تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۵۷۹۸۸

بزرگان بدون آن زنده نمی‌مانند

۰
کبنا ؛ 
حسین گندمکار*
انسانهای بزرگ می توانند دو دقیقه بدون هوا، دوهفته بدون آب و یک عمر بدون پول زندگی کنند، اما بدون "کتاب" نمی توانند حتی یک لحظه  زنده بمانند.
توصیه های مقام معظم رهبری  در باره کتابخوانی: من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتابخوانی  در جامعه خودمان می افتم ، قلبا غمگین و متاسف می شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلا ده برابر این میزان، رواج وتوسعه داشته باشد. اگر به دلیل پرچمداری  تفکر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب  بیاورید، این معنا صدق می کند، چون اسلام به کتاب ،  خواندن  ونوشتن، خیلی اهمیت می دهد. هر منصفی  به بیانات نبی مکرم اسلام  وائمه (ع) و پیشوایان اسلام نگاه کند ، می بیند که اینها در چه زمانی  به کتاب  و کتابخوانی  دعوت می کردند. اسلام پرچمدار کتابخوانی  است.
اگر ازاین جهت هم حساب کنید که امروز این ملت، ملتی است که در دنیا ستم های ناشی از اعمال غرض قدرتهای استکباری جهان است ، پس باید از خودش دفاع کند، کدام دفاع ملی است  که در درجه اول متکی به فرهنگ  وآموزش  و بینش و دانش نباشد؟ پس باز هم  به "کتاب" برمی گردیم. یعنی شما از هر طرف که بچرخید، مجبورید به کتاب "اهمیت" بدهید.
*روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1