تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۵۸۹۲۷

جشن روز خبرنگار بدون حضور کمالوندی+تصاویر

۲
۰
کبنا ؛جشن روز خبرنگار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مسئولان ارشد این استان در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کرم‌الله محمدپور معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جشن روز خبرنگار با اشاره به رسالت خطیر رسانه‌های استان در انعکاس ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: نشریات و مطبوعات استانی نقش اساسی در جهت تقویت فرهنگ عمومی دارند.
معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوپا بودن رسانه‌ها در استان، افزود: در حال حاضر 53 نشریه مجوز فعالیت دارند که هفت نشریه به علت عدم توانایی مالی و نداشتن چاپ در مرحله لغو مجوز هستند.
در این برنامه جمشید ضرابی با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های استانی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات رسانه‌های استان عدم تعامل برخی از مدیران با نشریات و خبرنگاران است.
عضو خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد ضعف روابط‌عمومی‌ها و عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها را مسئله ساز دانست و تاکید کرد: برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از ظرفیت خبرنگاران زبده و توانمند استانی استفاده کرد.
محمدرحیم دهراب‌پور مدیرمسئول هفته‌نامه فرهنگ عشایر نیز با برشمردن وظایف خطیر خبرنگاران و مشکلات پیش‌روی آنها افزود: امیدواریم مسئولان متولی رسانه‌ها در جهت رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران همت جدی داشته باشند.
محمد ذکاوت مدیر مسئول یکی از سایت‌های استانی به مشکلات گوناگون خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات خبرنگاران بخصوص کسانی که در حوزه سایت‌های محلی فعالیت می‌کنند، شکایت‌های متعدد دستگاه‌ها و مسئولان از آنها است.
ذکاوت اضافه کرد: رسانه‌های مکتوب کشوری و خبرگزاری‌ها به دلیل بنیه و پشتوانه قوی که دارند از تیغ شکایات مسئولان در امان هستند ولی سایت‌های محلی با کوچکترین انتقاد باید جواب پس بدهند.
وی از مسئولان استانی خواست تا در این رابطه تصمیمی گرفته شود تا شاهد اینگونه مسائل برای خبرنگاران نباشیم.
این خبرنگار بر ضرورت تشکیل هئیت منصفه مطبوعات تاکید کرد و افزود: برای برون رفت از مشکلات پیش‌روی سایت‌های محلی تشکیل هئیت منصفه باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.
***
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تنها با نقد سازنده پیشرفت می‌کند و تعریف و تمجید هیچ کمکی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نخواهد کرد.
سید موسی خادمی در جشن روز خبرنگار که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 17 مرداد روز تقابل شهید صارمی با طالبان و روز تقابل آزادی با استبداد و انجماد با پویایی است.
این مسئول ارشد استانی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: روز تقابل غوغاسالاری با خضوع در برابر مردم است، روزی که خشونت کرامت انسان را زیر سئوال برد.
خادمی در ادامه با بیان اینکه توسعه کهگیلویه و بویراحمد راه‌های مختلفی دارد، مهمترین راه آن را نقد سازنده مطبوعات دانست و افزود: باید بدانیم که با تعریف و تمجید هیچ پیشرفت و توسعه در استان رخ نخواهد داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با استمداد از رسانه‌ها برای اینکه مسئولان را در راه ساختن و توسعه استان یاری دهند به برخی از مشکلات فراروی خبرنگاران اشاره کرد.
وی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات چنان ضعیف هستیم که فیلم‌های مربوط به صدا و سیما از شهرستان‌ها به صورت فیزیکی به مرکز ارسال می‌شود.
خادمی تصریح کرد: باید مجمع صنفی رسانه‌ها در استان تشکیل شود که برای این کار 100 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.
***
*سخنرانی طولانی برخی از مدعوین که باعث خستگی حاضران شد و تعدادی از خبرنگاران نسبت به این قضیه اعتراض داشتند.
*حضور نابهنگام نمایندگان شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و بویراحمد و دنا  در جشن روز خبرنگار
* عدم حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن روز خبرنگار باعث بروز برخی شائبه‌ها شد.
* برخی از خبرنگاران از بی‌نظمی و بی‌برنامه‌گی این جشن گلایه کردند.
* محمدپور به تنهایی در حال استقبال و اجرای برنامه و تجلیل از خبرنگاران بود، برخی از خبرنگاران با نزدیک شدن به ایشان از وی تشکر می‌کردند.
جشن روز خبرنگار به همت اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و استانداری در سالن جلسات شماره یک استانداری و با حضور مسئولان ارشد استانی و تعداد زیادی از خبرنگاران برگزار شد.
در این نشست که تقریبا جایی برای نشستن در سالن جلسات نبود، برخی از خبرنگاران یا ایستاده و یا نشسته در کف سالن برنامه‌ها را پی‌گیری کردند.
امروز هم به مانند همیشه تجلیل از روز خبرنگار در استان به صورت عام و به عبارت بهتر به صورت فله‌ای تجلیل شد، آن‌جا که میان خبرنگار فعال و غیرفعال هیچ تفاوتی قائل نشدند و این گونه است که فضای رقابتی در استان برای خبرنگاران ایجاد نشده است.
نظم جلسه امروز هم به عیان برای همه قابل مشاهده بود که شاید دلیل اصلی آن به مکان نشست برمی‌گشت و چه بهتر بود که این گونه برنامه‌هایی در مکان‌های بازتر به مانند سالن همایش‌های اداره‌کل ارشاد برگزار می‌شد، هر چند بسیاری از خبرنگاران اعتقاد داشتند باید استانداری و ارشاد هر کدام جداگانه خبرنگاران را تجلیل می‌کردند.
سخنرانان جلسه نیز آن دسته از خبرنگاران دغدغه‌مند استان نبودند و بیشتر کسانی صحبت کردند که در عرصه رسانه دستی آن چنان بر آتش ندارند.
به قول زینب محمودی باید این روز را جشن روز مدیران مسئول نام می‌نهادند تا روز خبرنگار چرا که خبرنگار نتوانست در این روز مشکلات خود را بیان کند.
در این نشست هیچ راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت فعلی در عرصه رسانه و مطبوعات ارائه نشد و آن‌هایی هم که سخن گفتند به کلی‌گویی پرداختند.
تنها تصمیم خوب و حائز اهمیت در این نشست قول استاندار برای کمک به مجمع صنفی مطبوعات در این استان بود که مژده داد اگر این تشکل راه‌اندازی شود 100 میلیون تومان به آن کمک خواهد شد.
در این نشست یکی از کارهای خوب و ارزنده نام بردن از شهید پیمان بزرگزاده یکی دیگر از شهدای خبرنگار بود که هر چند اهل کهگیلویه و بویراحمد نبوده، اما در این استان فعالیت خبری داشته است.
کار خوب و ارزنده‌ای که در این روز از سوی خبرنگار خبرگزاری بسیج صورت گرفت، تقدیم هدیه روز خبرنگار از سوی اسحاق باقرزاده خبرنگار بسیج به مردم بی‌دفاع غزه بود که البته داریوش بهنیا سرپرست خبرگزاری فارس نیز هدیه خود را به صدیقه محمدی به پاس همه خدماتی که در خانه مطبوعات داشته، اهدا کرد.
یکی از کارهای خوب در این نشست قرائت آخرین خبر ارسالی توسط شهید صارمی از محل کنسولگری ایران در مزار شریف بود که حضار جلسه را تحت تأثیر قرار داد.
rozkhabarngar (1) rozkhabarngar (2) rozkhabarngar (3) rozkhabarngar (4)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاهي
Iran, Islamic Republic of
خبري كه در مورد دانشگاه ازاد گچساران منتشر كردي الان نيستش چيكارش كردي؟؟؟؟
روزنامه ای
Iran, Islamic Republic of
خبرتعطیلی ومحدودیت مطبوعات درکنه کلام معاون فرهنگی ومطبو عاتی نشان ازچیست؟! مابرای فصل کردن آمدیم ,ما برای خفه کردن متولد شده ایم, برای حدف آمدیم,
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1