تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۵۸۱۴۶

از میدجان تا بلهزار؛ تحلیل تغییر چهره زارع

۴۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهنام عکاشه
zareسیاست تعاریف جداگانه ای دارد که برای هر کدام کتاب ها به رشته تحریر درآمده و هرکدام تفاسیر مختلفی دارد.
اما همه این تعاریف و تعابیر در اصلی مشترک است و آن عبارتست از: «سیاست؛ هر راهکاری برای اداره جامعه یا شخص یا بهترین روش ها برای امور فردی و اجتماعی است».
در حوزه اجتماعی، انتخابات، حوزه ای برای بررسی بهترین روش ها و راهکارها برای جلب نظر جامعه برای رسیدن به قدرت فائقه(چه در پارلمان و چه در دولت) می باشد.

گاهی در قالب روش ها و رفتارهای رهبران اجتماعی است که این سیاست ها تبیین میشوند و می تواند یک یا چند قدرت رقیب را مورد بررسی قرار داد.
رفتارهای سیاسی و نحوه گفتار، نحوه پوشش و نشانه هایی که رهبران جوامع در تعاملات اجتماعی از خود بروز می دهند در مردان سیاست در ایران کمتر مورد مداقه قرار گرفته است و بیشترین تحلیل ها روی یارگیری های حزبی یا اظهارنظرهای سیاسی تمام شده تمرکز می یابد.
در حوزه بویراحمد، غلام محمد زارع یکی از کسانی است که به همان مقدار که در معرض رسانه ها و خبرنگاران است به همان میزان نیز در معرض انظار تیزبین سیاسیون و رقبای انتخاباتی برای تحلیل رفتارهای وی واتخاذ تصمیم های سیاسی در راستای انتخابات سال آینده است؛
تغییراتی که این روزها در رفتارهای حاج زارع می بینیم اگرچه می توانست زودتر آغاز شود ولی گامی بلند برای نشستن دوباره بر صندلی سبز بهارستان تعبیر شده است.
اولین حرکت در دانشگاه آزاد یاسوج  در بلهزار به وقوع پیوست.
واقع این است که سیاست های زارع در دو سال گذشته به طور نسبی تحت الشعاع حرکات قدرتمندانه تاجگردون در سطح ملی و استان بود.
اگرچه چندماهی است زارع فضای استان را به به کارگیری مدیران کل همسو با خود در دست گرفته ولی موفقیت او در مخالفت با ریاست دکتر زراعت کیش بسیار با اهمیت جلوه می دهد.
این حرکت زارع به نوعی اعتبار کمرنگ شده زارع در حوزه بویراحمد را بازگرداند و ضعف او در از دست دادن آموزش و پرورش و جهادکشاورزی و آبفا با اتفاق اخیر پوشانده شد و بویراحمدی ها را به داشتن سیاستمداری با استاداردهای معمول، امیدوار کرد.
ورود مدیران گچسارانی به مرکز استان اولین بار به زمان دکتر هدایتخواه بازمی گردد. هنوز معلوم نیست با چه انگیزه ای این راه برای گچسارانی ها باز شد و این از معماهای دوران هدایتخواه می باشد ولی رابطه گرم سیدقدرت و صمیمیتی که او از زمان آموزش پرورش باشت با هدایتخواه داشت نمی تواند بر این پروسه بی تاثیر باشد.
پروسه ای که بسیار سخت بود تاجگردون آن را ادامه ندهد و زارع با آن مخالفت کند.
دولت در دستان تاجگردون بود و زارع به کمپین یاران ولایتی پیوسته بود و نمی توانست توقع چندانی از یاران روحانی در استان داشته باشد.
حالا زارع به تدریج بر فضای استان مسلط گشته و می تواند در مقابل منتقدینش که او را مدیری بی تفاوت تبلیغ می کنند پاسخگو باشد.
موضع تحکمانه زارع در قضیه دانشگاه آزاد، ورق را کاملا برگرداند و زارع که در حال از دست دادن افکار عمومی بود خود را بازیافت.
چینش مدیران در شش ماهه گذشته نشان می دهد ردپای زارع در همه اینها بوده است ولی فقدان روابط عمومی و قطع ارتباط نسبی با رسانه ها و جامعه، او را به انفعال در معرفی عملکردش در این حوزه کشانده بود.
«دیگر همانند سال‌های گذشته در خصوص کوتاهی‌های مسئولین سکوت نمی‌کنم و داد مردم روستای میدجان را خواهم زد».
روستای میدجان جائی بود که نمی توان به راحتی از تغییر رفتار زارع و اعلام سیاست های جدید گذشت.
اتفاقات میدجان نشان داد وقایع در دانشگاه آزاد چندان هم اتفاقی نبوده است. او در میدجان بسیار پرخاشگرانه به مدیران تحکم کرد و چهره ای مقتدر از خود به جامعه بویراحمد به دست داد.
اتفاقات میدجان از آن رو دارای اهمیت است که یکی از ضعف های زارع در فضای سیاسی بویراحمد، چهره آرام او در مواجهه با پدیده های سیاسی بوده و این حرکت اگر ادامه داشته باشد گام بزرگی در زدودن چهره آرام و منفعل زارع در بین مردم بویراحمد و دنا دارد.
بررسی اتفاقات میدجان و بلهزار نشانه هائی از تغییر رویه زارع در دو سال پیش رو دارد و انتخاب این دو مکان نیز نشانی از گستردگی تغییرات زارع در دو سال پیش رو خوداهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردی برای همه فصول
Iran, Islamic Republic of
دددددددددددددددددددددددرود بر قاظی فر
خورزوخان
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه تا اسفند 94 خیلی راهی نمانده بنظرم اگه زارع آدم سیاس و تیز هوشی باشد بهتر هست که کاندید نشود و شرکت نکند
چون نگران سلامتی ایشان بعد از انتخابات خواهیم بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مگر زارع هم فرد سیاسی هست؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
احسن بر قلم عکاشه جدا که تنها عیب حاج زارع نبود تیم رسانه ای قوی می باشد. این یک واقعیت است که حاج زارع در چینش مدیران بسیار موفق تر از بقیه نمایندگان استان بوده است.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
در بر امیر کبیر بویراحمد و دنا حاج زارعی
لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیرکبیر بویراحمد و دنا حاج زارعی
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
اگر هدایت خواه دوباره قبول بشه خیلی بنفع گچسارانه
اقای هدایت خواه با انتقادهای خود به دولت و اصلاح طلبان باعث میشه که دولت به حرفش گوش نده و حتی نتونه مدیر مدارس رو عوض کنه و ضرر اصلی رو یاسوج میبره و این وسط بنفع اقای تاجگردون تمام میشه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
تو هم حالت نخشه .....کرو زارع و کیه بی......
بویراحمدی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
سلام بهنام جان- حاجی همیشه آرام و مهربان است و انچه در میدجان فرموده براساس شوخی بوده نه پرخاش- بذارید حاحی همینطور مهربان و آرام باشه و کاری نکنید که چهره مهربان ایشان پرخاشگرانه در ذهن ملت متجسم شود
بویراحمد سفلی سرنوشت ساز
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی ، نماینده مقتدر و متین و وفادار به مردم
سرآبتاوه
Iran, Islamic Republic of
هیس!!!!
شکست خوردگان سیاسی اظهار نظر نکنند..
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
احمد جان حق داری این چنین حسادت و عصبانیت خودت رو در چینش کلمات به دل صفحه بسپاری.
اما چه تو دوست داشته باشی چه نه واقعیت این است زارع مدت زیادیست مدیریت استان رو در دست گرفته و این قدرت روز به روز در حال افزایش است.
و از انجای که اکثریت مدیران استانی را با خود همراه و نظر دولت را برای انتخابات اینده با توجه به مهر نفوذی خود یعنی اقای دکتر ولایتی که جایگزین دکتر روحانی در مرکز استراتژیک نظام شدند که بازی قدرمتند ایت الله هاشمی رفسنجانیست باید پذیرفت جایگاه زارع رو به افزایش و قدرت محوریست که در اینده خیلی از معادلات استانی را با خود به همراه خواهد کرد و شما را نیز اشفته تر خواهند نمود
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده متین و مردم دار و با قدرت بویراحمد و دنا.
این اغازیست برای ساختن فردای بهتر.
ما به تو ایمان دارم و یقیننا تو را نماینده شایسته خویش میپذیریم و حامیت هستیم
ذذ
Iran, Islamic Republic of
اقای بهنام فکر کردی بچه گیر اوردی
Iran, Islamic Republic of
زارع قوت نخواهد شد
ع- مردانی
Iran, Islamic Republic of
بهنام عزیز ضمن عرض سلام و خسته نباشید بعید می دیدم که شما این گونه در رابطه با مسائلی اظهار نظرکنیدکه از واقعیت بدور است.
خلاصه بگویم که اگر واقعا ملاکتان برای تغییر آقای زارع انتخاب رئیس جدید داشنگاه آزاد می باشد اشتباه محض است. چرا که انتخاب رئیس جدید داشگاه آزاد از طریق لابی های اصلاح طلبان پایتخت نشین تحقق پیدا کرده است نه پیگیری های آقای زارع.صحت این گفته همان تفکرات اصلاح طلبانه ی دکتر بوستانی است که در این بین نماینده محترم بویراحمد و دنا نیز ثابت کرده است که هرگز حضور صاحبان چنین تفکراتی را آنهم در راس یک مجموعه وسیع آموزشی بر نمی تابد.ضمنا این را دیگر همه می دانند که برای جناب زارع عادت شده است که با حضور در جلسات معارفه و... مدیران انتصاب شده از هر طیفی را به خود نسبت دهد
با مرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع وتاجگردون هر دو از طایفه تیرجایین متین با وقار هستند
حاتم طائي
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعي و قلم شيوا و رساي بهنام عكاشه ... واقعيت همين است ...دور بعد حتما زارعي بر كرسي صندلي بهارستان خواهد نشست .
درود ير زارعي امير كبير بويراحمد ودنا
سید ابراهیم یوسفی
Iran, Islamic Republic of
سلام
بهنام عزیز پاک ازت ناامید شدم خیلی شوکه شدم خیلی
کرم الله
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع هر تغییری در استان صورت بگیره میگه با هماهنگی اینجانب(زارع ) صورت گرفته ...الان استان در دست تاجگردونه ایشان در دولت قبل بهانه میاورد که دولت همسو نیست . والان هم از سر ناچاری برای حفظ ابروی هم شهرستانی های خود میگه (تغییرات متعددی که اقای تاجگردون در سطح مدیران کل انجام میده و اقای زارع درسطح مدیران بخش و مدیران دوایر ادارات شهرستان بویراحمد صورت میگیره) با ایشان هماهنگی به عمل امده البته اگر هماهنگی نشه خبری نمیشه لطفا حقایق راهم انتشار بدین
تهران
Iran, Islamic Republic of
زارع فقط شعار درتهران كسي اورا تحويل نميگيره
ارشد برق
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع توانمند... یا زهرا یا زهرا یازهرا
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
کبنا سلام. حاج زارع خیلی سیاسی است اقبال وبیراحمد خوسی ...جوجه ها شمرده شدند دیگر نیاز به منتظرماندن پاییز نیست
پاسخی به کاربر "سید ابراهیم یوسفی"
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ، سید ابراهیم یوسفی؛ چه زود خودت را فراموش کردی و اینچنین دست به چینش کلمات میبری!
تقصیر زراعی چیست که شما شایسته هیت علمی دانشگاه پیام نور را نداشتید و..هیت علمی شوید!
مگر . شما را باید زارعی پس دهد که تا دیروز ستایشش میکردی امرز به سویش سنگ میپرانی!
بهتر است دوست عزیز به جای سنگ پرانی به اموزش و تحصیل بپردازی تا به خاطر ضعف شدید علمی از هیت علمی شدن کنار زده نشوی
Iran, Islamic Republic of
آقاي عكاشه لطفاسانسورنكن.اولابدان كه ميدجان جزو شهرستان ممسني است ربطي هم به زارع ندارد.ازقديم هم گفته اندسنگ گپونشانه نزدن است.بعدهم رياست دانشگاه هيچ ربطي به زارع ندارداين راهم بوستاني خودبهترازهركسي ميداند.اگرزارع دادستان بود دادقدرتمندترين ايل استان كه نمايندگي آنرا به عهده داردميستاند.ايلي كه بانمايندگي وي دوران ذلت خودراسپري ميكند.ايلي كه تاكنون اينهمه ذلت وتحقير رابه خودنديده است.آيا ايشان ميدانندكه اين روستا متعلق به ممسني است؟اگه نميدانندوامصيبتا اگه ميدانندپس چه ضرورتي داشت؟
مندنی
Iran, Islamic Republic of
دوره زارع تموم شد
بویراحمدیهای بی نماینده
Iran, Islamic Republic of
به به به اقای عکاشه چی شده نکنه خیر مالی حاجی به تو هم رسید؟؟؟بابا بزار بمیریم از بی لیاقتی نماینده نداشتمون بابا این زارع که ما میبینیم و میشنویم فقط بازیچه دست اطرافیانشه و هیچ اختیاری از خودش نداره و فقط هر چند مدتی یه پیمان میلیاردی بهش هدیه میدن و طبق خواسته اطرافیانش حرکت میکنه بخدا این نماینده ای که ما میبینیم حتی غذا خوردنش هم به زور دست خودشه چه برسه به تغییر مدیران اخه اقای عکاشه یعنی تو نمیدونی که گزینه اقای زارع برا دانشگاه بلهزار دکتر زاده باقری بود؟؟؟چرا این متنهای سفارشی رو مینویسی و با اعتبار خودت بازی میکنی کیه که ندونه تنها گزینه زارع دکتر زاده باقری بود هر کاری کرد کسی به حرفش اهمیت نداد و اصلاح طلبان و تاجگردون اقای دکتر بوستانی رو انتصاب کردند و مثل همیشه سر ما بویراحمدیها بی کلاه ماند!!!جناب بهنام خان واقعا در عجبم که بر چه اساسی و چه منطقی این متن سراپا بلعکس را نگاشتی مطمئنا شما بهتر از همه میدانید این متن سفارشی نگاشته شده نه بر اساس واقعیت....اخه یه بچه ابتدایی این رو قبول میکنه که زارع بتونه یه مدیر مدرسه رو عوض کنه که من و شما بخوایم بگیم زارع مدیر دانشگاه رو عوض کرده؟؟؟؟؟؟واقعا در عجبم که شما بر چه اساسی اینگونه زارع را افسانه ای نشان دادی که حتی خودش هم که این متن را بخواند خندش میگیره چه رسد به مردم بی نماینده بویراحمد و دنا!!!!!!!!!
بلهزاری
Iran, Islamic Republic of
واقعا همینطور است که نوشته اید. ما طرفداران و حامیان حاج زارعی از این روحیه آرام او خسته شده بودیم و انتظار داشتیم با مسئولین مدارا نداشته و مسئولین کم کار را بازخواست می نمودند ولی ایشان چنین روحیه ای را نداشتند ولی حالا به این نتیجه رسیده اند که باید تغییر رویه دهند که این برای موفقیت ایشان در آینده بسیار مفید خواهد بود و مردم از آین روش استقبال خواهند کرد چون می دانند اگر کار آنها انجام نشود نماینده مسئولین مربوطه را مواخذه نموده و با ایشان مدارا نخواهد کرد.
گرمسیری ساکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چرا آدم از حق بگذره...؟؟؟؟؟؟؟؟ حاج زارع همه جوره سنگ تموم گذاشته خصوصا تو انتصابات...
ام با اندر لاين
Iran, Islamic Republic of
اقاى مندنى كه از اسمت مشخصه طرز فكرت ، با همين حرفها دلتونو خوش كنيد
درود بر حاج زارع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی کجای مملکت اینجوریه که نمیذارن نماینده واقعی مردم کارش را انجام بده.(خداراشکر مثل نماینده قبلی نماینده دولت نیست).زارعی کارش رابلده و به امید خدا دوره های بعدی همچنان بر کرسی مجلس تکیه خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدیم هدفت از این نوشته چه بود
صداقت
Iran, Islamic Republic of
حکم زراعت کیش رامهندس پناه لغو کردندبماند چراوچگونه! درصورتیکه حاج زارع شدیدا پیگیرزدن حکم زراعت کیش بود
صداقت
Iran, Islamic Republic of
چندبارنظردادم ثبت نشده فرمودیدتکراریست امایکبارثبت نشده
دکتر روانشناس
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست. از لحاظ روانشناسی هر چه نگاه میکنم زارعی اینکاره نیست. یعنی ظرفش چنین ظرفیتی را نداره. علیرغنم تمام احترامی که برای نویسنده محترم قائلم
Iran, Islamic Republic of
دکتر روانشناس حتما خودت رو به یک دامپزشک معرفی کن.
مندنی
Iran, Islamic Republic of
واقعا بویر احمد به ... ندیده بود
برو
United States
محمودی تو رو به اونی که می پرستی برو این دکتر تاجگردون ما رو خراب نکن بابا تو چقد سمجی دانشجویان تو رو نمیخوان اساتیدم تور نمیخوان تاجگردوم تو رو نمیخواد کم فامیل بفرست واست واسطه شن برو
محمودی برو
محمودی تو رو جون هرکه دوست داری
محمودی تو که ریس ستاد احمدی نزاد تو هندوستان بودی برو
محمودی تو که اصولگرا بودی بو را بزار واسه یه لحظه تو این سختی های زندگی خوش شیم از رفتننت
بهت قول میدیم یه بدرقه با شکوه واست انجام بدیم اون کت شلوار زرده بود خیلی قدت بلند نشون می ده اونم بپوش
علی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه
....
Iran, Islamic Republic of
آقاجان به اسم لوداب مطلب نزنید
لوداب را با زارعی کاری نیست. خودش هم میدونه
Iran, Islamic Republic of
طرح حمايت از زارع طرح تاجگردونه كه به سايت خود كه درگچساران آنراتاج نيوزميخوانند دستورداده كه زارع راتقويت كنند.چون ضعيف تراززارع گيرش نميادكه باش هرطوري راه بياد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها کامنت های می ذارند ولی از سر سوزش است هیچ کس مثل زلرعی نیست قوی پیگیر تا الان شصت پنج درصد مدیران کل منصوبین زارعی هستند گچساران کلا چهار نفر دهدشت پنج نفر وبویراحمد ودنا بیست شش مدیر کل منهای معاونین دیگر پس زارعی با ارامش کارها راتمام کرد
علی زارع میدجان
Iran, Islamic Republic of
درود بر غلامحمد زارعی که تلاشهای زیادی برای راهای سپیدار کرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1