تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۵۷۰۱۸

سرنوشت چوپانی که وام اشتغال نصیبش نشد

۱
۰
کبنا ؛در نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که وقتی بانک‌ها تسهیلات خود اشتغالی به چوپان اهل زیلایی ندادند علاوه بر این ضرر، گوسفندان رها شده نیز طعمه گرگ شدند.
نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان در حالی برگزار شد که نمایندگان نهادها و دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد نسبت به عدم پرداخت تسهیلات از سوی برخی از بانک‌ها گلایه‌مند بودند.
در این نشست عنایت رحیمی معاون اشتغال کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته از مجموع 22 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی تنها 3 میلیارد آن محقق شد.
وی گفت: این در حالی است که در استان‌هایی همانند ما از جمله ایلام همه این مبالغ پرداخت شده است و دلیل آن در استان ما عدم همراهی برخی از بانک‌هاست.
معاون اشتغال کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک تجارت با 38 درصد پرداخت‌ها بهترین عملکرد را داشته و بانک صادرات هم صفر درصد پرداخت کرده است.
این مسئول افزود: اگر بانک‌ها اعلام می‌کنند که منابع آن‌ها صفر است باید رقم‌های تکلیفی خود را از تهران صفر کنند تا تکالیف مشخص شود.
رحیمی با اشاره به این که امسال هم اعتباری ابلاغ نشده است، تصریح کرد: مردم و به خصوص محرومین در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند که باید فکری به حال آن‌ها کنیم.
وی برگزاری برخی نشست‌ها و تصمیماتی که در آن‌ها اتخاذ می‌شود را دردسرساز دانست و گفت: چوپانی که از منطقه زیلایی دام خود را به هوای گرفتن وام خوداشتغالی رها کرده بود نه تنها به وام نرسید بلکه با حمله گرگ، گوسفندان به حال خود رها شده را از دست داد.
نماینده بهزیستی در این جلسه نیز با انتقاد از برخی بانک‌ها از جمله بانک صادرات گفت: آقایان می‌گویند یا حساب‌های اداری خود را به بانک ما انتقال دهید یا در غیر این صورت تسهیلات پرداخت نمی‌شود.
وی با بیان این که بانک صادرات و بانک ملی با ما همکاری خوبی ندارند از مسئولان شورای اشتغال استان خواست تا برای پرداخت تسهیلات بانک‌ها را وادار به پرداخت کنند.
نماینده صندوق مهر امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: این بانک 100 درصد تسهیلات را پرداخت کرده است و اکنون طرح‌های تولیدی که با مشارکت این بانک مشغول به فعالیت هستند در کشور به عنوان طرح‌های نمونه برگزیده شده‌اند.
انتهای پیام/ بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

کر ضرغام آباد
Iran, Islamic Republic of
خرگرگ خه قاطرهم جونور
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1