تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۵۷۳۹۲

حاشیه‌نشینی در شهرها ثمره غفلت از روستاها است

۰
کبنا ؛ 
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: شهرهای کهگیلویه و بویراحمد گرفتار حاشیه‌نشینی و مهاجرت بیش از حد مهاجرت روستائیان به این شهرها شده است که چاره‌ای جز ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستاها نداریم.
حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبود امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی در روستاها موجب افزایش مهاجرت بیش از حد مردم از روستاها به حاشیه‌های شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد شده است که در واقع معضل بزرگی است.
وی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز و امکانات بهداشتی را در روستاها فراهم می‌کردیم الان شهرهای بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، گچساران و دهدشت دچار درد حاشیه‌نشینی و دیگر معضلات اجتماعی نمی‌شد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با بیان اینکه باید دنبال راه‌حل اساسی برای رفع حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای این استان باشیم، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم این معضل‌ها و تراکم جمعیتی دچار شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نشود و گرفتاری‌های شهری کاسته شود، باید به روستاها توجه بیشتری کنیم.
بزرگواری تصریح کرد: بهسازی روستاها، گازرسانی و آبرسانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهتر کردن وضعیت معیشتی مردم در روستا راه‌های فرار از حاشیه‌نشینی و مهاجرت بیش از حد روستائیان به شهرها است.
وی با بیان اینکه اهالی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود امکانات لازم مجبور به ترک دیار و سرزمین ابا و اجدادی خود می‌شوند و زندگی گودال‌نشینی، کپرنشینی و حاشیه‌نشینی را بر می‌گزینند، بیان کرد: اغلب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای زمین‌های مستعد و آب‌های فراوان هستند که می‌توان با دادن تسهیلات و برنامه‌ریزهای منظم زمینه اشتغال و تولید را برای جوانان این مناطق فراهم کنیم.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس اضافه کرد: زمینه فعالیت بخش خصوصی را باید در روستاها فراهم کنیم، چرا که روستاها آب و زمین کشاورزی دارند و دغدغه اصلی آنها نبود اشتغال است.
بزرگواری در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم‌انداز 20 ساله از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس این سند 20 ساله برنامه‌های پنج‌ساله خود را دوره‌های مختلف تدوین و تنظیم می‌کنند که متأسفانه در گذشته برخی از محورهای این برنامه‌های پنج‌ساله که بر پایه همین سند تنظیم شدند به مرحله اجرا و عمل در نیامدند.
وی یادآور شد: اگر به آنچه که در این برنامه‌های پنج‌ساله آمده بود، دولت‌ها عمل و اجرا می‌کردند، الان خیلی از مشکلات کنونی وجود نداشت.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس در پایان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در یک فرایند برنامه‌های پنج‌ساله جلوه می‌رود، تأکید کرد: بخش عظیم از بندها و محورهای این برنامه‌ها عملی نشد که امیدوارم در برنامه پنج‌ساله ششم محورهای کمتر دیده شده را به خوبی ببینند.
انتهای پیام/ کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1