تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۵۷۶۳۷

بیمارستانی مملو از زباله و نخاله+ تصاویر

۰
کبنا ؛بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج این روزها شبیه به یک بیمارستان صحرایی است، این سخن هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج است که با تماس خود با اهالی رسانه از آنها خواست تا گزارشی از وضعیت این روزهای بیمارستان 240 تختخوابی امام سجاد(ع) یاسوج تهیه کنند.
با ورود به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به جای فضای سبز مناسب و نشیمن‌های برای همراهان بیمار، با نخاله‌های ساختمانی اعم از گچ، آجر و سیمان و زباله‌های گوناگون روبرو می‌شوی.
همراهان بیماری که در محوطه این مرکز درمانی و آموزشی، گرمای تابستان را برای انتظار و دریافت اطلاعات از وضعیت بیمارشان بدون فضای مناسب و محل‌هایی برای نشستن سرگردان هستند.
سالن انتظار این بیمارستان با 12 صندلی جوابگوی خیل عظیم مراجعه‌کنندگان نیست. از فضای سبز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان ابزاری جهت کاهش تنش و استرس در بیماران یاد می‌کنند و از اثرات مثبت انباشته شده در ایجاد فضای سبز در این مراکز درمانی مقالات و تحقیقات زیادی صورت گرفته است. همچنین در زمینه‌ الگوهایی برای طراحی فضای سبز در بیمارستان‌ها به طوری که در روند درمان موثر باشند، نیز نظرات مختلفی از سوی محقیقن و کارشناسان ارائه شده است.
يافته‌هاي مطالعات کارشناسان نشان مي‌دهد؛ اگر فضاي سبز در محوطه بيمارستان ها طبق اصول به كار گرفته شود، داراي مزايايي چون كاهش استرس بيماران، پرسنل و ملاقات‌كنندگان، جلب رضايت بيماران، كاهش افسردگي آنان، افزايش رضايت شغلي پرسنل، كاهش مدت زمان بستري بيماران و ... خواهد بود.

چیزی که در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج آن را مشاهده نخواهید کرد، فضای سبز ناهمگون و وجود زباله‌های ریخته شده در این بیمارستان و نخاله‌های ساختمانی در واقع برخلاف آن چیزی است که بیان شده است.
ساعت‌های طولانی که همراهان بیمار، ملاقات کنندگان و حتی پرسنل مجبور هستند در محیط‌ بیمارستان‌ امام سجاد(ع) یاسوج حضور داشتند، بر اساس تجربه و تحقیقات میدانی پایگاه اطلاع رسانی کبنا نیوز ساعت‌های تنش‌‏زا و خسته‌کننده است.
از سوی دیگر در راهروهای فضای درونی بیمارستان و در بخش‌های متفاوت اعم از بخش نوزادان،  زایشگاه، بخش داخلی و اتاق عمل مصالح ساختمانی به وفور دیده می‌شود.
گرد و خاکی که شاید برای بیماران قلبی و ریوی بسیار خطرناک و ناسازگار باشد، کارگرانی البته بر اساس فرمان پیمانکار در روزهای اخیر فریادهای ناهنجار دریل‌های تخریب خود را بر بیماران و همراهان آنها می‌کوبیدند.
وجود گربه‌ها در محوطه و سوسک در برخی از نقاط داخلی بیمارستان نگران کننده به نظر می‌آید.
البته باید متذکر شد که این تعمیر و بازسازی بر اساس اصول و قوانینی است که در وزارت بهداشت و درمان به تصویب رسیده است.
هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج تعمیر را حرف قانع‌کننده برای وجود مصالح و نخاله‌های ساختمانی در راهروهای بیمارستان ندانست.
امیری با انتقاد از مسئولان مرکزدرمانی و آموزشی امام سجاد(ع) یاسوج، اظهار کرد: گرد و خاک‌هایی که در فضای درونی و راهروهای بیمارستان وجود دارد، فضا را بسیار نامطلوب کرده است و این در خورشأن مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
وقتی که با همراهی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بخش‌های مختلف بیمارستان را سرکشی می‌کردیم، در ورودی بخش داخلی بیمارستان آنقدر بوی سیگار زیاد بود که نخاله‌های ساختمانی در زیر صندلی‌ها و رها شدن ابزار کار در راهروها ذهنمان را برای لحظاتی مشغول نکرد.

امیری با بیان‌انیکه فعالیت عمرانی نمی‌تواند بهانه‌ای برای کثیفی فضای بیمارستان باشد، تصریح کرد: آشغال و زباله‌ها در کنار گرد و خاک و مصالح ساختمانی این بیمارستان را شبیه به اردوگاه درمانی صحرایی کرده است.
وی نیز با انتقاد از عملکرد برخی پرسنل بیمارستان تاکید کرد: در طرح نظام سلامت، نمونه‌گیری خون، انتقال آن به آزمایشگاه، بردن بیمار به محل ارجاع شده از سوی پزشک، تهیه دارو و ... بر عهده پرسنل بیمارستان می‌باشد، ولی متأسفانه برخی از پرسنل از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند و همراهان بیمار مجبور است بیمارش را با ویلچر خراب و برانکارد در ساختمان بدون آسانسور بالا و پایین کند.
یکی از مسئولان بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که ناخودآگاه با خبرنگاران و شورای شهر یاسوج روبرو شده به بیان برخی از مشکلات این مرکز درمانی پرداخت و گفت: به اندازه پنج آسانسور پول خرج آسانسور این بیمارستان کردیم، ولی همیشه خراب است و بحث یکی دو روز نیست.
این مسئول اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکل بیمارستان عنوان کرد و افزود: این بیمارستان برای 97 تخت نیرو انسانی دارد در حالی که 240 تخت در این بیمارستان وجود دارد.
وی افزود: بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان‌های همجوار از کیفیت پایینی برخوردار هستند و توفع زیادی یا در سطح اروپایی نمی‌توان از آنها داشت.
مدیریت صحیح رضا چمن در حوزه سلامت
حجت‌الاسلام بزرگواری در گفت و گو با کبنا نیوز اظهار کرد: طرح نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت صحیح رضا چمن به خوبی در حال اجر است.
با این وجود می‌طلبد سایر مدیران حوزه سلامت، بهداشت و درمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به کمک رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیایند تا اگر نواقص و مشکلاتی در این حوزه است رفع گردد و رضایت‌مندی مردم بیش از آن شود که در حال حاضر است.
به نظر می‌رسد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با برخورد با مدیرانی که در کارشان سهل‌انگاری می‌کنند و حتی در جمع آوری و تمیز نگه‌داشتن محوطه بیمارستان و فضای درون بیمارستان ناتوان هستند برخوردهای قانونی نمائید.

bimarstanemamsajad (37)
برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر کلیک کنید

[gallery link="file" ids="57656,57657,57658,57659,57660,57661,57662,57663,57664,57665,57666,57667,57668,57669,57670,57671,57672,57673,57674,57675,57676,57677,57678,57679,57680,57681,57682,57683"]
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
همه اش از بی ......بیمارستان می باشد ایشان توانایی مدیریت ندارند خودش هم می داند- وآقای دکتر چمن فردی کارآمد وشایسته به جای ایشان بگذارید-
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
خداوندا به این کسانی که اینهمه کار و تلاش خوب و سازنده را منفی می بینند خودت پاسخ شایسته و درخور حال و نیتشان بده. کجا دنیا به جای تشکر از تحول و تعمیر و بازسازی با عینک منفی از نخاله های بیمارستانی عکس می گیرند و با یک فرد نا آشنا به مسایل تخصصی یک حوزه اونهم با اغراض خاص مصاحبه می کنند برای زیر سوال بردن کسانی که بی شک کارشون از همه دستگاههای دیگر برتره و اصلا عملکردشون با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست از جمله همین شورای شهر ما که از عملکردشون نگو و نپرس. افسوس که عمل و رفتار بعضی را نمی شه مثل نخاله های ساختمون در معرض دید همگان گذاشت!
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر وفایی. ضمن خداقوت لطفا اسیر جو سازی ها نشوید و با قدرت بهسازی بخش های بیمارستانی را ادامه ددهید. خدا قوت بده انشاالله
شکیبایی
Iran, Islamic Republic of
صدکارخوب آید کس راخبری نیست. چون رفت خطایی همه راچشم براوست، والا خدایی خطا هم نیست، هرابادانی، ممکن است همراه با نخاله ساختمانی هم باشد. عزیزم گاری به گاری که نمی برند بیرون شهر. عینک بدبینی رابرداریم، ضمناشما میدانی بیمارستان درآین دوساله ازکجا به کجا رسیده اون مسئول باحال هم که باشماهمراهی کرده مگرمسول نبوده پس چکارمی کنه ریس باتفکر اروپایی
رضا . یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا جا داشت که از مسولین این بیمارستان نهایت تشکر را همه داشتند چون شجاعت به خرج داد ه اند و دست به بازسازی اساسی این بیمارستان زده اند. ظاهرا در استان خودمون هر کار خوبی هم با اعتراض شدید برخی مواجه می شه! خداوند رحم کنه به چنین قومی!
Iran, Islamic Republic of
ﺷﻮﺭاﻱ ﺷﻬﺮ ﻛﺠﺎ و ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻛﺠﺎ. ﻛﻞ اﮔﺮ ﻃﺒﻴﺐ ﺑﻮﺩﻱ ﺳﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﻭا ﻧﻤﻮﺩﻱ اﻳﻨﺎ ﺑﺮﻥ ﺑﻪ ﻭﺿﻌﻴﺖ اﺳف ﺑﺎﺭ ﺷﻮﺭا و ﺷﻬﺮ ﺑﺮﺳﻨﺪ و ﺗﻮ ﻛﺎﺭ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﻧﻜﻨﻨﺪ اﻭﺗﻬﻢ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭاﻭاﺭوﻧﻪ ﺩﻳ ﺪﻥ ﻋﺠﺐ ﻫﻨﺮﻱ ﺩاﺭﻥ اﻳﻨﺎ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ اﻳﻦ ﻧﻮاﺑﻎ ﻛﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ? !
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا نیوز
با سلام آیا این مطالبی که از روی بغض واحساسات نگاشته اید بخاطر برخورد های قانونی و اداری بیمارستان با یکی از بستگان نزدیک شما که پرسنل بیمارستان امام سجاد ع می باشند، نیست.....!!!!!؟؟؟؟!!!
عدالت
Iran, Islamic Republic of
شهری که ..شورای شهران باشد دیگه باید فاتحه اش ر وخوند تو اگر درست کن بودی شهرداری رودرست میکردی خدا وکیلی تو شورا به حرفت اهمیت میدن
صمیمی
Iran, Islamic Republic of
یکی به داد بیماران این بیمارستان برسد چون بیمارستان دیگری در استان نیست اینجا بستری شده اند اگر هم بمیرند فردا مسئولان علوم پزشکی می گویند که مقصر خودشان بوده اند خدایا خودت این مسئولان را به سزای اعمالشان برسان
یا سو جی
Iran, Islamic Republic of
خو اهشن دخا لت نکنید بزارید مسو لین کار عمرا نی انجا م دهند اگر کار نکنند میگو یید کار نمیکنند اگر کار کنند تو ی سایت میزنید کا ر میکنند خو دت بنشین فکر کن و بعد قضا وت کن
پرستار
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار است تعمیرات هم انجام نشود ؟ این هم شد گزارش ؟خداوکیلی هر آدم عاقلی خبر را بخواند خنده اش می گیرد . بیمارستان با عمر بالا باید تعمیرات داشته باشد دکتر وفایی هم با مدیریت صحیح وبا سرعت و دقت پیگیر تعمیرات بیمارستان است.
استاد
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار است تعمیرات هم انجام نشود ؟ این چه گزارشیست که حتی از نخاله های تعمیرات عکس می گیرند وخبرسازی می کنند ؟ تخصیص و جذب اعتبارات و تجهیزات جهت این اقدامات را نادیده می گیرند.از خدمات ارزنده متولیان سلامت سپاسگزاریم. امید واریم با این گزارشات واین خبرگزاریها دلسرد نشوند و خدمات وتعمیرات وتجهیزات بیمارستانهای استان را با همین سرعت ودقت انجام دهند.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آقای امیریان اگه ممکنه یه نگاه به حوزه کاری خود داشته باشید و ببینید که چه تاسف بار است لطفا در کاری که به شما ارتباطی ندارد دخالت نفرمایید چرا که مسئولین امر به کار خود واقفند و از عهده آن به خوبی بر آمده اند .
ا ح عزیزی
Iran, Islamic Republic of
انتظارازسایت وزین کبنا نمیرفت که اینگونه بازیچه دست ه امیری بشه اول بامدیربیمارستان صحبت میکردید وعلت راجویا میشدید .دکتروفایی بادیدبازوکارشنانه مخصوص خودش داره بیمارستان را درخورمردم شریف تعمیرمیکنه .چندماه دیگهبادیدن بیمارستان شرمنده میشید
صالحی
Iran, Islamic Republic of
دست این گزارشگران بامسول دردنکنداینقدر درمورد این مسولین .بنویسی..تاشایدخودشان ..
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
جامعه شناس تهران
Iran, Islamic Republic of
غرض ورزی، کوته بینی ، خود برتر بینی و... مواردی است که در یاسوج مد شده. حالا متأسفانه یا خوشبختانه بودنش با شما. من واقعا به مدیر این بیمارستان تبریک میگم به خاطر تمام کارهایی در طول این مدت ریاست انجام داده و قاطعانه بر انجام أمور و حرکت رو جلو بدون توجه به جو سازی ها که ارزشی ندارد، إصرار دارد. من شخصا تحسین می کنم که بیمارستان داره خدمات ارائه میکنه و همزمان باز سازی هم میشه( با توجه به نبود بیمارستان جایگزین در یاسوج) .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1