تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۵۷۶۰۰

ربع قرن رقابت تاریخی موحد با تاجگردون ها

۱۰۵
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه(این مطلب در اَمرداد ۱۳۹۳ نگاشته شده است)
movahed-tajgardounhaقفس افسانه ای شاید پررنگ ترین خاطره ای باشد که مردم گچساران از موحد در انتخابات مجلس چهارم به یاد دارند.
همان قفسی که هنگامی که مردم در خیابان بشارت منتظر ورود سیدمحمد موحد بودند به یکباره باز شد و او با هیمنه ای وصف ناپذیر سخنرانی اش را آغاز کرد.
مردم که برای دیدن تعدادشان پشت سر را نگاه می کردند ناگاه با نهیب او روبرو شدند که:«به پشت سر نگاه نکنید. همه با ما هستند» و همین یک جمله کافی بود تا حاضرین در خیابان بشارت را مجاب کند در مقابل حاج بهرام تاجگردون به او رای بدهند و اینچنین نیز شد.
آن سخنرانی یکی از شلوغ ترین سخنرانی های تاریخ سیاسی گچساران شد و فقط می توان سخنرانی تاریخی حاج بهرام در بهمن ۱۳۷۸ را شلوغ تر از آن دانست.
تعداد زیادی از مردم در راهپیمائی آن روز چهره ای ناآشنا برای گچسارانی ها داشتند و نتایج صندوق ها پس از آن نشان داد موحد در گچساران و باشت آنگونه که در سخنرانی اش نشان داده موفق نبوده است و بزرگواری از او نسبتا برتر جلوه داده است.
اما با رای انبوه او در کهگیلویه، مرد افسانه ای که بعدا مردم استان او را سناتور نامیدند موفق شد به مجلس برود و او ربع قرن روی صندلی سرخ و سبز مجلس از حوزه های مختلف تکیه دهد.
جدال دیدنی حاج بهرام و موحد در آن سال یکی از پرهیجان ترین مبارزات سیاسی در تاریخ گچساران و استان می باشد.
شاید پرانتقادترین تاجگردون تاریخ، بهتر از این نمی توانست نتیجه بگیرد. اسطوره اصلاح طلبان گچساران و کهگیلویه در میان مردان انتخاباتی آن سال ها تنها کسی بود که می توانست ادعا کند که در دهه پنجاه، نقش بی بدیلی در انقلاب اسلامی ایران داشته است.
او به طرزی باورنکردنی در انتخابات دوره دوم مجلس به نجفی رهنانی که طلبه ای خوشنام، شاغل در سپاه گچساران بود بازی را واگذار کرده بود و او که نمی توانست چنین شکستی را تحمل کند هچنان سکان اجرائی گچساران و حتی کهگیلویه را در دست داشت و به انتخاب فرماندارانی مطابق میلش دست می زد.
چپ های گچساران شکست از نجفی را به دست های پشت پرده نسبت می دهند ولی برای شکست از موحد هیچ گاه اِن قُلتی نیاوردند و این گونه بود که بزرگترین شکست چپ ها شکل گرفت و انگار سرنوشت اینچنین بود که تاجگردون باز هم از یک روحانی شکست بخورد.
اما این شکست مقدمه ای شد برای کادرسازی در آینده و ردصلاحیت حاج بهرام در دوره پنجم بیشترین کمک را به مردی کرد که بیش از همه چپ می زد.
انگار او عادت داشت ساز چپ بزند. حاج بهرام در آن دوره با انتخابی نامطمئن و نومیدکننده از محقق حمایت کرد ولی او با سخنرانی کم رمق در گچساران نشان داد که زنان و مردان شهر فقط برای سخنرانی های او کل و گاله می زنند.
و اینچنین موحد توانست محقق را هم که به پشتوانه حاج بهرام در انتخابات حضور داشت شکست دهد تا دومین ناکامی تاجگردون ها در برابر روحانی دهدشتی رقم بخورد.
اما چهارسال بعد در حالی که موحد در حوزه کهگیلویه توانسته بود منطقیان و لاهوتی را که یاران قدیمی حاج بهرام بودند شکست داده و برای بار سوم به مجلس راه یابد، در گچساران تراژدی انتخابات ششم در گچساران در حال شکل گرفتن بود.
واقع این است که حاج بهرام توانسته بود در روز چهارشنبه تاریخی در گچساران و سخنرانی معروف خود گوی رقابت را از لیدر اصلی موحد در گچساران برباید و با اختلافی بحث برانگیز انتخابات را به نام خود به پایان برساند.
این گونه به نظر می رسید که تاجگردون انتقام دو دوره پیشین را از یاران موحد گرفته اما شورای نگهبان با گزارش هائی که از گچساران به دستش رسیده بود این انتخابات را باطل کرد و اتفاقات در گچساران به نقطه خطرناک رسیده بود که با ترور سعید حجاریان مغز اصلاحات و وضعیت خاص کشور در اسفند ۱۳۷۸ گچساران و باشت به یکباره آرام شد.
یک بار دیگر یاران موحد توانسته بودند جلوی تاجگردون قد علم نمایند و این بار مرحوم نبی زاده که موفق شده بود لقب اسطوره اصولگرایان را برای خود تثبیت نماید این کار را کرده بود.
او تنها کسی است که از وقتی کهگیلویه از حوزه گچساران جدا شد دو بار به مجلس راه یافت ولی بیماری ناگهانی و تقارن نمایندگی او با قدرت گیری دوم خردادی ها این مرد با نفوذ را آنچنان که مورد انتظار بود بر اوضاع مسلط نکرد.
او از چنان اتوریته ای برخوردار بود که یک دهه پس از مرگش، اصولگرایان هنوز حسرت رهبری او را می خورند و مشکلات این سال های آنها در وحدت شان، به فقدان کاریزمای او در راست ها بازمی گردد.
اما در دور بعد که حاج بهرام ردصلاحیت شده بود او با انتخاب یکی از اصلاح طلبان(از میان حاج رحیمی و رهام عبدی پور) نتوانست جلوی یاران موحد تاب بیاورد و با اختلافی اندک بازی را به همفکران موحد واگذارد.
این انتخابات مانند پتکی بود که بر سر اصلاح طلبان کوبیده شد و آنها نتوانستند تا سال ها در عرصه انتخابات حتی به مبارزه پایاپای دست بزنند و در سه انتخابات پیاپی، اصولگرایان به رهبری نبی زاده، علیمراد جعفری و سیدقدرت حسینی توانستند شگست هایی سنگین و آسان، به یاران حاج بهرام تاجگردون(حاج رحیمی، شهرام شریفی و غلامرضا تاجگردون) تحمیل کنند.
این روند تا انتخابات ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ ادامه داشت تا اینکه غلامرضا تاجگردون با قدرت طلسم را شکست و بعد از ۲۰ سال که مجلس در قبضه اصولگرایان گچساران بود، اصلاح طلبان رابه این مسند برساند.
اما ورود غلامرضا تاجگردون به عرصه سیاسی گچساران همزمان با محو موحد از کهگیلویه بود و این تاجگردون نتوانسته است در یک رقابت پایاپای با او شرکت کند.
اگرچه مدت زیادی تا شروع مبازرات انتخاباتی ۱۳۹۴ باقی مانده ولی شاید بتوان حدس زد تاجگردون ها این بار احتمالا با توان بیشتری نسبت به دو دوره دوم و چهارم پا به عرصه رقابت ها می گذارند.
واقع این است که انتقادات معمول در دور بعد از پیروزی تاجگردون ها در مجلس(دوره های دوم و چهارم) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. البته اینکه این موج نسبی رضایتمندی تا زمان انتخابات ادامه داشته باشد بستگی به رفتارهای سیاسی تاجگردون در یک سال آینده خواهد داشت.
اما رقبای وی در انتخاب گزینه نهائی مردد مانده اند. لیست بلندبالای گزینه ها بر روی میز اصولگرایان است و آنها فعلا همه گزینه ها را در نظر داشته و سیاست شان وحدت و نگه داشتن گزینه ها دور میز است.
یکی از گزینه هائی که این روزها بر روی آن تمرکز زیادی صورت گرفته است موحد است و بیشتر از همه گزینه های بیرونی روی آن بحث است.
گزینه های داخلی که همان فولادی، جعفری و سیدقدرت هستند بر روی یک گزینه مورد تفاهم هنوز به نتیجه ای نرسیده اند و در واقع بر روی گزینه بحثی صورت نگرفته است.
جشن ساز، صابری، موحد نام هائی هستند که در لایه های اجتماعی درباره شان صحبت می شود. میان اینها آنکه نامش بیش از دیگران زمزمه می شود موحد است و هنوز در سطح سران درباره او اظهارنظری صورت نگرفته است.
موحد که در انتخابات گذشته با حکم شورای نگهبان موفق نشد در رقابت با بزرگواری حاضر شود ولی مشخص نیست که امسال نیز پشت درهای بسته انتخابات بماند.
این بزرگترین مشکل دوستان موحد است. عدم اطمینان به تائید صلاحیت او بزرگترین نگرانی دوستان او در گچساران و دهدشت است.
شاید عدم حضور او در کهگیلویه و کاهش نگرانی های اجتماعی بتواند گرهی از این مشکل بگشاید ولی این فقط در حد گمانه است که یاران او در گچساران مطرح می کنند.
واقع این است که همانقدر که او توان داشت در سخنرانی معروفش در گچساران، این شهر را پر از چهره های ناآشنا کند در انتخابات آینده هم شاید بتواند این کار را انجام دهد.
موحد تاکنون در برابر تاجگردون ها و هیچ رقیبی شکست نخورده است و نمی خواهد این اعتبار تاریخی با یک شکست تاریخی خدشه دار شود و برای همیشه از عرصه سیاسی استان بیرن برود.
او مردی است که نامش با برد در انتخابات عجین شده است و یک باخت می تواند تمام اعتبار چندین ساله اش را زیر سوال ببرد.
رقیب او تاجگردون ها هستند. اگرچه آنها شکست را در دوره های مختلفی تجربه کرده اند ولی احتمالا این بار با همه ادوار گذشته مجلس فرق داشته باشد.
تاجگردون توانسته قشر رای دهنده بی تفاوت را با خود همراه نماید. طبقه متوسط شهری با پیوستن به تاجگردون می توانند بزرگترین برگ برنده او در رویاروئی احتمالی با موحد باشند.
هرچند هنوز ارتش بیکاران بزگترین مانع او در انتخابات آینده می باشند. او تا کنون موفق شده از رویاروئی با این ارتش قدرتمند بدون رهبر دوری کند ولی معلوم نیست اگر کسی بتواند پیشاپیش این گروه حرکت کند تاجگردون موفق باشد.
موحد با شگرد کار شخصی می تواند بخش مهمی از آرای تاجگردون را به سبد خود واریز نماید اما معلوم نیست این هم بتواند موحد را در رویاروئی تاریخی با تاجگردون موفق کند.
او در تنها رقابت رودررو با تاجگردون ها در سال ۱۳۷۰ که همانا حاج بهرام در بدترین شرایط سیاسی به سر می برد نتوانست در گچساران و باشت کاری از پیش ببرد.
برخی اصولگرایان حامی موحد می گویند در آن سال فقط گروه کمی از راست های گچساران به رهبری نبی زاده گرد موحد بودند و بقیه که بخش اعظمی از اصولگرایان گچساران بودند بزرگواری را دوره کرده بودند و این را دلیلی بر ناکامی موحد در گچساران و باشت می دانند.
تاجگردون با اعتماد به نفس مدیریت گچساران را به دست گرفته است و موحد در بهترین حالت حتی نمی داند می تواند بازی کند یا نه. شاید هم او در آخرین دقایق بازی بتواند ذخیره استراتژیکی برای اصولگرایان شود.
موحد ۲۰ سال پیش توانست از قفس افسانه ای بیرون بیاید و برای مردم گچساران دست تکان دهد. این بار ولی آیا می تواند در مقابل چشم تاجگردون ها از قفسی که برای او درست کرده اند بیرون آمده و در رقابتی که مردم کهگیلویه به کمکش نمی آیند موفق باشد؟
به پاسخ همه این سوالات در زمستان ۱۳۹۴ خواهیم رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
تحليل جالبي بود جناب عكاشه ولي كاش همه حقايق رو ميفرموديد كه دور قبل شهر ما كم نبود از ماشين هاي پلاك شيراز تهران مشهد و.... و ادمهاي نا اشنا به شهر گچساران ،همه مردم ميدانند كه رأي أوردن تاجگردون در دور قبل به اين مقدار واقعي نبود ، حالا بماند، خدا والده أيشان را رحمت كند
حاجی
Iran, Islamic Republic of
لزومی نداشت که بعد از اوت شدن بهرام طیف موحد ایجاد بشه
کلا بعد از استقلال گچساران نباید تحلیل موحد - تاج داشته باشیم

گچسارانی هستی باید بگی اصولگرا(گروه دیلی ها، طیف سی قدرت- اصلاح طلب(قدیم، جدید، طیف شهرام شریفی و طیف رهام عبدی پور) - قشقاییها - رای های ورودی از بیرون(ممسنی و دهدشت)
گوهرگان
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه خیلی پاچه خواریه تاجگردونو میکنی.نکنه میخواد مدیرعامل شرکت نفتت کنه؟!!!
گوهرگان
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه سمت مدیرعامل شرکت نفتو ب شما تبریک عرض میکنیم
سکوت
Iran, Islamic Republic of
رای آوردن موحد و دیگران در گچساران در دو ر اولی که موحد حضور داشت فقط با قانون شکنی و سر به نیست کردن رای تاجگردون صورت میگرفت در دور دوم رقابت تاجگردون با موحد نیز شایعات مبنی عدم تآیید صلاحیت بهرام تاجگردون باعث می شد که رای تاجگردون ریزش کند زیرا که عوام با همه تعلق خاطری که به تاجگردون داشتند سعی می کردند به کسی رای بدهند که لا اقل بعد از تاجگردون سری میان سرها داشته باشد ( هر چند چرخ روزگار با عدم تایید موحد در دور گذشته انتقام تاجگردون را در این دنیا از موحد گرفت{ آخرت که جای خود دارد ) اما حقیقت این است که موحد و دوستداران وی هیچگونه مرام و مسلک سیاسی ندارند بلکه فقط دنبال منافع شخصی نظیر نجات قاچاقچیان و دیگر مجرمان از چنگال قانون می باشند داستان سه هزار میلیارد که بماند . و اما دوران رقابت موحد با دکتر تاجگردون دیگر گذشته است چرا که بحمدالله مردم روشنفکر تر از این هستند که فرق ای دو را ندانند و بخواهند یک فرد اولا غیر خودی و در ثانی کسی را که فقط دنبال حمایت از منافع افراد خاص و گردن کللفت و متخلف میباشد را بر یک اقتصاد دان جوان و رییس تخصصی ترین کمیسیون مجلس ترجیح دهند و موحد و ذیگران بدانند که مردم گچساران و باشت 1-دنبال اصلاحات هستند و به یک مشت آدم دجال و بیسواد رآی نخواهند داد 2- اگر دسیسه چینان برای ریزش رای تاجگردون دنبال ابزارهایی نظیر رد صلاحیت و غیره باشند بدانند که این کلک ها دیگر قدیمی و بی تاثیر است 3-قطعا غیرت گچساران و باشت اجازه نخواهد داد یک اجنبی ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
این رابدان دکترشریفی نیروی کسی نبوده که نوشته ای...ایشان همواره مشی مستقلی با رویکرد اصلاح طلبانه برابربااهداف انقلاب اسلامی وخط امام ورهبری دا شته است.سعی بفرمادقیقتربنویس.ممنون.
دلسوز. گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سلام اولا این خبر امدن موحد کذب است دوما اگر موحد به گچساران بییاید شکست تاریخی می خورد سوما فقط این را بدانید هر کس به موحد رای دهد فقط خاعن به گچساران می باشد چهارما امار غیر گچسارانی های ساکن گچساران مشخص می شود
خیال
Europe
موحد مرد عمل بود ولی تاجگردون و دارو دستش از همان روزهای اول تا حالا فقط حرف میزنن و شعار میدن و فقط تا شعاع نیم متری خودشونو میبینن و فقط دنبال انجام امورات این ادما هستن اگه موفق شدی باهاش تماس بگیری! !!!! و توی شعاع نیم متری نباشی قطعا اینو میشنوی- من اگه بخوام دنبال کار دوستان باشم کی وقت میکنم به کار منطقه برسم- پس خیلی رو تیپ و اخلاق و سوادش حساب نکنید چون او فرا ملی! !!!!
رضای از باشت
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک اصلاح طلب متعادل وبا احترام به تاجگردون باید اعتراف کنم که موحدپیروز انتخابات است
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید در سر تیتر بنویسید رقابت تاجگردونها با موحد . این به نظر منطقی تر است
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
حالا گیرم تو راست بگی! خداییش 16 هزار رای بیشتر از نفر دوم رو چطور توجیه میکنی! کل رای جعفری و حسینی رو هم بذاری باز به رای تاجگردون نمیرسید. یکمی منطقی باش.
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
تو چقد بدبختی که میخوای به یه غیر بومی رای بدی.
!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم مرد عمل کسیه که بودجه 2 میلیاردی شهرداری گچساران رو تو این اوضاع بد اقتصادی 11 میلیارد بکنه.
بی خیال
Iran, Islamic Republic of
موحد در دهدشت معروف است به مرد ...!
غفار
Iran, Islamic Republic of
سناتور با اقتدار می آید
باوی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز آمار و ارقام دردی رو دوا نمیکنه قسم میخورم موحد بیاد کار تمامه قطعا برگ بنده دستشه فقط دعا کن که نیاد
علی
Iran, Islamic Republic of
به اسم نماینده یازده میلیاردو گرفت ولی کجا خرجش کرد مهمه..همش خرج بستگانش شد.
اگاه
Iran, Islamic Republic of
کلا عمر سیاسی غلام تاجگردون در گجساران 6 ساله چرا نوشتین ربع قرن؟
کمتر پاچه خواری کن لطفا....
محمد
Iran, Islamic Republic of
راستی دکتر.وام میلیاردی از پیش0دادی به آقای...واسه سرد خونه !شروع به کارکرد؟.با اون چند هکتار زمین
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
خواهشا تاجگردون را با این افراد مقایسه نکنید.مگه باشت و باوی و گچساران مرده باشند که کسی غیر از تاجگردون به مجلس بره. موحد کیلو چنده
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج
دوستدار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اگر موحد مرد عمله بود که شهر دهدشت رو از این فلاکت نجات میداد میخوام بدونم تو این ربع قرن چه کار مثبتی برا حوزه انتخابیش کرده که حالا یه عده هالوی کوته فکر افتادن دنبال موحد که بیاد کاندید گچساران بشه واقعا خنده داره زنده باد دکتر تاجگردون اخه این جماعت بیخرد کی میخوان دست از این ندانم کاریهاشون بردارن یه کم انصاف داشته باشید آخه نماینده های ادوار پیش(نبی زاده/جعفری/حسینی) چه گلی به سر این شهر زدن که تاجگردون نزده دکتر تاجگردون فقط دوسال که رفته مجلس کدوم عقل سالمی قبول میکنه که ایشون تو این دوسال همه مشکلات رو حل کنه بیشتر مردمی امی هستند و حالیشون نیست و خبر از اعتبارات گچساران ندارن فقط میتونم اینو بگم در طول تاریخ این استان هیچ نمانده ای از لحاظ قدرت،هوش وزکاوت،سیاست،فصاحت،برش وقاطعیتو..... مثل دکتر تاجگردون نیومده و نخواهد آمد به کوری چشم حسود بترکه چشم حسود
عشق به تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه اقای شریفی نیروی کسی نبوده ونیست.ایشان نیروی مستقل معتقدومتفکراست وراه خودرامیرود.اصلاح کنید.
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جعفری اگه این پولها را خرج میکرد بیست هزار رای بیشتر داشت .داداش
iهمسایه
Iran, Islamic Republic of
موحد فکر نکنه با ردیگه میتومه بیاد گچساران ما گچسارانی ها فقط به کسی رای میدیم که بزرگ شده گچساران باشه همه بونن نه دیلی نه دهدشتی
iهمسایه
Iran, Islamic Republic of
دهدشتی باید دفاع کنی
iهمسایه
Iran, Islamic Republic of
تو خواب ببینه تو گچساران رای بیاره گچسارانی های اصیل اونقدر بی غیرت نیستن برن زیر نظر یه دهدشتی ....
iهمسایه
Iran, Islamic Republic of
اسمت عوض کن بزار نا اگاه خیال میکنی موحد تو گچساران رای بیبره اگه تمام دهدشتی ها رو بار کنه بیاره گچساران عمرا بتون جلو حاج غلام قد علم کنه حاج غلام بچه گچساران کل گچساران حامیش هستن
غریبه
Iran, Islamic Republic of
ما که هیج خیری از آقا غلام ندیدیم جز حرف های توخالی. این همه بازدید که انجام داده و این همه برنامه های افطاری شبانه جز خودنمایی هیچ نبوده. با با یه خورده وجدان به خرج بدین و به فکر مردم باشید . مثل اون خبر جلسه کار آفرینان که جناب رئیس کمیسیون نتونست حتی مدیریت کنه.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
ععع
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگر درون سرور همشون است


حاج غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم شریف گچساران وباشت
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من خودم گچسارانی هستم، گچساران با این همه ثروت بیشتر شبیه یه مخروبست و برو تحقیق کن در مورد آمار بیکاری که مساله خیلی مهمیه ببین میزان اون چقدر از میانگین کشوری بالاتره!!!!!!! حتی از دهدشت هم بالاتره!!!
دهدشت چیزی نداره و خرابه
ولی گچساران ثروتمنده و از دهدشت خرابتره
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه نمی فهمند فقط شما و اون رفیقاتون فهیم و دانشمند هستید.
اونایی که گفتی هم یکی مثل آقای تاجگردون، با این تفاوت که اطراف نفرات قبلی نفرات شبیه شما که با فهم!! کمالات!! و آگاه !!!باشند کمتر بود و این مزیت آن ها بود که اگر کاری انجام نمی دادند حداقل.............
اگاه
Iran, Islamic Republic of
دو ریال بده آش به همین خیال باش.
یه دلسوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا با نظرتون موافقم با اینکه اهل هیچ حزب و دسته ای نیستم ولی خیلی درکش سخته به یه دهدشتی رای دادن!!!!!!!اخه اگه میتونست یه کاری واسه حوزه خودش تو این همه سال میکرد!!!
اگاه
Iran, Islamic Republic of
حتما به شما هم یه چهار پنج میلیون از این وامهای بلاعوض مخصوص خانواده و نزدیکای تاجگردون رسیده که اینجوری به طبل تو خالی میکوبی.
برو جمع کن کاسه کوزتو عمو.
خود تاجگردونم اعتراف میکنه که نتونسته تو این دو سال کار مثبتی انجام بده اونوقت شما پاچه خوارا اینجوری شلوغش میکنین؟
اگاه
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده ای که گچساران تا حالا داشته تاجگردونه.درود بر اصول گرایان درود بر حسینی و جعفری و فولادی
اگاه
Iran, Islamic Republic of
منتظر اعتلافی باشید که از همین الان لرزه بر پیکر خودتون و نمایندتون انداخته
منتظر اعتلاف اصولگرایان محض و واقعی باشید
ما دوباره برمیگردیم
مرگ بر ضد ولایت فقیه
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام

مردم گچساران آنقدر فهیم هستند ومیدانند که موحد دردوره هایی که درمجلس بود فقط کارهای شخصی میکرد وکسیکه مردم شهرخودش اونو نمیخان چطور میخاد بیاد گچساران .........هرشیری دربیشه خود شهریار است .

ما مردان مجلس زیادی داریم لایق تراز موحد درچپ وراست .
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مرد بی همتاست

تاجگردون خدمت بی منت است

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی

تاجگردون باعث غرور وسرور آنانی است که در 12اسفندماه رای پاک به نام غلامرضا تاجگردون در صندوق رای انداختند
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه

مگر گچسارانی وباشتی مرده باشند
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بی رقیب است
حسن محمدی آرخلو
Iran, Islamic Republic of
مگر قشقائی نباشد
ان که درد دلش آسمان را به لرزه می اندازد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون رئیس کمیسون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی

تاجگردون موجب غرور مردمان گچساران وباشت
ان که درد دلش آسمان را به لرزه می اندازد
Iran, Islamic Republic of
تیته واز کن
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
موحد با اقتدار بازنده است
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
این طور بی حساب وکتاب به کسی تهمت زدن موجب ناراحتی ودلخوری میشود


آهای بی منطق آهای بی منطق

آهای بی منطق آهای بی منطق


آهای بی انصاف
غریب افتاده
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدومشون هیج تاجی بر سر این شهرستان نمی زنند فقط به فکر ... خودشان هستند
تا بوده همین بوده
مگر موحد چرا دور قبل تایید نشد؟ بخاطر ...
....
همشون ... ولی نوع ... فرق میکنه و نام...
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
طی خدا رای ایاورد
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
بی رقیب است غلامرضا تاجگردون
غربت
Iran, Islamic Republic of
واقعا برا مدیر متاسفم
سطح اطلاعاتت خیلی پایینه
شهرستانی که شما خبرنگارشین باید همین جوری بی صاحب باشه که موحد از دهدشت بیاد و بخواد به این شهرستان برینه
محمد
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر بدبختی که داری به ایل تبار خودت خیانت میکنی درشوری جان بزار کسی دم از خیانت بزنه که خودش بانی خیانت نباشه
ناشناس
United States
این آقا با پایمال کردن آراء مردم سناتور شد و دزد و قاچاقچی را آزاد و سرمایه کلان بدست آورد و دیدید تاوانش را هم در این دنیا داد و آبروی نداشته اش بر باد رفت
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
طبیبی که باشد به تن دردمند / زبیمار چون باز دارد گزند
Iran, Islamic Republic of
شما که این همه ادعای بومیگریتون میشه چرامدیریت نفت روازبومی گرفتیددادید به خوزستانیها.دانشگاه ازادرودادید به نورابادیها.
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
ترک یا لر بودن مهم نیست . مهم رای دادن به یه همشهریه .
برما
Iran, Islamic Republic of
غیرت باوی نه مرده که جز بچه های باوی (حسینی تاجگردون)کسی به مجلس بره
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکترجان هزینه یک ماه افطاری از کجا اومده؟؟!
شرمت الله
United States
مطمئن باشید که تاجگردون آن را هم در هم میشکند بنازم تاج را که چنین گرانبهاست
خدادر نظرگرفته
Iran, Islamic Republic of
به خدا فقط سیاسی بازی وبس هیچ کاری نمی کند فقط دنبال شهرت در شبکهای تلویزیونی .
انتصاب اقوام درج یک در جاهای مالی شهرستان استان وجارج از استان در یک کلام دنبال معامله وکسب درآمد جهت خود واطرافیان تا نیم متری .دکان باز کرده اند.
وسیاستشان با طرفداران این است که این اندازه اعتبار وپول آوردهایم واسه شهرستان .اینجوری که این آقا ودوستانشان میگویند هیچ قانون وحساب کتابی در بودجه این کشور نیست .
واینا دست میکنند تو جیب باباشون میارن خرج میکنن .
شما چقدر این مردم را خام میبینید و خر میپندارید.
کشور حساب کتاب دارد قانون دارد بودجه تعریف شده دارد وهر دولتی که آمده تا کنون سیاست کاری تعریف شده بروی یک زیر ساخت دارد.دست من شما نیست.یه دولت وام مسکن یارانه خودرو ارزان خونه وزمین ارزان در اختیار مردم قرار میدهد.یه دولت هم بهش دیکته شده از بلا بروی بهداشت و عمران مردم سرمایه گذاری نماید.دولتهای بعدی تعریفهای دیگری میشود دکتر جان.
شما در صحبتها نوشتهای خودتان ودوستانتان این شده تکه کلامتان مسولینی که هم گذاشته اید کا نمیتوانند از شما خرده بگیرزند چون خوردشان میکنید.مجبورند به خاطر موقعیتشان سر تایید قرار دهند.مردم هم همه چیزو میدانند فیعلاجوابی ندادن تا انتخابات دکتر جون.این اندازه خود را عقل کل ندانید ومردم را......................الان دوستانتان مینویسند تکراری تایید وپبت نمیکنن. وجدان تنها محکمه ای است که .............................
یک اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که نظر دادید ببیندید تاجگردون در ابن مدت چکار کرده جدیدین داره ول خرجی می کنه و هر شب گروهی را شام میده ولی دیگه رای شامی گذشت .تاجگردون برای فامیل خود که وام میلیاردی گرفته وپس نمیده خوبه
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
در اینکه جناب حاج غلام تاجگردون یکی از نابغه های مجلس هست شکی در آن نیست اما متاسفانه همان حس ناسیونالیستی خانوادگی. در آنهابه گونه ایست که حتی برای منافع شخصی ،شخصیت و آبروی افرادی را که به آنان رای داده اند را تخریب میکنند تا جایی که ما اطلاع داریم این حقیقت در یکی از مدارس شهر اتفاق افتاده است
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ما به تاج رای دادیم چون فکر میکردیم میاد چهره شهرو عوض میکنه و باری از مشکلات مردم کم میکنه.
دو سال گذشت...
خدا وکیلی گچساران چه تغییری کرد؟ چند نفر از ما جوونای گچساران صاحب شغل شدیم ؟مشکل چند نفرو حل کرد؟

این اواخرم مدیر منابع انسانی شرکت اقای غلامی که یکی از مهره های تاجگردونه به جای ایجاد فرصت شغلی واسه جوونای این شهر متاسفانه گچساران و ما گچسارانی ها رو بی عرضع قلمداد کردند که واقعا باعث تاسفه...

خداوکیلی تاجگردون هم اون چیزی نبود که فکر میکردیم.
تنها کاری که از دستم بر میاد اینه که افسوس بخورم که چرا عمر و جوونیم تو این شهر تلف شد و دستخوش امسال تاجگردون قرار گرفت. ا
تیزبین
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید غلامرضا تاجگردون هم میتواند مثل موحد سالیان سال نماینده گچساران باشه
اگر
فقط بفکر اقوام و دوستان نزدیکش نباشه
و
مثل موحد برای کار همه تلاش کنه .
بقول معروف اقوام و غیر اقوام همه براش برابر باشند .
سخته
اما شدنی و
میتونه اینو در یکسال باقیمانده ثابت کنه .
ولی
Iran, Islamic Republic of
اگرموحدرای بیاره بایدجمع کنیم بریم نوراباد که بدبختمو ایکنه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
طرفدارای تاجگردون خودشون میدونن که با آمدن موحد برای کاندیداتوری گچساران کار تاجگردون تمومه پس از همین حالا دارن موحد رو تخریب می کنند. وقتی موحد به بهبهان که یک جو ضد لر دارد می رود و با آرای بالا قبول می شود مطمئن باشید که در گچساران وضعش بهتره. یادتون نره که از 34 هزار رای تاجگردون تو دوره قبل خیلی هاشو باید مدیون موحد باشه....در اینکه تاجگردون کاربلده شکی نیست اما چون فقط به عده ای خاص و خانواده های نزدیک خود بها می دهد باید برود...بروید یه نگاهی به ادارت آموزش و پرورش بیندازید و ببینید چه خبره - یه نگاهی کنید ببینید افرادی که پست گرفتن از چه طیف و خانواده هایی اند . تو بیمارستان که چه عرض کنم تو درمانگاه باشت و گچساران هم یه نظر بندازید ببینید. آقای تاجگردون تو تهران با اصولگرایان می پره و تو منطقه برای اینکه طرفداراش خوششون بیاد اصلاح طلب میشه... آقای تاجگردون هرچند که برطبق میل قلبیم دوست دارم نماینده باقی بمونی اما چه کنیم که با بودن شما نیروهای اصیل و ارزشی به حاشیه رانده می شوند و کنار می روند...............
گچسارانی با اطلاع
Iran, Islamic Republic of
مگر عزیز رحمانی وکاووس قبادی چند رای دربین طوایف خود رای دارند که می خواهند موحدرا علم کنند برای خودشان اینها فقط استفاده شخصی می خواهند برای پیمانکاری یه
کاردیگری
گچسارانی با اطلاع
Iran, Islamic Republic of
اگر موحد کارکن بود برای مردم بعداز بیست سال دهدشت این همه فقر محروم بی کارنداشت برای دهدشت چه کار کرده است کدام عمران وابادی دراین شهر انجام داده است عزیزرحمانی جون دنبال چه کاری هستی که می خواهی موحدرا علم کنی یک روز خواجه زاده یک روز حسینی یک روز جعفری وتاحالا به هرکسی که حمایت کردی رای نیاوده است به خدا قسم امسال جناب عالی است که مردم این
شهر بدبخت فلک زده شده اند
علی
Netherlands
واقعا کار محافظه کاران ( اصولگرایان ) گچساران توهین به خودشونه...یعنی اینکه بین خودشون یه آدم ندارن که بتونه با تاجگردون رقابت کنه ولی در هر صورت هر کسی از هر جای جهان رو بیارین در رقابت با تاجگردون شکست رو پذیرا خواهد شد.
باشت
Iran, Islamic Republic of
ازهمین حالاکه زمزمه اومدن موحد بگوش میرسد طرفداران تاج دلهره گرفتن حتی خود غلام من میتونم قسم بخورم بیشتر حامیان تاج گردون به موحد رای بدن چه درباشت چه کسانی که از شهرستانهای که اومدن رای به تاج گردون دادن ولی تاج گردون ادم زرنگیه اگر موحد بیاد خودشو خراب نمیکنه
آشنا
Iran, Islamic Republic of
رای به غیره گچسارانی همانند خیانت مجاهدین خلق درجنگ ایران وعراق به ملت ایران وخودکشی وزوال این گروهک کثیف است
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
ای مردم چراخون خود راکثیف میکنید موحد اگر کاندیدا بشد در کهگیلویه رقیب بزرگواری میشود که دراین 8سال آبروی قوم لر رابرده است بزرگواری درغیاب موحد رای آورده هم موحد برای مردم دهدشت مفید است هم تاجگردون برای گچساران سعی شود هردو را به مجلس بفرستید آقای نویسنده پاچه خوار هیچ اختلافی بین موحد وتاج وجود ندارد
عشق به تاج
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاج عزیز
کر ضرغام آباد
Iran, Islamic Republic of
گچسارانی های عزیزچرااینقدبحث الکی میکنیدبخدااگرموحدپشت گوشش دید یباردیگه تاییدصلاحیت مجلس میبینه .آقایی که نوشتی موحدتودهدشت معروفه به مردد. روکن خداروی دروغگون سیاه کنه مردم تودهدشت به موحد میگن آقای .....مردم گچساران لابدنمیدونن موحد.... داره .نظام اسلامی دیگه احتیاجی به همچین مهره های سوخته و.... نداره مطمین باشید .
پيمان
Singapore
اسمون هم د نيتره جلو راي اوردن تاج رو بگيره...فقط ثبتنام كنه با اختلاف ٢٠هزارتا قبوله
Netherlands
میگم این موحد چه ارتباطی با اختلاس سه هزار میلیاردی داره؟؟؟؟؟
خوا جه گیری
Iran, Islamic Republic of
هر کسی درانتخاب رقیب حاج غلا مرضا تاجگردون شد فقط و وقتشو طلف کرده
خوا جه گیری
Iran, Islamic Republic of
هرکسی در انتخابات رقیب تا جگر دون شد فقط وقتشو لطف کرده
Iran, Islamic Republic of
موحد پیروز انتخابات گچسارانه با۷۰هزار رای
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون یکم قاطع باشه نزاره یه مشت بچه براش تصمیم بگیرند همه شدن لیدر اینهای هم که از تاجگردون برگشتن به خاظر اطرافیان تاجگردونه بعضیهاشون بریدببینید کی بودن الان چی شدن
جمال
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه خودت هم در جلسات فولادی هستی چرا حقایق را نمی گویی.بحث الان همه جا از فولادیه
Iran, Islamic Republic of
موحد خودش رفت بالا اما تاج بخاطر حاج بهرام بهش رای دادن رفت بالا
حقگو
Iran, Islamic Republic of
از آمدن موحد در گچساران خبری نیست
چون اصولگرایان روی فولادی به توافق رسیده اند
خومی
Iran, Islamic Republic of
مرد باوی غیرتشون کجا رفته که .. اینجا
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اینطور که بوش میاد اصولگرایان دارن فولادی رو دور میزنن
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون میره بالل ملت با طناب پوسیده .... و دوستان نمیرن تو چاه
گشین
Iran, Islamic Republic of
سللللللللللللللللللام برهمه دوستان عزیزتمام کامنت هاراخواندم فقط یه جمله موحدبیادنیازبه رای گیری نیست همه میدانندحتی فرزندی که درشکم مادرشه
شهدای قشقایی
Iran, Islamic Republic of
بهنام خان نه موحدی میاد و نه هیچ کس دیگه داری با افکار عمومی بازی میکنی . گزینه نهایی اصولگرایان مهندس فولادی این داستانی که تو نوشتی شاید سال ۹۳ جواب میداد ولی الان دیگه نه برای تو و نه برای غلام تاج فایده ای داره. گزینه نهایی علی فولادی وندا.شک نکن شورای حکم اصولگرا تصمیم نهایشونه گرفته شما هم دست بردازین از این عوام فریبی لطفا
لیشتر..در جواب برما
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که با اسم برما کامنت دادی همین افکار پوسیده شما هست که بذر قومیت گرایی را میکارد..الان که تمام طوایف یکصدا در حمایت از دکترتاجگردون اعلام همراهی میکنند شما چرا اینقد کوته فکر تشریف دارید.تاج گردون فرزند گچساران هست ..لطفا در گفتار خود دقت کنید که همین امثال شما باعث ناراحتی بعضی عزیزان میشود..درود بر دکتر تاج گردون
حسن
United States
اولا آقای عکاشه یه روزنامه نگار حرفه ای هستن که به شغل مقدس خودشون مشغولن ونیازبه پست مدیرعاملی شرکت نفت ندارن ،،ثانیا اصولگرایان با این همایش چندشب پیش نه طایفه باوی لرزه بر اندامشون افتاده ودوباره کفگیرشان به ته دیگ خوردومیدانن با جناب فولادی انتخابات روباختن بنابراین دارن میرن سراغ موحد؛مطمین باشید موحد رو هم با یه همایش دیگه از صحنه بیرون میکنیم
نورون
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که اطلاع دارم خیلی از بزرگان اصولگرا دل خوشی به فولادی ندارن و تا روز انتخابات احتمال هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته.احتماله احتمال بعید نیست.موفق باشید.
بهرام موحد
Iran, Islamic Republic of
یکی بشن مسئله حله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
گچساران اصیل
Iran, Islamic Republic of
سناتور بیا جانم به قربانت. آماده جانفشانی
ترک محله دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
ما قشقاییها از اصولگرایان حمایت میکنیم.درود بر فولادی و موحدددددد.الم قشقایی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام .دوستان و همشهریان عزیز توجه داشتهخ باشید .با توجه به اینکه تاجگردون بسیار ضعیف عمل کرد و بیشتر بدنبال عناوین و القاب برای خود بود مردم دل خوشی از ایشون ندارن .به جز تعداد اندکی که خانوادگی عشق تاجگردون هستن خلاصه بزودی خبرهای داغ تری از انتخابات در گچساران به گوش همه عزیزان میرسد .فقط اندکی تحمل نیاز است.من الله التوفیق
روزگار
Iran, Islamic Republic of
نویسنده گچساران.پس مطمئنی تاجگردون چقدر اسمش بلند است که از همه جا برای تشیع مادرشان آمدن و هدف آنها هم رای به جمهوری اسلامی است.نویسنده علی چشماتو باز کن و ببین شهرت از یک ده کوره به کجا رسیده . البته چشم بینا می خواهد ببیند . نویسنده گچسارانی شما که می گی تاجگردون کاری نکرده ولی لیست بالا بلند میدین بیرون که تمام اینا رفتن سر کار و میگی که قوم وخویشانش است . والله در این مملکت که بیکاری بیداد میکند خوب این کار رو کرده حالا چه قوم وخویش باشد و چه کسان دیگر ، تاجگردون پاک پاکه اگر نبود زمان آقای خاتمی کاری می کردن ایشان جز خدا از بنده روی زمین ترسی ندارد شما به فکر وجدان خودتان باشید که روزی باید جوابگو باشی.آقای ناشناس همون بچه ها که حرفشو می زنی آینده ایران هستن
بیزن منصوری
Iran, Islamic Republic of
تاکی باید گچسارانی ها به یک خانواده که خود... را می کردند.گردن کج کنند. کاری نکنید که فرزندان ما دراینده از ما خورده بگیرند وبگویند پدران شما به ... وشماها به .. می کردید. موحد نمی اید فرا فکنی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر افشین پور
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
فقط فولادی میتونه با ایجاد وحدت اصولگرایان تاجگردون رو شکست بده درود بر ژنرال نفت گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاج کار بسیار بسیار سختی در پیش داره
آریا
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه عزیز و دوس داشتنی....اولا خود غلام تاجگردون تفکرات بهرام تاجگردونو قبول نداره و از لحاظ سیاسی هم تفکرشون مث هم نیست،چرا که آقای غلام تاجگردون یک اصول گرااست که در حوزه انتخابیه آرا ی اصلاح طلبانو به واسطه اینکه افامیلش تاجگردونه دور گذشته به نام خودش رقم زد،پس کلا بهرام و غلام هم فکر نیستند که مقابل موحد قرار گرفته باشند.بعد....جناب عکاشه عزبز آقای موحد کار شخصی میکنه و غلام تاجگردون فقط به فکر توده مردمه و کارای عام المنفعه انجام میده...یه کم منطقی تر تحیل بفرمایید.
علی علیه السلام میفرماید:حب الشی یعمی و یصم یعنی عشق به یه چیز آدم رو کور و کر میکنه.
حواستون باشه که آنقدر شیفته یک نفر نشید که فکرتون و قلمتون در جهت انجام امورات آن فرد خاص باشد.
واقع نگر
Iran, Islamic Republic of
این بار هر کسی رقیب تاجگردون بشه به راحتی شکستش میده چرا که اصلاح صلبان از رای دادن به تاج پشیمان شدند
کریمی ارخلو
Iran, Islamic Republic of
آقایان لرزبان گچسارن وباشت چندسالی که موحد را مجلس فرستادین چه خیری از او دیدین جز این که تمام روسا و کارمندان از حوزه ی دهدشت بودن واین شهر پر شد از طیبی بهمیی ودهدشتی چه عمران آبادی شد جز این که ربع قرن عقب افتادیم کدام یک از بچه ترک ها یا لرها به استان راه پیدا کرد چرا فقط گروهی منفعت طلب که بچه هاشون سر کار رفتن یا از ......پس به هوش باشید و دوستان اصلح را انتخاب کنید تا شهری آباد وزیبا داشته باشیم
چ
Asia/Pacific Region
اقای تاجگردون بیشتر کار عمرانی برای شهر انجام داد
کارهای شخصی زیاد حل نمیکنه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1