تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۵۷۳۹۳

افشاگري بازیکن گچسارانی عليه قلعه‌نويي

۲۳
۰
کبنا ؛.mosavi

نزديک به يک سال و اندي سکوت و ناگهان شکستن آن. سکوتي که وقتي مي شکند در آن حرف هاي مهمي نفهته است. حرف از ايمان موسوي است و ناگفته هاي «کوچکي» که از دوران حضورش در استقلال به زبان مي آورد. او بعد از مصاحبه جنجالي جواد نکونام با خبرورزشي، لب به سخن مي گشايد و حرف هايي مي زند که مي تواند در تاريخ فوتبال ايران بسيار مهم و به يادماندني باشد.
او ماجراي پولي را تعريف مي‌کند که نکونام کدهايش را داده بود؛ پولي که دوست نزديک امير قلعه نويي در استقلال از او گرفته بود. موسوي داستان هايي تعريف مي کند که مي گويد بخش کوچکي از آن اتفاقات هستند. از شبي مي گويد که در بيمارستان بستري شد و تا مرگ رفت اما استقلالي ها سراغش نيامدند. اين شما و اين مصاحبه اي جنجالي از بازيکني که روزهاي تلخي را در استقلال سپري کرد.
جواد نکونام روز گذشته با خبرورزشي مصاحبه اي انجام داد و غيرمستقيم از اتفاقاتي که براي تو در استقلال رخ داد، حرف زد. دوست داريم از زبان تو صحت اين ماجراها را بشنويم.
اول از همه بگويم براي من استقلال يعني عشق. روزي که بازيکن اين تيم شدم، انگار به تمام آرزوهاي زندگي ام رسيده ام. بازي در تيمي که خيلي بازيکن بزرگ داشته و هرکسي شانس بازي در آنجا نصيبش نمي شود. مخصوصا امير قلعه نويي من را خواسته بود. هميشه آرزو داشتم در اين تيم بازي کنم، پس وقتي به آنجا رفتم انگيزه بسياري داشتم. همه چيز از اولين مسابقه اي شروع شد که براي مقابل گهر گل زدم و خبرنگاري پرسيد تو خيلي پاچه خواري امير قلعه نويي را مي کني. کسي که من را مي شناسد مي داند علاقه ام را پنهان نمي کنم. اگر حرفي مي زنم از روي علاقه است. همانجا گفتم من احتياجي به پاچه خواري ندارم، با بازي کردن خودم را نشان مي دهم. اين حرف ها باعث شد تا برايم اتفاق تازه اي بيفتد. يک جورهايي مي توانم بگويم روزهاي تلخ من از همانجا شروع شد. در بازي بعدي مقابل آلومينويم هم گل سه امتيازي زدم ولي در بازي ساپيا نيمه اول تعويض شدم و بعد از آن رفتارها عوض شد. ديگر خبري از آن تماس ها نبود که ايمان جان ما تو را دوست داريم و مي خواهيم به استقلال بيايي. دومين مشکل من در استقلال، داشتن يک ماشين خوب بود. خيلي ها فکر مي کنند فوتباليست ها آدم هاي ثروتمندي هستند. وقتي با آن ماشين به تمرين استقلال رفتم بعضي ها فکر کردند من بچه پولدارم در حالي که نمي دانستند همان ماشين را قسطي خريده ام و پول زيادي ندارم. هر چه از نفت تهران گرفته بودم، سرمايه زندگي ام بود.
کمي داستان را باز مي کني؟ جواد نکونام از پولي حرف زد که يکي از نزديکان امير قلعه نويي از تو گرفته است.
بعد از جدايي از نفت، تمام سرمايه ام 50 ميليون توماني بود که از ته مانده قراردادم باقي مانده بود. ماشينم را قسطي گرفته بودم و بايد قسطش را مي دادم. اتفاقا رنگ ماشينم به عشق استقلال آبي بود.يکي از نزديکان قلعه نويي که فکر مي کرد چون چنين ماشيني سوار مي شوم، پس پولدار هستم. و به من گفت چرا پولت را در بانک گذاشته اي، آن را به من بده تا سرمايه گذاري کنيم و پولي در بياوريم. گفت پدرم در کار ماشين هاي سنگين کشاورزي است و مي توانيم با هم شراکتي کنيم، از آنطرف ماهي 4،5 ميليون تومان به تو سود مي رسد. من که شناخت زيادي از اين آدم نداشتم ولي به اعتبار اينکه دوست امير قلعه نويي است، اعتماد کردم. پول را دادم ولي هر چه گذشت ديدم هيچ اتفاقي نمي افتد. سه ماه گذشت و خبري نشد. قسط ماشينم مانده بود و هيچ پولي نداشتم. جيبم کاملا خالي بود، در حالي که همه فکر مي کردند چون فوتباليست هستم پول دارم. در آن سه ماه چيزي به ديگران نگفتم تا اينکه يک روز با جواد نکونام حرف زدم. پيش او رفتم و گفتم چنين مشکلي برايم پيش آمده. هيچ پولي ندارم و پولي را هم که از من گرفته اند، نمي دهند. کل داستان را هم برايش توضيح دادم. از همان روز آقا جواد افتاد دنبال کار من چون مي ديد چه وضعي دارم و بدهکار هستم. خيلي جالب است که بدانيد تازه بعد از اين اتفاق ها، يادم هست دو سه هفته قبل از دربي همين دوست قلعه نويي به من زنگ زد و گفت 6 ميليون چک دارم و بي پولم. اگر آن را پاس کني در دربي در ترکيب ثابت هستي! خلاصه نکونام به دوست امير قلعه نوي گفت يا سودش را بدهيد يا پولش را برگردانيد. اگر هم ماشين خريده ايد سندش را بايد به اسمش بزنيد. از همان روز شما اگر بدانيد چه بلاهايي سر من آمد. به نکونام گفته بودند اين پسر را بي خيال، با ما رفاقت کن و با او کاري نداشته باش. از آنطرف هم به ايمان گفته بودند جواد را بي خيال با ما رفاقت کن. اما آقا جواد به شدت پيگير کار من بود. همين مسئله هم باعث شد تا روزگاه من سياه شود. از هر طرفي که فکر کنيد آقايان برايم حاشيه سازي کردند. به من گفتند اين مسئله را منکر شو، ما با تو هستيم. هر کاري از دستمان بربيايد براي تو مي کنيم. شماره 10 تيم را به تو مي دهيم و بازي مي کني. اتفاقا يک مدت اوضاع خوب شد ولي بعد فهميدم که من را به بازي گرفته اند.
نقش امير قلعه نويي در اين داستان ها چه بود.
امير قلعه نويي براي من يک اسطوره بزرگ بود. واقعا دوستش داشتم اما داستان اين بود که وقتي او فهميد نکونام خودش را وارد قضيه کرده، با اين بازيکن اختلاف پيدا کرد. من از قلعه نويي توقع بعضي رفتارها و برخوردها را نداشتم. بارها و بارها من را کوچک کرد. انگار من دشمن تيم بودم. بارها شنيدم که مي گفتند اينها کلاس ندارند، بي کلاس هستند! در آن مدت خيلي کوچک شدم با اين حال هميشه قلعه نويي را دوست داشتم.
چرا اينقدر زود به نزديکان امير قلعه نويي اعتماد کردي؟ يعني از هيچکس سوال نپرسيدي؟
من از کجا مي دانستم. امير قلعه نويي را مي شناختم، به اتکاي او اين کار را کردم. وقتي مي ديدم هر روز با هم مي روند و مي آيند و رفت و آمد خانوادگي داشتند، چطور اعتماد نمي کردم؟ ولي مادرم قبل از اينکه پول را بدهم گفت وقتي پاي پول وسط مي آيد، پدر و مادر هم وفا ندارند چه رسد به اين آدم ها. واقعا نمي توانم خيلي از مسايل را باز کنم ولي تمام حرف هاي آقا جواد حقيقت داشت. من به خاطر اين داستان ها تا پاي مرگ پيش رفتم. خيلي ها را شناختم...
تا پاي مرگ پيش رفتي؟ مرگ واقعي؟!
(سکوت) بگذاريد يکسري مسايل را باز نکنم. ولي شما شرايط من را تصور کنيد. دور از خانواده، تنها در تهران، بدون پول. پول هايم را گرفته بودند. قسط ماشينم عقب افتاده بود، باشگاه هم يک ريال به من پول نمي داد. شرايط وخيمي داشتم و هر روز بايد کلي توهين و کنايه مي شنيدم. به خاطر چي؟ چون پولم را از دوستان آقايان مي خواستم و چرا ماجرا را به جواد نکونام گفته بودم. اوضاعم اينقدر خراب بود که کارم به بيمارستان کشيد. اصلا نميدانم اين حرف ها را بگويم درست است يا نه. واقعا پدر و مادرم چقدر سختي کشيدند. شرمنده شان هستم. آن شب پول نداشتم من را در بيمارستان بستري کنند. همسايه ها من را به بيمارستان بردند، يک بيمارستان دولتي. خون زيادي از دستم رفته بود. مسئولان بيمارستان گفتند بايد 5 ميليون تومان واريز کنيد تا بستري بشود. نه پولي در بساط داشتم و نه بيمه بودم. به يکي از مسئولان استقلال هم زنگ زدم و گفتم دارم مي ميرم ولي گفت بايد زودتر به ما مي گفتي و کاري از دستمان برنمي آيد! من فقط بعدها فهميدم که پدر و مادرم به مسئولان باشگاه زنگ زده اند که مگر ايمان بازيکن شما نيست، مگر به او بدهکار نيستيد، برويد و پول بيمارستان را بدهيد. ولي انگار دستور رسيده بود کسي نبايد سراغ ايمان موسوي برود. اصلا مگر ما چنين بازيکني داريم؟ يک نفر هم از باشگاه سراغ من نيامد که موسوي زنده است يا مرده. آقاي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه اين داستان ها را نمي دانست. اين تازه بخشي از اتفاقاتي بود که تجربه کردم. اوضاع روحي بدي داشتم....
چه اتفاقات ديگري؟ چرا آنها را بازگو نمي کني؟
شما اگر بدانيد چه بلاهايي سر من آمد...روزي مي رسد که خيلي چيزها را مي گويم. اگر بدانيد چقدر جو عليه من شد، چه تماس ها گرفتند که ايمان موسوي را بيرون بياندازيد، اين که بازيکن نيست، چرا او را گرفته ايد... جواد نکونام به من نشان داد که انسان است. هيچ پناهي نداشتم، پشت من ايستاد و حمايتم کرد. اين داستان خيلي به ضرر او هم تمام شد. مي توانست موقعيتش را خراب نکند و به زندگي اش ادامه بدهد ولي به خاطر من جلوي اين آدم ها ايستاد. بلاهايي که سرم آمد گفتني نيست. درگيري هايي شد، حرف هايي شد که اگر بگويم دل همه به درد مي آيد. خدا بزرگ است، من هم مدارکي دارم که اگر نياز باشد به وقتش نشان همه مي دهم تا ببيند سر يک بازيکن جوان در اين فوتبال چه ها آمد. اگر آنها را بازگو کنم حالتان از فوتبال به هم مي خورد... آن موقع شرايط من خيلي بد بود، توقع داشتم حداقل کسي که مرا آورده استقلال، از من دفاع کند. اما عوضش.... عيبي ندارد. در عوض جواد نکونام را الان کنارم دارم که واقعا مردم است. به خاطر من منافع خودش را به خطر انداخت. او با همه بازيکنان جوان اينطور بود.
يادمان هست که براي گرفتن رضايتنامه ات هم مشکل پيش آمد. آيا شايعات در آن زمان صحبت داشت؟
اگر بدانيد چه بلايي سرم آمد. در ليست استقلال نبودم ولي رضايتنامه ام را نمي داند. مدام مي گفتم رضايتنامه ام را بدهيد ولي مي گفتند قلعه نويي در خارج از ايران است و بايد او اجازه بدهد. به اميري معاون باشگاه زنگ مي زدم و گفتم چرا تکليفم را روشن نمي کنيد گفت ما تو را نمي خواهيم ولي قلعه نويي بايد بگويد! دو سه روز مانده بود قبل از پايان نقل و انتقالات که سرانجام رضايتنامه من را دادند ولي بگذاريد يک داستان خيلي جالب برايتان تعريف کنم. يک شب در خانه بودم که يکي از بازيکنان تيم به من زنگ زد. از دوستان نزديک دوست قلعه نويي بود. به من گفت ايمان مي خواهم تو را ببينم. گفتم اگر تنها هستي ايرادي ندارد. آمد پيش من و گفت که اين داستان ها را تمام کن. دوست امير هم زنگ زد و گفت که ايمان تو پشت جواد نکونام را خالي کن، با او نباش در عوض ما با تو رفاقت مي کنيم. بيا با هم نکونام را له کنيم و امسال هم شماره 10 را به تو مي دهيم و در استقلال پول خوب مي گيري. به او گفتم يک تار موي جواد نکونام را به هزار تا مثل شما نمي دهم. گفتن از فوتبال خداحافظي مي کنم، شماره 10 تان را هم نمي خواهم ولي آقا جواد را به شما نمي فروشم.
گفتي تماس گرفتند و گفتند موسوي را بيرون بياندازيد. منظورت زماني است که در تبريز بودي يا حالا که در اهواز هستي؟
هر جا که مي خواستم بروم زنگ مي زدند و مي گفتند چرا ايمان موسوي را مي گيريد، اين که بازيکن نيست. لفظ زشتي به کار برده بودند که شرمم مي آيد به يک آدم بگويم. مگر همه ما آدم نيستيم، شما فکر کرده ايد آخرتي وجود ندارد؟ جالب است بدانيد به فولادي ها گفته بودند ايمان موسوي با گسترش فولاد قرارداد دارد و نمي توانيد او را به خدمت بگيريد. وقتي آقاي اسکوچيچ شنيد که قرارداد ندارم تعجب کرده بود. او در اوج نا اميدي ام به من پيشنهاد بازي در فولاد را داد و کفت فکر مي کرد من بازيکن گسترش هستم. در هر صورت اميدوارم بعضي ها جواب حرف هايشان را آن دنيا بگيريد. ولي با اين حال مي بخشمتان، من بخشيدمتان اگر خدا از گناه تان بگذرد.
ماجراي آن 50 ميليون به کجا رسيد؟ پول را گرفتي يا نه؟
به خاطر جواد نکونام ريختند ولي آخرش به دست من پولي نرسيد! بيشتر از اين نخواهيد موضوع را باز کنم. کاش هيچوقت آن پول را نمي دادم و اين اتفاقات نمي افتاد. فقط مي توانم بگويم کمرم شکست. بايد از آقاي اسکوکيچ مربي فولاد تشکر ويژه اي کنم که با من رفتار خوبي داشته است. به او زنگ زدند و گفتند ايمان موسوي را نگير، او که بازيکن نيست. بهتر است ايمان را از تيمت بيرون بياندازي. يک روز او به من گفت ايمان من تنها چيزهايي را که مي بينم باور مي کنم، نه چيزهايي را که مي شنوم. بايد از او واقعا تشکر کنم. مگر من جرمم چه بود؟ چون بچه ساده اي بودم و به شما پول دادم؟ کمر من را شکستيد. يک روز منتظرم خدا حق من را از اينها بگيرد.
ماجراي ماشينت چه بود؟ گويا قبل از سفر قطر گفته بودند ماشينت را بده و برو در ترکيب!
بله، اين داستان حقيقت دارد. دوست نزديک آقاي قلعه نويي به من گفت تو که داري به خارج از ايران مي روي، ماشينت را به من بده. منتهي با خودم فکر کردم ممکن است هزار و يک اتفاق بيفتد. ماشين هم که به اسم من است. آنوقت چه بلايي سر خودم بياورم. ماشين را ندادم و از آنجا هم با من چپ افتادند. چقدر من و نکونام را اذيت کردند. هزار جور حاشيه برايمان درست شد. فقط اميدوارم در فولاد ديگر مشکلي برايم پيش نيايد. چون در اين شرايط بازيکن استرس مي گيرد. اميدم به خداست و مطمئنم آقاي اسکوچيچ هم حق را به حقدار مي دهد.
ظاهرا بايد در مصاحبه اي مفصل خيلي حرف ها را بزني. آيا حرف خاصي مانده که بزني؟
از من که گذشت، اميدوارم اين بلاها سرهيچ آدمي نيايد. اميدم به خداست و از مردم مي خواهم بابت اين حرف هايي که زدم و آنها را ناراحت کردم، من را ببخشند. بايد از طرفداران استقلال هم تشکر کنم که هميشه از من حمايت کردند. ولي اين را بدانند ايمان موسوي در استقلال شرايط خوبي نداشت، اگرنه بازي هاي بهتري انجام مي داد.
راستي آقاي روشن هم در يک مصاحبه گفته بود براي استقلال امثال همين موسوي خوب هستند که پول بگيرند و بروند!
من آقاي روشن را خيلي دوست دارم و برايش احترام زيادي قايل هستم. من ايشان را خيلي دوست دارم و برايش احترام خيلي زيادي قايل هستم. هنوز در آرشيو بعضي از گل هايش را دارم. اصلا از او دلگير نيستم و مي دانم اين مسايل را نمي دانست. افتخار مي کنم در تيمي بازي کردم که آقاي روشن کاپيتان آن بود. افتخار مي کنم در تيمي بودم که امثال او در اين تيم بازي کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کچساران
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر مردی مثل نکمنام هم پیداشد واگذارکن به خدا
مطلع از همه جا
Iran, Islamic Republic of
خوبت کردن دلم خنک شد از بس تو فیلمی
محمد گچساران
Iran, Islamic Republic of
ایمان جان با طناب جواد نکونام تو چاه نرو...پسر خوب بجای اینکه بیای این مسئله رو با خود قلعه نویی در میون بزاری و این اتفاقات رو بهش بگی. رفتی به جواد نکونامی گفتی که با بازیهای خیلی ضعیفش برای استقلال هر روز امکان داشت که بره روی سکو و ما خودمون به قلعه نویی خیلی انتقاد داشتیم که چرا بهش بازی میده و واقعا مفت نمی ارزید...نکونام حالا که دیده قلعه نویی نمیخوادش میخواد واسه قلعه نویی حاشیه درست کنه و تورو هم داره وارد این بازی میکنه...مراقب باش همشهری.
احسان
Iran, Islamic Republic of
خل عالم من سرت . تو چه گچسارانی هستی؟ تو چه لری هستی؟ ترسوی بزدل . چماق میکشیدی و به زور حقت را میگرفتی. بچه سسول
رها
Iran, Islamic Republic of
چرا به قلعه نویی نگفتی ؟ چرا حالا میگی ؟ این نوع حناها دیگه رنگی نداره . به این نوع حرفها عقده گشایی میگویند .
ام با اندر لاين
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت كند امير قلعه نوئي ( مافياى فوتبال ايران)
پیشکسوت بیطرف
Iran, Islamic Republic of
از بس مغرور و تو فیلم بودی . که تو برنامه نود جو گیر شدی و گفتی خودم شوت می زنم خودم هم می رم هد می زنم این بلاها بسر اومد. حالا هم دلتو به جواد نکونام خوش نکن. این ادم خودش یکی از راندخوارهای بزرگ فوتبال که تمام جوونها را بدبخت کرد. اگر مدیر برنامه درست و حسابی داری یا وکیل خوب برو و مشکلاتتو با اونا در میون بزار تا از طریق قانون پیگیر کارات باشند نه اینکه این مشکل را رسانه ای کنی. حتما ریگی تو کفش خودت هم هست. آقای حاشیه
پیشکسوت بیطرف
Iran, Islamic Republic of
با حرفهای رها جان موافقم. چرا الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیشکسوت بیطرف
Iran, Islamic Republic of
من با حرفهای رها جان کاملا موافقم. چرا الان؟ بیچاره با طناب ### مثل نکونام تو چاه نرو
حرف.اخر
Iran, Islamic Republic of
غرورـتکبر-باد-مایه.بدبختی
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی چطور ادعا می کنی بچه گچساران هستی ولی غیرت نداری ؟
چطور این چرت و پرت ها را در رسانه ها عنوان می کنی ؟
قطعا ریگی به کفشت هست که چیزی نمی گی
پیشنهاد می کنم بری در تیم پشت کوه حاج قلندر بازی کنی برداشتن این لقمه های بزرگ باعث شده اینطور توگلوت گیر کنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
آخ سی لر ساده و بدبخت خمو
Reza Neyzan
Malaysia
Bazi az doostan too god neshatan migan lengesh kon akhe chera shomaei ke az hichi khabar nadarin ghezavat mikonin..kodom yeki az shomahaei ke commentaye balaro gozashtin az zendegie shakhsie Iman khabar darin..bale tohmat zadan vaz door ghezavat kardan kheili asoone..omidvaram emsal iman too Foolad movafagh beshe..taasobate bija..Iman Zamanike omad biad nafte Gachsaran 6 salesh bood..chenan ba bi ehterami bahash raftar kardan ke pedaresh hamoon moghe varesh dasht va raft shiraz..Iman yek sanie ham nazashtan too Gachsaran bazi kone..Che entezari darin..Are too 90 kheili jaleb sohbat nakard vali Aya shoma meyare ghezavatetoon faghat hamine??? Chera hame Az ghalenoei Minalan? Midoonam ba in harfa na be elmetoon ezafe mikonam va na mitoonam ghezavatetoon ro bargardoonam vali lotfan shomaei ke 1 sanie ham dar zendegie shakhsie Iman naboodid Ba molahezetar ghezavat konid..Ya hagh
Iran, Islamic Republic of
این اقا یکبار گفته بجه خوزستانه حاضرنیست زادگاهش به مردم ایران معرفی کنه حالا هم عروسک یه مهره
سوخته شده متاسفیم
رها
Iran, Islamic Republic of
آقای نیازی سلام
رفتار و منش افراد ، باعث میشه که دیگران در باره اش قضاوت کنند . از آقای ایمان موسوی بخواه که در رفتار و کردارش دقت بیشتری کند . اگر او درست رفتار کند ، بینندگان و خوانندگان هم بر مبنای رفتار و کردارش بخودی خود تغییر میکند پس مشکل کامنت گزاران نیست بلکه خود آقای موسوی است که ظرفیت لازم را ندارد .
ضمنا جهت استحضار ، گرفتن بازیکن شش ساله برای باشگاهها ممنوع است . پایینترین رده سنی که باشگاهها میتوانند استفاده کنند رده سنی 8 و 9 ساله است . پس ایمان شش ساله را بزار تو کوزه آبش را بخور این را قانون میگه .
رها
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا نی زن
سلام
رفتار و منش افراد ، باعث میشه که دیگران در باره اش قضاوت کنند . از آقای ایمان موسوی بخواه که در رفتار و کردارش دقت بیشتری کند . اگر او درست رفتار کند ، بینندگان و خوانندگان هم بر مبنای رفتار و کردارش بخودی خود تغییر میکند پس مشکل کامنت گزاران نیست بلکه خود آقای موسوی است که ظرفیت لازم را ندارد .
ضمنا جهت استحضار ، گرفتن بازیکن شش ساله برای باشگاهها ممنوع است . پایینترین رده سنی که باشگاهها میتوانند استفاده کنند رده سنی 8 و 9 ساله است . پس ایمان شش ساله را بزار تو کوزه آبش را بخور این را قانون میگه .
آراد
Iran, Islamic Republic of
خدا‏ ‏وت‏ ‏نخو‏ ‏که‏ ‏ابرو‏ ‏هرچه‏ ‏لره‏ ‏بردیشه‏ .جمع‏ ‏کن‏ ‏کاسه‏ ‏کوزتو
جمعی از کارکنان .
Iran, Islamic Republic of
..مافیای فوتبال ایرانه.حتی به اسطوره استقلال فرهاد مجیدی هم رحم نکرد تو که دیگه جای خود داری
سینه چاک
Iran, Islamic Republic of
اگر ایگی تا 2اتوبوس ادم جمع کنم و تهرانه من سر قلعه نویی و نوچیلش خرد کنیم.همشونه ایدیم دور فری کلاش
Reza Neyzan
Malaysia
Raha jane aziz
Vaghean az nahveye etela dehie shoma maloome ke kamelan harfatoon bi asas va bi payast..man nemidoonam roo che hesabi shoma migin zire 8sal mojaz nist..bar asase che refrenci shoma hamchin edeai mikonid..
1-Padidei be name Madreseye Football ya Football School ro hameye bashgaha daran va az hameye radehaye seni mishe estefade kard
2-Bar asase site fifa (na fedrasione Kuhgiluye va Boyrahmad) hameye radehaye seni mitoonan ba bashgaha gharardad bebandand (inam refrence lotfan band 2 ro age ghaderin motale befarmaeid)
http://www.fifa.com/mm/document/affederation/administration/regulations_on_the_status_and_transfer_of_players_en_33410.pdf
3- Adab az nazare shoma chie? Too tamame sitha begardin gofte man gachsaraniam..
Anyway, az bahs kardan ba shoma chizi aied nemishe zamanike hata hazer nistin ye searche sade vase esbate edeahatoon bezanid
Ya hagh
Reza Neyzan
Malaysia
Bande 2 az article 9 mige ke zire 12 sal faghat ITC niaz nadare. yani inke hameye radehaye seni ghabele ghabool hastesh
رادک
Iran, Islamic Republic of
بره جمش کن ندیده بازی چه بی دراردی ......عقده ماشین بیدی بخرش عجب کاری وت کردن
سفیه
Iran, Islamic Republic of
از مافیای فوتبال چه می دانید ! یکی از این پدرخواندها . است آنها از بجه های شهرستانی چه استفاده ها که نمی برند و بعد سفره ابوالفضل هم می گیرند. البته ایمان در مصاحبه نود90 هیچ اشاره ایی به گچسارانی بودن خود نکرد و خیلی مغرور بود ولی بااینحال ما پشت او هستیم و دوستش داریم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1