تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۵۷۲۴۷

یک ویلچر برای چهار نفر+ تصاویر

۳۱
۰
کبنا ؛ 
چهار نفر در یک خانواده روستایی تصمیم گرفته اند زندگی کنند،حتی اگر نتوانند در روستا همراه دوستانشان قدم بزنند و نتوانندمانند بسیاری دیگر سرپا ایستادن،دویدن و شناکردن را تجربه کنند،اما آنها تصمیم خود را گرفته اند اگرچه زندگی شان فقط بر روی چرخ های یک ویلچر بچرخد.maalol
زیور، نرگس، شیرین و سردار، چهار خواهر و برادر هستند که در روستای بیمنجگان در 10 کیلومتری شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کنند.
زیور 30 ساله، نرگس 28 ساله، شیرین 22 ساله و سردار 20 ساله که هر چهار نفرشان معلول هستند و کار اداره کردن زندگی آنها بر عهده پدر از کار افتاده آنهاست.
اگر سردار بخواهد بیرون برود باید زیور، نرگس و شیرین، به نوبت منتظر ویلچر بمانند و اگر هر چهار نفرشان کار داشته باشند چاره ای جز صبر سه نفر و شتاب یک نفر نیست.
** روزهای بارانی و زندانی شدن در خانه
با ویلچر بسختی می توان در این روستا زندگی کرد چون کوچه های روستا خاکی است و بدون کمک دیگران نمی توان از چاله و چوله های آن گذر کرد.
حیاط خانه این معلولان هم مثل کوچه های روستا خاکی و پر از چاله است و از این رو آنها نمی توانند در حیاط خانه هم براحتی زندگی کنند بویژه روزهایی که باران ببارد و کف حیاط خانه گل آلود شود.
«سرتیپ مارژ» پدر این معلولان گفت: فقط می گویم خدا بزرگ است.بهزیستی شهرستان کهگیلویه یک باب خانه را در چند مرحله با هزینه 70 میلیون ریالی برای ما ساخته است.فضای نامناسب برای معلول ها، حیاط خاکی و چاله های آن، چکه کردن سقف و بلوک هایی که به عنوان دیوار حیاط روی هم گذاشته شده اند از مشکلات این خانه است.
سرتیپ که خودش از درد ساییدگی زانو همنیشین و همدرد فرزندان معلولش شده خواستار کمک نیکوکاران و مسوولان است.
وی گفت: این معلولان در فصل گرما و سرما با توجه به خاکی بودن حیاط خانه و نامناسب نبودن خانه برای معلولان در رفت و آمد با مشکلات زیادی روبرو می شوند.
سردار مارژ جوان 20 ساله این خانواده با بیان اینکه در هفته بهزیستی مسوولان شهرستان کهگیلویه به آنها سرکشی کرده اند گفت: ما چهار معلول در یک خانواده هستیم اما تنها یک ویلچر داریم که آن را مسوولان برای ما هدیه آوردند.
سردار از مسوولان و نیکوکاران خواست تا یک ویلچر کنترلی برای این چهار معلول تهیه کنند تا بتوانند بدون نیاز به کمک دیگران حرکت کنند.
** هم ولایتی های معلول خانواده مارژ
روستای بیمنجگان 120 خانوار دارد که شش خانواده آن فرزند معلول دارند، یکی چهار معلول، یکی سه معلول و چهار خانواده یک معلولی در این روستا زندگی می کنند که همه آنها با مشکلات مشابهی روبرو هستند.
هاجر مادر سه معلول به نام های معصومه، حکیمه و سمنبر معززیان خواه با ابراز گلایه از زندگی سخت خود و خانواده اش و کم توجهی برخی مسوولان گفت: این خانه برای رفت و آمد معلولان مناسب نیست.
وی با بیان اینکه این معلولان در هنگام راه رفتن مشکلات زیادی را تحمل می کنند افزود: سرویس بهداشتی و حمام معلولان به درستی ساماندهی نشده است.
این مادر نگهداری از سه دختر معلول را مشکل خواند و اظهارکرد: بیش از چهار سال است که مسوولان بهزیستی هیچ سرکشی به این معلولان نداشته اند.
وی بیان کرد: دخترانم به دلیل خاکی بودن حیاط خانه و نامناسب بودن آن برای معمولان بوبژه هنگام باران و رفت و آمد در خانه با مشکلات زیادی روبرو می شوند.
*** دیگران چه می توانند بکنند؟
هم اکنون اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه ماهانه نفری 500 هزار ریال به خانواده سرتیپ مارژ کمک می کند که شاید گوشه ای از مشکلات آنان برداشته شود.
یکی از همسایه های این خانواده می گوید: امروزه آدم های سالم و با مدارک تحصیلی عالی مشکلات بسیاری برای زندگی دارند، این خانواده چهار معلولی که جای خود دارد.
سردار مارژ گفت: هزینه برای سنگ فرش کردن خانه را نداریم و به همین دلیل به راحتی نمی توانیم در آن با ویلچر حرکت کنیم.
او گفت: شاید نیکوکارانی پیدا شوند که بتوانند هزینه سیمانی کردن یا موزاییک و سنگفرش حیاط خانه را بپذیرند تا چهار انسان بتوانند براحتی در حیاط خانه حرکت کنند.
تهیه ویلچر از دیگر نیازهای خانواده های این روستاست که چند معلول در یک خانه زندگی می کنند.
خانواده مارژ با بیان اینکه دارای پدری از کارافتاده هستند و هیچ گونه حامی مالی ندارند از نیکوکاران و مسوولان تقاضای کمک و همکاری دارند.
آنان گفتند: بعد از فوت مادر،مشکلات ما دوچندان شده است.
نرگس می گوید: مستمری ماهانه دو میلیون ریال برای چهار معلول که هیچ سرپرستی ندارند بسیار کم است.

گزارش:  حسین خدمتی- سید ولی موسوی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین اول
Iran, Islamic Republic of
سلام . این برای جندین بار است از شما کبنا عزیز خواهش میکنیم یک شماره حساب معتبر حالا یا زیر نظر دادستان . بهزیستی و..... و بهتر شماره کارت خود خانواده که شما میتواند برایشان افتتاح کنید ( ثواب دارد ) تا بتوانیم کمک کنیم تنها دل ما رو سوزانند مفید نیست همت عالی میخواهد همه کمک خواهند کرد ما هم استانی ها مگر دل نداریم یا علی منتظر شماره حساب هستیم .
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
به علت کمبود اعتبارات کشوری و شهرستانی این مشکلات وجود دارد برای همین اقای اتابک تاکید دارد خیرین هزینه های خود را در بهزیستی اجرایی کنند ، در ضمن از زمان اتابک برای این خانواده مسکن ساختن و نا گفته نماند این روستان معلولان زیادی دارد و اعتبارات کم است.
علوی
Iran, Islamic Republic of
کبنای های عزیز مدیر بهزیستی دهدشت شش ماه پیش به این روستا و این خانواده سر زده و کمک های که در توان بهزیستی بوده انجام داده ....
آگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا ناراحت کننده بود مستمری که برای این خانواده تعیین میکنند کم است اما این را از تهران و دولت تعیین میکنند.اینجاست که خیرین باید بیشتر فعالیت و کمک کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
به اقای مدیر کل .بگویید به جای دو نفر از پسر ..که به تازگی در .دهدشت و یاسوج به کارگرفته ای یکی از این چهارمعلول را به کار بگرفتی برای تلفنچی اگر پاندارند زبان دارند حداقل خدا خوشش می آمداقای استاندار جهت اطلاع تا بدانید ازفامیل های شما مستحق تر هست نباید اجازه اینکاررامیدادی این معامله ها برای ماندگاری مدیرکل محترم بودندپس شما نباید فریب اینها رابخورید میدانم که گفتن و نوشتن فایده ندارد اما خدایی وجود دارد ..........*******.........
باران
Iran, Islamic Republic of
طبق اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور تمامی خانواده های سه معلولی سال گذشته دارای مسکن شده اند و ساخت مسکن برای خانواده های دو معلولی نیز آغاز شده است/پس حتما اعتبار ساخت مسکن برای این خانواده هم اومده و بهزیستی موظف به ساخت یک باب منزل مسکونی برای این معلولان بوده نه مناسب‌ سازی منزل موجود
محمودی
Iran, Islamic Republic of
بجای ریخت و پاش های تحت عنوان برنامه افطاری وبجای اعلام امار غلط وافزایشی مراکز اختصاصی نگهداری معلولان وبجای برگذاری سمینارهای بدون اثر و شعاری و تبلیغاتی می توان کاری کرد که چهار معلول یک ویلچر نداشته باشند و منزلی برای تردد انان سامان داد...
روشن بين
Iran, Islamic Republic of
جناب روان شناس:
به آقاي .بفرمائيد كه همين پول هايي كه هزينه سفر هاي برخي مسئولين استاني ميكني و هديه هايي كه به مسئولين كشوري مي دهي و هزينه هايي كه براي سفر هاي خود دوستانت در استان ميكني ، نه تنها و ويلچر بلكه آپلو ميتوني هوا كنه.
ضميرنو
Iran, Islamic Republic of
به سلامتي مدير بهزيستي و استاندار خريداري شده
دل خون
Iran, Islamic Republic of
به والله شرمنده ايم.هيچ چيزي در بساط ندارم و الي همه اش را فدا مي كردم .مسؤلان مسؤل حقيقتا اقدام كنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....که چهارتا ویلیچرتوش پیدا نمیشه.اگه میگفتن غزه صدتا ویلچرنیاز داره صبح اماده بود.براهموطن هامون نیست ولی برا دیگران هست .بابااین وضعیت تاسف بار براکشورایران
Iran, Islamic Republic of
اونوقت مدیران ..استان هی بگردند ببینند کدوم سایت و یا نشریه را سر نزدند بلکه اون را پیدا کنندو گزارش کارهای نکرده خود را انتشار دهند و حرفهای قلمبه سلمبه تحویل مردم بیچاره بدهند
ایمان از گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای .
در حد توانش مثلا چیکار کرده... فقط مردم خودشون اگه کاری کنن. به اینها امیدی نیست
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات درست را نمایش نمیدهید . په بهزیستی کوچنه ؟
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت شما وهمه دست اندرکاران سایت کبنا نیوز . باید به حال نماینده کهگیلویه گریست اینجا سوال پیش می اید اقای بزرگواری که خود را انسانی فاضل وبا تقوی میدانند خدوکیلی از این خانواده خبر داره یانه ؟ این مصیبتی بزرگ است با وجود انچه میدانستم که چنینی خانواده ائی در این روستا می باشند واطلاع داشتم که ماهیانه مبلغی ناچیز بهزیستی هم به این خانواده پرداخت میکند ولی غافل از ان بودم که نوبتی باید سوار ان ویلچر بشن تا 2تا از انها میخواستن با هم جائی برن تکلیف چیست ؟ ایا قیمت ویلچر چقدر است که تاکنون بهزیستی این شهرستان نتوانسته مشکلات انهارا حل کند ؟ به جای این همه انسانهای سالمی که هرروز پوشه بدست جهت افتتاح حساب به بانک .. مراجعه میکنن ومشکلی ندارن فقط وفقط بصورتهای خاص تحت پوشش قرار می گیرن ومیخواهند انها را نمک گیر کنن تا اینکه هنگام انتخابات هوای انهارا داشته باشند . اقای بزرگواری ورئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه تا کی میخوان به واقعیتها پی ببرن وبه کسانی کمک کنن که نیاز داشته باشن نه فقط جناحی فکر کنن با ور کنید به عنوان یک مطلع روزانه کسانی را می بینم که تحت پوشش قرار می گیرن که جوان سرحال وبدون مشکل می باشن که چنین کاری تضییع حقوق این خانواده محترم می باشد وماهی دادن به افراد سالم به جای قلاب است . صلاح مملکت خویش را خسوان دانند خواستید نمایش بدید. ولی باور کنید خیلی متاثر شدم از بابت حیف ومیلهای میلیاردی ازیک طرف ودفاع تمام قد نماینده این شهرستان از دولت قبل و خبر نداشتن از مشکلات ومعضلات 5کیلومتری حوزه انتخابیه خداوکیلی قضاوت کنید .
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم چرا وقتی حرفی نداری واسه گفتن تهمت میزنی و دروغ می گویی؟

مخاطب ها ی کبنا بهتره بدونید همین خانواده ی که میگید مسکنی که دارن از همین بهزیستیه ، و اگر مستمری انها پنج هزار تومان است اون از تهران تایین شده و برای کل کشور است و تمام مستمری بگیران بر اساس قانون پول بهشون تعلق می گیرد .
ولی خدمت اقای م ...... بگم که با اسم روشن بین پیام گذاشتی تو به جای دروغ و تهمت به کارات برس برادر خسته نشدی از این همه تخریب.
در ضمن این خانواده کمک های موردی بهشون شده و شش ماه قبل رئیس بهزیستی کهگیلویه مهمان این خانواده بوده و کمک ها رو کرده ...در استان خانواده های زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و بهزیستی باید به تمام این خانواده ها کمک کند ،
منصف باشید و بدونید اگر استان ما عقب مونده نزدیک به ۲۰ سال است هیچ مدیر کار ماندگار نکرده .. حالا که اتابک اومده برای این خانواده مسکن ساخته ،وام بلاعوض داده ، کمک های موردی کرده اینها رو به چشم نمی بینید و فکر می کنید استان ما چقد بودجه و اعنبارات به ان تعلق می گیره؟!!
در ضمن اقای اتابک با جذب این همه اعتبارات ولی باز هم کم است و نیاز به کمک همگی دارد بلخصوص خیرین .

لطفا منطق داشته باشید و پیرو یک یا چند نظر اقای م ..ح..ث..نباشید چون ایشان فردی بیمار و روان پریش است و با نظرات مخرب با اسم های متفاوت قصد تخریب مسئولین ارشد استانی را دارد
یا حق
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم چرا وقتی حرفی نداری واسه گفتن تهمت میزنی و دروغ می گویی؟

مخاطب ها ی کبنا بهتره بدونید همین خانواده ی که میگید مسکنی که دارن از همین بهزیستیه ، و اگر مستمری انها پنج هزار تومان است اون از تهران تایین شده و برای کل کشور است و تمام مستمری بگیران بر اساس قانون پول بهشون تعلق می گیرد .
ولی خدمت اقای ... بگم که با اسم روشن بین پیام گذاشتی تو به جای .و .به کارات برس برادر خسته نشدی از این همه ...
در ضمن این خانواده کمک های موردی بهشون شده و شش ماه قبل رئیس بهزیستی کهگیلویه مهمان این خانواده بوده و کمک ها رو کرده ...در استان خانواده های زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و بهزیستی باید به تمام این خانواده ها کمک کند ،
منصف باشید و بدونید اگر استان ما عقب مونده نزدیک به ۲۰ سال است هیچ مدیر کار ماندگار نکرده .. حالا که اتابک اومده برای این خانواده مسکن ساخته ،وام بلاعوض داده ، کمک های موردی کرده اینها رو به چشم نمی بینید و فکر می کنید استان ما چقد بودجه و اعنبارات به ان تعلق می گیره؟!!
در ضمن اقای اتابک با جذب این همه اعتبارات ولی باز هم کم است و نیاز به کمک همگی دارد بلخصوص خیرین .

لطفا منطق داشته باشید و پیرو یک یا چند نظر اقای م ..ح..ث..نباشید چون ایشان فردی بیمار و روان پریش است و با نظرات مخرب با اسم های متفاوت قصد تخریب مسئولین ارشد استانی را دارد
یا حق
گروه هفت و نیم
Iran, Islamic Republic of
ای داد بیداد
مددجو
Iran, Islamic Republic of
به اکاه باید گفت که اگر صداقت داری و اگاهی، امتیاز و مزایای مرکز نگهداری معلولان در دهدشت را چه کسی دریافت می کند .....ومسکن نامناسب این چهار معلول دارای یک ویلچر را در زمان کدام مدیر ساخته اند....اگر رییس بهزیستی دهدشت یک ماه پیش به منزل این چهار معلول رفته چکا ر کرده >>>>اقای .چه خبر دارد از بهزیستی و کارهای بهزیستی او فقط از امار .. و از مدیران استانی و شهرستانی حوزه انتخابی حمایت کند؟؟؟؟؟ کبفت کار و سلامتی در کار و تعهد به کار را بی خیال باش ....اگر قاعده و قانونی و مسولیت پذیری بود یک نفر نمی توانست خود مرکز داشته باشد وبر اساس نظر ات خود هم پول بحساب خود بریزد و در عین حال خود هم مدیر هم دستگاه مورد نظر باشد ؟؟؟
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
آقای آگاه ناآگاه،
اون کسی را که داری مختصراً نامش را می بری، با تمام شجاعت و با آگاهی کامل و آدرس دقیق و با ذکر نام و عکس خود، واقعیت هایی را نام میبره که امثال تویی بادمجان دور بشقاب چین، فهم مطلب را به خود نمی دهند والا اگه کسی تو این مملکت مسئول باشه، تا آلان باید مدیر و دوربری هایش جاروب می شدند. گرچه فرصت زیادی ندارید ولی تا همین جا هم به لطف .و ضعفی بوده که .ازش گرفته، موندید
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
آقای آگاه ناآگاه،
اون کسی را که داری مختصراً نامش را می بری، با تمام شجاعت و با آگاهی کامل و آدرس دقیق و با ذکر نام و عکس خود، واقعیت هایی را نام میبره که امثال تویی بادمجان دور بشقاب چین، فهم مطلب را به خود نمی دهند والا اگه کسی تو این مملکت مسئول باشه، تا آلان باید مدیر و دوربری هایش جاروب می شدند. گرچه فرصت زیادی ندارید ولی تا همین جا هم به لطف .و ضعفی بوده که .ازش گرفته، موندید
رحمانی1
Iran, Islamic Republic of
آقای آگاه ناآگاه،
اون کسی را که داری مختصراً نامش را می بری، با تمام شجاعت و با آگاهی کامل و آدرس دقیق و با ذکر نام و عکس خود، واقعیت هایی را نام میبره که امثال تویی بادمجان دور بشقاب چین، فهم مطلب را به خود نمی دهند والا اگه کسی تو این مملکت مسئول باشه، تا آلان باید مدیر و دوربری هایش جاروب می شدند. گرچه فرصت زیادی ندارید ولی تا همین جا هم به لطف .و ضعفی بوده که .ازش گرفته، موندید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مسئولین شهرستان دهدشت.
اگاه
Iran, Islamic Republic of
تو از کجا میسوزی ؟ این حرفهای مسخره چیه میزنی ؟ فکر کردی نه این دنیا را داری نه اون دنیا؟ ‎:-)‎
یکم استخفار کن از این همه دروغ و تهمت !!!
من از خدای متعال عاجزانه می خواهم که به راه راست هدایتت بکند ...آمین

در ضمن این خبرنگار دنبال خبر نبوده و دنبال جنجال بوده همه برای افتتاح خانه رفتن به جز این خبرنگار و گذاشت بعد یک روز که گذشته رفت؟!! و حرفهای زد که جوابیه حرفهایش داده می شود !!! ما همه هستیم و بعد از جوابیه رئیس بهزیستی دهدشت نتیجه گیری میشود هر کس و وجدانش !!!

نمی خواد با تهمت هات و دروغات اعصاب خودتو خورد کنی من شمارو دوست دارم می ترسم از دس برید ،ادم بخیل بیشترین زجر را می کشد ...
از بستگان
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
دوستان لازم نیست برا ی یک بررسی ساده از منزل مددجویان اینقدر همدیگر را به چالش بکشانیم .یک بازدید مختصر و ابراز محبتی صمیمانه چرا باید چنین تخریب هایی را در پی داشته باشد و همدیگر را هجمه تهمت های هم قرار دهید.لطفا اگه کسانی غرض شخصی باهم دارند ،در موقعیت های این چنینی که نویسنده خواهان سرکشی به معلولینی هست که با مشکلات خاص دست و پنجه نرم میکنند آن را بیان نکنند.خونه ای دو اتاقه برای پنج معلول نه چهارتا !!. تازه این دو اتاقی چه فرق میکنه برا اون معلولان که کی مدیر بوده کی رییس.اگه به جلوی درب ورودی اتاقشان تشریف برده باشید متوجه عیب فنی و ایرادی که در مسیر تردد افرادا سالم و فاقد هر معلولیتی را به وضوح متوجه خواهید شد،چه برسه به 5معلول ویلچری،! کف 80تا 90 متری حیاط که جای خود دارد ..مگه شهرستان دهدشت چند خانوار با این تعداد معلول زمین گیر دارد .اون هم معلول دختر فاقد مادر !!و پدری سالخورده و معلول و فقری مضاعف..منت گذاشتن به جهت ساخت دو اتاقک ناقص که این مدیر ساخته یا اون یکی و اون هم در چارچوب وظیفه قانونی!!و با اعتبارات ملی و مساعدت خیر کشوری از هر معلولیتی دردناک تر!
مددجو
Iran, Islamic Republic of
راستی به کجا رسید تعویض رییس بهزیستی دهدشت. واقعا دیگه .را ما د ر این چند سال دیدیم.کاش یکی رئیس می شد که ما را درک میکرد. .
منتظریم جناب مدیر کل.خیلی دیر شده تغییرش..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بابا این رئیس که . شبکه بهداشت بی دادنش بهزیستی تا ..به سر کارکنان دهدشت.ان همه نیرو و پرسنل تحصیل کرده .چرا باید از یک دستگاه دیگه نیرو بیارن .ف.
همکاران
Iran, Islamic Republic of
از اعتبارات مناسب سازی چرا برای تعمیر سرویس حمام و دستشویشون استفاده نمی کنن .البته اگر رئیس جان تشخیص بدن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یک ویلچر برای چهار معلول و یک مدیر از چهار منبع حقوق در یافت می کند حقوق ثابت واضافه کار مکفی ومزایا وپاداش نجومی مرکز خاص و مشارکت مردمی به بهانه ی کمک به مرکز .........؟؟؟؟؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سایت کپنا محملی شده برای فردی روان پریش و رانده شده از همه. که در تمام سایت های استان به دنبال دروغ و تهمت زدن است و در تمام دوره ها به علت اینکه هیچ گونه ظرفیت و کارای لازم را نداشته یک کارمند جز بوده این فرد بیمار علت همه بی فکری خود را و نا کارامد بودن خود را در دیگران دیده و همیشه به دنبال بالا کشیدن خود به هر طریقی هست.این فرد شناخته شده اصلا و اصلا هیچ گونه توجهی به اخبار سایت ندارد فقط می خواهد حرف های سراسر دروغ خود را توجیح و ذهن هم استانی های عزیز را مسموم کند برادر من مدیر سایت کپنا لطفا پیگیری کنید و این مطلب من را پخش کنید
غريبه
Iran, Islamic Republic of
برید دنبال همشهری های تهران نشین(موسوی، نرگس نژاد و...) شاید کاری کردند!
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1