تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۵۶۹۵۰

زیج حیاتی و اوضاع بهداشتی و پزشکی ما؟!

۲۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهنام عکاشهziig
زیج حیاتی چیست؟
زیج در لغت، معرب کلمه فارسی زیگ و به معنای تعیین احوال ستارگان، و جدولی است که از آن به حرکات سیارات معرفت یابند.
اصل فارسی کلمه، به معنای ریسمان(زه) بوده و بالاخره به مناسبت مشابهت خطوط یک جدول عمودی به رشته تارهایی که در کارگاه بافندگی تنظیم می‌ شود که این گونه جداول نیز زیج خوانده می‌شود.
این همان سوالی بود که غلامرضا تاجگردون از کارکنان درمانگاه شهید بشارت موسوم به درمانگاه شماره دو گچساران پرسید و متاسفانه کسی نتوانست او را نسبت به دانستن این موضوع تفهیم کند.
چند هفته بعد به دلیل فقدان تجهیزات درمانی و سیتی اسکن بیمار ضربه مغزی را به شهر مجاور اعزام می کنند و در نهایت به دیار باقی می شتابد. و این موضوع بهانه ای می شود برای نوشتن من در این وادی.
نمی شود کسی را در این موضوع مقصر مستقیم دانست ولی اعزام یک بیمار تصادفی با وضعیت حاد نمی تواند گزینه ای مطلوب شهرستانی با وضعیت گچساران باشد.
وقتی این وضعیت دیده می شود می فهمیم بیمارستان شهید رجائی حتی با پیشرفت در حوزه مدیریتی و افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها هم می تواند بدیهی ترین واقعیات پزشکی را در آن از نظر دور داشت.
بیمار خاصی مدنظر نیست ولی اگر ما سیتی اسکن داشته باشیم، اگر ام آر آی با کیفیت بالا داشته باشیم و خیلی چیزهای دیگر، خیلی از مسافرت ها و اعزام ها غیرضروری به نظر می رسند.
اعزام هائی که خود ممکن است موجبات اتفاقاتی دیگر باشد و مسائلی دیگر را پدید آورد و اینها را روزی میشد فهمید که تاجگردون در مرکز بهداشتی آن چیزها را دید.
واقع این است که در هیچ برهه ای به اندازه این چند سال به سامانه بهداشتی این شهر پول تزریق نشده ولی امروز می بینیم که انگار کاری نشده است و بعید است زمانه ای پیدا شود که به این اندازه پروژه بیمارستانی در شهر در حال اجرا باشد. بخشی از این به تدریجی بودن این روند و فراموشکاری طبیعی ما بازمی گردد ولی به هر حال مشکلات ما آن چیزی است که در این حوزه ادامه داشته و دارد.
تجهیزات فرسوده بیمارستانی، عدم تسلط کافی متصدیان بهداشتی(به دلیل فقدان دوره های جدی و نبود سیستم تشویقی و تنبیهی مناسب با ارتقاء علمی)، وابستگی بیش از حد به بودجه و فقدان خلاقیت در مدیران بهداشتی، فرهنگ ناکامل و عقب مانده اهالی گچساران و باشت درامور بهداشتی و پزشکی و... مشکلاتی هستند که اهتمام جدی مسدولان را می طلبد.
اگر گفته شود تغییر مدیران در شبکه بهداشت یا مرکز بهداشت یا بیمارستان شهید رجائی درمان این مصائب است راهی به خطا رفته ایم البته تغییر مدیران روشی برای برون رفت از مسائل است ولی به نظر می رسد در حال حاضر دکتر اسدپور و دکتر رضائی با جوانی و انگیزه ای که دارند بتوانند این راه را با کمک همکاران شان به مقصد برسانند ولی مشکلات زیاد است و عزمی که بتواند بر اینها غلبه کند بر کلیت جامعه بهداشت گچساران و باشت دیده نمی شود و این دو باید با عزمی دگرگونه به حل مشکلات بهداشتی این شهر بیندیشند.
بهتر است با تعلیم مدیران بهداشتی شهرستان و کارکنان مراکز درمانی به علوم و دوره های به روز، تجهیز بیمارستان ها و شبکه های بهداشتی به وسایل مدرن و پیشرفته رزهای بهتری را برای مردم گچساران رقم بزنیم وگرنه اوضاع به همین منوال باقی خواهد ماند.
از روزی که کسی در مرکز بهداشت شماره دو معنای زیج را نمی دانست تا روزی که بیمار ضربه مغزی را به بهبهان فرستادیم روزهای زیادی نمی گذرد و حالا ما مانده ایم و تصمیم گیران بر سرنوشت مردمان این شهر.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرگس احمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود
متاسفانه تا بوده همین بوده.هزینه و تلفات برای مردم .تلاش و دوندگی دلسوزانی چون دکتر تاجگردون و نا کارآمدی مدیران به بهانه ی عدم بودجه های درمانی
سپاس بهنام عکاشه ی عزیز
حامی بهداشت و درمان
Netherlands
جناب عکاشه، به عنوان یک توصیه می گویم خوب نیست خبرنگار هر چه قدر هم حرفه ای در همه حوزه ها اظهار نظر کند و خود را صاحب نظر بداند و بخواهد یک مجموعه را به چالش بکشد، شما شاید در مسایل سیاسی و تا حدودی فرهنگی مطالب خوبی بنویسید ولی باید بگویم در مسایل بهداشتی و درمانی به شدت ضعیف و تحلیل سطحی گونه ای را ارایه داده اید بهتر بود اظهار نظر در این زمینه را به یک کارشناس خبره می سپردید تا ضعف های اساسی موجود را به چالش می کشید،(که با دیدن این نوشته فقط تخریب مدیریت مجموعه بهداشت و درمان به ذهن متبادر می شود)
درست است علم و سواد داشتن درباره مسایل کاری امری بدیهی است ولی همان سوال جناب نماینده هم تا حدود زیادی سطحی بود و به نظرم دلیلش هم این بود که چون اطلاع و دانشی در زمینه بهداشتی نداشتن چنین سوال لغت نامه ای را مطرح نمودند به جرات میگویم حاضرم سوالاتی را در زمینه تاریخچه و واژه های اقتصاد از جناب نماینده بپرسم که ایشان هم هاج و واج بمانند و قادر به پاسخگویی نباشند اما آیا کسی منکر تخصص و کارشناسی آقای تاجگردون در مسائل اقتصادی است؟پس با ندانستن معنی لغتی عربی (زیج) نمیتوان تخصص و زحمات شبانه روزی یک مجموعه را زیر سوال برد.
و این انتقاد به آقای نماینده هم وارد است که فکر می کنند در همه مسایل تخصص دارند و سعی می کنند در هر مجموعه ای که حضور می یابند این دانای کل بودن را به نمایش بگذارند ولی باید بدانند تنها فکری که آن اجنماع در خصوص نماینده شان می کنند دید کوته بینانه آن نماینده است، اگر واقعا ایشان تمایل به کار کارشناسی و آگاهی از سطح خدمات اررایه شده در مجموعه بهداشت و درمان را دارند بهتر است به عنوان مثال یک کارشناس خبره همراهشان باشد و مسائل را عمیقا بررسی نمایند.
در مجموعه بهداشت و درمان علی رغم همه ضعف های موجود پیشرفت های بسیار خوبی در این دو سال اخیر حاصل شده و تایید این مطلب هم پیشرفت شاخص های بهداشتی شهرستان می باشد، ولی آیا آقای خبرنگار شما این شاخص ها را بررسی کردید و بعد به این تحلیل رسیدید؟
مشکل نبود تجهیزات درمانی در بیمارستان شهید رجایی نیز یک سابقه تاریخی دارد که همت آقای تاجگردون را می طلبد تا در این زمینه مساعدت نمایند ، و در این زمینه علی رغم پیگیریهای مکرر رئیس شبکه تا کنون بودجه های لازم به این بخش اختصاص داده نشده.
بهتر است در نوشته هایتان کمی جانب انصاف را رعایت کنید
ساسان معتمدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از شجاعت و تخصص بهنام عکاشه خیلی خوشم میاد . دیدید که چطور معاونین آموزش پرورش رو زیر سوال برد. این از شجاعتشه.
استاد بنایی
Iran, Islamic Republic of
حالا گیریم که امکانات هم باشه
وقتی متخصص نباشه چی؟
مشکل اساسی تو گچساران نبود متخصص توشهره
اینهایی هم که میان بعد از یه مدت که پول و پله ای به هم زدن و تجربه کسب کردن میرن به شهرهای بزرگ
ت
Iran, Islamic Republic of
امکان ندارد کسی نداند زیج حیاتی چیست؟ بهورزان خانه های بهداشت وکارکنان همه میدانند چون هرروزآمارمربوطه رادرآن ثبت میکنند متاسفم برای خبرنگاری که اینگونه گزارش میدهد لطفا کامنتم رابگذارید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ماکارکنان مرکز دو میخواهیم مراتب شدید اعتراض خودرانسبت به این رسانه اعلام کنیم یقیناماازخبرنگارشما بهتر کارمان را بلدهستیممتاسفم زحمات همکاران بهداشتی رااینگونه به تصویر میکشید
فتانه زارعی
Iran, Islamic Republic of
ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻣﺘﺄﺳﻔﻢ.. ﺍﺯﺵ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺩﻫﺮ ﺷﺪﻩ
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه یا معنی نقد را نمی دونی یا معنی نقد عوض شده وما در جریان نیستیم تحلیل های آ بکی تو حوزه سیاسی کم بود بهداشت هم اضافه شد وجدانا یه بار خودت بخونش ببین چی نوشتی
سلامی
Iran, Islamic Republic of
من هم با نظر حامی بهداشت درمان موافقم زیرا در بهداشت درمان ما هدفمان ارتقائ سلامت می باشد چکار داریم به معنی ذیج مگه ما معلم درس عربی هستیم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي عكاشه ، اولاً ندانستن تنها معناي يك كلمه ( زيج) نمي تواند شاخص ضعيف بودن پرسنل يك درمانگاه باشد . دوماً اين دسته گل ( تأييد مديريت دكتراسدپور ورستمي ) را خود نماينده به آب داده اند !!! اينكه موضوع را هم ضعف عملكردي مديران دانسته اي و هم تعويض آنها را علاج نمي داني نيز به نظرم تحليل مناسبي نباشد . بهتراست هم شما وهم نماينده بدانيدهيچ كدام از مديران ياد شده ديد بهداشتي نداشته وبه همين دليل درحالي كه حق مديريت تمام وقت دريافت مي كنند اما هركدام همزمان درچند جاي ديگر به كاردرمان مشغول هستند و جداگانه حقوق ومزايا دريافت مي كنند !! لطفاً دراين خصوص هم تحقيق نموده واطلاع رساني شفاف نماييد نه اينكه اول متن را دراختيار مديران بگذاري وبعد چاپ كني !!!
تاسف تاسف، از کارکنان مرکز دو
Iran, Islamic Republic of
کبنا رسانه سنگین و وزینی بودی حیف شد که گزارش ضعیفی رو گذاشتی کارکنان همشهریت رو بیخود و بی جهت زیرسوال ناحق بردی و تمام زحماتشان را نادیده گرفتی ما معنی زیج را نمیدانستیم؟ تو آنجابودی ؟ بفرض که معنی کلمه زیج را کسی نداند آیادر مراقبت از کودک و رسیدگی به وضع یک مادر باردار خللی وارد میشود؟ تاسف تاسف از این ناسپاسی لطفا حرف ماراهم روی سایتت بگذار
کارشناس بهداشت گچساران
Iran, Islamic Republic of
بخشی از مطالب آقای عکاشه درسته مثل آنچه که در باب تغییرات رو به بهبود در اوضاع بهداشت و درمان در تامین بودجه و تجهیزات و ساخت و ساز بیمارستانی گفته اند حتی نقدشون در خصوص ضرورت به روز بودن اطلاعات مدیران و کارکنان بخش بهداشت گچساران هم بد نیست و در نهایت انتظارشون از اینکه در این شرایط بهتر می شه عمل کرد هم درسته. ولی زحمات مدیران و کارشناسان و پرسنل بهداشت و درمان گچساران و باشت جای قدردانی دارد و از طرفی نظام سطح بندی خدمات درمانی و توسعه امکانات بحث های تخصصی دارد. باید با هوشمندی و همدلی در این شرایط که بهداشت و درمان در استان و شهرستان بهترین روزها را سپری می کنه و بی شک عملکرد آونها از همه دستگاههای دیگه بهتره اگر حمایت و تقویت رسانه ها را هم داشته باشن دلگرمتر خواهند شد و تلاششون مضاعف می شه حیفه که خدای ناکرده نیروها را با تیترها و عبارات نیش دار دلسردشون کنیم.
ادعا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جرا نماينده ما اينقدر ادعا دارد و خود را علامه دهر ميداند؟؟!! اين نه به معلومات أيشان ربط دارد زيرا اكر ربط داشت اينكونه نبود ، اين به خانواده أيشان تاجكردون ها برميكردد كه خود را نزاد برتر ميدانند و مردم كجساران و باشت را ساده لوح ميدانند، خيلي از مردم در جريان ميباشند و كامل اطلاع دارند
علی
Iran, Islamic Republic of
بعضی از خبرنگاران جهت بدست اوردن شهرت دست به هرکاری میزنند ولی بدانند نتیجه معکوس میگیرند زیرا شعور اجتماعی مردم بسیار بالا رفته است و خودشان به خوبی قضاوت میکنندتشکر
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستمان که خود را حامی بهداشت ودرمان معرفی نمودند عرض کنم : شما از این ناراحت هستید که چرا از نظرات کارشناسی شما نماینده استفاد نکرد تا بتواند مسائل ریز بهداشتی را مورد بررسی وتجزیه وتحلیل قرار دهد .می خواهم خدمتتان عرض کنم اگر شما واقعا" یک کارشناس خبره هستی پس چرا بعد از چندین سال نتوانستید خود را ارتقاء دهید وبه سطح وزارت بهداشت راه پیدا کنید. و مقایسه خود با نماینده وپرسیدن سوال از مسائل اقتصادی از ایشان فعلا" برای شما زود است هر وقت توانستید در سطح ملی جایگاهی پیدا کنید آنوقت بیایید وعرض اندام نمایید. وفکر کنم تا زمان بازنشستگی تان بیشتر از سطح استان پیشروی نداشته باشید . پس هر وقت توانستید کارشناس خبره وزارت بهداشت شوید آنوقت اطلاع دهید تا نماینده از شما به عنوان کارشناس خبره در مسائل بهداشتی استفاده نمایید.
پارسا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تشکر داره از اقای عکاشه برای گذاشتن این مطلب .... جناب اقایی که خودتو معرفی نکردی بالا از وضعیت درمانی شهرستان دفاع کردی واقعا یا خواب تشریف داری یا ... کدوم درمان کدومم بهداشت کدوم بیمارستان .... اقای عکاشه لطفا اماری از بیمارانی که سالیانه به علت نرسیدن به انها در مثلا بیمارستان رجایی میمیرن یه اماری بزارین یا یه امار از همشهریان عزیزی که درون بیمارستان های دولتی شیراز توی حیاط این بیمارستانها آواره شدن مثلا بیمارستان نمازی شیراز توی سایت بزارین تا مردم بدونن چه خبره وضعیت بهداشتی درمانی شهر به چه شکله ....ما داریم بیمار به بهبهان اعزام میکنیم واقعا برای همه مسءولین متاسفم که وضعیت درمانی شهر اینه با این وضع تا چند ساله دیگه به گناوه و دیلم هم بیمار اعزام میکنیم....... جناب اقای عکاشه از شما تقاضا دارم به موضوع بهداشت و درمان شهر اهمیت بیشتری بدین مطالب بیشتری بزارین شاید این مسئولین بیدار شن بعد از گذشت سالها یه فکری کنن.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاجناب عکاشه عزیز!بزرگترین معضل شهرمون مشکلات فرهنگیه!وبزرگترین ضعف نماینده هم عدم توانایی درانجام کارهای فرهنگیه!آقای نماینده جواب دهندبرای حل معضلات فرهنگی چکار کرده اند؟..ه فقط شده..... بیشترکلنگ زنی هایی که انجام شده بدون کارشناسی وبدون تامین اعتبارمیباشدومدیران استانی بخاطرترس ازنماینده گچساران فقط کلنگ میزنند!درخیلی ازپروزه هابعدازچندین ماه هیچ کاری صورت نگرفته!اگراین شهرصاحب داشت هردانشجوی اخراجی(بخاطرمشکلات اخلاقی ومخالفت بانظام مقدس جمهوری اسلامی)ویاهراخراجی شرکت نفتویاهرورشکسته درکارهای تجاری وکارهای ساختمانی و....قلم بدت نمی گرفتندوتحلیلگرنمی شدند!مشکل این شهرنماینده وبعضی ازقلم بدستان فاسد(البته اکثرخبرنگاران شهرستان شریف ومنصف وپاک هستند)مثل شخص شماست که بایک مغازه ویااستخدام خواهرزنت ویادادن یک جای مناسب به خانمت درآموزش وپرورش واقعیتها راوارونه جلوه میدهید!ودرپایان آقای عکاشه چندمیگیری گریه میکنی؟
منصور
Iran, Islamic Republic of
اگرواقعامنصفانه نقدمیکنی سری به بیمارستان این شهربزن وازپرسنل درباره مدیریت رییس بیمارستان به شرط اینکه پرسنل نترسن که مخالفین خانم دکتر رالوبدی نظرسنجی کن!ببین مدیری که این همه خودت وفرمانداروجناب نماینده ازش دفاع می ... !ببینیدکه ..عمده بیمارستان..رییس بیمارستان دربهبهان انجام میشودیانه؟...............سرکارحاضر...د؟ببینیدساعت ....../..به محل کارمی آیند؟ببینیدبخاطر دادن پست اموراداری به...وپست رییس خدمات....ببینیدآ..!... ..همدیگرباشند؟آیارواست مدراموراداری ورییس خدمات ......داشته باشندآنهم درنظامی که بخاطرتثبیتش خون هزاران شهیدریخته شده است؟آیاشایسته است چ.........بیمارستان و....شوددرحالیکه بنا به فرمایش فرماندارقراراست دهه فجربیمارستان به محل جدیدانتقال داده شود؟آیامعنی همه .. استفاده .؟فرماندارونماینده این شهرهم .....!البته امیدی به انتشارکامنتم ندارم!
رضا
Iran, Islamic Republic of
..دربخش بهداشت هیچگونه اعتباری برای شهرستان جذب نکرده شایدچندکارموردی برای بخش درمان کرده باشدکه آ.. واگذارشده ویا خریدتجهیزا.به .واگذارشده!اتفاقابزرگترین .....به این شهررانماینده باانتخاب رییس بیمارستان ومدیر داخلیش انجام داده که فردی لایق وکاردان مانند...رابرکنارکردن ودکتر... هم باتوکل برخداوبخاطرشایستگیش درشهرستان بهبهان روز به روز درحال طی پاه های ترقی استودرکمترازچندماه به عنوان معاون دانشگاه بهبهان منصوب شده است!درحالیکه .. ودارودته اش چنان .. حاکم کرده اند که پرسنل حق هیچگونه اعتراضی به بی قانونی های موجودراندارندوباکوچکترین اعتراض یامزایشان راکسرمیکنندو..اجابجاشان میکنند!ولی معاون خدمات بخارخوش خدمتی بالاترین پرکیس ومزایاو....رادریافت میکند
استاد بنایی
Iran, Islamic Republic of
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
حالا اینکه یه بهیار یا پرستار یا اصلاً یه پزشک معنی کلمه زیج رو بدونه یا نه چه دردی از مردم دوا میکنه؟
درد اینه که پرستار میاد بدن بیمار رو تیکه پاره میکنه و نمیتونه رگشو پیداکنه....
درد اینه که پزشک متخصص نداریم و بیمارستان هامون شده کشتارگاه مردم بیچاره.....
درد اینکه سی تی اسکن نداریم و بیمار رو با آمبولانس میفرستن بهبهان و آمبولانس تو راه تصادف میکنه و میمیره......
بازم بگم...؟؟؟!!!
كارمند بيمارستان
Iran, Islamic Republic of
با اين همه مشكلات .. با پرسنل ....كاري به حل مشكل مردم ندارد متاسفانه وقتي به عنوان مدير نمونه معرفي ميشه چه ميشه گفت
Iran, Islamic Republic of
چراالکی میگید نماینده اینهمه کارفرهنگی کرده افطاری داده درتهران و گچساران !!!!!! واقعانمیشد بجای اونهمه هزینه کردن وکلنگ زدن یه مرکز درمانی درباشت که اصلا مطابق هیچ استانداردی نیست پولش رو برای خرید سی تی اسکن شهرگچساران میدادند تاهمه مردم ازش استفاده کنن
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند بی طرف باید بگویم اولا همه چیز را همه کس دانند این همه واژه وکلمه در لغتنامه فارسی که هرکدام باز هم رشته وگروه تخصصی خودرا می طلبد وجود دارد که قطعا فیلسوفان وعلمای خبره هم ازهمه آنها آگاهی ندارند آنوقت تاجگردون یک کلمه از این همه کلمه را یاداشت کرده تا با آن خود را عالم نشان دهد گرچه نامی جز خودستایی روی آن نمیتوان گذاشت .پرسنل درمان هم باید یک اصطلاح پزشکی از آقای تاجگردون می پرسیدن تا ببینند معنی آن را میداند؟یک خیاط وسایل مربوط به خودش را میشناسد همانگونه که اعضای کادردرمان وسایل مربوط به رشته وکار خود رامیشناسند .جناب آقای عکاشه بازی با کلمات که کاری ندارد.شما اگر سری به شهرستانهای مجاور بزنیدحتی خود شیراز که یکی از قطبهای مهم علمی می باشد تجهیزات پزشکییشان شده که ماهها خراب شده وبیمار برای اقدامات تکمیلی به مراکز مجاور ارجاع داده می شوند .شما درست میفرمایید چرا دومرکز سی تی اسکن به جای یکی نباشد؟این را هم بگویید چرا شرکت نفت برای چند نفر یک بیمارستان مجزا باید داشته باشد بقیه مردم مگر انسان نیستن اونهم درکشوری که حرف از عدالت می باشد این مجموعه های ساختگی را متمرکز کنن وخدمات را در سطح وسیعی به همه مردم بدهند چرا که نفت یک سرمایه ملی میباشد واین محقق نمیشود مگر با بازخورد این مکالمات توسط شما که جزء رادیده اید نه کل را به مسوولان بالاتر که این تبعیضات را بردارند متمرکز کنند خدمات را برای همه نه فقط برای یک عده . پس به قولی این خانه از پای بست ویران است.
بیطرف منصف
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای منصور وبقيه کسانی که احتمالا همه اتون یکی هستید مردم عاقل تر از اینی هستند که به حرفهای چندتا آدم به کام نرسیده گوش بدن وتحت تاثیر قراربگیرن .اگه من تو بیمارستان دارم کار مبکنم واتفاقا یه آدم عادی عادی ام که آب از سرم گذشته وتواین سن دیگه مثل امثال شماها دنبال جا نمیگردم که احتمالا هم بهش نرسیدی باید بگم نه دیکتاتوری تو بیمارستان وجود داره ونه کسر مزایا ، اتفاقا همه میدونن تنها دوره ایی که اضافه کارا بدون حتی یکساعت کم وزیاد پرداخت میشه الانه،تنها دوره ایی که پرکیس پرسنل وپزشکان داره به روز میشه الانه.ما مردم بدبخت چون عادت کردیم همیشه تو .... ویزیت بشیم ساخت درمانگاه رو حق خودمون نمیدونیم واسمشو میذاریم حیف ومیل بیت المال اونوقت تویاسوج وشهرای دیگه چندتا چندتا کلینیک دارن میزنن اون حیف ومیل نیست .ما لیاقت نداریم توجای خوب مریضهامونو بستری کنیم چون عادت کردیم همیشه کارای هم رو ببریم زیر سوال .اون بیمارستان اگر در خوشبینانه ترین حالتش زود هم ساخته بشه به دلیل اینکه این بیمارستان میشه مجموعه پلی کلینیک تخصصي به بیت المال ضرری نمیرسه تو نگران نباش.
Iran, Islamic Republic of
عکاشه اگه شهامت داری بنویسش ،تو با آن مغز معیوبت نیاز به سی تی اسکن شبانه روزی داری تا دست از پاچه خواری تاجگردونها برداری.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1