تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۵۸۰۳۹

تعطیلی مراکز درمانی شبانه‌روزی یاسوج

۱
۰
کبنا ؛دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌رسانی بی‌سابقه حوزه درمان این استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.
در هنگامی که همه به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری استان انتقاد کرده و این وضعیت را برای پذیرایی از این همه گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد مناسب نمی‌دانند؛ سپیدجامگان بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سکوت و آرامش و برای حفظ سلامتی مسافران و مردم یاسوج در ایام تعطیلات نوروز  به بیش از سه هزار بیمار ارائه خدمت کردند تا ثابت کنند "حوزه سلامت" تعطیلی نمی‌شناسد.
در کنار بیمارستان‌های مرکز استان؛ اورژانس 115 نیز 355 مورد ماموریت را در کارنامه خود ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه روزهای عادی افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.
این روزها و بر اساس آمار اعلامی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 800 هزار مسافر به شهرستان‌های بویراحمد و دنا سفر کردند.
یکی از مهم‌ترین مسائل در کنار امکانات رفاهی، خدمت رسانی سلامت به مسافران نوروزی است.
در این زمینه آمار اعلام شده از طرف بیمارستان‌های استان از افزایش 35 تا 50 درصدی مراجعه به اورژانس و بخش اتفاقات بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد (ع) یاسوج و در کنار آن افزایش 30 درصدی ماموریت امدادگران اورژانس 115 نسبت به روزهای عادی حکایت دارد.
بیمارستان شهید بهشتی بیشترین آمار مراجعه/ بیش از 2 هزار بیمار سرپایی و 264 مورد بستری
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: به خاطر موقعیت خاص این بیمارستان و واقع بودن آن در مرکز شهر، مراجعه به این بیمارستان بیشتر از سایر بیمارستان‌های استان است.
دکتر ذاکر سعیدی‌نژاد افزود: در ایام تعطیلات عید فطر 2 هزار و 164 بیمار به صورت سرپایی در این بیمارستان مداوا شدند و 219 مورد نیز بستری شدند.
وی تصریح کرد: در مجموع 2 هزار و 383 بیمار به اتفاقات این بیمارستان مراجعه کردند که نسبت به روزهای عادی افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.
مراجعه 733 بیمار به اتفاقات بیمارستان امام سجاد(ع)
بیمارستان امام سجاد(ع) نیز در این ایام شاهد افزایش مراجعه 20 درصدی نسبت به روزهای عادی خود بود. در این بیمارستان بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه 653 بیمار به صورت سرپایی مداوا و 80 بیمار نیز بستری شدند.
بیمارستان امام سجاد(ع) بیمارستان تخصصی در بخش‌های اطفال، نوزادان، زنان و گوش و حلق و بینی است.
219 مأموریت امدادگران 115 در سه روز/ افزایش 30 درصدی ماموریت‌ها
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز گفت: حجم بالای ارائه خدمات در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به روزهای عادی افزایش 30 درصدی را در ماموریت‌های غیر تصادفی نشان می‌دهد.
بر این اساس در این سه روز تعطیلات عید فطر، 355 ماموریت توسط امدادگران 115 صورت گرفت که از این تعداد 64 ماموریت تصادفی با 74 مصدوم و سه فوتی بوده است.
جلال پوران‌فرد تاکید کرد: تلاش امدادگران 115، ارائه خدمت رسانی سریع و به موقع به گردشگران در هر دو شهرستان بویراحمد و دنا بوده است.
ارائه این خدمات در کنار تعطیلی مطب و کلینیک‌های شبانه‌روزی بخش خصوصی، قابل تقدیر و تحسین است، اما باید برای کمک گرفتن از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایام تعطیلات و شیفت‌بندی آنها نیز سازمان نظام پزشکی و متولیان امر اقدام ضروری و جدی صورت دهند.
براساس مشاهدات میدانی، متاسفانه تمامی کلینیک‌های و مراکز شبانه‌روزی بخش خصوصی در طول ایام تعطیل، ارائه خدمت نمی‌کردند و عملا بار خدمات درمانی بر دوش دو بیمارستان مرکز استان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ا م
Iran, Islamic Republic of
پنجاسال عمر کردم بخدا بدترین بیمارستان امام سجاد یاسوج است
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1