچه از دور شاهد آن هستيم تغيير چنداني نسبت به قبل نيست .ايشان حتي توان سخنراني در جلسات را ندارد .در خيلي از جلسات شركت نمي كند .من از مخالفان دكتر ارژنگ بودم ولي ايشان هم توان انجام اين مسئوليت را ندارند.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمودی بهترین ریس دنیا
محمودی
United States
دوستان شما از 20 به عملکرد دکتر محمودی چند میدید
حامی محمودی
United States
دکتر محمودی مردی که در آسمان ایران میدرخشد
اصولگرا
United States
ما از دکتر محمودی ریس ستاد دکتر احمدی نزاد حمایت میکنیم ایشان از بهترین نیروهای اصولگرای ای استانه پاینده باشی
دانشجو دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کردن انتخاب ریاست دانشگاه چیزی رو درست نمیکنه بلکه بدتر هم میشه دکتر رمضانی دانشجو ها رو حمایت میکنه از وقتی ریاست قبلی دانشگاه که هیچ کس از ایشون راضی نبود و فضای بدی در دانشگاه ایجاد کرده بودند رفتن جو دانشگاه بسیار بسیار عالی شده خدمات بهتر شده و در واقع حالا میشه اسمش رو گذاشت دانشگاه قبل از اون پایگاه نظامی بود نه دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
نمره منفی بیست ارفاق به ایشون
Iran, Islamic Republic of
رییسی آقای رمضانی متزلزل است به زور نمی شود کسی رارییس کردهر چه بچه ها هل میدن به گردنه نمی رسه
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
انتخابات 1400 با طعم کارگزارانی

انتخابات 1400 با طعم کارگزارانی

ياران هاشمي رفسنجانی باز هم پيشقدم شدند و کانديداهاي احتمالي خود را معرفي کردند. حزب ...
1