تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۵۸۳۱۱

جیغ و دادهای مخالفان سیاسی، ارزش پاسخگویی ندارد

۳۷
۰
کبنا ؛.Tajgardoun3

گفت و گوی تاجگردون  با ویژه نامه روزنامه ایران به مناسبت یک سالگی دولت روحانی را در ادامه بخوانید:

غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس از جمله نمایندگان اصلاح طلب و اعتدالگرایی است که هر چند در بحث های اقتصادی بهارستان بدون سروصدا حضور پررنگی دارد، اما تمایل چندانی برای عرض اندام در حوزه سیاسی ندارد.

می گوید این جیغ و دادهایی که برخی مخالفان دولت در حوزه سیاسی راه انداخته اند ارزش پاسخگویی ندارد، چون هیچ کدام دغدغه مردم نیست. او هر چند هنگام انتخابات هیات رئیسه مجلس در خرداد ماه امسال در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت به نفع محمدرضا باهنر انصراف داد و از راهیابی به هیأت رئیسه باز ماند اما در کمیسیون برنامه و بودجه توانست با نظر مساعد همکارانش جایگزین حجت الاسلام مصباحی مقدم ریاست این کمیسیون مهم اقتصادی مجلس شود.

آقای تاج گردون در آستانه یک سالگی دولت یازدهم اگر بخواهید به نقاط قوت و ضعف آن اشاره کنید روی چه مواردی انگشت می گذارید؟
از نقاط قوت دولت یازدهم میتوان به بازگرداندن آرامش به اقتصاد و بازار اشاره کرد. اجرای سیاستهای ضد تورمی و کاهش نرخ تورم، رعایت و پایبندی به قانون، شفافیت در تصمیمات و مواضع و انضباط مالی بهتر نسبت به دولت گذشته هم در این فهرست قرار میگیرد. نکته دیگر تدوین و صدور دستورالعملهای لازم در موعد مقرر مانند لایحه بودجه و تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که بر نظام امور کشور تأثیر بسزایی دارند. در مجموع اینکه دولت تک بعدی نیست و همه جوانب را در نظر دارد نقطه مثبتی است.
اما در خصوص نقاط ضعف می توان گفت در برخی موارد دولت میتواند سرعت بیشتری داشته باشد و سریعتر عمل کند. این البته شاید نقطه ضعف نباشد ولی با توجه به تجربیات زیاد دولتمردان خیلی نیاز به آزمون و خطا ندارند و انتظار میرود سریعتر اقدام کنند. مثلاً برای خروج از رکود میشد زودتر اقدام کرد. در هر صورت با توجه به نقاط قوتی که عرض کردم و اینکه تابوی مذاکرات را شکستند و فضای بین المللی را به نفع ایران آرام کردند در مجموع عملکرد دولت مثبت است اگر چه اینها در شاخصهای کلان صورت گرفته و در شاخصهای ریز هم مردم باید کمکم نتایج مثبت کارهای دولت را ببینند.
منتقدان دولت مدعی هستند که دولت بیشترین تمرکز خود را روی سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای گذاشته و از حوزه های داخلی غافل شده است. شما چه برداشتی از این موضوع دارید؟
نه اصلاً این طور نیست. مشابه این ادعا در دولت دوم اصلاحات هم مطرح شد که میگفتند شما کار سیاسی میکنید و از اقتصاد و معیشت مردم غافل شده اید. در صورتی که دوره طلایی اقتصاد ایران در همان دولت دوم خاتمی رقم خورد. رشد اقتصادی 6 درصدی یک بار در همان دولت تجربه شده است. هر چه فضای سیاسی آرامتر باشد بهتر میتوان کار اقتصادی کرد و رشد شاخصه های اقتصادی هم در چنین فضایی رخ میدهد. اینکه دولت آقای روحانی فضای سیاسی بین المللی را به نفع ایران آرام میکند که نکته مثبتی است. همین که در عمر یکساله دولت شاهد کاهش نرخ تورم بودیم و رشد اقتصادی منفی 6 درصد دارد به سمت صفر حرکت میکند نشانه های موفقیت است. اگر هم نقطه حرکت دولت سیاست خارجی بود ولی به صورت هدفمند توانست به اقتصاد تلنگر بزند و بقیه حوزه ها را تحرک ببخشد. اینکه دولت تلاش دارد مذاکرات را به نتیجه برساند و فضای سیاسی را به نفع کشور آرام کند و امنیت را بیشتر نماید، هدفمند است و منجر به جذب سرمایه گذار میشود.
در حقیقت دولت از ظرفیت دیپلماسی برای رفع مشکلات اقتصادی بهره می برد؟
بله. اعتقاد دارم این ظرفیت دیپلماسی خیلی به دولت و کشور کمک کرد. گذشته از این تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار هم قابل توجه است. مذاکرات هسته ای مانع از پرداختن به حوزه های داخلی نبوده است.
به نظر میرسد روابط دولت و مجلس در حوزه اقتصادی و سیاسی دو الگوی متفاوت دارد. هر چند در حوزه اقتصادی ارتباطات خوبی وجود دارد ولی در حوزه سیاسی برخی انتقادها و مخالفتها با دولت صورت میگیرد که گاهی ادبیات درستی ندارد و با سروصدای زیادی هم مطرح میشود.
مجلس و دولت همکاری خوبی با هم دارند این همکاری بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی بیشتر است. کمیسیونهای تخصصی مجلس ارتباط خوبی با دولت دارند. اما در حوزه سیاسی جیغ و داد میشود و هیچ اتفاقی نمی افتد. متأسفانه برخی رسانه ها هم همین داد و فریادهای بی محتوا را برجسته میکنند، در حالی که اینها برای پیشبرد امور کشور نیست و بیشتر کاربردهای دیگری دارد.
اینکه به عنوان یک نماینده اصلاحطلب و اعتدالگرا در مقابل این جیغ و دادها ساکت هستید و موضع نمی گیرید به خاطر این است که آنها را بی فایده میدانید؟
بله بی فایده است. ورود به این داستان یعنی صرف انرژی بیهوده. به نظر من این قیل و قالهای سیاسی وقت و انرژی دولت را هم میگیرد و دولت هم نباید به آن ورود کند. نباید خیلی به این حرفها توجه کرد. کسانی که مدام در پی نطقهای آتشین و اظهار نظرهای تند علیه دولت هستند در پی درد و دغدغه مردم نیستند. برای مردم مشکلات اقتصادی مهم است و به همین خاطر دوست دارند مذاکرات هستهای به فرجام مثبت برسد، ولی یک عده به خاطر منافع خود دوست ندارند این پرونده حل و فصل شود. مردم دنبال این هستند که فرزند بیکارشان شغل پیدا کند و این میسر نیست مگر با سرمایه گذاری. یک عده اما به این مسائل کاری ندارند اصلاً مراجعه مردمی ندارند. میآیند مجلس جیغ و داد میکنند. حالا انتظار دارید من هم وقت خودم و مجلس را صرف پاسخ دادن به این بحثهای بیهوده کنم. اگر دقت کنید تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس که دغدغه های اقتصادی دارند و در این حوزه فعال هستند اصلاً به این بحثها ورود ندارند و این قیل و قالها را اصلاً گوش نمیدهند. من واقعاً این حرفها را گوش نمیدهم. چون اینها فقط میخواهند بگویند که ما هم هستیم.
به هر حال این عده ولو اینکه محدود هستند اما رسانه هایی در بیرون دارند که این جیغ و دادها را برجسته میکنند. صدا و سیما هم تا حدودی اینها را پوشش میدهد. لذا ممکن است این ذهنیت در بین مردم به وجود بیاید که این صداهای تند و افراطی، صدای مجلس است. به خاطر این انعکاس رسانهای فکر نمیکنید لازم باشد نمایندگانی چون شما بیشتر ورود داشته باشید و انگیزهها و اهداف آنها را بیان کنید؟
به هر حال بلندگوی مجلس روشن میشود اما مهم آن چیزی است که در آن گفته میشود. عمده نمایندگان دقت دارند که در نطقها و مواضع خود برخی مؤلفههای مهم را رعایت کنند مانند اینکه مواضعشان بر اساس منافع ملی، منطقی، کارشناسی، مؤدبانه و با حفظ حرمت و شأن مجلس باشد. حالا برخیها هم تعهدی نسبت به این مقولهها ندارند ولی ما که نمیتوانیم در مقابل تندروها پشت تریبون برویم و هر چه از دهانمان بیرون آمد بگوییم. برخیها اساساً میخواهند حرفی زده باشند. مثلاً همه میدانیم آقای ظریف در حوزه کاری خودش بخوبی کار میکند و مسلم است که مذاکرات بدون هماهنگی و نظر شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب پیش نمیرود. با این حال برخی کاسه داغتر از آش شدهاند.
یک بحث دیگر که از سوی رسانه ها و چهره های همین جریان تندرو دنبال میشود القای جدایی بین اصلاح طلبان و اعتدال گرایان است. شما نسبت دولت و اصلاح طلبان را چگونه می بینید؟
همانطور که در اصولگرایی جریانها و شخصیتهای افراطی وجود دارد در بین اصلاح طلبان هم برخی تندرویها وجود دارد. اما من قاطبه اصلاح طلبان را کسانی میدانم که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و عاشق مملکت و مردمشان هستند و برای سرافرازی ایران و ایرانی کار میکنند. در دو سه جلسهای که اصلاح طلبان با آقای روحانی داشته اند از رئیس جمهوری خواسته اند که دو کار را انجام دهد؛ یکی اینکه نگذارد افراطیها بین او و مقام معظم رهبری فاصله بیندازند و دیگری سعی کند ارتباط اصلاح طلبان با نظام بیشتر شود.
این نیاز اصلاح طلبان و جامعه است. گروهی از تندروها در جریان اصولگرایی مانع این کار هستند و مدام تلاش میکنند که اصلاح طلبان و نظام به هم نزدیک نشوند. این خیانت به نظام است چون باید از همه ظرفیتها استفاده کرد و چتر حمایتی نظام را نباید محدود به یک جریان یا افراد خاص کرد. بجز این، اصلاح طلبان مطالبات خاصی از دولت ندارند، ضمن اینکه آقای روحانی هم تا آنجا که در توانش بوده اعتدال را رعایت کرده است. با این حال، افراد یا جریانهایی هستند که اساساً نمیتوانند با این دولت کار کنند. خب معلوم است که دولت نمیتواند آنها را حفظ کند و باید آنها را تغییر دهد. به نظر من دولت یازدهم تلاش دارد از همه ظرفیتهای موجود استفاده کند. آقای روحانی باید از اصلاح طلبانی که دوست دارند در نظام باشند و خدمت کنند حمایت و تأکید کند که اینها میتوانند در حوزههای مختلف برای نظام مفید باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

زاگرس
Iran, Islamic Republic of
مثل هميشه منطقي ،جامع و با اخلاق افتخار لرها تاج گردون
باشت
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون اول مشخص کنید شما اصول گرایید یا اصلاح طلب . تا جایی که ما میدونیم و تو شهرستان مشهوده شما تو گچساران یک ...تمام عیارید که خودتون رو تو اذهان مردم یه اصلاح زلب نشون می دید و تو تاجگردون با آقایان لاریجانی و باهنر می پرید . اینکه شما به مخالفان جواب نمیدید و یا به تعبیری جوابشام را نمی دهید به خاطر اینه که می ترسی دوباره یه دولتی مثل احمدی نژاد رو کار بیاد و نابودت کنند. شما که تو باشت تا یک ساعت قبل از سخنرانی قرار بود برای روحانی سخنرامی کنی و اجتماع مردم باشت رو که در مسجدالنبی جمع شده بودند سرکار گذاشتی و جرات نکردی بری و سخنرانی کنی .... همه طرفدارات این قضیه رو به خاطر دارن البته دلیلش هم مشخص بود چون معلوم نبود کی رییس جمهور میشه و بهتر میشه بهش چسپید.... هر چند به قول همشهریات به زبان لری ( دری دوپوسی) اما جای خوشحالیه که شهرستان چنین نماینده ای داره که حقوقشون رو به خوبی می گیره.
رستم مرزبان
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج تو سروری
باشتی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون اول مشخص کنید شما اصول گرایید یا اصلاح طلب . تا جایی که ما میدونیم و تو شهرستان مشهوده شما تو گچساران یک ... تمام عیارید که خودتون رو تو اذهان مردم یه اصلاح زلب نشون می دید و تو تاجگردون با آقایان لاریجانی و باهنر می پرید . اینکه شما به مخالفان جواب نمیدید و یا به تعبیری جوابشام را نمی دهید به خاطر اینه که می ترسی دوباره یه دولتی مثل احمدی نژاد رو کار بیاد و نابودت کنند. شما که تو باشت تا یک ساعت قبل از سخنرانی قرار بود برای روحانی سخنرامی کنی و اجتماع مردم باشت رو که در مسجدالنبی جمع شده بودند سرکار گذاشتی و جرات نکردی بری و سخنرانی کنی .... همه طرفدارات این قضیه رو به خاطر دارن البته دلیلش هم مشخص بود چون معلوم نبود کی رییس جمهور میشه و بهتر میشه بهش چسپید.... هر چند به قول همشهریات به زبان لری ( دری دوپوسی) اما جای خوشحالیه که شهرستان چنین نماینده ای داره که حقوقشون رو به خوبی می گیره.
مردی برای همه فصول
United States
ددددددددددددددددددددرود بر قاظی فر
وحدت اصولگرایان با قاظی فر فقط ممکن است
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
شما عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هستید چطور شدید اصلاح طلب؟ شما که مدام دم از امتناع از فاصله انداختن بین رهبری و اصلاح طلبان میزنید وقایع سال 77 گچساران را پ.شش ندادید؟ شما نبودید که برای نخستین بار در کشور وفادارترین مردم به رهبری را به شورش و قانون گریزی ترغیب میفرمودید؟ شما نبایدم این روزها موضعگیری سیاسی کنید چون منفعتی برایتان ندارد اما بموقع دهان خواهید گشود و از ثمره هزینه و جسارت اصلاح طلبان میوه خواهید چید. والله من موندم اصلاح طلبان با هویت و شناسنامه دار چگونه در برابر امثال جنابعالی موضعی اتخاذ ننموده اند. اقای تاجگردون فریب ماندگار نیست.اگرچه میتواند موثر باشد
ali
Iran, Islamic Republic of
خدایاتوخودبهترمی دانی.شکراز1100تومان رفته 2000تومان.لبنیات ازپارسال تاالان 40درصد افزایش داشته.حاملهای انرژی وغیره واویلا بالا رفته .آنوقت تاج می گویدتورم کنترل شده وآقای احمدی نژادرا مقصر میدانند.مردم هم نمیدانند کنترل تورم یعنی چه........
چرام
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکنید نماینده فهیمی دارید/خوب میداندکی وچطور حرف بزند/
امینی
Iran, Islamic Republic of
خیلی دوست دارم بدونم چه کسی جرات رقابت با تاجگردون را داره؟؟
Iran, Islamic Republic of
انسان وقتی شایسته باشد هر چقدر هم تخریب کنید ره به جایی نمی برید
مکتب نوگرا
Iran, Islamic Republic of
ککا. دس آکنوم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مرد

این موضوع چه ربطی به آقای قاضی فر دارد

ضمن اینکه توی این دنیای جور واجور ، به هیچکس نمی توان اعتماد کرد حتی اگر آقای ........ باشد چون گذشت زمان مشخص میکند
که آن هم مشخص شد
ده بزرگی
Iran, Islamic Republic of
در جواب باشتی تو دیگه چه عقده ای داری
علی
Iran, Islamic Republic of
تهرانی اصولگرا و گچسارانی اصلاح طلب بترس از سیل خروشان 94 موحد دارد می اید ودرس فراموش نشدنی بهرام خان برای تو هم تکرار خواهد شد
مايه افتخار مايي
Iran, Islamic Republic of
افتخاري افتخاري داش غلام.

خيلي كرتيم داش غلام.
موحد
Iran, Islamic Republic of
موحد خیلی از شماها زرنگتره خودشو تو سیلاب نمیندازهههههههههههههههههههههههههههههه
امیر
United States
ای کاش استان از دو نماینده دیگر شبیه ایشون که تخصص اقتصادی داشتند .بهره می برد .تا با همگرایی بیشتر استان را از بن بست اقتصادی و وتوسعه نیافتگی در حوزه سرمایه گذری اقتصادی خارج می کردند.خدا وکیلی مردم گچساران باید به این چهره ملی افتخار کنند....اگه خیلی از حضور ایشون در گچساران نگران هستید آنرا با نماینده کهگیلویه جابجا کنید(البته اگه شدنی باشه)....همین حالا حاضریم تاق بزنیم!!!!!!!!!!!!!!!1
کوزه گر
Iran, Islamic Republic of
آقای امینی شما اسم این بازیها رو رقابت میزارین؟ کافی بود فیلترها برداشته میشدن تا میزان توانمندی نخبگان استان رو درک کنید.برادر من بازار سالوسی و دغل بازیه نه رقابت سیاسی
بوستان
Iran, Islamic Republic of
اگر موحد بیاد تاجگردون برا حفظ ابروش دیگه نباید ثبت نام کنه
خامی
Iran, Islamic Republic of
در جواب علی : مگه وقتی تورم هست حتی 25 در صد نباید قیمت اضافه شود . بهتر است اگر میخواهی در خصوص اقتصاد صحبت کنی حداقل توی همین اینترنت تعریف تورم را یک بار بخون. یعنی اینکه جنسها به جای 50 درصد زمان احمدی نجاد 25 درصد اضافه بشه . مگر همین شما نبودین که بنزین را از 100 تومن بردین به 700 تومن . ثانیا توی دولت خودتون تصوصب شده برای دادن یارانه ها سالانه انرژی باید گرون بشه
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاج بی رقیب
کرم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به همین میزانی که اقای تاجگردون در دیدگاه سیاسی. است در بقیه ...... بی ثبات است.
کرم الله
Iran, Islamic Republic of
.....
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
در تهران نزد هييت رييسه مجلس اصولكرا ، در حوزه انتخابيه اصلاح طلب أيا اين سياسي كاري شما براي رييس كميسون دردي رو از حوزه انتخابيه شما دوا ميكنه ؟؟!ايا اين سياسي كاريها براي منفعت شخصي شما و دوستانتون هست يا براي حوزه انتخابيه ؟؟؟؟!مردم خود از سياست خوب سر در مي اورند و ميدانند كه شما جه كارهايي انجام ميدهين و يه عده كه از بودن شما سود ميبرند از عملكرد شما دفاع ميكنند
ب
Iran, Islamic Republic of
در جواب بوستان باید بگم که برادر یا خواهر عزیز اشتباه نکن اگه تاجگردون بیاد هرکسی در کنار ایشان باشد باید به خاطر حفظ ابرویش کنار برود چون مدیریت جهادی در این دوره به وضوح مشاهده شده خصوصا" در بوستان که متاسفانه بعضیها چشم دیدن ان را ندارند .
درجواب باشت
Iran, Islamic Republic of
برادرمن آقای تاجگردون اصلاح طلبه وقتیکه یه عده ادم بدا بخان انگ بهش بزنن براتائیدیش هرچه بگه مااصلاح طلبها قبولش داریم برو کشکتو بساب گوشتو گلو برد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردونی ها تا بوده همین بودن و بس انتظار زیادی نداشته باشین اینا فقط خانواده خودشون می بینن ، حاج ... باغدار نمونه، حاج ... پیمانکار لوله، حاج ... اینجا اونجه همه جا بقیه ادم نیستن
مهدی ایزی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در قلب همه
ت
Iran, Islamic Republic of
ماهم قبولش داریم ولی طرفدارانش دردانشگاه آزاد گچساران طوری دیگری هستند واین ما نگران کرده انشاءالله خود تاجگردون دخالت کند ونگذارد این وضعیت خراب تر شود.
برو
United States
محمودی تو رو به اونی که می پرستی برو این دکتر تاجگردون ما رو خراب نکن بابا تو چقد سمجی دانشجویان تو رو نمیخوان اساتیدم تور نمیخوان تاجگردوم تو رو نمیخواد کم فامیل بفرست واست واسطه شن برو
محمودی برو
محمودی تو رو جون هرکه دوست داری
محمودی تو که ریس ستاد احمدی نزاد تو هندوستان بودی برو
محمودی تو که اصولگرا بودی بو را بزار واسه یه لحظه تو این سختی های زندگی خوش شیم از رفتننت
بهت قول میدیم یه بدرقه با شکوه واست انجام بدیم اون کت شلوار زرده بود خیلی قدت بلند نشون می ده اونم بپوش
گچساران
Iran, Islamic Republic of
فقط می گویم آقای دکتر متاسفیم
متاسفیم بابت مدیریت دانشگاه آزاد
متاسفیم کهبه کوتله های سیاسی و اجتماعی میدان دادی
متاسفیم ....
متاسفیم ...
متاسفیم ....
خیلی انتظار بیشتری از شما بود
مدرس بیکار دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده ، تو را خدا چپ و راست را ول کنید یه فکری به حال دانشگاه ازاد کنید، که داره توسطه نابغه ای که شما کشف کردید تعطیل میشه.
جناب نماینده یه سوال دارم که چرا همیشه دوست داری از کوتله ها حمایت کنیید؟ (البته منظورم شکل و قیافه و هیکل نیست) اگر چه نابغه اکتشاف شده شما از نظر قد و هیکل در همین رنج قرار میگیرند.
چرا همیشه میدان را برای کسانی مهیا کردیده اید که مجیز گویی شما هستند؟ چرا از آدمها مستقل که دارای فکر و ایده هستند همیشه هراس دارید؟
به هر حال دانشگاه آزاد گچساران میدان سنجشی است برای شما تا جوانان و فرهیختگان شما را بهتر بشناسند.
شهروند باشتی
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر دکتر تاجگردون عزیز.
الحق و الانصاف کمتر کسی می تواند به اندازه دکتر تاجگردون حواسش به همه چیز باشه و پاسخ همه رو بدهد. دکتر جان اجر شما با اقا امام زمان. همه می دانند حزب موتلفه در گچساران تا بوده اند به فکر منافع شخصی و حزبی خود بوده اند اگر یک تحقیقی در وضعیت این افراد کنید تمام بچه های خودشون رو با همین ترفندها در ادارت مختلف بکار گرفتند. در واقع نرخ بیکاری در خانواده های موتلفه شاید در حد صفر باشد. این بیکاری که اقای رحمانی می گویند نیجه کم کاری است که سیاسیون وابسته به این حزب یا مورد حمایت این جزب است که در دوره های گذشته قدرت را در گچساران در دست داشته اند و جز به منافع خود و حزب شان توجهی نکرده اند.
آری این بیکاری بیکاری انباشته شده ای است که ارمغان سال هایی است که این آقایان قدرت را در دست داشته اند. همانطور که ذکر شد اگر نگاهی به وضعیت خانوادگی این افراد بیاندازید خواهید دید که وضعیت مالی، رفاهی و شغلی در این خانواده ها با بقیه افراد قابل مقایسه نیست. الان هم اقای رحمانی دارند فرافکنی می کنند و مشکلات که میراث سال هایی است که خودشان قدرت را در دست داشته اند را به نماینده فعلی نسبت می دهند.
همگان خوب می دانند دکتر غلامرضا تاجگردون اسطوره ای است که در اذهان باقی خواهد ماند. ایشان یک کارشناس است و خوب می داند هر کاری را کی و چگونه شروع نماید. تاجگردونی که سالانه چندین میلیون تومان از دارایی های شخصی خودش را به افراد مختلف می بخشد نه نیازی به تبلیغ دارد و نیازی به نام. موتلفه گچساران بهتر است فکر گونی های خالی شده خود را از جاهای دیگه بکنند نه بازی با سرنوشت مردم گچساران.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حق تاجگردون کسانی مثل خانم مظاهرپوره که به میمون تشبیه اش کنن.الحق که تاجگردون خیلی به میمون شبیه هست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خانم فکر میکنی خودت هستی که میگی بقیه میخوان با این جیغ و داد کردن ها بگن ما هستیم.کی گفته تو هستی اصلا؟مشکل تو اینه که از خواب و خیال نمیای بیرون.خواب زمستانی خرسه که تا ابد ادامه داره.بخواب ای سبیل چخماقی بدبخت نکبت
Iran, Islamic Republic of
این ادبیات برای منتقدین شایسته کسانی که مدعی زنده باد مخالف هستند نیست اون از رییس جمهور این هم از نماینده لطفا اخلاق سیاسی را رعایت کنید
مسی
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب با این همه توهین به هم میخواهید به کجا برسید تاج ادم دانایی هست کارشو انجام میده و کاری به حاشیه نداره فقط به فکر حوزه خودش هست تطفا انقدر چپ و راست نکنید فکر مردم با صداقت گچساران و باشت رو هم منحرف نکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1