تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۵۸۸۱۷

نقدی بر سخنان اخیر کمالوندی

۵۸
۰
کبنا ؛ فضیل رضوی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نقدی بر مصاحبه ی اخیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  با یکی از نشریات استان

آقای کمالوندی مدیرکل محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بعد از مدت ها حضور در بالاترین جایگاه فرهنگی استان اخیرا با یکی از نشریات استانی مصاحبه ای انجام دادند و مطالب و مواردی را ایراد فرمودند که در جواب به این مصاحبه ذکر چند نکته ضروری است: KAMALVND
1-آقای کمالوندی در همان ابتدای مصاحبه می گویند:«امروز پس از 38 ماه برای اولین بار است که مصاحبه مطبوعاتی می دهم» و این موضوع یعنی مصاحبه ندادن را از افتخارات خود می دانند و نکته جالب آنکه نشریه محترم نیز بر روی این مصاحبه زیاد از حد مانور می دهد و زحمت پرسیدن دلیل این همه دوری و فاصله‌ی آقای مدیر با مطبوعات را از ایشان جویا نمی شود.
ظاهرا آقای کمالوندی یا نمی دانند در چه جایگاهی هستند و یا نمی خواهند بدانند. ایشان یک مقام فرهنگی هستند و همراهی و حضور در رسانه‌ها و مصاحبه انجام دادن از جمله وظایف ایشان می باشد. وی در این 38 ماه طبق گفته خودشان نه تنها تن به مصاحبه با خبرنگاران رسانه ها ندادند که در این 38 ماه چاره ای برای رفع مصائب و مشکلات جامعه خبرنگاری استان نیاندیشیدند. مشکلات صنفی حوزه ی خبرنگاران سال هاست علی رغم پیگیری ها و دادخواهی ها کماکان ادامه دارد و تنها کاری هم که در این 38 ماه صورت گرفته است وعده های همیشگی بوده که آخرین مورد آن در دیدار اهالی رسانه با آقای استاندار در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد  و بعد از آن دیدار آقای مدیرکل در گفت و گوی تلفنی با بخش خبر شبکه دنا قول بهبود اوضاع در امور خبرنگاران را دادند که البته همگان و بویژه جامعه خبرنگاری می دانند سرنوشت این وعده چون سایر وعده های ایشان چه خواهد شد.
2- آقای مدیرکل در ابتدای مصاحبه مدعی می شوند که مجموعه ی مدیریتی استان از ایشان کاملاً راضی هستند و در یک جلسه ای در وزارت فرهنگ  با حضور آقای دکتر خادمی تصمیم بر ابقاء شان گرفته شد.
این چندمین باری است که آقای کمالوندی چنین ادعایی کرده اند  و از استاندار و مجموعه ی مدیریتی استان مایه گذاشته اند.  ظاهرا ایشان به خوبی پی به انفعال مجموعه ی استانداری برده اند و می دانند هر چه بگویند و هر ادعایی نمایند کسی نیست که تکذیب نماید و یا تذکری دهد. در حالی که همه به خوبی می دانند مجموعه ی استانداری و بویژه شخص استاندار و معاون سیاسی و امنیتی ایشان به جد دنبال معرفی یک فرد دانشگاهی، فرهنگی و مورد وثوق مردم و هنرمندان برای اداره ی فرهنگ و ارشاد استان بوده اند و حتی کارهای نهایی معرفی ایشان نیز انجام گرفته بود. که به یکباره و با یک تصمیم از بالا وزارت خانه تصمیم گرفتند حکم آقای کمالوندی و چند تن دیگر از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سایر استان ها را تمدید نمایند. اتفاقی که هرگز مورد تایید جامعه هنری و فرهنگی استان نمی باشد و بارها دلخوری و اعتراض خود را نسبت به این تصمیم نشان داده اند، حال این سوال و تردید وجود دارد که چگونه ممکن است مدیر فرهنگی دولت قبلی که برنامه های آن با این دولت متفاوت است بتواند مجری خوبی در اجرای برنامه های فرهنگی دولت تدبیر و امید که قرار بود «امید» خلق و تولید نماید، باشد.
هنرمندان و اهالی فرهنگ استان به خوبی در جریان هستند که آقای استاندار همچنان پیگیر تغییر در این حوزه می باشند و در دیدار هنرمندان با ایشان در ماه مبارک رمضان نیز فرمودند: تغییر خواست به حق مردم و هنرمندان میباشد وتغییر هم اتفاق خواهد افتاد منتها نمی توان تا قبل از تغییر اجازه داد کارها تعطیل بماند.
البته در این میان شایسته بود روابط عمومی استانداری و مسئول دفتر استاندار که دست بر قضا روابط حسنه ای با آقای مدیرکل دارند از انفعال در می آمدند و برای یک بارهم شده به چنین اظهار نظراتی و مایه گذاشتن ازآقای استاندار جواب میدادند و یا حداقل یک تکذیبه و یا  تاییدیه صادر می کردند تا جامعه هنری و فرهنگی استان که کماکان در تعلیق و بلاتکلیفی به سر می برند تکلیف خود را می دانستند.
3-آقای کمالوندی در ادامه می فرمایند:(«کفتر» خوب است «کفتر بازی» خوب نیست). حرف صائب و اصولی که دغدغه ی همه اهالی حوزه فرهنگ می باشد. اما کاش ایشان به مردم استان توضیح می دادند که آیا مدیریت خود ایشان محصول کفتر بازی بود یا خیر؟ اتفاقا همان کفتربازی وسیاست زدگی که ایشان از آن برائت می جویند عامل اصلی انتصاب ایشان به عنوان مدیر در دوره آقای سید محمد حسینی بوده است. همان وزیر محترمی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری، خود و مجموعه ی وزارت تحت مدیریتش بسیج شده بودند تا با حضور در کمپین یکی از نامزدها یعنی آقای جلیلی دوره مدیریتشان را تداوم دهند و از پیروزی دولت تدبیر و امید جلوگیری نمایند و در همین یاسوج و در مصلی شهر یکی از نیروهای وزرات و مسئول دفتر شعر وزرات خانه که دست بر قضا از بچه های همین استان بودند یعنی آقای قادر طراوت پور با چه حرارتی و صدای بلندی شعار پیروزی سر می دادند.
کفتر بازی آقای مدیر تا انتخابات ریاست جمهوری هم ادامه داشت و زمانی  که آقای هاشمی رفسنجانی جهت حضور در انتخابات ثبت نام کرده بود و برخی از بچه های هنرمند قصد فعالیت برای ایشان را داشتند ایشان به آنها پیغام دادند:«که خواب خوش دیدید برای ما هم تعریف کنید».
4.مدیر کل محترم در بخش دیگری از مصاحبه خود ادعا می کنند: «که از آمار دوره ی قبلی تنها دو برگه (A4)  تحویل گرفته اند».
که باید در جواب ایشان به این نکته اشاره کرد که اولا: آمار برای کسی رزومه و گزارش کار نمی شود و اتفاقا همین آمار زدگی آفت فرهنگ و هنر جامعه ما می باشد. و تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ و نامگذاری سال به نام فرهنگ جهادی برای مقابله با همین روش آمار دهی در حوزه فرهنگ می باشد و امروز جامعه نیاز به کیفیت و کار جهادی دارد نه آنکه دو هزار صفحه آمار آماده شود و دنبال پر کردن فرم ارزشیابی برای خود باشیم.
در ثانی سوال پیرامون همین دو هزار صحفه آمار ادعایی می باشد و آن این که آیا در این همه آمار هیچ کار انجام شده ای در شهرستان ها وجود دارد؟ آیا بجز توجه به تئاتر که آنهم محصول حمایت مدیر وقت مرکز هنرهای نمایشی کشور آقای قادر آشنا بوده است خبری از سایر رشته های هنری هم هست؟ آیا در آمار و گزارش کار شما هم کار انجام شده ای برای مردم و جامعه وجود دارد؟ آیا در 38 ماه حضور شما برای شخصیت ها و مفاخر استان از جمله حضرت آیت الله ملک حسینی کاری انجام شده است؟ آیا اثری از تولید کتاب و اثر ارزشمند بویژه در حوزه فرهنگ استان در رزومه ی دوهزار صفحه ای شما وجود دارد؟ و هزاران سوال و پرسش بی پاسخ دیگر.....
5. در این مصاحبه که از ابتدا تا انتها جز مظلوم نمایی چیز دیگری نیست مصاحبه شونده ی محترم ادعاهای زیادی می کند: «برخی که منافع شان به خطر می افتد، صدایشان در می آید»، «مخالفان عملکرد فرهنگی (دلواپسان) موفق نمی شوند»، «برخی فقط منتظر شکست امثال ما هستند»، «کوبیدن قدرت طلبانه دیگران عین نامردی است» و....
قضاوت این گفته ها با خود مردم و هنرمندان خواهد بود و مردم و اهالی هنر و فرهنگ بهتر هر کس دیگری واقعیت های فرهنگی استان و مشکلات موجود را می دانند و شاید بهترین جواب به این صحبت ها «سکوت » باشد. اما آقای مدیر که اتفاقا مدعی نقدپذیری هستند باید بدانند دغدغه های هنرمندان استان قدرت طلبی نیست بلکه نگرانی از آینده هنر و فرهنگ تعطیل شده استان می باشد و ضمنا نگرانی آنها از نوع دلواپسانی نیست که ایشان در جواب «بنر» پاره کردنشان گفتند: «من هم مدیر نبودم با شما همراه می شدم».
امروزه رکود بر فرهنگ استان حاکم شده است و هیچ خبری از تولید و خلاقیت نیست و در حالی که در دوره وزارت آقای جنتی، وزرات بر خلاف دوره قبلی یک وزرات «کاری» می باشد ( آقای کمالوندی خود نیز به کاری بودن وزرات آقای جنتی اشاره داشته اند) ما در فرهنگ و ارشاد استان جز جابجایی  بی حاصل افراد و خط و نشان کشیدن برای مخالفان و ادامه وعده و وعید دادن صرف به هنرمندان و البته حمایت از نورچشمی ها از همان نوعی که حاضرند در جلسات به «شو»های مختلف بلند شوند و داد بزتند: «که ما خود مقصریم نه آقای کمالوندی»، اتفاق خاص دیگری در استان رخ نمی دهد.
با همه این اوصاف مردم و جامعه هنر و فرهنگ استان کماکان به امیدِ تدبیرِ آقای استاندار و اقدام انقلابی ایشان در عرصه فرهنگ و هنر استان نشسته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
ابقای ناصواب و به ناحق ایشان که حاکی از حضور و نفوذ کفتر بازان سیاسی است نشان از بی برنامگی و بی تدبیری استاندار و معاونت های ایشان می باشد.
من تعجبم از اینه که اینها چطور و با چه رویی می مانند
پوریان
United States
من مطمئنم رضوی نام مستعار است ولی مهم نیست چون نویسنده یکی از هم استانی های ماست و درد دل و مشکلات موجود در فرهنگ و ارشاد را خوب بیان کرده . نمی دانم علت این همه تاخیر استاندار در عزل کمالوندی چیه
موسوي
Iran, Islamic Republic of
براي فرياد حق طلبانه ات ،احسنت بايد گفت .
احسنت از اينكه از مدار انصاف و مسوليت پا فراتر نگذاشتي.
احسنت از اينكه براي نگراني ها و دغدغه هايت متوسل به توهين و اهانت تخريب نشديد.
هوشنگ نریمان
United States
به به آقایان کفتر باز بودند ما نمی دانستیم . اداره ی فرهنگ که جای کفتر بازی نیست .فرهنگ استان منفجره و سر اقای استاندار و وزیر انگار هیچ درد نمی کنه . فاتحه از این وضعیت
سيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر كمالوندي
سجاد
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی خیلی بیکار هستین که فقط در این استان اقای کمالوندی رو سوژه خبراتون قرار دادین ما باید مسایل عمرانی و ورزشیمون رو مورد نقد قرار بدیم
به نام قلم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي خادمي
استاندار محترم استان
چنانكه استحضار داريد ، هم اكنون قريب به يك سال است كه نسيم دولت تدبير و اميد در خاك ايران اسلامي وزيدن گرفته است و در اين مدت شاهد تغيير و تحولات شگرفي بوده‌ايم كه ايران عزيز اسلامي را از فرو افتادن در مصائب و تيره روزي هاي بسيار نجات داده است.
سوء تدبير در عرصه مديريتي كشور باعث گرديد كه مردم اين سرزمين با خلق حماسه‌اي شگرف يك پارچه خواهان تغيير و تحول آفريني در اين عرصه گردند . متاسفانه گويي نسيم اين تحولات در عرصه فرهنگي استان اقبال وزيدن ندارد و هنوز طوفان عقبه فكري احمدي نژادي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد مي وزد و هرگونه شكوفه‌ي اميد را در اين عرصه خشكانده و سايه‌ي يأس و نوميدي بر تقدير و تدبير اين اداره كل خيمه‌ي ادبار افكنده است.
تحول در عرصه‌ي فرهنگي و هنري استان دغدغه‌ي بسياري از هنرمندان و فعالين فرهنگي است كه به جد خواستار تغيير در عرصه‌ي مديريتي اين اداره كل بوده و استدعا داريم ، اجازه ندهيد فرجام اين دادخواها بار ديگر در پس طومار نويسي هاي فرمايشي و جانبدارانه محتوم و محكوم به بي فرجامي گردد و زمزمزمه‌هاي آهسته لاجرم تبديل به فريادهاي آتشين شود.
کبوتر باز
United States
کفرتا از چه نوعی هستند ؛طوقی، قندی،کاغذی،سار سیاه، دم سفید . دم رنگی ، فری یا دم چتری اند . خوبه همون میدان معلم چند تا کرُ کُر براشون ساخته شده بیچاره کبوترها چند وقت دیگه هوا سرد میشه
صاحب خبر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تنظيم و ارائه گزارش هاي دروغين آماري و بي حاصل كه از ميراث هاي شوم دولت احمدي نژاد بود و مديران منسوب او به خوبي با چم و خم اينگونه آمارسازي هاي مجعول آشنايي داشته و دارند ، كماكان در اين اداره كل دنبال مي گردد و تا كنون آنچنان كه شايسته كار است ، در طي اين مدت زماني كه از عمر دولت آقاي روحاني مي گذرد مورد مداقه قرار نگرفته است و عقبه‌ي چنين نگاهي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد همچنان دنبال مي گردد. تقريبا تمام گزارشهاي ارسالي براي دستگا‌ه ها از جمله استانداري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مستقيما توسط شخص مدير كل و بدون مداخله كارشناسان ذي ريط انجام مي گيرد و هدف از آن تنها كسب امتياز بر اساس شاخص‌هاي تعريف شده است . احاطه و ادامه چنين نگاهي به مجموعه فعاليتهاي تعريف شده در حوزه فرهنگ ، هنر ، دين و جامعه كه مستلزم برنامه ريزي دامنه دار و عالمانه با مشاركت نخبگان و صاحب نظران اجتماعي و علمي است ، تنها در سطوحي نازل و بچه گانه بدون آثار و نتايج برگزار مي گردد كه هدف از آن تنها پر كردن كاربرگهاي گزارش دهي و مستند سازي اين گونه فعاليتهاي سطحي به جاي كارهاي زيربنايي در اين حوزه است .
نويسنده
Iran, Islamic Republic of
مدير و دستگاهي كه متأسفانه هنوز در چمبره افكار احمدي نژادي قلاب گرديده است و تنها براي جا دادن نيروهاي وفادار به خود بدون در نظر گرفتن توانمدي و شناخت اين نيروها در مسندهاي به كار گرفته شده ،تلاش مي كند بدون داشتن ارزيابي وشناخت روشن و درستي از وظايف، سالهاي زيادي را با فرصت سوزي وصحنه سازي هاي كاذب و بي اثر سپري كرده و هنوز بدبختانه اين مشي و مديريت ناكارآمد در اين اداره كل دنبال مي گردد. در طي سالهاي گذشته هيچ برنامه مدون و مشخصي بر حمايت پايا و برانگيزاننده از مؤلفين ، مصنفين و پديدآورندگان آثار طراحي و به كار بسته نشده است و بنا به روايت آمار حقيقي و متقن كارهاي توليد شده در اين اداوار بدون دخالت و اثر گذاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي شكل گرفته و تنها متكي به خلاقيت‌هاي فردي و شخصي در حوزه پديد آورندگان آثار است . شيوه‌ي قهر دايمي با نويسندگان و خالقان آثار به علت عدم درك روشن مدير و عوامل ذي ربط از مؤلفه‌هاي فرهنگي و اثرات بلند مدت آن بر جامعه و تاريخ فرهنگي آن در ورطه بي تدبيري و انفعال مي چرخد و تكرار اين مكررات در دوري باطل و فاقد هر گونه اثر مثبت ادامه دارد . ارتباط نويسندگان و پديد آورندگان آثار با اداره و دستگاهي كه بايد تمام هم و كوشش خود را براي تقويت مباني فرهنگي در حوزه آفرينش وكشف استعدادها و پرورش ذوق و توانمدي نويسندگان به كار گيرد ، آنچان در غبار بلا تكليفي ، بي تدبري و مصلحت انديشي هاي سليقه‌اي گم شده كه مي شود به ضرس قاطع گفت هيچ ارتباط معنا داري در اين حوزه ميان نويسندگان و اداره كل فرهنگ وجود ندارد و مديريت اين دستگاه تنها در صورت لزوم از كارهاي توليدي به صورت پخته خواري براي ارائه آمار و گزارش استفاده مي كند و لاغير.
اح
Iran, Islamic Republic of
انصافا اقای کمالوند انسان مستعد وتوانمندی هست .وکارهای بزرگی انجام داده.فرخ
پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
با دردمندي بايد اذان كرد در جامعه‌اي نوپا و متكثركه به شدت تحت تأثير عوامل سنت و مدرنيزم قرار دارد و به گفته كارشناسان و آگاهان ،عمده عوامل عدم توسعه يافتگي آن را علل فرهنگي و قانون گريزي وابسته به قوم گرايي و احاطه فرهنگ عصبيت طايفه گرايي مي دانند و بيش از هر چيز به برانامه‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي در حوزه فرهنگ براي برنامه ريزي نيازمند است ، از زمان ورود آقاي كمالوندي وبه دست گرفتن سكان فرهنگي اين استان كليه‌ي برنامه‌هاي پژوهشي اين اداره كل به طور مطلق تعطيل گرديده و در طي اين سالها حتي مقالعه‌اي در اين زمينه نوشته نشده است. هيچگونه ارتباطي ميان پژوهشگران فرهنگي و اجتماعي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان وجود ندارد و اساسأ چنين دستگاهي براي آنان بي معني و فاقد هرگونه اثر بخشي و كارايي است. شيوه‌ي قهر و ستيز با پژوهشگران فرهنگي و اجتماعي و به طور كلي عدم باورداشت كار پژوهشي در برنامه‌هاي فرهنگي ، ميراث نامباركي است كه از دولت آقاي احمدي نژاد به ارث رسيده و مدير ميراث‌دار اين شيوه‌ي فكري نبز كماكان با قوت و باورمندي آن را ادامه مي دهد. ادامه كار مديري با اين چنين مشي فكري و فرهنگي براي نخبگان و فعالين انديشه و فرهنگ معمايي است كه تنها بايد وزارت محترم فرهنگ و استانداري محترم استان حل كند.
پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
در استان توسعه نيافته‌اي كه آمار نشر جرايد به ويژه در حوزه پژوهش و تحقيق آزار دهنده است ، معلوم نيست مستند به كدام سازكار فرهنگي تنها نشريه پژوهشي آن كه با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مانند سايراستان‌هاي كشور منتشر مي شد و در نوع خود نشريه‌اي وزين و فاخر حتي در ميان نشريات كشور محسوب مي گرديد ، از زمان صدارت آقاي كمالوندي به تعطيلي كشانده شد و ستاره بخت اين نشريه ( آواي دنا) پس از پانزده سال درخشش خوب در محاق خاموشي و مرگ قرار گرفت و ميراث آن نيز در ميان ساير انجمن هاي غيره فعال تقسيم گرديد. مديريت اين دستگاه ، آقاي كمالوندي با اتخاذ اين شيو‌ه هاي انفعالي و ندانم كاري ،عملا نشان داد كه به هيچ وجه نه به كار پژوهشي باور دارد و نه به آفرينش فكري در حوزه فرهنگ و هنر اهميتي مي دهد و به طور مطلق با آن آشنايي ندارد و نمي شناسد.
پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
در ساختار معيويب مديريتي كه اسلوب آن بيشتر به كارگاه حيله گري و رنگرزي شباهت دارد تا اينكه قائم به انديشه‌اي ژرفنگر و انديشمندانه باشد ، تصور وجود چشمانداز و برنامه براي توسعه عميق و گسترده فرهنگي بيشتر به طنز و شوخي مي ماند. صرف نظر از برنامه‌هاي مناسبتي و اجراي برنامه‌هايي براي وفيات و يا راه‌اندازي برنامه‌هاي شبه شاد كه از قضاي روزگار مخاطب آن نيز غيراز خود كاركنان دستگاه احدي از افراد جامعه نبوده ترسيم كدام چشم انداز توسعه‌ي عميق و و اثر بخش بر جامعه را در حيطه فرهنگ و هنر به تصورو تصوير مي كشد؟ آمار گرايي و گزارش نويسي از برنامه‌هاي بي جان و خاموش براي فريب مديرت كلان استاني و لاجرم وزارت متبوع منجر به تصميم گيري و تصميم سازي مشوب و غبار آلود گرديده است كه متاسفانه ضرر و خسران آنرا تحولات انفعالي استان با هرز رفتن هزينه‌اي مادي و معنوي مي پردازد.
دلواپس نوع دوم
Iran, Islamic Republic of
با عطف نظر به اين كه مديريت اين اداره كل فاقد توانمندي هاي لازم براي ايجاد ارتباط با جامعه‌ي علمي و افراد صاحب نظر در مسائل اجتماعي هستند ، متاسفانه فاقد هرنوع نگاه علمي و تراز كردن برنامه‌هاي فرهنگي و هنري با جامعه، مبتني بر نيازهاي فرهنگي مردم است . مردم شناختي اندك و ناچيز از كاركرد اجتماعي اين اداره كل دارند و جايگاه اجتماعي اين دستگاه در اين دوره تنزل چشمگيري داشته و اين سير همچنان ادامه مي يابد. از سوي ديگر راندن و به حاشيه كشاندن كارشناسان اداره كل كه شناخت عميقي از ظرائف و طرائف فرهنگي خود دارند ، باعث گرديده كه مديريت اين دستگاه بي بهره از هر نوع نگاهي عالمانه ، دنكيشوت وار به آسيابهاي بادي حمله ور گردد و در دايره روزمرگي حول محور بي حاصلي بچرخد.با قاطعيت مي توان گفت در طول سال حتي سيصد نفر از بطن و متن جامعه مخاطب برنامه‌هاي فرهنگي و هنري اين اداره كل نيستند. در بسياري از برنامه‌هاي فرهنگي با توجه به سطحي بودن اين فعاليتها و عدم اقناع مخاطبين ، سالن‌هاي خالي با مدد دانش آموزان هنرستان وابسته هنرهاي زيبا پر مي گردد و پس از تهيه فيلم و عكس براي ارائه گزارش فريكارانه ، برنامه به زعم خودشان با موفقيت اختتاميه مي گيرد و اين بار نيز با همان مخاطبان هميشه آماده . خود گوئي و خود خندي ، عجب مرد هنرمندي
چشم انداز
Iran, Islamic Republic of
. تا آنجا كه به ياد داريم در طول تصدي آقاي كمالوندي بر اين دستگاه ، حتي يك همايش علمي و پژوهشي براي حلاجي مسائل فرهنگي استان و آسيب شناسي دغدغه‌هاي حوزه فرهنگ و هنر استان برگزار نگرديده و جناب ايشان واهمه حيرت انگيزي از برگزاري چنين همايش هاي روشنگرانه‌اي دارند . گويي از افتادن نور دانش و آگاهي در حوزه مورد تصدي خود، به شدت انديشناك وهراسانند. گسست و بريدگي مجموعه فعاليتهاي فرهنگي اين اداره كل با اقشار آگاه و صاحب نظران فرهنگي، از دوره‌هاي گذشته تا كنون غيره قابل قياس و تصور است. دستگاهي فرهنگي كه مديريت فرهنگي اين استان را بر عهده دارد ، داراي كمترين سطح برخورد با صاحب نظران فرهيخته و موثر فرهنگي اين استان است. گزارش گرايي و آمارپردازي هاي مجعول از برنامه‌هاي نازل و بي مخاطب به طور قطع ذهن مديران بالادست را براي ايجاد تحول و دگرگوني و دميدن روح زندگي و بالندگي در بدنه فرهنگي استان به بيراهه كشانده و باعث گرديده اين مديريت ناكارآمد، سالها در پس اين ديوار تاريك پناه گرفته و فرصت سوزيهاي فراواني را براي تحولات راستين فرهنگي جامعه‌اي كه بشدت به آن نياز دارد فراهم آورد.
ديدور
Iran, Islamic Republic of
قصد بر اين نيست كه خيرات آقاي كمالوندي را در زمره سيّئات ايشان قلمداد كنيم و خط بطلان بر همه‌ي فعاليت‌هاي ايشان بكشيم ، ولي با دردمندي و حسرت بايد گفت اين ناكارآمدي و عدم احاطه بر شئون فرهنگي و شناخت زواياي آن در مديريت تحت تصدي ايشان تنها معطوف به حوزه‌ي نرم افزاري اين استان محروم نيست و تهيه آمار مجعول حتي به حوزه‌هاي سخت افزاري نيز سرايت و تسري يافته است. فضاهاي آماده و ساخته و پرداخته‌اي كه با تلاش و كوشش مديران دلسوز و آگاه در ادوار پيشين فراهم آماده است ، با نامگذاري هاي تازه تحت عناويني فريبنده به عنوان نماد و نمونه‌هاي فعاليت‌هاي توسعه زيربنايي مقدرات و فضاهاي فرهنگي با سر و صدا و غوغاسالاري در گزارشات و آمارها جازده مي شود . چه مصيبتي بالاتر از اين براي مقتضيات فرهنگي مي تواند باشد كه مديريت يك دستگاه فرهنگي به جاي دميدن روح راستي و درستي و باورمندي به حقيقت و حق براي ماندن و چسپيدن به ميز صدارت و مديريت ، هم خود را فريب دهد و هم ذهن مديران بال دست خود را براي داوري و قضاوت اعمال كاركنان و نيروهاي موثر در فرايند فعاليتهاي پردامنه فرهنگي به بيراهه بكشد.
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
اگر چه پس از تحولات سياسي در سيستم مديريت كشور بسياري از مديران گذشته براي ماندن بر اركان مديريت با اين دگرگوني به ظاهر همنوا شده ، در خلوت با عقبه فكري گذشته و در جلوت ساز همسرايي با تحولات تازه سر مي دهند ، ليكن با وفاداري حق شناسانه به طيف وابسته در اعطا و بذل و بخشش هاي فرهنگي به نام رعايت عدالت و نگاه بيطرفانه سمت چرب خوان كرم همچنان به طرف اصحاب و نيمه‌ي خالي آراسته به نان بيات به سوي هنرمندان و آفرينندگان آثار ناهمگن فكريست . در يك اداره فرهنگي وقتي مدير دستگاه قادر به تحمل كارشناسان زير دست خود فقط و فقط به جرم داشتن انديشه‌يِ متفاوت سياسي با خود نيست و به لطائف الحیل آنان را به حاشيه مي راند ، چگونه مي توان توقع داشت مديري با چنين عصبيت و وفاداري محض به عقبه فكري خود، صدها صداي متفاوت را در جامعه‌ي مكتثر فرهنگي هنري و اجتماعي بشنود و با درايت آن را مديريت كرده و بدون حب بغض نگاهي مدبرانه و فارغ از جانبداري داشته باشد ؟
پاكباز
Iran, Islamic Republic of
حوزه فرهنگ ، هنر و جامعه كه در اصل محل بازخورد افعال فرهنگي است ، بسيار گسترده و تنها قائم به دانش مدير فرهنگي نيست. تقريبا تمام كنشگران فرهنگي در ايجاد تحولات فرهنگي و هنري ذينفع و داراي آثار قابل ملاحضه هستند. اگر مديريت فرهنگي توانايي ايجاد ارتباط با نخبگان و صاحب نظران فرهنگي را به هردليلي ، خواه عدم شناخت اين كنشگران و خواه انجماد فكري براي به چالش كشيدن عناصر فرهنگي براي خلق فرصت هاي جديد را نداشته باشد ، قريب به يقين در دستيابي به اهداف تعريف شده در حوزه فرهنگ و هنر دچار واماندگي و درماندگي خواهد شد.چنانكه مي دانيم رويه دولت گذشته در نصب مديران بيشر بر اساس وفادري اين منصوبين در آرايه هاي سياسي بوده و غالبا از افراد بي تجربه و فاقد وجاهت علمي در اشغال مسندها استفاده مي گرديد.چنين نيروهايي براي پنهان كردن ناكارآمدي خود و برملا نشدن عدم كفايت و درايتشان در حوزه‌هاي به كار گمارده شده هم از ورود افراد صاحب نظر اجتناب مي كردند و هم افرادي را به مراتب ضعيف تر از خود به عنوان مديران زير دست به كار مي گرفتند كه بتواند سيطره و نفوذ خود را بر دستگاه حفظ كرده و چشم فراموشي بر خبط و خطاها بكشند. اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به يقين در هيچ دوره‌اي تا اين اندازه فراموشگاه نيروهاي خبره و دانش پژوه فرهنگي نبوده است .آيا كدام مصلحت ايجاب مي كند شانه‌هاي ناتوان مقدرات فرهنگي استان كماكان بار چنين سهل‌انگاري هايي را بر دوش بكشد و در همچان بر پاشنه‌اي بچرخد كه پاشنه‌ي آشيل اوست؟
آگاه
Iran, Islamic Republic of
بازخورد هر كنش و فعاليت فرهنگي بي ترديد جامعه و اجتماعي است كه در آن زندگي مي كنيم . اگر مديريت فرهنگي درك انديشمندانه‌اي از فعاليت‌هاي فرهنگي داشته باشد و رموز و غموض آن را بشناسد ، تلاش مي كند هزينه‌هايي را در جامعه تحت مديريت خود انجام دهد كه بتواند مصدر تحول و دگرگوني فرهنگي به طور مثبت و پبشرو باشد. با تأسف چنان كه شاهد هستيم بيشترين انجام هزينه‌هاي فرهنگي در سالهاي گذشته در حوزه هنر و حتي فرهنگ معطوف به فعاليت‌هايي است كه كمترين مخاطبان جامعه محور را را دارد. چنين كنشي تنها معطوف به عدم درك روشن مدير از مؤلفه‌هاي فرهنگي است كه در آنجا به خدمت گمارده شده است.
متشكر
Iran, Islamic Republic of
مدير محترم كبنا نيوز .
صميمانه از گزاراشات دلسوزانه و آگاهي بخش شما به عنوان چشمان بيدار و هشيار چامعه تقدير مي كنيم . از شما خواهش مي كنم . مجموع انتقادهاي ارائه شده را تحت عنوان « نقدي بر عملكرد اداره كل فرهنگ و. ارشاد اسلامي » در عناوين اصلي جاي دهيد . با سپاس مجدد
هوشيار
Iran, Islamic Republic of
چنانكه وقوف داريد ، مديريت امور فرهنگي مستلزم شناخت عميق و فراگير مدير و تيم هاي همكار وي از مباني فرهنگي ، هنري و تاريخي در سطح ملي و منطقه‌ايست . عدم كفايت دانش و آموزه‌هاي فرهنگي و پيچيدگي‌هاي آن از گذشته هاي دور تا كنون و عدم وقوف بر ساختارهاي جامعه و ويژگي هاي خرده فرهنگ هاي حاكم ، به طور يقين مدير فرهنگي را در دست يابي به اهداف توسعه دچار سردر گمي و انفعال مي كند و همه‌ي هزينه‌هايي را كه در اين سمت و سو انجام مي گيرد به سمت بي سرانجامي سوق مي دهد. از مجموع سخراني ها و مباحث مطروحه در جلسات و نشست‌ها كه بر مديران استانداري نيز پوشيده نيست ، آقاي كمالوندي نشان داده است كه در عمق كلامش شناخت وافي و كافي ، چنانكه بايد زيبنده‌ي يك مدير فرهنگي باشد بي بهره است. از ايشان توقع مي رود با توجه به جايگاهي كه در استان به عنوان سكاندار سيفه‌ي فرهنگي دارد ، با استيلا و اشراف فراز و فرود مسائل فرهنگي ، تاريخي و اجتماعي اقليمي را كه در آنجا اعمال مديريت مي كند بشناسد ، ليكن در عمل متاسفانه چنين نيست و اين آسيب كمي نيست كه با سادگي ازكنار آن گذشت
عباس صمدی
United States
اخ سی مدیر کلی فرهنگی . خوب اشاره کردی به اون کاری که که حسن روحانی انجام داد و دست پسرشو گرفت خود تقصیر خود ماست .جالبه روحانی خودشو اصلاح طلب می دونه ولی از اصلاح طلبی فقط سنگ بهرامی به سینه زدن را یاد گرفته که تو اصلاح طلب بودن بهرامی هم حرف است و جوهره ی ایشان اصلاح طلبی نیست
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
هرگاه سوراخي هر چند كوچك و ريز در بدنه يك كشتي عظيم و غولپيكر حادث گردد ، ناخدايي كه كارآزموده و طوفان ديده است تلاش ميكند با اين حقيقت كنار آمده و با درايت اقدام به رفع خطر و جلوگيري از غرق شدن كشتي و نجات جان خود و كاركنان و تباه و هبا شدن سرمايه گردد. نه اينكه با ندانم كاري شمشير و مشت حواله‌ي باد و طوفان كند و با سوار شدن بر موج احساسات خشم الود روند تخريب و غرق را تسريع بخشد.فرايند مديريت يك دستگاه چندان تفاوتي با عمل ناخدايي ندارد. مدير ناهشيار كه به راحتي اسير امواج احساسات خود مي گردد و ارزيابي مدبرانه و قائم بر منطق و استدلال ندارد چگونه مي تواند شناخت درستي از كنش و عملكرد مجموعه عناصر تحت مديريت داشته باشد و با قرار دادن مجموعه عوامل در دست يابي به اهداف تعيين شده گام بردارد. غريقي كه كه فنون شناگري را نداند با دست و پازدندهاي بي حاصل و دست يازيدن به هر علف آويزان در آب تنها به غرق شدن خود كمك مي كند
محمودی برو
United States
محمودی تو رو به اونی که می پرستی برو این دکتر تاجگردون ما رو خراب نکن بابا تو چقد سمجی دانشجویان تو رو نمیخوان اساتیدم تور نمیخوان تاجگردوم تو رو نمیخواد کم فامیل بفرست واست واسطه شن برو
محمودی برو
محمودی تو رو جون هرکه دوست داری
محمودی تو که ریس ستاد احمدی نزاد تو هندوستان بودی برو
محمودی تو که اصولگرا بودی بو را بزار واسه یه لحظه تو این سختی های زندگی خوش شیم از رفتننت
بهت قول میدیم یه بدرقه با شکوه واست انجام بدیم اون کت شلوار زرده بود خیلی قدت بلند نشون می ده اونم بپوش
انصاف
Iran, Islamic Republic of
دوستان و هنرمندان محترم همه ی فعالیت های فرهنگی اداره کل را نادیده نگیرند.اجرای بعضی از برنامه های فرهنگی مثل بزرگداشت حکیم فردوسی از برنامه های کم نظیردر سطح کشور بوده است که در حوزه ی فرهنگ و هنر در این استان محروم اتفاق افتاد.
هنر مند
Iran, Islamic Republic of
انچه از همه چیز مهمتر است عدم شناخت کمالوندی به نیازها ی کار فرهنگی توی استانه وایشان کماکان با نطرهای احمدی نزادی قصد حذف افراد را دارد.واینکه تمام مسئولین استان را بازی ذاذه و به سیاست تقابل بجه های هنری به نفع خود وومی کند.هزینه های فرهنگی با قراردادها ی غیر کارشناسی به افراد ی و
بهرامي
Iran, Islamic Republic of
وضعيت حوزه فرهنگي ، بسيار ويرانگر و اسفناك است .
اقاي استاندار و معاون سياسي و امنيتي و نمايندگان كاري به اين حوزه فرهنگ و هنر ندارند.
اين همه اعتراض و اظهار نارضايتي تا كي بي پاسخ مي ماند ؟
جز چند نفر محدود و نورچشمي ، همه هنرمدان ما را خستنه كرده است .
ديگر كسي منتظر يك اتفاق خوب فرهنگي از ارشاداسلامي نيست
استان منتظر است ، منتظر درخشش و توليد و كار و حركت است ك اتفاق كه به سلاح منافع فرهنگي استان نيست
. به اميد چنين روزي
.
نویسنده
United States
بدترین نوع نگاه به فرهنگ و ادب رو داریم سپری می کنیم.توی یک سال اخیر مخصوصا ایشان سر گرم مساعد کردن شرایط ایقائ خودشه.ومتاسفانه عدم توجه مسئولین استان به فرهنگ وهنر دلیل ماندن ایشان شد والا .......
جواب انصاف
Iran, Islamic Republic of
بزرگداشت فردوسی کار انجمن شاهنامه گجساران بود وایشان هیچ دخالتی نداشت حتی کار شکنی هم میکرد و شرکت هم نکردواین کار به همت استاد فیروز حستی بود که ار مغضوبین ایشان هست
قاضي زاده
Iran, Islamic Republic of
امكانات ؛ قدرت و فرصت‌هايي كه در دست مديران است ، اموال شخصي و ملك اجداديشان نيست كه بخواهخند براساس احساسات شخصي و به خواست و ميل دل به حقوق زيردستانشان دست اندازي و يكه تازي كنند .آنان بايد به هرحال پاسخگوي كردار خود باشد چه در دنيا چه در اخرت و چه در محمكه وجدان اگر داشته باشند.
داوري
Iran, Islamic Republic of
مديري كه توانايي استفاده از همه‌ي ظرفيت‌هاي انساني و فيزيكي مجموعه‌ي تحت رهبري را ندارد ، هنوز به بلوغ مديريتي و فكري نرسيده و بهتر است تارسيدن به مرز پختگي شخصيتي و تكوين دانش كاري از قبول مسئوليت اجتناب كند.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
اقایانی که این همه داد وبیداد می کنید بدانید این مرز وبوم حاصل خون شهدا است اجازه نمی دهیم کسانی که بدنبال اهداف ضد دینی هستند جلو دار شوند
..بلوطی
Iran, Islamic Republic of
ازیک طرف دخالت افراد غیر متخصص درفرهنگ وهنر کار فرهنگی هنری رادراستان مختل نموده است,وازطرف دیگر مدیر فعلی وتعدادی ازکادر اصلی نسبت به فرهنگ بیگانه ودرموردهنربدلیل جهل دشمنی دارند,بانادانی وجهل هرفعالیتی درفرهنگ وهنرممکن است به ضد خودبدل گردد ,مثل همین سالها!
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
بزرگداشت فردوسی راانجمن شاهنامه انجام داد نه اداره ارشاد ,مدیرکل اصلا حضورنداشت وقبول ندارد درزمان تصدی ایشان برنامه سالانه شاهنامه خوانی سیسخت هم اجرا نشد.
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
كمالوند بهترين گزينه مديريت است در دولت اعتدال از همان ورود ايشان از همه سليقه هاي سياسي استفاده كرد ،كامنت ها را بنظرم دونفر نوشته
حق گو
Iran, Islamic Republic of
آي انصافي كه اين همه نسبت به همه و حتي خون مطهر شهدا بي انصافي ، چرا مي خواهي از خون پاك شهيدان براي برخورداي از فرصتي دنيا مدارانه به اين ميز بي اساس و پايه بچسپي و به خلق الله تحمت تكفير بچسپاني . حد وجدان تو تا كجاست ؟ غير از خون شهدا و تكفير مردم ديگر چه سلاحي در آستين داري ؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اي خدا ، تا كي ب.... تجاوز به حقوق مادي و معنوي بندگانت گردد، بابا بسه ، ترا به اون باورهاي نداشته‌ات بسه ديگه . همه‌اش .، اما مقدسات را به پاي خود و اميال و هوسهايت هزينه نكن !
كمالي
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار ، تا گروه‌هاي .. در اداره ارشاد يك دسته گلي به آب ندادن فكري به حال اين حوزه كن . به راحتي آب خوردن براي حفظ منافعشان مردم را به بي ديني متهم مي كنند و لابد فرداست كه راسا اقدام به اجراي حكم كنند. اونوقت بگين داعش به ايران نرسيده !
کرمی
Iran, Islamic Republic of
دست پخت محمدی معاون سیاسی امنیتی ست
در جواب فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا انطور كه ميگين اين كامنت‌هاي آگاهانه كه مسنتد به سخناني روشنگرانه و داراي سرچشمه‌اي از فضيلت و آگاهي همراه با ادبياتي بسيار زيبا و فاخره فقط كار دو نفره ، بايد بر دست و انديشه‌شان بوسه تقدير زد. يكي مرد جنگي به از صد هزار
جواب فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
تو فکر کن یه نفر نوشته...درسته این همه مورد.کارمندشی واسمت هم......
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
درود برکمالوندی عزیزانی که برای نفع شخصی خود مطب می نویسید بدانی شما رامیشناسیم قبلا در ارشاد اسلامی مسوولییت داشتید چه گلی بر سر هنرمندان زدید کارنامه شما نشان می دهد چقدر نارضایتی وجودداشت
تاجر
Europe
کمالوندی و با کفتر بازی معاون انتخاب میکنه،با انتخاب معاونینش بین کارمنداش ..ه،حال اینکه عملا ایشون نیازی به معاون ندارن،چون تمام مسایل مالی و اداری رو خودش و خانومش میچرخونن و بقیه عروسکن
جل الل خالق
Iran, Islamic Republic of
بابا يه مدير خوب داريم افتادين دنبالش اره ...يه سري بزن به هلال احمر اقاي دلسوز يه نقدي هم بكن ببين چه خبره جانم
بگم بگم
Iran, Islamic Republic of
جلب توچه است ، كامنهايي كه از كمالوندي دفاع ميكنن دقيقا برگرفته از همان روحيه بگم بگم بگم احمدي نژاد است . به جاي پاسخ به نقد ها با قلمي شكسته بسته فقط تحديد به بگم بگم بگم مي كنند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
در جواب هنرمند شمادهم مث دیگران سر زیر برف کردی.مطمئنم اسم هنرمندو به یدک میکشی.باشد که همیشه حامی حق باشید....
Iran, Islamic Republic of
دولت کاملاازاعتدال خارج شده وخل شده است بهترین نام برای این دولت دولت خلو است
بلادشاپور
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مدیرمحترم سایت :باسلام ازاینکه شما ازکجا ماموریت این تخریب راگرفته اید بماند.....اماکمی ترس ازخداوروزقیامت هم داشته باشید بخاطر این اهانت وتهمتها فردای قیامت باید پاسخو باشید والله بالله تلا بدون تعصب هیچ مدیرکلی تاالان باندازه کمالوند کارنکرده ومدیران کل بعدی هم نمیتوانن کارکنند چون ایشون جنس کاررابلد بود وخودش ازبدنه وزارت بود کسی که ازبیرون بیاد یکسال طول میکشه تا یادبگیرد.......همه این کامنتها وتخریبها کارسه نفر ناکام از زیاده خواهیهای درارشادهستند...اتقواالله ....اتقوالله ...اتقوالله ...
مصلحي
Iran, Islamic Republic of
شايد خيانت هاي اقتصادي قابل جبران باشد ، اما كساني كه با سياست بازي و به نلم مصلحت مصالح فرهنگي استان را به بازي مي گيرند نه ضرر هايشان قابل جبران است و نه مردم اين تباني هاي حقيرانه را فراموش مي كنند. جناب استاندار ، جناب زارعي ، آقاي دكتر تاجگردون ، مقوله فرهنگ مسئله كم اهميتي نيست كه بتوان بر سر آن معامله كرد. لطفا فريادهاي حق طلبانه مردم ، هنرمندان ، نويسندگان و ... را بشنويد . آيا وقت آن نرسيده كه در بدن چركي ، مريض و مشرف به موت پيكر فرهنگ و هنر استان روح تازگي و بالندگي دميده شود؟ مگر مردم از شما چه چيز سختي ميخواهند كه اين همه اهمال مي كنيد؟
جاودان خرد
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ و هنر آيينه تمام نماي هويت يك قوم است . كسي بايد بر مسند اين مقام تكيه بزند كه به خوبي هويت و مباني فرهنگ بومي و ملي را بشناسد و استادانه بتواند آن را بپروراند و معرفي كند . نه كسي كه در رشته ادبيات فارسي از زمان ورودش تا كنون در اين دانشگاه ازاد ياسوج مرتب مشروط مي شود و با باج دادن نمره مي گيرد . آقاي استاندار تا كي بايد اين تحقير فرهنگي تحمل شود ؟
اشكان
Iran, Islamic Republic of
آقاي استاندار ، معاونين محترم عالي استانداري ! اگر براي فرهنگ و هويت فرهنگي اين استان و مردم ذره‌اي احترام و حرمت قائليد لطفا كمي هم به آن توجه كنيد . تا كي بايد مثل كبك سرمان را زير برف كنيم
خردمند
Iran, Islamic Republic of
هرگز رادمردي چون كمالوندي در عرصه فرهنگ و هنر استان ظهور نخواهد كرد . آنقدر جز بزنيد تا جگرتان بسوزد.
بماند
Iran, Islamic Republic of
همه ي شماها را مي شناسيم و تك به تك مي دانيم در كجاها لانه كرده‌ايد . روز حساب هم مي رسد .
هاشمي
Iran, Islamic Republic of
شماها كه اينطور قلم مي زنيد و نقد عالمانه مي كنيد چرا فقط به نيمه خالي ليوان توجه داريد ؟اقداماتي مانند راه اندازي سينما فرهنگ ، سينما تك توسعه مراكز قراني و كانونهاي مساجد را چرا نمي بينيد ؟
يوشيج
Iran, Islamic Republic of
آی آدمها ، که بر ساحل نشسته شاد و خندانید ، یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند روی ِ این دریای ِ تند و تیره و سنگین …

واژه نامه شعر:
آی ادمها : استاندار محترم استان ، وزیر محترم فرهنگ ، مسئولین محترم استان

یک نفر : فرهنگ و هنر استان ، هویت تاریخی و فرهنگی ، ادبیات و …
چشم بینا
Iran, Islamic Republic of
منافع شخصی بغض های فروخورده و سماجت مدیریت ارشاد در جلوگیری از لابی گری و منفعت طلبی و بها دادن به نیروهای ارشادی توانمند و محور قراردادن انجمن ها و هنرمندان واقعی که به فکر تولیدات اصیل و تاثیرگذار و کنار زدن منفعت طلبانی که کارنامه روشن دارند و سرازیر کردن اعتبارات و برنامه های ملی از ضعف های الوند است و البته باعث شده ضعف گذشتگان مسلط بر ارشاد رونمایی شود.غیب اوست.
از آنجاییکه می خواهم دنبال اسم من نگردید صالحی هستم و شاهد ته تمام زندگی امین وقف ارشاد شده والسلام تا بازار عدالت قیامت
روزنامه ای
Iran, Islamic Republic of
حرکت درراستای فرهنگی مردم کاری نیست که بانگاه بسته افرادی مثل مدیرکنونی قابل اعمال باشد,فهم منش وفرهگ ایران بابینش بسیاری ازمدیران منصوب احمدی نژادی وازجمله مدیر این استان درتضاد آشکار است,فهم سطحی وشکلی آنان ازدین وبرنامه های مناسبتی ونامناسب باعث دین گریزی مستمر جوانان وزوال اندیشه دینی شده است.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1