تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۵۸۰۲۰

مطلب قدیمی؛باشت تا همیشه مدیون سیدقدرت خواهد بود

۶۴
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
dr-rahmani-aslاستقبال مخاطبین از پیگیری تاریخ سیاسی و اجتماعی منطقه گچساران و باشت موجب شد حزب موتلفه، به عنوان جریانی که همواره یک پای ثابت انتخابات در گچساران بوده است را به عنوان هدف بعدی مصاحبه هایم هدف قرار دهم.
دفتر حزب موتلفه با تابلوی کهنه اش که هنوز در خیابان شهید بلادیان چهره به چهره مردم گچساران دوخته است پذیرای من می شود. اگرچه دوربین مناسبی برای تصویربرداری نداشتم و محیط اطاق هم آنگونه نبود که انتظار بود ولی همانند مصاحبه سیدقدرت این مصاحبه هم می تواند رازهائی از تاریخ سیاسی گچساران بگشاید. انتخاباتی که کمتر کسی باور می کند در اولین دوره اش، آنها که بعدها راست شدند هم از حاج بهرام حمایت کرده اند.
از دکتر رحمانی که با روی گشاده پذیرای من شد سپاسگزارم؛
کبنا نیوز؛ دور اول شما از حاج بهرام تاجگردون حمایت کردید.
دکتر رحمانی؛ آقای تاجگردون به عنوان نیروی تاثیرگذار و اصلی در انقلاب بود و قبل از انقلاب با همکاری چند تن از دوستان سیاسی انقلاب را در گچساران هدایت کرده بودند. آن موقع بحث جناح بندی سیاسی مطرح نبود. بحث انقلاب و ضدانقلاب مطرح بود. ایشان به عنوان نیروی برتر و شاخص استان کاندیدای بچه های انقلابی گچساران شد.
کبنا نیوز؛ چه شد که انشقاق بوجود آمد؟
دکتر رحمانی؛ بعد از هر انتخابات و پدیده سیاسی، اختلاف سلیقه ها بروز پیدا می کند و منجر به تقسیم بندی جناح ها شد. در نهایت تصمیم بر آن شد که شخص دیگری را در دور دوم کاندیدای خود کنیم.
کبنا نیوز؛ می گویند در اویل دهه شصت در هنگام ورود آقای تاجگردون به یکی از روستاها برخوردی با ایشان صورت گرفته است. آیا این اتفاق در پررنگ تر شدن این اختلافات نقش نداشت؟
دکتر رحمانی؛ من تکذیب می کنم. ما چنین چیزی نداشتیم. حالا شاید جوانی بوده یا شغلی می خواسته یا مغرض بوده، این ربطی به جریانات حزبی و انگیزه سیاسی نداشته است.
کبنا نیوز؛ آیا اختلافات اینقدر بود که شما به نیروئی که چندان شناختی از او نداشتید رو بیاورید؟
دکتر رحمانی؛ ایشان جزء بچه های سپاه بود و با نیروهای انقلاب هماهنگ بود و به ایشان تکلیف کردند. دوستانی که تمایلی به ادامه نمایندگی حاج بهرام نداشتند به روی آوردند.
کبنا نیوز؛ از جریان شما این شخص وارد مجلس می شود و با نظر امام(ره) مخالفت می کند در جریان مک فارلین و ایشان منزوی می شوند. نظرتان چیست؟
دکتر رحمانی؛ حالا یک بحث سیاسی روز خودش بوده است. این دسته بندی ها وجود داشته است.
کبنا نیوز؛ یعنی قبول ندارید اشتباه کردید؟
دکتر رحمانی؛ نه از اول انقلاب تا الان هر کسی از رای خود باید دفاع کند و رایش قابل احترام است. در آن روز شرایط ایجاب می کرد که پشت سر آقای نجفی رهنانی باشیم.
کبنا نیوز؛ ولی شما چه عقبه ای از ایشان سراغ داشتید و شناخت تان چه بود؟
دکتر رحمانی؛ بالاخره یک سال ایشان در منطقه بود و بدون حساب و کتاب هم نبود. از نظر تقوی و علم شناسایی شده بود و به عامه مردم معرفی شد.
کبنا نیوز؛ در دور سوم چه اتفاقی افتاد؟
دکتر رحمانی؛ در این دوره شرایط به گونه ای نبود که مجددا آقای نجفی را مطرح کنیم. کم کم فضای گچساران و استان به سوی قومی و طایفه ای پیش می رفت. آقای بزرگواری هم که طلبه فعال بسیجی بود مطرح شد و او را از جبهه به مسائل سیاسی کشاندند. نزدیک به سی و چندهزار رای هم آورد. در آن دوره آقای کریمیان هم از حوزه کهگیلویه رقیب آقای بزرگواری بودند که رای جناح راست تقسیم شد.
کبنا نیوز؛ در دوره چهارم چه اتفاقی افتاد؟
دکتر رحمانی؛ جرقه وحدت در این دوره در گچساران زده شد. به دنبال این بودیم کسی از آن حوزه باشد که امکان رای آوری در این حوزه را هم داشته باشد. جناح راست با محوریت مرحوم نبی زاده جلساتی در گچساران داشتند. با جمع بندی هائی که داشتیم متاسفانه به ائتلاف نرسیدیم و گروهی از آقای بزرگواری حمایت کردند و در نهایت در دور چهارم با اکثریت قاطع، آقای موحد نماینده مجلس شدند.
کبنا نیوز؛ در دور پنجم به تدریج بحث نظارت استصوابی مطرح شد.
دکتر رحمانی؛ در انتخابات دور پنجم اکثر نیروهای آقای بزرگواری هم به آقای نبی زاده پیوستند و مردم هم شناخت بیشتری داشتند. آقای بزرگواری هم در صحنه نیامدند. برخی دوستان جریان چپ هم به سراغ آقای محقق رفتند. به دلایلی آقای تاجگردون ردصلاحیت شد و نیروهایش هم به سمت آقای محقق رفتند.
کبنا نیوز؛ در دور ششم چه اتفاقاتی افتاد؟
دکتر رحمانی؛ در این دوره دو حوزه کهگیلویه و گچساران از هم جدا شد. جمعی از نیروهای جناح راست در آن زمان ثبت نام کردند که پنج یا شش نفر بودند و آقای تاجگردون هم مطرح بودند.
آقای شریفی هم بود ولی هم جوان بود و هم شناختی از ایشان وجود نداشت. ترک ها هم کاندیدایی داشتند به نام آقای حیدری. نهایتا آقای تاجگردون ۲۶ هزار رای آوردند و آقای نبی زاده ۱۱ هزار رای آوردند و در اصولگرایان اول شدند.
انتخابات به دلایلی که شورای نگهبان اعلام کرد ابطال شد و گچساران به میان دوره ای رفت. در میان دوره ای راست ها روی آقای نبی زاده وحدت کردند و آقای تاجگردون هم دست آقای حاج رحیمی فرماندار فعلی را بالا برد ولی به هر حال مرحوم نبی زاده شناخته شده و توانمندتر بود.
کبنا نیوز؛ جریان ابطال انتخابات چگونه بود؟ من خودم شاهد بودم که در وقایع آن دو روز کسانی درخیابان جولان می دادند که اصلا در ستادهای حاج بهرام نبودند. حتی در تجمع آرامی که روبروی فرمانداری وقت صورت گرفت نیز حضور نداشتند. مشخص بود که حاج بهرام تاجگردون و نیروهای چپ که نقش رهبری این جریان را داشتند از این غائله فاصله گرفته بودند و عده ای سوء استفاده می کردند.
دکتر رحمانی؛ تشخیص شورای نگهبان بود. ولی جریانات در انتخابات گچساران به گونه ای است که بزرگان و ریش سفیدان معمولا اوضاع را جمع و جور می کنند.
اوایل صبح حول و حوش ساعت ۱۰-۱۱ مقداری هیجان و غرور و جوانی بر اوضاع حاکم بود و می شد قضیه را مهار کرد ولی این گونه نشد تا این که به سیاهی شب کشیده شد و افراد سوء استفاده گر و ضدانقلاب وارد قضیه شدند. متاسفانه جریانات سیاسی به این موضوع بی توجه بودند و این قضیه بدون مشکل خاصی خاتمه پیدا کرد و این نشانه ای از دموکراتیک بودن جامعه گچساران است. شما در نظر بگیرید در این شهر چندین قوم و طایفه زندگی می کنند.
کبنا نیوز؛ باور می کردید آقای ناطق نوری ۷۶ سر یک سفره با خاتمی بنشیند؟
دکتر رحمانی؛ در سیاست فراز و نشیب وجود دارد و طبیعی است. رفتن و آمدن یک فرد از یک جناح تاثیری آنچنانی ندارد. ریزش و رویش در جریانات سیاسی وجود دارد. برخی افراد از آن جریان هم بودند که به این سمت گرایش پیدا کردند.
کبنا نیوز؛ در گچساران هم شاهد چنین پدیده ای بوده ایم؟
دکتر رحمانی؛ بله جذب و دفع بوده و خواهد بود. رای های مقطعی هم همیشه بوده است. در دور اول کسانی بودند که با آقای تاجگردون بودند ولی به سمت موحد رفتند. در دور بعدی کسانی بودند که آقای تاجگردون دست آقای محقق و حاج رحیمی را بالا برد هم انتظار داشتند همه به آن سمت بروند. به هر حال اینها رویش بودند.
کبنا نیوز؛ خدمات آقای موحد به آن صورت در گچساران نمودی نداشته است یا حداقل جامعه در جریان این نیست. شاید هم بوده و من نمی دانم.
دکتر رحمانی؛ این که نمی شود. این به این معنی است که نظام در این شهر کار نکرده است. به هر حال نظام کار کرد. در روستاها به خصوص خیلی کار شد. ایشان سماجت بیشتری داشت. شاید یک نماینده بیشتر یکی کمتر ولی به هر حال کار در همه دوره ها شده است ولی این کار را نام کرده و فقط افراد برای تسریع کارها پیگیری کرده اند.
کبنا نیوز؛ برخی می گویند نگاه بیشتری ایشان به حوزه کهگیلویه داشتند و شاید هم طبیعی بود.
دکتر رحمانی؛ به هر حال محروم تر هست حوزه کهگیلویه. همین الان هم در برخی جاهای آن حوزه مردم با مشک آب می آوردند. این بخشی اش طبیعی است. تا جائی که می دانم در گچساران و باشت خدمات ارزنده ای شد. در کل در جریان راست، رضایتمندی نسبت به عملکرد ایشان وجود داشت؟
کبنا نیوز؛ انتخابات دور اول شورای شهر چگونه برگزار شد. ترک ها در آن انتخابات بزرگترین ائتلاف تاریخ سیاسی را در گچساران شکل دادند و پیروز شدند. چیزی که کمتر تکرار شد.
دکتر رحمانی؛ در انتخابات شورای اول بزرگان طوایف کاندیدا شده بودند. شوراها رنگ قومی و منطقه ای دارند و بیش از صد نفر در انتخابات آمدند و افرادی که همه دارای وزن بودند. چون در این شهر هم تنوع قومیت ها و طوایف داشتیم. قشر زیادی از این مربوط به قومیت عظیم تر لر بود و در درجه بعدی قوم قشقائی بود. در آن دوره لرها چندان به قومیت دامن نزدند. حالا ترک ها شعار وحدت قوم قشقائی را دادند و کسی هم ایرادی نگرفت.
بحث وحدت در آن دوره ها برای این بود که تکلیف مردم مشخص شود. به هر حال ترک ها در این دوره موفق شدند و مردم گوش می گرفتند به بزرگان شان. جمع بندی شد و موفقیت هم حاصل شد. از طرفی بزرگان اقوام دیگر نمی خواستند به بحث قومیت وارد شوند. بزرگان شان وارد نشدند که برای مردم و کاندیداها تکلیف نکنند.
علاوه بر این که وجهه خوبی هم نداشت که شورای یکدست در گچساران شکل بگیرد و خودشان هم راضی نبودند ولی شورای بی حاشیه ای بود و خدماتی هم انجام داد.
کبنا نیوز؛ مرحوم نبی زاده پاسخگوئی مناسبی به مردم داشت و شاید از مردم دارترین نماینده های گچساران بوده است ولی به لحاظ عمرانی عملکرد ایشان چشم نواز نبود.
دکتر رحمانی؛ باید دید دولت در دست کی بوده و استاندار و مجلس دست کی بوده؟ هیچ مدیرکلی و وزیری و استانداری این جریان را حمایت نمی کرده و ایشان صرف حسن خلق شان برخی کارها را با تعامل پیگیری می کردند. ما هم به عنوان دست اندرکار دفتر امورات مردم را نمی گذاشتیم لنگ شود.
کبنا نیوز؛ به نظر می آید تاریخ جریان اصولگرایان گچساران را می توان به دو دوره بعد و قبل از وفات مرحوم نبی زاده تقسیم کرد. بعد از ایشان جریان راست به نوعی دچار سکته می شود و به نظر می آید بعد از فوت ایشان موفقیت چندانی نداشتید.
دکتر رحمانی؛ طبیعی است. قبلش زمینه اختلافات بود و حضور ایشان به تقویت وحدت منجر شد. با مرگ ایشان، اختلافی که در کثرت سلایق در دور ششم شکل گرفته بود باز هم بروز پیدا کرد. جناح رقیب هم کاندیدا نداشتند. اصراری هم بر این نبود. آقای جعفری و حسینی و خورشیدی و خواجه زاده همگی از یک جریان بودند. دلیلی برای میانجیگری نبود. همه این کاندیداها از جریان اصولگرا بودند.
کبنا نیوز؛ آقای جعفری در دور بعدی راهی مجلس شد.
دکتر رحمانی؛ ایشان به عنوان یک فرد سمج و پیگیر شناخته می شوند و کتابی را هم تهیه کردند که کمتر نماینده ای این کار را می کرد. اینکه برخی کتاب را از عوامل باخت می دانند، بالاخره بیلان کاری باید منتشر می شد. با حرف شما مخالفم. آن موقع سایتی و رسانه ای نبود. الان خیلی رسانه ها تاثیرگذارند. آن موقع اینطور نبود. به هر حال آقای جعفری برای این کار زحمات زیادی کشیده بود و نتیجه کارهایشان را به مردم گزارش دادند.
کبنا نیوز؛ به هر حال نمی توان ارزیابی دقیقی از دوره نمایندگی آقای جعفری داشت چون هم زمان خیلی کم بود و هم ایشان با دولت زاویه نسبی داشتند.
دکتر رحمانی؛ بله زمان کم بود ولی در همین زمان کم هم کارهای خوبی کردند که قابل تقدیر است. خدماتی هم انجام داد.
کبنا نیوز؛ برخی به اینکه نمایندگان تلفن شان را پاسخ نمی دهند انتقاد جدی دارند.
دکتر رحمانی؛ این بسیار غلط است. نماینده گاهی در نشستی است. گاهی در صحن است و گاهی مصاحبه می دهد. گاهی در نشستی با وزیری وکیلی حضور دارد. این بی انصافی است که انتظار داشته باشیم نماینده چه سیدقدرت چه جعفری چه تاجگردون باید همیشه جواب بدهد. آنها باید وقت داشته باشند برای شهر برنامه ریزی کنند.
کبنا نیوز؛ آقای حسینی را چگونه دیدید؟
دکتر رحمانی؛ ایشان هم کارهای بزرگی کردند. مدیریت استان را به سمت تعادل بردند. پست های مدیرکلی را به بچه های گچساران و باشت داد باشت را شهرستان کردند. به هر حال اعداد و ارقام جمعیت باشت با این حرکت همخوانی نداشت.
سابقه باشت به لحاظ تعداد ادارات و مغازه ها بیشتر از گچساران بوده است. اگر به جای گچساران، باشت در زمان قدیم شهرستان می شد، شرایط کنونی گچساران را داشت. به هر حال این زمینه ها در زمان سیدقدرت بوجود آمد و باید مردم باشت اول مدیون نظام جمهوری اسلامی باشند و پس از آن پیگیری ها و نفوذ کلام سید قدرت حسینی. آنها برای همیشه مدیون سیدقدرت هستند.
کبنا نیوز؛ در موتلفه این سیاست وجود دارد که هر دوره از یکی در این حوزه حمایت می کند؟
دکتر رحمانی؛ ما به تنهائی تصمیم نمی گیریم. مجموعه اصولگراها، ائتلاف چهارده گانه اند که تصمیم می گیرند ولی ما در موتلفه همیشه خود را سنگ زیرین آسیاب می دانیم. زمینه هائی از ارزیابی های هیئت های استانی به تهران داده می شود و تصمیم گیری می شود. در انتخاباتی که آقای جعفری قبول شد از کسی حمایت نکردیم.
در دور بعد اطلاعات و ارقام شهرستان به تهران داده شد و تصمیم بر این شد که آقای سیدقدرت حسینی حمایت شود. در دوره قبل تصمیم بر این شد که از آقای جعفری حمایت شود ولی با پیگیری آقای حسینی و جمعی از تصمیم گیران و برای اینکه اختلافی بوجود نیاید نهایتا مقرر شد کسی را اعلام نکنیم و نیروها آزاد باشند.
از طرفی آقای اسماعیلی هم از این طیف وارد انتخابات شده بود و آقای فولادی هم کاندیدا بودند. به هر حال رای اصولگرایان پخش شد و آقای تاجگردون رای آورد.
کبنا نیوز؛ سال ۱۳۹۴ هم روزهای سختی پیش رو دارید؟ و نظرتان راجع به عملکرد آقای تاجگردون چیست؟
دکتر رحمانی؛...
ادامه این مصاحبه را در روزهای آینده بخوانید...
نام شما

آدرس ايميل شما

باشتی
Iran, Islamic Republic of
برای چی با تاریخ مصرف گذشته مصاحبه میکنید بابا اینها دیگر پوسیدهاند
حسن
Iran, Islamic Republic of
مسولین سایت کبنا نیوز ظاهرادیونه شدند یه روز مقاله حسام رحمانی را چاپ می کنند یه روز با رحمانی مصاحبه می کنن
این یعنی چه چرا نباید بیطرف باشید ؟
چرا از کسانی که در دوره های گذشته حامی نماینده ای شدند که فقط به مردم باشت خدمت کرد و آن را شهرستان اعلام نمود و بس وگرنه باشت تا همیشه بی نام و نشان می ما ندو باید مردم باشت مدیون سید قدرت باشند واز این اقدام سید قدرت که بگذریم هیچ گونه اقدام چشمگیری برای مردم گچساران انجام نداد .
من به دست اندرکاران سایت کبنا پیشنهاد می کنم که همیشه بیطرف باشید و از کسی که در یک دوره نمایندگی خودش حسابش را پس داده حمایت نکنید و مصاحبه با رحمانی ها نشانه ای است که شما قصد دارید به این وسیله یک بار دیگر آنها را مطرح نمائید و در دید عموم آنها را خوب جلوه دهید ، دریغ از اینکه مردم آنها را روانه زباله دان تاریخ نمودند و کم کم داشتند آنها را فراموش می کردند
با وی
Iran, Islamic Republic of
لطفا خو ا جه زاده را وارد این با زیها نکنید شیخ ا نسا ن

آ زاده و مستقل است و فر دی خو ش فکر است و همه او را دو ست دارند و بیطرف است و ا ز نا م او بهر ه بر داری نکنید
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر تاجگردون تو 2 سال کاری کرده کارستون.شهرستان گچساران مدیون آقای تاجگردون است نه امثال حسینی.خدا وکیلی آقای حسینی چه کاری برای باشت انجام داده که مردم رو زیر دین میبرید.کسانی باید مدیون حسینی باشند که کارای شخصی شان به نحو احسن انجام شده مثل همین آقایی که سنگ کسی رو به سینه میزنه که هیچ کاری برا گچساران و باشت انجام نداده و ضررها هم رسانده.مردم فراموش کار نیستند و یادشان نرفته چه بر سر این مردم آورده شد.شما که متن و بیانیه میدید مختارید سرتونو مثل کبک زیر برف کنید.اگه هم حسینی کاری انجام داده که نداده, وظیفشو انجام داده و مردم بخاطر پیشرفت شهرشون رای دادن که شهر رشد کنه اما در زمان آقای حسینی پسترفت بوده.
تلچگاه
Iran, Islamic Republic of
ولی مردم قدر نشناس هستند دکتر درود بر صداقتت
باوی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما مدیون سیدقدرت هستیم ولی در این دوره گزینه ما حاج حشمت احمدزاده است برای انتخابات
سياسي
Iran, Islamic Republic of
به قول سيدقدرت اين پيرمردا بايد برن دنبال راي پيرزنها! اقاي عكاشه اين عتيقه ها رو از كجا پيدا ميكني. نكنه رفتي تو كار عتيقه !
شوش
Iran, Islamic Republic of
ایول دکتر خدا می دونه چی تو سرت ای نقشه ریز
بوستانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رحمانی لطفا به چارت وزارت کشور درهمان سالی که به قول شما سیدقدرت باشت راشهرستان کرد نگاه کن یااگرکسی رادرآن وزارت داری تابرایت توضیح دهد که چندین بخش درایران شهرستان شدندباتوجه به افزایش جمعیت ودانشگاه ونرم وزارت محترم کشور .که باشت این شرایط راداشت وازنظرتقسیمات کشوری شهرستان اعلام شد.سیدقدرت بدون قدرت درآن دخالت نداشت .بیچاره همیشه جملات نمایندگان دیگر را تکرارمی کرد.درآن زمان هنوزایران عزیزتحریم نشده بود .پول درایران زیاد بودمی خواستم به آقای رحمانی بگم که چهارسال سیدقدرت شهرستان گچساران وباشت هشت سال نزول کرد.لذا دیگر نمایندگان شما بهارستان رانمی بینندمگرتوخواب.عملکردشان برای مردم مشخص می باشد.لطفاگچساران وباشت راباچشم بیناووجدان بیداربادوسال قبل مقایسه کن .کدام پروزه تکمیل وراه اندازی شد.باندبازی درشهرستانهابیدادمی کرد.مدیران کل چندنفربودندکه ایشان تعادل ایجادکرد.باانداختن بشقاب معروف فرهنگ چندین ساله گچساران رازیرسئوال برد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با اومدن موحد به گچساران مشخص ميشه كي پوسيدست!!!؟؟؟ بساط تاجگردون به زودي جمع ميشود
روزى روزگارى در فتح
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه زيبايى بود
جناب رحمانى شخصا انسان محترميه

انشاالله با بزرگان اصلاحات هم همچين مصاحبه اى انجام بدى جناب عکاشه

منتظر ادامش هستيم
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
اقای باشتی سیاست تاریخ نداره. یه زمانی میگفتن تاریخ مصرف اقایان هاشمی و خاتمی تمام شده اما دیدیم چطور در انتخابات 92 باعث پیروزی اقای روحانی شدن
شاید الان دور در دست اقای تاجگردون باشه اما نباید از حریف غافل شد. پس در نهایت احترام به حریف با چشمان باز بخواب.
آغا ویلد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه چی غاطی شده . الان شما در نظر بگیر آغی تاجگردون دو سال از زمانش مونده از ترس دوره بعد دوز داره فضا انتخغاباتی بشه. آغا هم که انگاری دوز داره بیا وسط. من نمیدونم این راننده تاسکی ها چقدر سیاست رو دوز دارند که هی حرفشو میزنن ( هم شصخی هم تاسکی) . الان شوما دیقت بفرما این آغی رحمانی هر دوره داره سنگ یکی رو به سینه میزنه خدا رو خوش نمیا .بنده اعلام میکنم از سمت ما دو رگه های لر و ترک که باهم غاطی شدیم هیچ بی بشری کاندیدا نخواهد شد جز خودم. حا حواستون باشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
یکی از عاملین که گچساران پیشرفت نمی کنه کوتاه نظری ایشان وچندتا نفر از دوستانش است
عضو موتلفه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دبیر مان که همیشه با مصاحبه های اش کمک می کند به وحدت
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
همین آقای رحمانی من آماری دارم که دو شبانه روز در تهران بود نامه نگاری می کرد تا حاج بهرام ردصلاحیت شود الان می گوید شورای نگهبان رد کرد
عاقل
Iran, Islamic Republic of
مالل سرحد نشین بسن وپادوک
دشت مورم خالی بیداد ایکن شوک
کلید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون میتونه حدااقل 4 دوره دیگه نماینده باشه
اگر
به بقیه مردم گچساران هم مثل اقوام و دوستان نزدیکش بها بده .

برا کارهایی که دارند واقعا سنگ تمام بگذاره و تا رسیدن به پاسخ پیگیر باشند . واقعا مثل کارهایی که موحد برا دهدشتیها کرد.

مردم قدر شناسند و هوشیار و خوب میفهمند .
میلاد
Iran, Islamic Republic of
جناب عزیز عزیزشما هردوره به یک کاندیدحمایت می کنید
ومی گویید که بالا یرای ما تصمیم می گیرد به چه کسی حمایت کنیم مگر خودت یک دکتر نیستی به توانی تشخیص بدهی چه کس توانایی کار را دارد
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر رحمانی با دو شب حضور در تهران بهرام شما را رد صلاحییت کرده پس آدم گرونیه .
مردی برای همه فصول
United States
درود بر قاظی فر
شنیدیم یدالله مرادیم قصد کاندیداتوری داره عزیزم احتمال داره 429رای بیاری پس بیا تو صحنه البته اگه عاقل با باید با حاج قاضی فر اتحاد کنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید قدرت مردی از تاریخ باوی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
طرفدارای تاجگردون خودشون میدونن که با آمدن موحد برای کاندیداتوری گچساران کار تاجگردون تمومه پس از همین حالا دارن موحد رو تخریب می کنند. وقتی موحد به بهبهان که یک جو ضد لر دارد می رود و با آرای بالا قبول می شود مطمئن باشید که در گچساران وضعش بهتره. یادتون نره که از 34 هزار رای تاجگردون تو دوره قبل خیلی هاشو باید مدیون موحد باشه....در اینکه تاجگردون کاربلده شکی نیست اما چون فقط به عده ای خاص و خانواده های نزدیک خود بها می دهد باید برود...بروید یه نگاهی به ادارت آموزش و پرورش بیندازید و ببینید چه خبره - یه نگاهی کنید ببینید افرادی که پست گرفتن از چه طیف و خانواده هایی اند . تو بیمارستان که چه عرض کنم تو درمانگاه باشت و گچساران هم یه نظر بندازید ببینید. آقای تاجگردون تو تهران با اصولگرایان می پره و تو منطقه برای اینکه طرفداراش خوششون بیاد اصلاح طلب میشه... آقای تاجگردون هرچند که برطبق میل قلبیم دوست دارم نماینده باقی بمونی اما چه کنیم که با بودن شما نیروهای اصیل و ارزشی به حاشیه رانده می شوند و کنار می روند...............
گچ
Iran, Islamic Republic of
خدایی تاج چه کرده؟فقط رسانه رو تو دست گرفته.!با افکاربازی میکنه!
مریم
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه مرحوم حاج نبی زاده که واقعا مردمی و پر قدرت بودند و از همه لحاظ عالی با رقیبا هم که همیشه مثه یه رفیق عمل میکرد و کینه ای نبودند مثل خیلیها ..اگر زنده بودند حتما در کنار اقای تاجگردون میتونستن شهرمون رو ابادتر بکنند ..به امید روزی که شهرمون رو بدون اختلاف درونی و با یه وحدت عامه ببینیم..همیشه تو قلبمونی نبی زاده
گرمسير
Iran, Islamic Republic of
چقدر درود داريم اينجا
درود دربست ي نفر....درود....درود.....درود دربست......حركت كرديم
عباس
Iran, Islamic Republic of
...رحمانی تو را به آن چنگالت تو را به آن موبالت که روی رانت گذاشتی قسم اگر قدرت بیان وکار برای مردم داری چرا خودت کاندید نمی شوی که دنبال مهرهای سوخته سیاسی می روی درود بر خواجه زاده
بی طرف2
Iran, Islamic Republic of
من چون اطلاع دقیق دارم شهرستان شدن باشت مدیون حاج محمود موسوی است دردوره معاونت استانداری ایشان وبقیه شعارش رادادند
نرگس احمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود
لطفا قدر شناس باشید همیشه بد از بدتر بهتر است شعارتان نباشد.مردم ما لایق بهترینهاست.دکتر تاجگردون تاج سر همه ی انسانهای باشهامته. دروووووود
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
وحدت وحدت وحدت وحدت تا شكست تاج ،
در فتح چه می گذرد؟
Iran, Islamic Republic of
آری مصاحبه قشنگی بود. روستای فتح دارای مردان بزرگی بوده و هستند. کسانی که در همه زمینه ها حرف برای گفتن داشته و دارند.اصولگرایان این روستا مردانی با دیدگاه روشن و واضح هستند و همیشه در خط امام و رهبر عزیزمان می مانند.درود بر دکتر و حزب موتلفه و یارانش.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موتلفه ..، فئودال
شهروند
United States
وحدت وحدت وحدت تا شکست تاریخی اصولگرایان کینه ای
گچساران و باشت استعمار تاج گردون ها و نزدیکانش
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا تاج گردون و نزدیکانش دست از دورویی و ریا با مردم دیار همیشه محروممم دست برنمی دارند!؟امروز گوهرگانی و مظاهری مدیران کل جهاد و کار دست به زد وبند سیاسی دراستان با حمایت های تاج گردون می زنند.
امروز نزدیکان تاج گردون بواسطه نفوذشان در جهاد کشاورزی و کار استان با سندسازی به ظاهر قانونی توسط ... و ... به تسهیلات میلیاردی و چندصدمیلیونی دست بیدا کرده اند.
رانت و زد وبندهای ....و .... با برخی مدیران عامل بانک های استان(سبه توسعه تعاون رفاه کارگران صندوق مهرامام رضا اقتصادنوین)مدیران کل این دو دستگاه اجرایی و اقتصادی استان به ظاهر در قالب تسهیلات حمایت از کارگاه های غیر فعال و نیمه فعال اشتغالزایی(کشاورزی صنعتی و خانگی دامداری از جمله گاوداری های صنعتی مرغداری)در جهت برخی منافع نزدیکان تاج گردون و خودشان(... ... ...) قدم برداشته اند.
به راستی هزینه چند میلیارد تومانی برای انتخابات 90تاج گردون چگونه باید براورد شود؟چرا باید مظاهری حق امضا را از معاونت های خویش سلب کند ومعاونت های دکوری به درد چه می خورد؟
چرا گوهرگانی تصمیمات مهم و راهبردی را بدون مشورت با معاونین خویش می گیرد؟به راستی چرا تاج گردون اصرار فراونی بر گرفتن کرسی های جهاد وکار داشت؟
به راستی چراتاج گردون (گوهرگانی و مظاهری) با وجوداینکه ابتدا توسط .... استان تایید نشدند با لابی های سیاسی با برخی مسئولان .... مهر تائیدشان را گرفت؟
امروز بشدت تاج گردون و مدیرانش واقای استاندار در کارهای ...مدیرکل .... استان کارشکنی می کنند و تلاششان برای اوردن خ.ف .... به استان هستند؟
متین
Iran, Islamic Republic of
آقای رحمانی رو چه به مصاحبه بهتره بره همون یکبار مصرفاش رو بفروشه
متین
Iran, Islamic Republic of
داری از چه چیزی میسوزی احتمالا یادت رفته که تو دوره سید قدرت چند نفر با پارتی بازی تو شرکت نفت استخدام شدن و چه وامهایی به عده خاص پرداخت شد ، میدونی سید قدرت چند تا ماشین استیجاری تو شرکت نفت داره ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من با اینکه به تاجگردون رای دادم،این دوره با تمام احترامی که برایشان قایلم ،به ایشان رای نخواهم داد،ایشان بیشتر به اقتصاد میتوانند کمک کنند تا به سیاست هرچند که انسان باهوشی است ،ولی با روند فامیلگرایانه ای که در پیش گرفته ،ره به جایی نخواهد برد،مدرک من ،با نگاهی به استخدامی هایی که بیشتر به انتصاب بیشتر میماند در ادارات ِجزٔ بیشتر ملموس میباشد.امیدوارم که اقای تاجگردون کمی بیشتر به عامه مردم نگاه کند،تا به افراد وطوایف خاص!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من با اینکه به تاجگردون رای دادم،این دوره با تمام احترامی که برایشان قایلم ،به ایشان رای نخواهم داد،ایشان بیشتر به اقتصاد میتوانند کمک کنند تا به سیاست هرچند که انسان باهوشی است ،ولی با روند فامیلگرایانه ای که در پیش گرفته ،ره به جایی نخواهد برد،مدرک من ،با نگاهی به استخدامی هایی که بیشتر به انتصاب بیشتر میماند در ادارات ِجزٔ بیشتر ملموس میباشد.امیدوارم که اقای تاجگردون کمی بیشتر به عامه مردم نگاه کند،تا به افراد وطوایف خاص!!!!
هر چند دکتر تاجگردون رو از همه نمایندگان پیشین از جمله مرحوم نبی زاده وسیدقدرت و...سرتر میدونم ولی بدلیل ایرادات بالا من شخصا به تاجگردون رای نخواهم داد...
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
بدبختی مؤتلفه و جناح راست را ببینید که دچار قطع رجال شده اند و دست به دامن دهدشتی ها (آقای موحد)شده اند.همین استفاده حقیقی یا ابزاری از موحد باعث سکشت زودهنگام آنها می شود.
اگر این آقای رحمانی دکتر هستند چرا حناح ایشان را معرفی و حمایت نمکنند یا اینکه از نظر جناح این جایگاه برای رحمانی خیلی بزرگ است .چون بقول خودشان نمایندگان1-آفای نجفی2- آقای موحد3- آقای مرحوم نبی زاده4- آقای جعفری5- آقای حسینی از هم جناح ایشان هستند مطمئناٌاگر ایشان لیاقت مسئولیتی را داشته باشند قبلاً در یکی از دوره های این نمایندگان از ایشان استفاده می کردند.
سید امیر حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
به همین زودی امام موسی کاظم جد سید قدرت همتون کور میکنه شما فصول گرایان افتاب پرست تا وقتی که حیات ومماتتان دست سید قدرت وطرفدارانش نیفتاد ایشان را۱۰۰قدم از جناح چپ بدترمی دانستید خودتان ونان به نرخ روزخورانتان دربالا مصلحت رادرحذف سید قدرت مدانستید ولی دراین زمان که ارصه برایتان تنگ شده سیدرا مردی کاردان وبانفوز کلامی بالا می دانید همیشه درویان وفرصت طلبان دربین مردم خوار وبی مقدار هستند هرچه کاشته اید باید برداشت کنید
خروش
Iran, Islamic Republic of
فقط فقط قاضیفر مرد خوب وبا غیرت همیشه دوستت داریم حاجی عزیز .انشاه الله دور بعد بعنوان نماینده مردم رهسپار مجلست خواهیم کرد حاجی عزیز
عجب نهیبی اون طرفو دادی کیف کردم
مردی واقعا مردی حیف که .................
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انگار ۲۳ نفر آن شدن و یکجا نظر دادن


چرا موحد ؟؟؟؟چرا ی دهدشتی بیاد تو شهرم؟؟؟؟؟


فققققققط تاجگردون و بس
اتحاد کهگیلویه وبویراحمد
Iran, Islamic Republic of
لر و بهبهانیها،اصفهانیها،باوی ها ،بویراحمدیها"بختیاری ها قشقاییها یکصدا تورا میخواهند فولادی و رحمانی
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود برتاجگردون ذنده باد سید قدرت درود برباوی
شهروند مطلع
Iran, Islamic Republic of
حزب موتلفه همیشه تفسیر به رأی و به نفع خودشان می کنند.به پاسخ رحمانی در دفاع از رأی داده شده به آقای .. که امام راحل(ره)در باره آنها فرمودند لحن اینها از اسرائیل هم بدتر است توجه کنید.
دکتر رحمانی؛ نه از اول انقلاب تا الان هر کسی از رای خود باید دفاع کند و رایش قابل احترام است.
چرا کسانی که به خاتمی و یا میرحسیسن موسوی رای داده اند و از رای خودشان هم دفاع می کنند .. می خوانید .اگر اینها ... است پس کسانی که به نجفی رای دادند و از رای اشان دفاع می کنند هم .. هستند.
پس معلوم می شود که مردم .... را از شماها اصولگرایان و موتلفه یاد گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
چه فایده وقتی که باشتی ها قدر سید رو ندونستن و به یکی دیگه رای دادن
Iran, Islamic Republic of
بر پدرو مادر من بهبهانی لعنت اگر بخوام رای به فولادی بدم...
Iran, Islamic Republic of
اگرنمدانی این رابدان دکتررحمانی ادم دورویی نیست وهمیشه درخط امام ورهبری است رنگ عوص نمی کندوانچه راتشخیص دهدعمل می کنداتفاقاهیچ ایرادی نمی توانیدازوی بگیریدمردم بیدارشدن نمی خواهندمجددا... ن برگردن ماریگر منال نمی دهیم
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
نظر حزب موتلفه چندان برای مردم مهم نیست. در این دوره و زمانه ما مردم به دنبال کسی هستند که برایشان کار انجام دهد و بتواند اشتغال زایی کند . تاجگردون طبق نظر دوستمون بیشتر به درد اقتصاد کشور و برنامه ریزی های اقتصادی میخورن و تو این چهار سال نشون دادن که کاری برای جمعیت عظیم بیکار گچساران نکردن .بی شک تاج افتخار استان هستند ولی من این بار به فولادی که سابقه مدیریتی بسیار درخشانی در سطح کشور دارن و از افراد شناخته شده وزارت نفت هستند رای خواهم داد. در تاریخ گچساران نام فولادی و تاجگردون ماندگار خواهد بود و ما در استان از این دو نفر شناخته شده تر در سطح کشور نداریم بقیه نمایندگان یا معلم بودن یا ناشناخته در سطح کشور. رای من فولادی هست چون عملکرد او را در سه ماه مدیریتش در نفت گچساران دیدم.
استاد
Iran, Islamic Republic of
تنهانکته مهم زمان سید قدرت پسرفت فرهنگی شهرمان به اندازه یه قرن بودوبقیه آن که هم شاهد بودندواثرات آن درشهرهنوزموجوداست
صمد محمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام..درود و هزاران درود بر تک مرد فتح...خدا حفظش کنه که همیشه در مسیر ولایت بوده و هیچگاه دچار لغزش نشده
بهلولولی
Iran, Islamic Republic of
اقای موتلفه جان شما انچه فر ا گرفته ای البته خوبی ها را از باشتی ها امو خته ای باشتی هاخیلی خیلی از شما زرنگ تر هستند وخوب وبد مخصوصا ذات درونی انسان ها را بخوبی تشخیص می دهن و خودشان قضاوت کننده خوبی هستند اقای سید قدرت حسینی واقای تاجگردون برادر ند و فرزندان یک منطقه وظیفه دارند به باشت خدمت کنند برای مردم با شت هم فرقی ندارد وبا یک اندازه برای انان قدر شناسند واین را درک می کنند که هدف شما فرافکنی انهم از راه کین است
بهترین سایت کبنا
Iran, Islamic Republic of
بخدا بالغ بر ۱۰۰مرتبه از همشون پرسیدم ،گفتن ما همه دوره ها به اصولگرایان رای میدیم.بخدا چشماتونو باز کنید مردم گچساران وباشت که دارید به کی رای میدید،خوب فکر کتید ببینید این ۴سال این تاجگردون چیکار کرده،بهبهان زنده باد ،زنده باد فولادی وندا.ای داد وبیداد گچسارانی که یه زمان زیرنظر بهبهان بود
کارواش
Iran, Islamic Republic of
برای بیکاری جوانان بدون رابطه وپارتی فکری نمایید.هرکه برود مجلس برای حلفه های اول فامیل هایشان خوب میشه.من کارواشی که باخشکسالی مواجه ام همش براثرهمین سیاستهای عبثه.جانم فدای رهبر وپاینده بادعظمت واقتدار سپاه پاسداران
برآفتابی شامبراکان
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس بیکار خداوکیلی فولادی کجا مدیر کشوری هست....دو ماه مدیرعامل نفت بود تو دولت اصولگرا که با خفت و خواری انداختنش بیرون...فقط نگو بخاطر این بود که قضیه ی ساختگی نفت رو میخواستن ببرن یاسوج که اول اسید میخورم بعد میرم رو برج میلاد خودمو میندازم پایین
تبسم
Iran, Islamic Republic of
خبرنگار که با اقای رحمانی به گفتگو نشسته الگوی مناسب برای مخاطبان است.
ازادگان
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی مردی مانند محمد رمضانی رابعنوان کاندیدچرا معرفی نمی کنید؟؟؟؟محمد جان بیا تومیدان باور کن باجان ودل برات می دویم.چون شایسته تر از شمارا دربین افراد نمی بینم.
انصاریان
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت کاری که نکرد که هیچ وقتی که تو مجلس واسی صحبت دادن بهش میدادن میفروفت به بقیه نمایندهای دیگه ؟این آقا که نماینده نبود بلکه دکور بود فقط یه جای تو مجلس اشغال کرده بود اونم دزد کلک
قادری
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مهندس بیکار عزیز همین سطح فکرته که تاحالا بیکاری
مهندس بیکار
Asia/Pacific Region
در جواب برآفتابی شامبراکانی باید بگم شما بفرمایید و یک بار زندگینامه فولادی رو بخونید. به زودی پستها و مدیریتهاش به مردم ارایه میشه. ایشون از بیست سالگی مدیر بودن و به مقام مشاور ارشد وزیر نفت رسیدن . چندین پست بسیار بالای دیگه هم دارن که بعدا به اطلاعتون خواهد رسید.
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
در جواب برافتابی شامبراکانی باید بگم شما بفرمایین و زندگینامه فولادی را مطالعه بفرمایین. ایشون مشاور ارشد وزارت نفت و مدیر زاگرس جنوبی و معاون ملی حفاری و ... . رزومه مهندس فولادی در زمان تبلیغات انتخاباتی به مردم ارایه خواهد شد. زید گذر و بیمارستان جدید شرکت نفت و بودجه جاده های دو بانده را فولادی تامین کردند. طی جلساتی که ایشون با رمضان عباسی شهردار سابق میگذاشتند و نیازمندیهای شهر را جویا میشدند. بدون شک با سوابق فراوان فولادی در وزارت نفت ایشون حداقل نایب رییس کمیسیون انرژی خواهد شد. بهتره بدون تعصب به مسایل نگاه کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا سید قدرت هیچ کاری برای باشت ومردم باشت انجام نداده که باشت وباشتی بخواهد مدیون سید قدرت بشه این حرفها را کجا آوردی مسلمان
محمد از باشت
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت فقط برای خودش واطرافیونش خوب بود وسادات بحرینی را برد سرکار ولی هیچ خدمتی به مردم باشت وباشتی نکرده بود باشت شهرستان نشده بود بهتر ه این شهرستان شدنش هم زمان مرحوم نبی زاده بود که ایشان هم قضیه دودرهزار نفت مدویون اومرحوم خدا بیامرزی بود خواهشا از این حرفهای بی اساس نزن که باشت مدیون که هست
محمد از باشت
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا سید قدرت هیچ کاری برای باشت ومردم باشت انجام نداده که باشت وباشتی بخواهد مدیون سید قدرت بشه این حرفها را کجا آوردی مسلمان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1