تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۵۶۹۴۵

چالش‌های پیش‌روی شهرداری یاسوج

۱۵
۰
کبنا ؛صادق الهی نژاد

طبق شنیده‌ها و از قرار معلوم تیم فوتبال شهرداری یاسوج به احتمال بسیار زیاد امسال در لیگ دو کشور حضور خواهد داشت.
پس از نمایش تاسف بار شهرداری یاسوج در لیگ دسته اول کشور که در نهایت منجر به سقوط این تیم به لیگ دسته دو گردید شهرداری یاسوج با توجه به همه نامهربانی هایی که در طول فصل در حق این تیم شده رسما اعلام کرد که دیگر حاضر به تیمداری نیست.

SONY DSC
هر چند که شهرداری یاسوج در نحوه تیمداری سال گذشته ضعف هایی داشت اما باید این حق را به شهرداری یاسوج داد که با توجه به عدم همکاری دیگر دستگاهها و مشکلات فراوان مالی تمایلی به تیمداری نداشته باشد.
وقتی که مدیران وقت اداره متولی ورزش استان کمترین همکاری لازم را چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری با تیم نمی کردند وقتی هیات فوتبال استان علیرغم آگاهی به وضعیت نامناسب مالی شهرداری پا را در یک کفش می کند و مطالبه ۵ درصد قرارداد بازیکنان را می کند و اعلام میکند تا طلب هیات در زمینه ۵ درصد قرارداد بازیکنان پرداخت نشود اجازه برگزاری مسابقه شهرداری را نمی دهیم و… چه توفعی می توان از شهرداری داشت که خود با هزاران مشکل ریز و درشت دست و پنجه نرم می کند.

آنچه که مسلم است اینکه دولت به جای مانع تراشی در مسیر حضور مردم و ورزشکاران در ورزشگاهها و دشوار نمودن حضور آن ها باید تلاش کند که مردم را به حضور در ورزشگاهها سوق دهد حتی چنانچه اگر نیاز باشد دولت در این زمینه متحمل هزینه های گزاف شود.
حضور جوانان در ورزشگاهها این بارقه امید را در دل مسئولین نگه می دارد که لااقل این مردم وقت شان را در مسیری سالم و صحیح سپری خواهند کرد و هزینه ای که در این مسیر خرج خواهد شد باعث خواهد شد که دولت کمتر مجبور شود هزینه های برای اصلاح و تربیت بزهکاران و خلافکاران برای بازگرداندن آنها به جامعه سالم پرداخت کند.
با یک حساب سرانگشتی اگر بنا را بر این بگذاریم که برای دیدن یک مسابقه فوتبال در شهر یاسوج ۵ هزار نفر به ورزشگاهها می آیند و با احتساب پخش زنده مسابقه از تلویزیون به این نتیجه خواهیم رسید که حداقل به اندازه ۲۰ هزار سرگرمی سالم در این استان توزیع شده است و این از مهمترین وظایف دولت است که نظیر این امکانات را برای شهروندان فراهم نماید چرا که این بهترین شیوه استفاده از سرمایه گذاری اندک برای بهره گیری از بازدهی بالا می باشد.

برخی ها از حضور شهرداری یاسوج در مسابقات کشوری ناراحتند
اینکه برخی از تیمداران در یاسوج از حضور تیم شهرداری یاسوج در مسابقات کشوری ابراز ناراحتی میکنند باید از نگاهی دیگر حق را به آنها داد تعطیلی مسابقات استانی در همه رده ها را نمی توان به حضور شهرداری یاسوج در لیگ دو ارتباط داد چرا که حضور یک تیم در مسابقات کشوری علاوه بر اینکه هزاران تماشاگر را به ورزشگاه می کشاند سبب ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان این شهر برای روی آوردن به فوتبال خواهد شد.
ایراد اصلی را تیمداران عزیز باید در جایی دیگری جست و جو کنند جایی که برای اعطای یک مجوز مدرسه فوتبال دو میلیون تومان از تیمداران می گیرند بدون آنکه کمترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار آنها قرار دهند وحتی بدون انکه همانند بقیه استان ها مسابقاتی را برای این مدارس فوتبال برگزار نمایند.
ایراد اصلی را باید در جایی جست و جو کنند که برای ورودی مسابقات استان از تیم ها میلیون ها تومان پول می گیرند و کمترین امکانات را در اختیار آنها قرار نمی دهند معلوم نیست که اگر نفت و گاز گچساران و شهرداری یاسوج جاضر به تیمداری نباشند هیات فوتبال استان از کدام عملکرد خود سخن خواهد گفت؟
متاسفانه طی سالیان اخیر مسابقات در رده های سنی به طور کلی به فراموشی سپرده شده است و تنها به مسابقاتی اکتفا می کنیم که برای ما درامد داشته باشد.

چراغ سبز شهرداری را به فال نیک می گیریم
به هر حال ورای این تعاریف نشان دادن چراغ سبز شهرداری یاسوج برای ادامه تیمداری را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم که دیگر دستگاهها نیز این نهاد را حمایت کنند تا جوانان این شهر بیشتر از این دچار سرخوردگی نشوند از اداره ورزش و جوانان انتظار می رود که با دادن امکانات سخت افزاری همانند زمین تمرین و زمین برگزاری مسابقات، بدون چشم داشت مالی این تیم را حمایت کند چرا که به هر حال متولی ورزش نیز می بایست در این زمینه دستی بر آتش داشته باشد.
در آخر اینکه بدون شک عملکرد تیم فوتبال شهرداری یاسوج تاثیر مستقیمی در موفقیت یا عدم موفقیت کاری هیات فوتبال استان خواهد داشت و انتظار می رود که با توجه به بودجه اندک این تیم در سال جاری هیات فوتبال استان در گرفتن درصد قرارداد های بازیکنان تجدید نظر کند و مانند آن مادری نباشد که فرزندش را کتک میزد و می گوید گریه نکن ….
نام شما

آدرس ايميل شما

الهی
Iran, Islamic Republic of
زشت برات صادق الهی.چون مسول کمیته رسانه هیت فوتبال نشدی داری چرت وپرت مینویسی.تو که جیره خوار .. م.. بودی بدبخت.اگه جرات داری کامنتمو نزن وگرنه صدتا سایت مصاحبه میدم برعلیه سایت کبنا
لطیف
Iran, Islamic Republic of
اگه به عکسی که زدید دقت کنیم فقط دوبازیکن بومی وجود دارد که هردو هم بالای سی سال سن دارن واقعا متاسفم اگه شهرداری میخواد اینطوری تیمداری کنه بهتر که منحل بشه.
م
Iran, Islamic Republic of
برای چنین فوتبالی باید غبطه خورد دست نویسنده درد نکه با چنین قلمی اگه هییت فوتبال به شهرداری فشار نمی اورد که باید اینقدر پول به من بدی شهردای به چنین سرنوشتی دچار نمیشد اگه مسابقات استانی رو یرگزار میکردن همه ارزوی موفقیت تیم رو داشتن اما نمیدونم چرا مسئولی از این اقایون سوال نمیکنن چرا فوتبال رو به این روز انداختیت تا جوانان به جای قلیان و قهوخانه ها و قمه کشی در خیابان وقتشون رو در این ورزش پرمفرح میگذروندن افسوس که مسئولین.......
فوتبال
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید جوانان این استان چوب بی مدیریتی در این فوتبال رو بخورن چرا از خدا نمیترسید فکر میکنید جواب پس نمیدهید فکر میکنید اه این جوانان پوچه شک نکنید چوب خدا صدا نداره شک نکنید مسئولینی که باید با شما برخورد میکردن اما هیچکاری نکردن هم باید در برابر پروردگار پاسخگو بان
Iran, Islamic Republic of
با این هییت پیش بینی چنین روزهایی رو هم باید میکردید تیم شهرداری که هیچ کل فوتبال تعطیل نشه خوبه برادر من
Iran, Islamic Republic of
فوتبال مبارک اقایون ارث پدریشونه دیگه وقتی کسی نیست از این اقایون سوال بپرسه چرا دارید با فوتبال این استان بازی میکنید متاسفم
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
فوتبال مبارک اقایون ارث پدریشونه دیگه وقتی کسی نیست از این اقایون سوال بپرسه چرا دارید با فوتبال این استان بازی میکنید متاسفم
Iran, Islamic Republic of
از نالایقی مسئولین تربیت بدنیه که فوتبال رو دارن به سوی نابودی میبرن این اقایون
Iran, Islamic Republic of
بنظرشما سی میلیونی که هیات میگیره عامل سقوط شهرداری شد درمقابل ریخت وپاشهای شهرداری عددی نیست اگه میخوای اعتراض کنی دلیل محکم بیارآقای م!!!
صادق الهی نژاد
Iran, Islamic Republic of
آقایی که به اسم الهی کامنت گذاشتی دقیقا میدونم کی هستی مرد باش هر چه خواستی مصاحبه کن تا جونت بالا بیاد کمیته رسانه فوتبال به چه دردم میخوره اصلا کی حوصله داره بره کار بی مزد کنه اگه اینجا به قول تو چرت و پرت می نویسم دلم برا جوانان شهرم میسوزه تو سه سال اخیر تا حالا چندین بار از هیات فوتبال انتقاد کردم با پرویز موسوی هم دوست هستم مرد باش و مدرک بیار تا حالا از فوتبال استان یک ریال گرفتم اگه مصاحبه بر علیه من کردی مرد نیستم جایزه بهت ندم و مرد نیستی مصاحبه نکنی
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
برادر من الان مشکل کجایه هر مشکلی با الهی دارید یا الهی با شما مشل داره اگه واقعیت نیست شما درست میگید اما وقتی که همه ما میدونیم که واقعیته جای بحثی نیست
لر باتعصب
Iran, Islamic Republic of
[با این جواب معلوم شد که کاملا حقیقته چون جوابتون خیلی بی منطق بود مسئولین لطفا پیگیری کنید تا بیش از این به جوانان این استان ضربه وارد نشه
من
Iran, Islamic Republic of
بیشترین مقصر این که شهرداری یاسوج از لیک یک به لیک دو سقوط کرد فقط شورای شهر وشهردار بودند. ....وعقده ای....
رضا علی محمد
Iran, Islamic Republic of
یاسوج تیمه
بچسب به گچساران گچساران عشقه
ارمان
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی سقوط شهرداری فقط ..بی تدبیر ،بود...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1