تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۵۸۴۰۴

خبرنگار روایتگر مطلوب جامعه نیست/ با نقد بی‌رحمانه موافقم

۳
۰
کبنا ؛ 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران به سه بخش توجیه‌گر، روایتگر و تحلیل‌گر تقسیم می‌شوند که خبرنگاران توجیه‌گر و روایت‌گر مطلوب جامعه نیستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، هادی‌ زارع‌پور در تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد که به همت روابط‌عمومی این اداره‌کل برگزار شد، با تعاریفی از رسانه‌ها، اظهار کرد: رسانه‌های روایتگر مطلوب جامعه نیست، جامعه به رسانه‌های تحلیل‌گر نیاز دارد نه روایتگر.
وی افزود: 60 کشور نظام‌نامه اخلاقی برای رسانه‌های خود نوشته‌اند که تخطی از آنها پیگرد قانونی دارد و در دین مبین اسلام بحث رعایت مسائل اخلاق بیش از سایر ادیان و ملت‌ها مورد توجه است.
زارع‌پور در ادامه گفت: رسانه‌ها به اخلاق التزام عملی داشته باشند و بر اساس موازین اخلاقی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: دروغ در همه جوامع مذموم است و رعایت زوایای اخلاقی در رسانه‌ها باید جزء مسائل تغییر ناپذیر باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش دانستن را حق مردم دانست و بیان داشت: رسانه‌ها باید اصل بیان حقایق را در گزارشات و خبرهای خود رعایت کنند و گزاره واقعی خبر باید صحت داشته باشند.
زارع‌پور با اشاره به فرازهای از سخنان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: رسانه‌ها باید بنگاه و مدارس سیار هدایت‌گرانه باشند.
وی با بیان سه ویژگی نقد در مطبوعات و نشریات، افزود: با نقد بی‌رحمانه هم موافق هستم، ولی نباید در بیان نقدها از جاده اعتدال و دایره انصاف خارج شویم.
این مسئول ارشد عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: نقد رسانه‌ها باید با مشوق‌های لازم همراه باشد و با نقدهای که این سه ویژگی را داشته باشند، یعنی اعتدال، انصاف و مشوق در حد بی‌رحمانه هم موافق هستم.
زارع‌پور خبرنگاران را فرهنگیان افتخاری اداره‌کل اموزش و پرورش دانست و گفت: خبرنگاران شناسنامه‌دار از تمامی مزایای رفاهی و تفریحی که برای فرهنگیان وجود دارد می‌توانند استفاده کنند.
در پایان این نشست از خبرنگاران فعال عرصه تعلیم و تربیت با حضور زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

سید ابراهیم یوسفی
Iran, Islamic Republic of
بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود........پسته بی مغز گر لب وا کند رسوا شود.زارع یک وقت حرفی نزنه دهان باز نکنه ملت می فهمن یاسوج نماینده داره ها و ابرو برامون نمیمونه
طبفه پایین
United States
دنیا فقط علیمراد جعفری
امید از چرام
Europe
اقای زارع پور چکار خبرنگاران داری!!شما خبر دارید تو اموزش وپرورش چرام چه میگذرد!اینجا داس وتبرداره بر اموزش مقدمه!اینجا نیروهای باتجربه داره حرمت انها زیر سوال میره!اینجا اخلاق معنای نداره!اینجا جولانگاه سهم خواهی است؟ اینجا قوم گرای قبیله سالاری حاکم است!اینجا افراد خارج از حوزه اموزش وپرورش دارند تصمیم میگیرند!اینجا محل تقسیم ارث است!اینجا انچه که مهم نیست اموزش است!اینجا مدیر اموزش وپرورش سندبنیادین را سندی بی ارزش میداند!یه فکری به حال اینجا بکن والا اینجا مطمئن باش رسانه ای میشود!اینجا جلسات شبانه قبایل دارند برا انتخاب معاونین اداره تصمیم میگیرند!اگه بخواهید فیلم این جلسات را هم خدمتون ارسال خواهیم کرد اما میترسییم قبل از شما به رسانه ملی ووزارتخانه برسد !تا دیر نشده فکری عاجل برا چرام نماید!!
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1